Forum Machete,Modelism,Hobby: Ajutor cu aerograful ! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ajutor cu aerograful ! Nu-mi dau seama ce se inampla...

#1 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 18 June 2011 - 04:59 PM

Imagine postata Domnilor,am mare nevoie de ajutor !
Am un aerograf Veda tip WD-130A si astazi am dat de belea....
Cand sa vopsesc, vopseaua a inceput sa iasa in "valuri", mai exact,aerograful se pârţâie( scuzati limbajul )
Am mai diluat vopseaua...acelasi rezultat. Am spalat aerogtraful,si am dat de alta belea...Iese aerul, nu mai iese vopseaua...
Va rog, ajutati-ma ca sunt disperat Imagine postataImagine postata

#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 19 June 2011 - 08:36 AM

Desfa capacul de protectie din spate si vezi daca acul se retrage cand tragi de trigher.
Daca se retrage inseamna ca ai duza infundata.
Daca nu se retrage:
- fie acul nu este strans in penseta
- fie piesa aia semirotunda din spatele trigherului nu a fost pozitionata corect cand ai remontat aerograful (in cazul in care ai demontat aerograful).

Bafta!

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 June 2011 - 10:31 AM

Dupa "pirtiiala" eu as mai adauga: etansare incorecta. Verifica garnitura dintre duza si corp si stingerea duzei (atentie, nu exagera!!!)

#4 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 June 2011 - 11:15 AM

La fel ca Z-Mare, si eu cred ca e vorba in principal doar de o strangere incorecta a duzei in locas. Dupa cum zici ca functiona initial (pulsatoriu) duza are probabil in interior resturi de vopsea "scorojita" sau o scama, care impreuna cu o duza insuficient stransa, de regula duc la acel efect pulsatoriu.

Verifica cu atentie daca mai ai garnitura duzei (motata pe partea filetata a acesteia) si verifica daca in spatele trigger-ului in acel "scaun" mai ai O-ring-ul de teflon sau plastic alb care etanseaza camera centrala de spatele masinariei, prin ambele trecand acul.
Acel O-ring il depistezi desfacand cum zice si Crios, spatele masinariei tale; dai acul jos, la fel si pensa , apoi surubelul de alama, pozitionat in spatele supapei de aer (pe partea inferioara a corpului aerografului). Etragi ansamblul cu atentie, sa nu pierzi arcul de dupa pensa acului si verifici daca mai ai si acolo acea garnitura.

Daca ti-ai pierdut garnitura duzei, nu-i asa capat de lume. Gasesti garnituri similare la brichetele ordinare din comert (verifica supapele de incarcare plasate in coada lor.) :-D
Cea din spate nu stiu daca are vre-un echivalent in genul celui aratat mai sus.

#5 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 19 June 2011 - 01:35 PM

Vezi postareaZ-mare, la 19 June 2011 - 10:31 AM, a spus:

Dupa "pirtiiala" eu as mai adauga: etansare incorecta. Verifica garnitura dintre duza si corp si stingerea duzei (atentie, nu exagera!!!)


Vezi postareaAdiP, la 19 June 2011 - 11:15 AM, a spus:

La fel ca Z-Mare, si eu cred ca e vorba in principal doar de o strangere incorecta a duzei in locas. Dupa cum zici ca functiona initial (pulsatoriu) duza are probabil in interior resturi de vopsea "scorojita" sau o scama, care impreuna cu o duza insuficient stransa, de regula duc la acel efect pulsatoriu.


Prieteni, v-a scapat ceva - aia cu pulsatul s-a rezolvat pentru ca:

Vezi postareaanakinu, la 18 June 2011 - 04:59 PM, a spus:

nu mai iese vopseaua...


130-ul are alimentarea cu vopsea prin cadere
Imagine atasata: 130_vopsea.jpg

In situatia asta, daca vopseaua este diluata corect, in momentul cand trigherul este tras (chiar daca aerograful nu este legat la o sursa de aer), vopseaua picura. (Se poate incerca cu diluant sau chiar cu apa.)
Daca vopseaua este diluata corect si nu curge cand este actionat trigherul atunci inseamna ca acul sta pe loc sau, in cel mai rau caz, exista mizerie intre duza si rezervorul de vopsea, mizerie ce migreaza in duza cand acul este retras si optureaza duza.

Bafta!

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 June 2011 - 04:35 PM

Crios, te contrazic nitel! Faptul aca vopseaua vine prin cadere sau prin absorbtie nu intra in discutia de fata. Treaba e ca trage aer fals pe la duza, de a ceea "pufaie" (ca sa schimb cuvintul!) . Eu am modificat o duza de la aerograful meu, un Aztek, in sensul ca a trebuit micsorata grosimea unui umar al duzei ce calca pe buza camerei de vopsea. Ei bine, din neatentie l-am ciupit nitel, asa ca nu era perfect etans. Rezultatul: functionare cu "pufaituri" . Dupa ce am pus o mica garnitura de teflon in zona, treaba s-a rezolvat!

#7 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 19 June 2011 - 04:57 PM

Vezi postareaZ-mare, la 19 June 2011 - 04:35 PM, a spus:

Crios, te contrazic nitel!


Ma contrazici degeaba! :lol:
Problema aerografului lui anakinu nu este ca pufaie.
NU MAI PUFAIE PENTRU CA NICI MACAR NU MAI IESE VOPSEAUA . :acute:
Anakinu nu mai poate folosi aerograful pentru ca nu mai iese vopsea si cand nu mai iese vopsea pe duza uni aerograf 130 inseamna ce am scris eu.
Am un 130 (l-am pus si in poza) si stiu al dracului de bine cum sta treaba cu el. :-)

Bafta!

#8 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 June 2011 - 07:29 AM

Hop si eu in discutie.
Presupun ca aerograful WD 130 este unul similar/identic/ sau exact BD 130. Eu am un BD 130 si il folosesc aprope zilnic.
Anakinu, pufaitul venea de la etansarea incorecta a diuzei. Nu iti facea si bulbuci in cupa?? Faptul ca nu iti mai vine vopsea este faptul ca diuza sa infundat. Chiar daca acul iese afara din diuza, diuza ta este murdara. Desfa diuza si curata bine bine. Foloseste un diluant puternic gen D 20 de la polycolor sau un D 209 Nitro de calitate ( ca si alea mai nou sunt de n calitati). Verifica si daca mai exista garnitura de cauciuc pe diuza.
Succes!

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 June 2011 - 08:04 AM

Crios, discutam de doua lucruri diferite
Ma autocitez: Faptul aca vopseaua vine prin cadere sau prin absorbtie nu intra in discutia de fata Adica, eu sugeram cauza primului simptom, adica "pufaiala".
Normal, daca vopseaua nu mai curge e vorba deduza infundata, dar asta-i alta problema! Am si eu un BD, e drept 150, dar constructiv nu difera de 130, in afara faptului ca alimentarea este prin absorbtie, deci stiu despre ce-i vorba.

#10 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 20 June 2011 - 04:04 PM

Domnilor,imi pare rau daca am starnit polemici.:unsure:
Tibi are dreptate...facea "bulbuci" si nu iesea nimic decat aer...:bang:
Cred ca este vorba de etansietate,pentru ca am schimbat garnitura de la duza (cu una de bricheta) si cred de asemenea ca si duza este infundata...
Din pacate,nu pot incerca sa repar nimic decat vineri sau sambata cand ajung acasa....
Va multumesc mult pentru sfaturi :hi: si daca nu reusesc nimic,promit sa vin cu el la urmatoarea intalnire...
Pana atunci...BAFTA !:punk:

#11 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 04 July 2011 - 07:40 PM

Va mai deranjez cu o intrebare : Acul asta http://hobbyx.ro/det...detalii&id=1834 se potriveste la aerograful meu ,WD 130 ?
Multam fain !Imagine postata

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 July 2011 - 08:20 AM

In general fie spus, fiecare duza cu acul ei! Aerograful tau, fiind o copie, e cam la nimereala. Chiar daca acul este facut pentru DB130, dar de alta firma, s-ar putea sa ai surprize. Un pic daca conicitatea e schimbata, ori nu inchide ca lumea, ori improasca, ori conul de vopsea e prea mare, ori, mai rau, poate sparge duza. Apoi daca diametrul acului este numai putin diferit de cel al aerografului tau, fie fortezi garnitura, fie iti intra vopsea pe linga ea.
(Vad ca siteul hobbyx.ro nu raspunde, cel putin acum)

#13 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 06 July 2011 - 06:20 PM

Multam fain Big Z.Imagine postata
Daca acul "zgaria" la atingere (exact in varf ), pot sa-l rectific prinzandu-l in bormasina si rotindu-l intr-o bucata de smirghel de 2000?

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 July 2011 - 07:33 PM

Nu asa, incearca o metoda mai simpla, mai putin dura, abia daca nu merge incerci cu jmirghel.
Pune acul pe o suprafata de sticla si apasa-l cu o bucata de piele mai groasa, tinuta cu degetul, Roteste-l incet in timp de apesi. In 90% din cazuri treaba se rezolva.
Daca nu se rezolva, intre ac si piele pune o bucata de jmirgel, dar roteste tot cu mina.

#15 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 06 July 2011 - 08:39 PM

Traiasca !Imagine postataImagine postata

#16 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 01 August 2011 - 10:10 AM

Vezi postareacrios, la 19 June 2011 - 01:35 PM, a spus:

Prieteni, v-a scapat ceva - aia cu pulsatul s-a rezolvat pentru ca:



130-ul are alimentarea cu vopsea prin cadere
Atasament 130_vopsea.jpg

In situatia asta, daca vopseaua este diluata corect, in momentul cand trigherul este tras (chiar daca aerograful nu este legat la o sursa de aer), vopseaua picura. (Se poate incerca cu diluant sau chiar cu apa.)
Daca vopseaua este diluata corect si nu curge cand este actionat trigherul atunci inseamna ca acul sta pe loc sau, in cel mai rau caz, exista mizerie intre duza si rezervorul de vopsea, mizerie ce migreaza in duza cand acul este retras si optureaza duza.

Bafta!

salutam
ma leg si eu de un topic vechi cu o problema recenta. Am un aerograf cu dubla actiune (copie Ywata de la modelism, arat cam la fel cu cel din poza).Ultima data cind l-am folosit, dupa curatare, nu ma mai introdus acul pina in capat ca se cam agata in mizga de airbrush cleaner care raminea in aerograf- cu toate eforturile mele de a-l curata corect. Acum acul se misca bina, aerul iese vioi dar vopsea ioc. Duzaa demontabila e OK, dar pare a se fi infundat capul aerografului. De aseara tin in cupa airbrush cleaner, dar nu vad nici un efect. Vreo idee ce as mai putea face? Mentionez ca lucrez cu acrilice.
Multumesc, doamne ajuta...

#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 August 2011 - 03:50 PM

MDO, dumnezeu nu te ajuta, te vei ajuta singur!
Ceea ce scrii tu este clar ca ti sa infundat diuza de la aerograf, altceva nu poate sa fie, sau nu ai strins bine acul si in momentul in care tragi triggerul iti iese numai aer fara vopsea, acul stind pe loc! Daca acul se misca inapoi in momentul in care tragi de trigger, atunci este numai prima problema.
Nu ai specificat ce marca de acrilice folosesti?!
Sfatul meu este sa dai jos cu mare grija diuza si sa o cureti folosind hirtie de bucatarie si un diluant puternic (nitrodilunat sau D 20). Nu cunosc airbrush cleaner-ul dar sunt destul de sigur ca merge si acela. Eu personal nu am mai dat banii pe asaceva, nu se justifica dupa parerea mea sa dai bani pe ceva ce poate fi inlocuit cu bani cu mult mai putini.
Inca un sfat, inainte sa dai jos diuza, trage acul inapoi cam 1 cm si fixeaza-l din surubul din spate. Cu ocazia asta te uiti prin cupa, vezi daca nu ti-a ramaa vopsea uscata pe ac, si acesta poate fi un motiv pentru care vopseaua nu se mai prelinge pe ac.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 August 2011 - 04:29 PM


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2011 - 04:31 PM

Mdo, cred ca tu ai probleme de curatare incorecta. Singur spui de niste mizga care nu te-a lasat sa introduci acul corect. Uite aici un exemplu de cum se curata aerograful, e drept de un alt tip, dar treburile sunt similare: http://www.cartula.r...serie-A470.html
Trebuie s adai jos duza, sa scoti acul si sa cureti tot foarte bine. Scoate acul si toarna nitrosolv in cupa, ar trebui sa-ti curga pe partea celalta. Lasa duza citeva zile in nitrosolv, apoi inceaca sa o curteti cu un servetel, ca in link-ul de mai sus.
Dupa ce consideri ca totul este curat, pune duza la locul ei, introdu acul, usor, nu forta, pina iese virful prin duza. In aceasta pozitie stringe bine surubul din spare pentru a bloca acul pe mecanismul trigherului. Trage de trigher, acul at trebui sa se miste inspre spate.

#19 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 02 August 2011 - 10:23 AM

OK, multumesc pentru sfaturi ! Ma duc sa caut nitrosolv si sa-l pun la fezandat ...

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 August 2011 - 12:32 PM

Citeaza

Ma duc sa caut nitrosolv si sa-l pun la fezandat .

Atentie, numai duza!!!!! Corpul aerografului are niste garnituri ce nu se vor simti bine stind prea mult timp in nitrosolv!!!!!!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi