Diorama de aviatie? Pareri
#1
Postat 15 January 2006 - 01:17 PM
Am doua intrebari pentru dv. domnilor.Prima ar fi ceva mai simpla,cam asa:
Are cineva vreo poza sau mai multe si daca da , poate sa le imparta cu mine?Cu capacul deschis al rezervorul dorsal de pe un Me-109 G6 unde in care se vade si busonul rezervorului?Si pozae cu mecanici romani?Ma refer la imbracaminte,culoarea salopetelor,felul lor,orice alt ajutor in aceasta problema.Va multumesc mult.
A doua si ceva mai complicata:
As-i dori sa fac o diorama dupa ce termin Spitul la care lucrez cu mari intreruperi din cauza de ( bebe) :evil: o diorama cu un G6 romanesc "10 albastru" (cu crucea lui Mihai nu cu cocarde)undeva pe un aerodrom din tara in timpul unei mici revizii sau reparatii cu capotele rmotorului ridicate ,putin alimentat pentru viitoarele probe motor ajutat de un Opel Blitz de depanare cu mecanici romani si nemti si vizitat in trecere de un pilot german cu un Kubelwagen tipe 82 (cabrio!!!???) care a oprit sa bage si el de vina .Ce ziceti de scena asta este posibil? :idea: Daca nu, dati-mi idei caci am toate aceste accesori sus amintite si vreau sa fac o diorama cu conotatie romaneasca.
va multumesc mult tuturor.
mykyb................
#2
Postat 15 January 2006 - 07:01 PM
Uite aici o constructie de-a lui Vincent Kermogant, cel care a facut masterele de cockpituri si altea chesti legate de 109 la 1/32 pentru MDC.
http://www.features0...109g632vk_1.htm
Vezi si aici niste detalii in sectiunea "Walkaround"
http://109lair.hobby...a.com/home.html
HTH
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 15 January 2006 - 07:02 PM
#7
Postat 15 January 2006 - 09:07 PM
Multumesc pentru linkuri,am gasit multe poze folositoare.Ce parere ai despre scena descrisa?Poate sa fi fost reala pentru acele vremuri 43/44?Cum stai cu G2-ul tau ?Ceva progrese?Mai pune niste poze sa murim de ciuda!!!!!
salutare mykyb............
#9
Postat 15 January 2006 - 09:39 PM
mykyb, la Jan 15 2006, 07:07 PM, a spus:
Multumesc pentru linkuri,am gasit multe poze folositoare.Ce parere ai despre scena descrisa?Poate sa fi fost reala pentru acele vremuri 43/44?Cum stai cu G2-ul tau ?Ceva progrese?Mai pune niste poze sa murim de ciuda!!!!!
salutare mykyb............
Salut mykyb,
Am intrerupt munca la G2 pentru vreo doua saptamani ca sa termin un master pentru MDC. Saptamana asta vreau sa ma reintorc la el si o sa mai pun niste poze. Nu vreau sa moara nimeni de ciuda (serios, prefer orice altceva in afara de ciuda. Ciuda e sora cu ura.)
Cat despre scena, nu prea stiu ce sa iti zic pentru ca nu ma pricep la diorame. Din cate stiu ca spectator de diorame, cea mai importanta parte a unei diorame de succes este "Povestea", "Mesajul". Ca privitor, trebuie sa iti dai seama imediat despre ce e vorba. Altfel nu este nimic altceva decat o scena cu un avion, niste figuri si un camion. Clubul din care fac parte, are multi "figuranti" adica creatori de figuri, care de multe ori sunt asezate in diorame. Astia cand sunt judecatori intr-o competitie, te pot masacra daca diorama nu are "mesaj" pentru ca "povestea" este partea cea mai importanta a unei diorame.
Parerea mea e sa gasesti o "povestioara" dintr-o carte, sau o poza, si sa incerci sa o recladesti in trei dimensiuni. Am vazut multe diorame care aveau atasat pe o placuta in colt o fotocopie (sau o dactilografiere) a unui pasaj dintr-o carte care te pune in scena. Astea sunt cele mai placute si cele mai convingatoare - iti spun o poveste!
Am vazut si diorame care sunt penibile, in care avionul are toate panourile deschise, indiferent daca in mod logic acele panouri nu ar trebui sa fie deschise decat de catre personalul relevant, in mod separat: armamentul este treaba armurierului, radioul este treaba electricianului, motorul si partea mecanica sunt treaba mecanicului, alimentarea cu combustibil este treaba benzinarului etc. Daca toti astia se aduna in acelasi timp sa isi faca treaba laolalta deschizand toate panourile, bushoanele, capacele, mitralierele, gloante, bujii, rezervoare de benzina (cu capacul lasat deschis pe un avion complet armat ), anvelope, radiou, cabluri, iar toate astea se intampla langa lazi cu bombe (armate ), e o imagine din aia de filme cu Keystone Cops sau poate Tasmanian Devilul face treaba pe avion (si ti-l imaginezi ca pe o tornada invartindu-se in jurul avionului aruncand panouri si capace peste tot). Astea sunt niste realizari tehnice remarcabile cand sint prezentate ca exponat de muzeu (poate expuse pe o oglinda ca sa il admiri si partea de dedesubt), dar sunt ridicole intr-o diorama . De asta trebuie sa te feresti.
Ce ai zice daca germanul in Kubelwagen face o poza cu mecanicii care au fost intrerupti de la munca? In masina, germanul l-a adus si pe pilotul roman. E animata si are mesaj.
Radu
#11
Postat 15 January 2006 - 11:56 PM
Singurele camioane pe care le-a vazut in apropiere sint cisternele...
#18
Postat 16 January 2006 - 07:31 PM
1-0-9, excelente pozele si numa' bune pentru diorame!
Radub are perfecta dreptate, intii povestea, nu prea complicata, apoi diorama!
mykyb, povestea, parerea mea, pare plauzibila dar renunta, fie la mecanici, fie la alimentarea avionului.
#19
Postat 16 January 2006 - 08:41 PM
Va multumesc pentru ajutor.
Aceasta postare a fost editata de mykyb: 16 January 2006 - 08:43 PM