http://en.wikipedia....y_Pattern_truck . > Am dat-o pe Wiki . fiindca nu stiu daca exista interes fata de subiect si nu as vrea sa plictisesc .
Numeroasele variante si conversii , ca sa nu mai vorbesc de scheme de vopsire si inmatriculare cat si forma simpatica sau cel putin unica a acestor vehicole le fac candidatele sigure pentru o " destrabalare " modelistica ( ... "merg" foarte bine cand afara e primavara iar mirosul de liliac se amesteca placut cu aroma de cafea din cerul gurii , iar mintea iti zboara spre tinuturile africii de altadata ...) .
IBG nu este la prima tentativa de a " sterge praful " uitarii si a aduce pe piata un subiect britanic inedit .Inaintea acestei serii , un alt model de camion englez a fost primit cu entuziasm de catre " brailisti" . E vorba de seria Bedford-urilor ,minutioase ce surprindeau foarte bine forma vehicolelor pe care le reprezentau . Fata de Bedford ,eu spun ca CMP-urile sint ... usurel mai butucanoase ,anumite detalii fiind tratate cam simplist ( dupa gustul meu) . Surprind insa bine caracterul masinii reale si sint o baza buna de plecare pentru cei ce doresc mai mult . Rotile in special nu mi se pare ca seamana prea mult cu cele ale vehicolelor reale , dar pana la urma stau destul de bine pe masina iar pentru mine , la fel ca si in cazul Bedford-ului , subiectul a fost "instant love " .
De la inceput mi-am pus in plan sa nu reprezint un vehicol britanic ci unul capturat de germani . Imi plac foarte mult vehicolele purtatoare de tunuri (in special antiaeriene ) si daca se poate fara cabina . Le da un aer sportiv si razboinic totodata , iar CMP-ul este exact ceea ce-mi doream . Nu am inca Flak -ul , insa m-am propus pana atunci sa lucrez la camion . Si cam acesta e rezultatul ,nefinalizat inca , dar m-am decis sa vi-l impartasesc si voua fiindca am incheiat pe larg o etapa .
Constructia a decurs normal , fara surprize neplacute si fara sa-mi puna probleme . Am construit sasiul , iar cabina si bena nu au fost lipite de acesta , pentru a avea acces usor la toate componetele , in vedera vopsirii .
Desi initial am dorit sa reprezint un vehicol cu Flak in serviciul D.A.K. vopsit integral intr-o singura culoare ( posibil germanul Africa brown) , ce apare intr-o fotografie foarte cunoscuta , ulterior descoperirea unui CMP de captura cu tun antiaerian si vopsit in acel foarte interesant dar controversat ( d.p.v. al nuantelor utilizate ) Caunter Scheme , http://www.perthmili...pb/caunter.html m-a facut sa ma decid ( in unanimitate ) pentru acea spectaculoasa schema de vopsire britanica . Am vopsit camionasul integral cu pensula , utilizand din plin culorile de ulei ,atat pentru a da consistenta si a modifica nuantele culorilor , cat si pentru efectele de imbatranire a cestora . Interiorul cabinei si a benei nu este lucrat , trebuie retusat , acolo unde s-a sters culoarea si apoi diverse procedee de invechire . Initial aceste zone au fost acoperite in culoarea de baza ( nisipiu) , insa fiindca doream o trecere lina dintre schema de vopsire de la exterior , pe care totodata sa o evidentieze si Flak-ul ce v-a fi gri inchis , m-am decis spre un verde inchis ( sa zicem britanic) .
Inca nu este prafuit , desi nu v-a fi din calea-afara de prafos , poate doar mai mult prin interiorul aripilor rotilor .Mai trebuiesc facute , deasemenea vreo cateva corecturi si retusuri ( pe la roti in special ) .
Cam asta " ete" , deocamdata .Urmeaza o perioada de " relonsh", pana imi fac rost de Flak . Daca aveti comentarii sau intrebari , nu ezitati sa le scriiieeeti!
Aceasta postare a fost editata de dany: 02 June 2011 - 03:44 AM