Salut Ares
Ti-as propune, in masura in care vei dori sa retii pentru viitoarele modele, sa lamurim intr-o masura mai mare sau mai mica si in prima instanta, primul punct din cele patru expuse de catre colegul Joker si combatute de tine, din pacate insa
extrem de eronat (in opinia mea si cred ca nu numai a mea).
Din noianul de informatii despre masinariile de razboi cu stea alba in frunte si care au avut la baza sasiul, mecanica si in parte motorizarea antecesorului Sherman, avem (printre altele) doua versiuni comune de suspensii, respectiv VVSS si HVSS. Initialele vin de la Vertical Volute Spring Suspension si Horizontal Volute Spring Suspension; si iti las tie placerea de a descoperii (daca doresti) diferentele legate de
utilitate; raportandu-ma strict la faptul ca spui ca ai avut tangenta cu senilele (ca si tanchist ,presupun ?) .
Bun.
La astea doua suspesii, americanii au produs o serie de senile, marea majoritate a versiunilor vizand montarea lor pe suspensia VVSS ; versiunea HVSS beneficiind de ceva mai putine versiuni (modele/crampoane/etc) montate pe "mergatoare".
Iti enumar mai jos o serie de versiuni de patine pentru VVSS, cu imaginile aferente.
T 41
Plata, cu dublu sens si banda de rulare din cauciuc.
T 48
Chevron-ul din cauciuc turnat. Model de patina produs in cel mai mare numar, inclusiv dupa WW 2.
T 49
Otel turnat, in parte fiind similara cu versiunea T47E1.
T 51
Plata, unic sens si banda de rulare din cauciuc mai groasa, pentru a preintampina o uzuza prematura a caii de rulare din cauciuc. Este inlocuitorul versiunii de patina T 41.
T 54E1
Model de crampoane de otel.
T54E2
De asemenea cu crampoane de otel, prima versiune de patina turnata
intergral din otel, si pusa la punct de catre cei de la Chrysler.
T 56
Crampoane de otel sudat, similara cu T 47.
T 56E1
Model de asemenea compozit, similara cu T 56; crampoanele sunt prinse in trei puncte pe banda de cauciuc cu bolturi cu cap patrat.
T 62
Model compozit, cu crampoane de otel si prindere prin nituire.
T 37
Modele turnate in otel, goale. Crampoane turnate odata cu patina.
Utilizate de regula ca si patine de rezerva si alocate unitatilor combatante in numar limitat.
T 47
Model cu crampoane drepte, din otel, cu cauciuc pe fiecare din cele trei crampoane ale fiecarei patine.
T47E1
Model similar cu T 47, conectori diferiti.
T 74
Model cu crampoane din otel, de asemenea cu varfurile dublate in cauciuc. Utilizate majoritar dupa WW 2.
Avem apoi, modelele de patine utilizate in principal pe versiunile de suspensie HVSS.
T 66
Primul model de patina utilizat pe suspensiile HVSS. Otel turnat.
T 80
Model de patina din otel turnat, cu varful cramponului dublat in cauciuc. Utilizate spre finele WW2.
Si in sfarsit
T 84
Model cu crampon, din nou fabricat din cauciuc turnat.
Ar mai fi ceva variante, insa devine plictisitor, presupun.
In parte, informatiile au fost preluate din cateva cartisoare si aiurea de pe net, exceptand wikipedia (am eu ceva cu ea....
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
.) respectiv :
R.P Hunnicut -
A History of the American Medium Tank - Sherman
Tank-Automotive Production Branch -
Illustrated Parts List for tanks
Peter Chamberlain si Chris Ellis -
British and American Tanks of World War Two
Steven J. Zaloga -
US Armoured Artilery in World War II - Concord Publication (nr.7044)
Walter J. Spilberger -
Beute-Kraftfahrzeuge und Panzer der deutschen Wehrmacht, MotorBuchVerlag
etc, etc.
Astea fiind zise, am rugamintea sa urmaresti mai cu atentie ceea ce am postat, repet, poate iti vor servi pe viitor. O documentare mai temeinica ajuta la eventuale nelamuriri si induceri in eroare pe viitor.
Astept sa vad daca iti vei mentine aceeasi afectiune fata de acel chrome silver si la M 12. Eu unul sper ca nu.
Ramanem in continuare deschisi cu totii la a invata lucruri noi si folositoare acestui hobby. Inclusiv eu.
Semnat : Unul din multi cei cu "paianjeni la mansarda" care haladuie pe aici.
O seara faina sa ai.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 June 2011 - 12:21 AM