Ajutor cu aerograful ! Nu-mi dau seama ce se inampla...
#1
Postat 18 June 2011 - 04:59 PM
Am un aerograf Veda tip WD-130A si astazi am dat de belea....
Cand sa vopsesc, vopseaua a inceput sa iasa in "valuri", mai exact,aerograful se pârţâie( scuzati limbajul )
Am mai diluat vopseaua...acelasi rezultat. Am spalat aerogtraful,si am dat de alta belea...Iese aerul, nu mai iese vopseaua...
Va rog, ajutati-ma ca sunt disperat
#2
Postat 19 June 2011 - 08:36 AM
Daca se retrage inseamna ca ai duza infundata.
Daca nu se retrage:
- fie acul nu este strans in penseta
- fie piesa aia semirotunda din spatele trigherului nu a fost pozitionata corect cand ai remontat aerograful (in cazul in care ai demontat aerograful).
Bafta!
#4
Postat 19 June 2011 - 11:15 AM
Verifica cu atentie daca mai ai garnitura duzei (motata pe partea filetata a acesteia) si verifica daca in spatele trigger-ului in acel "scaun" mai ai O-ring-ul de teflon sau plastic alb care etanseaza camera centrala de spatele masinariei, prin ambele trecand acul.
Acel O-ring il depistezi desfacand cum zice si Crios, spatele masinariei tale; dai acul jos, la fel si pensa , apoi surubelul de alama, pozitionat in spatele supapei de aer (pe partea inferioara a corpului aerografului). Etragi ansamblul cu atentie, sa nu pierzi arcul de dupa pensa acului si verifici daca mai ai si acolo acea garnitura.
Daca ti-ai pierdut garnitura duzei, nu-i asa capat de lume. Gasesti garnituri similare la brichetele ordinare din comert (verifica supapele de incarcare plasate in coada lor.)
Cea din spate nu stiu daca are vre-un echivalent in genul celui aratat mai sus.
#5
Postat 19 June 2011 - 01:35 PM
Z-mare, la 19 June 2011 - 10:31 AM, a spus:
AdiP, la 19 June 2011 - 11:15 AM, a spus:
Prieteni, v-a scapat ceva - aia cu pulsatul s-a rezolvat pentru ca:
anakinu, la 18 June 2011 - 04:59 PM, a spus:
130-ul are alimentarea cu vopsea prin cadere
In situatia asta, daca vopseaua este diluata corect, in momentul cand trigherul este tras (chiar daca aerograful nu este legat la o sursa de aer), vopseaua picura. (Se poate incerca cu diluant sau chiar cu apa.)
Daca vopseaua este diluata corect si nu curge cand este actionat trigherul atunci inseamna ca acul sta pe loc sau, in cel mai rau caz, exista mizerie intre duza si rezervorul de vopsea, mizerie ce migreaza in duza cand acul este retras si optureaza duza.
Bafta!
#6
Postat 19 June 2011 - 04:35 PM
#7
Postat 19 June 2011 - 04:57 PM
Z-mare, la 19 June 2011 - 04:35 PM, a spus:
Ma contrazici degeaba!
Problema aerografului lui anakinu nu este ca pufaie.
NU MAI PUFAIE PENTRU CA NICI MACAR NU MAI IESE VOPSEAUA .
Anakinu nu mai poate folosi aerograful pentru ca nu mai iese vopsea si cand nu mai iese vopsea pe duza uni aerograf 130 inseamna ce am scris eu.
Am un 130 (l-am pus si in poza) si stiu al dracului de bine cum sta treaba cu el.
Bafta!
#8
Postat 20 June 2011 - 07:29 AM
Presupun ca aerograful WD 130 este unul similar/identic/ sau exact BD 130. Eu am un BD 130 si il folosesc aprope zilnic.
Anakinu, pufaitul venea de la etansarea incorecta a diuzei. Nu iti facea si bulbuci in cupa?? Faptul ca nu iti mai vine vopsea este faptul ca diuza sa infundat. Chiar daca acul iese afara din diuza, diuza ta este murdara. Desfa diuza si curata bine bine. Foloseste un diluant puternic gen D 20 de la polycolor sau un D 209 Nitro de calitate ( ca si alea mai nou sunt de n calitati). Verifica si daca mai exista garnitura de cauciuc pe diuza.
Succes!
#9
Postat 20 June 2011 - 08:04 AM
Ma autocitez: Faptul aca vopseaua vine prin cadere sau prin absorbtie nu intra in discutia de fata Adica, eu sugeram cauza primului simptom, adica "pufaiala".
Normal, daca vopseaua nu mai curge e vorba deduza infundata, dar asta-i alta problema! Am si eu un BD, e drept 150, dar constructiv nu difera de 130, in afara faptului ca alimentarea este prin absorbtie, deci stiu despre ce-i vorba.
#10
Postat 20 June 2011 - 04:04 PM
Tibi are dreptate...facea "bulbuci" si nu iesea nimic decat aer...
Cred ca este vorba de etansietate,pentru ca am schimbat garnitura de la duza (cu una de bricheta) si cred de asemenea ca si duza este infundata...
Din pacate,nu pot incerca sa repar nimic decat vineri sau sambata cand ajung acasa....
Va multumesc mult pentru sfaturi si daca nu reusesc nimic,promit sa vin cu el la urmatoarea intalnire...
Pana atunci...BAFTA !
#11
Postat 04 July 2011 - 07:40 PM
Multam fain !
#12
Postat 05 July 2011 - 08:20 AM
(Vad ca siteul hobbyx.ro nu raspunde, cel putin acum)
#14
Postat 06 July 2011 - 07:33 PM
Pune acul pe o suprafata de sticla si apasa-l cu o bucata de piele mai groasa, tinuta cu degetul, Roteste-l incet in timp de apesi. In 90% din cazuri treaba se rezolva.
Daca nu se rezolva, intre ac si piele pune o bucata de jmirgel, dar roteste tot cu mina.
#16
Postat 01 August 2011 - 10:10 AM
crios, la 19 June 2011 - 01:35 PM, a spus:
130-ul are alimentarea cu vopsea prin cadere
130_vopsea.jpg
In situatia asta, daca vopseaua este diluata corect, in momentul cand trigherul este tras (chiar daca aerograful nu este legat la o sursa de aer), vopseaua picura. (Se poate incerca cu diluant sau chiar cu apa.)
Daca vopseaua este diluata corect si nu curge cand este actionat trigherul atunci inseamna ca acul sta pe loc sau, in cel mai rau caz, exista mizerie intre duza si rezervorul de vopsea, mizerie ce migreaza in duza cand acul este retras si optureaza duza.
Bafta!
salutam
ma leg si eu de un topic vechi cu o problema recenta. Am un aerograf cu dubla actiune (copie Ywata de la modelism, arat cam la fel cu cel din poza).Ultima data cind l-am folosit, dupa curatare, nu ma mai introdus acul pina in capat ca se cam agata in mizga de airbrush cleaner care raminea in aerograf- cu toate eforturile mele de a-l curata corect. Acum acul se misca bina, aerul iese vioi dar vopsea ioc. Duzaa demontabila e OK, dar pare a se fi infundat capul aerografului. De aseara tin in cupa airbrush cleaner, dar nu vad nici un efect. Vreo idee ce as mai putea face? Mentionez ca lucrez cu acrilice.
Multumesc, doamne ajuta...
#17
Postat 01 August 2011 - 03:50 PM
Ceea ce scrii tu este clar ca ti sa infundat diuza de la aerograf, altceva nu poate sa fie, sau nu ai strins bine acul si in momentul in care tragi triggerul iti iese numai aer fara vopsea, acul stind pe loc! Daca acul se misca inapoi in momentul in care tragi de trigger, atunci este numai prima problema.
Nu ai specificat ce marca de acrilice folosesti?!
Sfatul meu este sa dai jos cu mare grija diuza si sa o cureti folosind hirtie de bucatarie si un diluant puternic (nitrodilunat sau D 20). Nu cunosc airbrush cleaner-ul dar sunt destul de sigur ca merge si acela. Eu personal nu am mai dat banii pe asaceva, nu se justifica dupa parerea mea sa dai bani pe ceva ce poate fi inlocuit cu bani cu mult mai putini.
Inca un sfat, inainte sa dai jos diuza, trage acul inapoi cam 1 cm si fixeaza-l din surubul din spate. Cu ocazia asta te uiti prin cupa, vezi daca nu ti-a ramaa vopsea uscata pe ac, si acesta poate fi un motiv pentru care vopseaua nu se mai prelinge pe ac.
Succes!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 August 2011 - 04:29 PM
#18
Postat 01 August 2011 - 04:31 PM
Trebuie s adai jos duza, sa scoti acul si sa cureti tot foarte bine. Scoate acul si toarna nitrosolv in cupa, ar trebui sa-ti curga pe partea celalta. Lasa duza citeva zile in nitrosolv, apoi inceaca sa o curteti cu un servetel, ca in link-ul de mai sus.
Dupa ce consideri ca totul este curat, pune duza la locul ei, introdu acul, usor, nu forta, pina iese virful prin duza. In aceasta pozitie stringe bine surubul din spare pentru a bloca acul pe mecanismul trigherului. Trage de trigher, acul at trebui sa se miste inspre spate.
- ← Trusa expertului modelist!!! Ce va doriti?
- Unelte & Instrumente
- Oferta realizare piese unicat / serie foarte mica →