Prima mea diorama Undeva in rusia
#41
Postat 15 February 2006 - 10:55 PM
Intrebarile sint:
1.A avut aviatia noastra masini Opel Blitz de realimentare "cisterne "?
2.Daca da,ce culoare si daca are cineva o poza cu vreo placa de inmatriculare sau cum aratau cele romanesti in acea perioade "1944 vara"?
3. Daca nu,este posibil sa fi folosit si ai nostri pe cele germane cand foloseau acelasi aeroporturi cu nemti?
4.Daca noi nu am avut, ce culoare erau cele germane din aceeasi perioada.
1-0-9 a fost un adevarat domn si mi-a pus la dispozitie aceste poze.Ii multumes si pe aceasta cale.Deci cam asa ceva vreau sa realizez.
Va multumesc .
mykyb...................
#42
Postat 15 February 2006 - 11:16 PM
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?sh...4&hl=opel&st=15
#43
Postat 16 February 2006 - 01:27 PM
Dupa cum ai vazut la adresa data de 109 majoritatea cisternelor folosite de roamani (cu inmatriculari romanesti) erau Laffly si Ford,dar am vazut si Opel-uri (la care nu stiu daca erau cu inmatriculari romanesti)
Din pozele in care am vazut Opel-uri cisterna langa avioane ARR, unele erau vopsite in Panzer Grey iar unele in Seand cu pete de verde (cred).
Mai jos am atasat o poza cu un Opel cisterna langa un Ju 88 ARR.
Eu am un Opel Blitz Fuel Truck 1/72 de la Mac si-l voi folosi intr-o diorama cu avioane ARR.
Spor la lucru.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 16 February 2006 - 01:28 PM
#44
Postat 16 February 2006 - 11:48 PM
Multumesc 1-0-9 si Mgc151184,speram sa gasesc o poza macar cu un Blitz linga un av. romanesc si........ iata.Acum trebuie sa ma hotarasc la inmatricularea av-ului sa nu gresesc cumva cum am gresit cu diorama.Eu ain plan Me-109G6 nr:10 albastru din grupul 7 primita in Iulie-August 1944 dar daca nu o pot face inmatriculata cu cruce in loc de cocarde am sa aleg alt G6,neaparat vreau crucea lui Mihai pe un G romanesc.Am sa pun intrebari si pe alte forumuri poate ma lamuresc daca o pot inmatricula cum vreau sau nu(in sensul ca,a zburat acest G6 snumai cu cocarde sau si cu cruci o perioada scurta pana la 23 Aug?).
Mgc151184,ai ceva pose sau ceva info despre Opelul de realimentare?Asi fi foarte recunoscator.
Imagini atasate
#45
Postat 17 February 2006 - 12:24 AM
Apropo, nu stiu exact la ce 10 albastru te referi, dar daca e asta din poza atasata, cred ca mai degraba e galben (cum a observat mai demult Cantacuzino).
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 February 2006 - 12:25 AM
#47
Postat 17 February 2006 - 12:42 AM
E foarte pe gustul meu diorama. A spune ca-i frumoasa nu ar insemna nimic caci am observat ca ce-i frumos pt. unul e urat pt. alt nenic.
E dinamica si chiar daca e putin incarcata e explicabil pentru un punct de oprire (unde se opresc oameni si masini)
Singura chestie care mi-a sarit in ochi (in sens negativ) a fost ca nu ai folosit nici un wash la fetele figurinelor si asta ii face sa arate putin a manechine de la Niro.
Nu zic, ca nici matritele Dragon si Italeri pt. figuriine nu te prea ajuta.
Cea mai mare lauda pe care ti-o pot aduce este ca diorama este unificata in intregul ei prin culoare. E poate pentru prima data cand o vad aici pe forum si e un aspect extrem de important.
Nu poti sa ai un petec de iarba verde ca prazul langa un drum prafuit si implicit si vehiculele care s-au hatznat pe drum cateva ore nu pot fi lucioase si frumoase.
[SIZE=7]BRAVO.
La mai multe ...
#48
Postat 17 February 2006 - 11:03 AM
1-0-9 uite lincul,cu artwork-ul lui G6 despre care vorbesc. http://www.worldwar2...?showtopic=2784 Asa vreau sa inmatriculez av. meu,desi nu stiu daca este corect asa( asta e dilema)Vopsirea facuta de Dm.Dan Melinte este superba dar este corecta oare?In cazul in care este cu cocarde nu ma intereseaza si trebuie sa caut alta inmatriculare sau............pot trai cu cercul rosu vopsit peste cruce dar nu stiu sigur cum au fost vopsite insemnele de pe aripi!!!!!!!!!! Alta dilema.Pentru orce eventualitate mai mult pentru un" back up" ai putea sa ma ajuti cu vreo poza sau artwork cu un G6 inmatriculat 100% cu cruci pentru diorama?
Wurger multumesc pentru aprecieri dar si pentru critici sunt bine venite si pun problema acolo unde intradevar am lacune dar am sa incerc sa remediez problemele, mai mult de atat deoarece la diorama voi folosi figurine care vor trebui modificate( ca pozitie ma refer si scimbate imbracamintea la uni).V-a fi o lucrare dificila mai ales ca vreu sa fac ceva frumos dar nu o incep pana nu am pus la punct si cele mai mici detalii.Inca o intrebare pentru cunoscatori.Din ultima poza pusa de 1-0-9 pe pagina 3 in back ground se vede un camion cisterna ,voare ce culoare are?Mai precis doresc sugestii pentru vopsirea Opelului meu pentru diorama.Un galben sand cu pete verzi ar fi foarte spectaculoasa cum este in poza pusa de Mgc151184,ce ziceti pare autentica locului si perioadei?
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de mykyb: 17 February 2006 - 11:05 AM
#51
Postat 17 February 2006 - 12:24 PM
Citeaza
Camionul din poza pusa de 109 este un Laffly.
Camioanele folosite de ARR (fie ele cisterne sau orice alt ceva) erau vopsite in cenusiu.Cu siguranta si acest Laffly era cenusiu.
Uite link-ul cu Ford-ul facut de mine http://cartula.net/m...p?showtopic=797.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 17 February 2006 - 12:34 PM
#52
Postat 17 February 2006 - 04:05 PM
Frumoasa macheta si cind ma gindesc ca este la 1/72 si facuta din bricheta ,jos cu palaria maestre.In legatura cu cealalta poza,stiu diorama este cu un Bg-110 G4,frumoasa lucrare!!!!!Dupa ce ispuse am doua variante,ori fac o diorama cu totul sa zic asa "germa" ori construiesc acisterna dupa poze!!! :bang:cred ca aleg varianta 2 .V-a fi greu dar sper sa reusesc.Apropo de culoare,este vreo diferenta dintre griul folosit de aviatie cu cel folosit denemti pentru celelalte vehicole?Cum se numeste mai exact culoarea?Se gaseste pe net de cumparat sau trebuie preparata?Crezi ca la varianta din diorama pot sa-i fac inmatriculare romaneasca,sau ar fi mai indicat sa o las nemteasca?Stiu ca pun multe intrebari dar chiar vreau sa iasa bine si nu vreau sa mai primesc critici legate de culoare sau de locul pieselor in timp, ci doar critici legate de standardul lucrarii!!!!! Te rog daca poti si vrei asistama in aceasta chestiune :idea:. In legatura cu inmatricularea av-lui ma descurc atat timp cat am imprimanta, hirtie penreu decaluri alba si un program de calculator.Sper! dar vreau sa fiu sigur ca a existat aceasta varianta de inmatriculare.
Mai ai poze cu cisterma din diorama cu 110G4?Eu am cateva dar nu sunt atat de clare.
Multumesc.............
#53
Postat 17 February 2006 - 05:27 PM
Citeaza
Multumesc.
Citeaza
Poze clare cu cisterne folosite de romani (in care sa se vade inmatricularea) foarte rar gasesti, mai ales cu Opel.
Citeaza
Nemti pt avioane foloseau RLM-uri iar pt alte vehicole griul era Panzer Grey.
Eu am vopsit Fordul cu Revell Matt 77.Chiar daca faci Opelul cu inmatriculare romaneasca sau nemteasca poti folosi aceasta culoare in care pui putin alb sa o mai deschizi.
Citeaza
Nu stiu sigur ce sati spun,il poti inmatricula si romaneste si nemteste.
Chestia cu inmatricularea romana/nemteste a cisternei consta in numarul de inmatriculare.Eu teas sfatui s-o lasi fara numere de inmatriculare (eu asa am facut si la Opel Blitz si la Kubelwagwn si la Ford).In caz ca apare vreo poza in care se vede bine nr de inmatriculare roman am sa ma pun sal fac.
Citeaza
Eu nu cred ca vei gresi daca vei pune un Opel cisterna cenusiu langa un av ARR.Dupa cum spuneam am si eu un Opel cisterna (Mac 72066) sil voi folosi intro diorama cu avioane ARR.
Citeaza
Eu cred ca e facut bine profilul (acea varianta existand). Am incredere in profilele facute de Dan Melinte.
Poate va raspunde si el la acest topic si ne va lamuri.
Citeaza
Da mai am.dami o adresa de e-mail siti trimit acolo.
#55
Postat 17 February 2006 - 07:40 PM
Adresa de e-mail este < mykyb@rdslink.ro >
Da,de el este vorba.Multumita lui am prins gustul la inmatriculari romanesti.
mykyb.......
Aceasta postare a fost editata de mykyb: 17 February 2006 - 07:47 PM
#59
Postat 18 February 2006 - 12:33 AM
Citeaza
In perioada 15 iunie - 20 august '44 Grupul 7 vanatoare (din care facea parte si 10 albastru) executa misiuni "Sternflug" (zbor in stea) cu unitati germane de pe Zilistea si Mizil. Binenteles alimentarea cu combustibil o faceau germanii (cu Opel Blitz :hammer: )
Uite o pagina din carnetul de zbor a lui Marinciu (Gr7Vt) in care reiese clar aterizarile si decolarile de pe Mizil si Zilistea cu Bf 109G6 cu cabina erla.
Marinciu mi-a povestit personal cum a stat la Mizil pt aducerea lui "2 albastru" (dupa o revizie). In timp ce avionul era alimentat cu combustibil, Marinciu a fost si el alimentat de catre nemti cu un "schnaps". Pe drumul de intoarcere spre Boteni tanarul pilot (cherchelit ) a razmutat batozele speriind pe saracii lucratori ai ogoarelor.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 18 February 2006 - 12:35 AM
#60
Postat 18 February 2006 - 12:50 AM