vehicule militare
#203
Postat 12 February 2007 - 04:22 PM
tarzan, la Feb 12 2007, 02:04 PM, a spus:
pai acu ca te-am prins tre sa te exploatez la maximum si poate ma lamuresti in unele privinte. in poza de mai jos inafara de grosimea cauciucului si grilajul radiatorului ce diferenta mai este intre 151/157.
eu stiam ca 157 are troliu in plus si bara mai ingusta si mai lata.
#204
Postat 12 February 2007 - 06:23 PM
In perioada la care fac referire, 1987-2007 nu am vazut in vreo unitate din cele prin care am fost, un autocamion ZIS-151;mai mult n am vazut nici manuale de exploatare in uz sau arhivate.
Asa cum am mai spus, am vazut ZIL-uri157 care nu apareau nici in limbajul zilnic, nici in manuale cu denumirea alternativa de ZiS.
Asta e ceea ce stiu
Diferentele in afara de cele semnalate de tine, cred ca trebuie cautate la diferentiale, cutie de viteze si reductoare.Motorul cred ca este acelasi 6 in linie de 110 cai-putere.
#205
Postat 13 February 2007 - 06:04 PM
Denumirea completa este : Zavod imeni Stalina (Plant of Stalin's name) în Moscow, USSR.
Dupa 1956 denumirea s-a schimbat în ZIL - Zavod imeni Lihachova.
www.autogallery.org.ru/gzis.htm
www.autogallery.org.ru/zis151.htm
www.autogallery.org.ru/gzil.htm
#206
Postat 14 February 2007 - 12:48 PM
Modelul tau reprezinta un ZIS 151. acest model a fost scos din uz cu cativa ani inainte de introducerea cocardelor rotunde in armata romana.
Nu iti recomand sa iei de bun tot ceea ce vezi in curtea muzeului. Piesele din curte au fost vopsite si revopsite local de cateva ori, si aproape de fiecare data cam dupa ureche, fara un studiu amanuntit. Vezi cazul Skoda 35T care era vopsit doar pe o parte, pentru ca in poza lor asa era tancul.....nu se vedea si partea cealalta
Sau mai rau: mergi acum in curtea muzeului si vezi ce culoare au dat la PzKpfw IV, la Renault, la FT 17.........te cam ia durerea de dinti.
Si inca o chestie: atunci cand au fost schimbate cocardele a fost o frenezie generala. S-au apucat sa le vopseasca si pe modele scoase din uz, doar ca sa nu mai ramana stelele. Sunt foarte putine vehicule (inclusiv avioane) care au scapat cu emblemele originale.
#207
Postat 15 February 2007 - 11:35 PM
grek, la Feb 14 2007, 11:48 AM, a spus:
Nu iti recomand sa iei de bun tot ceea ce vezi in curtea muzeului. Piesele din curte au fost vopsite si revopsite local de cateva ori,
se poate k varianta de transport sa fii fost scoasa din uz inainte de introducerea noilor cocarde dar au fost destule camione ZIS-151 de la alte arme care au prins perioada cu cocarde rotunde.uite mai jos o poza cu un ZIS care nu a fost revopsit.
#208
Postat 15 February 2007 - 11:39 PM
e vorba de macheta ta de camion Ural expusa laMMN. au fost camioane Ural in armata romana dar la transmisiuni si cap-tractor pentru platformele de rachete AA.
ma indoiesc ca au fost si la transport.
#209
Postat 16 February 2007 - 01:06 AM
Ural, autospeciale au fost intr o covirsitoare majoritate in dotarea unitatilor radiotehnice,adica radiolocatie si bruiaj, iar nu in dotarea unitatilor de transmisiuni.
Marina a fost as putea spune aproape in exclusivitate depozitara Ural-urilor autocamion, destinate transportului de marfa. Tot la marina Ural a fost folosit ca autospeciala de transmisiuni.
In opinia mea este pertinenta vopsirea cocardei tricolore pe camionul Ural
#212
Postat 16 February 2007 - 10:09 AM
mersu, la Feb 16 2007, 08:08 AM, a spus:
Ma intereseaza discutia pt. ca si eu sunt un mare fan al ZIL-ului 157 si observ ca fratele Horia e pe aceeasi lungime de unda cu mine!
daca citesti cateva postari mai inainte ai sa vezi ca Zil/Zis este totuna.
#214
Postat 18 February 2007 - 09:56 AM
157 a fost fabricat dupa 1956, denumirea corecta este ZIL 157.
Nu exista ZIS 157 corest este ZIL 157
http://rkkaww2.armch...ces/RMB_ViR.htm
http://de.wikipedia....ni_Lichatschowa
http://legion.wplus....tr/zis151.shtml ZIS 151
http://legion.wplus....tr/zil157.shtml ZIL 157
http://www.photoka.i...il157/index.htm
http://sovavto.cjb.net la sectiunea Make & Model – lista camioane
:hammer:
#215
Postat 19 February 2007 - 03:42 PM
Citeaza
e vorba de macheta ta de camion Ural expusa laMMN. au fost camioane Ural in armata romana dar la transmisiuni si cap-tractor pentru platformele de rachete AA.
ma indoiesc ca au fost si la transport.
Camioane de genul asta au fost si in unitatile de aviatie militara si au fost folosite la transportul munitiei, la remorcarea avioanelor..........
Au fost in dotare pana la introducerea camioanelor DAC cu 2 sau 3 osii.
La Muzeul Aviatiei (in Pipera) am mai gasit cateva URAL-uri 375 si parca si un 4320 folosite la transportul rachetelor. Bena e acoperita cu tabla. Aduce ca forma cu o cabina pentru transmisiuni, dar daca te uiti atent se vede unde se termina bena si unde incepe suprastructura care protejeaza rachetele.
Acum nu stiu sigur daca nu cumva si unitatile de infanterie l-au folosit, la transportul soldatilor si materialelor, avand in vedere performantele foarte bune in teren.
#216
Postat 19 February 2007 - 04:22 PM
grek, la Feb 19 2007, 02:42 PM, a spus:
Citeaza
e vorba de macheta ta de camion Ural expusa laMMN. au fost camioane Ural in armata romana dar la transmisiuni si cap-tractor pentru platformele de rachete AA.
ma indoiesc ca au fost si la transport.
Camioane de genul asta au fost si in unitatile de aviatie militara si au fost folosite la transportul munitiei, la remorcarea avioanelor..........
Au fost in dotare pana la introducerea camioanelor DAC cu 2 sau 3 osii.
La Muzeul Aviatiei (in Pipera) am mai gasit cateva URAL-uri 375 si parca si un 4320 folosite la transportul rachetelor. Bena e acoperita cu tabla. Aduce ca forma cu o cabina pentru transmisiuni, dar daca te uiti atent se vede unde se termina bena si unde incepe suprastructura care protejeaza rachetele.
Acum nu stiu sigur daca nu cumva si unitatile de infanterie l-au folosit, la transportul soldatilor si materialelor, avand in vedere performantele foarte bune in teren.
La transmisiuni si rachete e alta poveste. eu ma refeream la Transport, unde Ural nu au fost niciodata, iar inainte de introducerea camioanelor DAC la transpprt s-au folosit SR-114 , Carpati si Bucegi.
#217
Postat 20 February 2007 - 03:05 PM
Cit priveste folosirea Ural la rachete, n am prea inteles. Daca va referiti la folosirea Ural ului pt lansatorul reactiv de 122mm, da, afirm ca s-a folosit dar putin, numai cu instalatia sovietica "in spate".
La alte rachete nu, in nici un mod ; a fost folosit numai pt autospeciale radiotehnice
Daca nu am fost clar imi cer scuze
#218
Postat 20 February 2007 - 04:21 PM
tarzan, la Feb 20 2007, 02:05 PM, a spus:
Cit priveste folosirea Ural la rachete, n am prea inteles. Daca va referiti la folosirea Ural ului pt lansatorul reactiv de 122mm, da, afirm ca s-a folosit dar putin, numai cu instalatia sovietica "in spate".
La alte rachete nu, in nici un mod ; a fost folosit numai pt autospeciale radiotehnice
Daca nu am fost clar imi cer scuze
foarte bune informatiile. Despre camionul Ural folosit ca sitem de aruncator de rachete de 122mm (sistem Grad daca nu ma insel ) nu stiam ca a fost folosit in armata romana, eu stiam doar de camionul DAC cu sistemul APRA, copie dupa cel rusesc, dar am vazut camion Ural cap-tractor pentru transportul rachetelor SA-2.
Ceva poza cu SR, Bucegi sau alte vehicule ai cumva pe acasa ratacite? ar fii bune si ceva cu autotunurile SU-100 daca cumva ai desi stiu ca e putin mai greu.oricum orice poza e binevenita?
Bafta!
#219
Postat 20 February 2007 - 07:51 PM
Scuze, am uitat sa precizez anii: 72-73-74 [ca asa am fost eu mai otz, am facut in armata doua Revelioane (Craciunul nu prea era pe vremea aia ), am maturat frunze doua toamne, dar numai o vara am lipsit de la strand!]
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 20 February 2007 - 08:07 PM
#220
Postat 20 February 2007 - 09:42 PM
D-le Z, nu e nici o problema. La "1881" in 74 eu stiam ca erau Vokhov uri adica SA 2 uri, dar daca erau SA-1 nu m ar mira. Altceva as vrea sa spun insa, vehiculul de transportat rachete,si pt SA-1 si pt SA-2 adica camionul si semiremorca de 14m lungime au fost intotdeauna Zil-157.Spun asta pt.ca si eu le-am calarit si la divizioane si la regimentul unde am lucrat. Mai mult, semiremorca ce transporta rachete avea si ea tractiune pt accesul in terenuri grele; lantul cinematic (tehnic impresionant ) se cupla la un reductor dorsal pe care numai ZIL-157 il avea.