Forum Machete,Modelism,Hobby: Harbin H-5B - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Harbin H-5B Bilek 1:72

#1 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

  Postat 28 April 2011 - 08:17 PM

Buna seara,

Am inceput de ceva timp un Il-28 in varianta chinezeasca din inzestrarea RoAF. M-am oprit la un H-5B din cele cu inmatricularea 70x (inca ezit intre 703 si 707). Fiind prima macheta a acestui model pe care o fac (VEB Plastikart-ul in 1:100 e deja (pre)istorie :drinks: ), am ales macheta celor de la Bilek (via Xaba) datorita calitati mai slabe a turnarii... Pastrez macheta de la Trumpeter pentru o varianta de Il-28 in varianta NMF din anii '60.

Am inceput prin a transforma Il-28 in H-5 prin schimbarea turelei din spate sferice cu cea tip Tu-16, pentru care am folosit piesele din kit-ul Trumpeter. Taierea jumatatilor de fuselaj de la Bilek nu a fost tocmai facila datorita unor nervuri aplicate exact in acea zona :drinks:

Imagine atasata: IMG_2719__800x603_.jpgImagine atasata: IMG_2720__800x603_.jpg]Imagine atasata: IMG_2721__800x603_.jpgImagine atasata: IMG_2722__800x603_.jpgg]

Apoi am trecut la montarea scaunelor pilotului si bombardierului (setul de la Pavla a sosit cam la 2 saptamani dupa ce lipisem scaunele "originale" pe macheta :hi: ).

Imagine atasata: IMG_2723__800x603_.jpg

In ultima vreme am incercat sa asamblez interiorul partii frontale. Am folosit niste bucati de guma de sters pentru a simula aparatura din botul vitrat. Am incercat de asemenea sa remediez una din marile lipsuri ale kitului - peretii baii trenului de aterizare frontal. Am folosit bucati de card pe care le-am fixat cu Patafix si apoi le-am lipit pe pozitie.

Imagine atasata: IMG_3025__800x603_.jpgImagine atasata: IMG_3026__800x603_.jpg]Imagine atasata: IMG_3027__800x603_.jpg

Pentru interior, am folosit Dark Grey Blue de la Agama (R29 P) pentru a simula turcoazul sovietic si un amestec de galben/albastru/verde pentru a obtine un Interior Green chinezesc... In rest, gri deschis de la Vallejo pentru scaune, aluminiu de la Revell pentru panoul metalic din stanga scaunului observatorului si alb, negru si rosu de la Vallejo pentru aparatura de bord.

Imagine atasata: IMG_3028__800x603_.jpgImagine atasata: IMG_3029__800x603_.jpg]Imagine atasata: IMG_3030__800x603_.jpg]Imagine atasata: IMG_3032__800x603_.jpg[Imagine atasata: IMG_3033__800x603_.jpgpg]Imagine atasata: IMG_3034__800x603_.jpgImagine atasata: IMG_3035__800x603_.jpgjpg]

Astept acum o perioada mai calma pentru a putea inchega jumatatile de fuselaj si pentru a putea aranja si restul aparaturii din botul aparatului (conform pozei). Ar mai fi de facut "presurile" galbene.

Imagine atasata: Il_28_031.jpg

Apropo: stie cineva ce nuanta de galben este cea din trenul de aterizare (pare la fel cu cea de pe "pres")?

Imagine atasata: IL_28_42.jpg

Multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3030__800x603_.jpg
  • Imagine atasata: IMG_3031__800x603_.jpg


#2 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 30 April 2011 - 11:00 PM

Daca matrita e aceeasi cu cea imbuteliata de Italeri, atunci vezi ca o sa ai ceva probleme la potrivirea usii de la navigator cu rama geamului din fata si cu restul fuselajului.

#3 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2011 - 09:27 AM

E aceeasi. Multumesc de sfat. Idei despre nuanta de galben (”chromate”) folosita? Nu pare galbenul verzui de la US Zinc Chromate...

#4 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2011 - 05:01 PM

Am mai muncit cu sporul greierelui in ultima vreme si am inchis in cele din urma fuselajul. Am mai adaugat si cateva "cutii negre" care sa mai populeze interiorul cabinei navigatorului. Acum caut imagini cu panoul din dreapta navigatorului, pentru ca mi se pare cam gol :-P

Imagine atasata: IMG_3263.JPG
Imagine atasata: IMG_3264.JPG
Imagine atasata: IMG_3265.JPG
Imagine atasata: IMG_3266.JPG
Imagine atasata: IMG_3267.JPG
[attacment=65561:IMG_3268.JPG]
Imagine atasata: IMG_3269.JPG
Imagine atasata: IMG_3270.JPG
Imagine atasata: IMG_3271.JPG
Imagine atasata: IMG_3272.JPG


Intrucat nu am reusit sa ma lamuresc despre acel yellow chromate din baile trenului de aterizare, am facut un amestec "la ochi" intre galben si maro si am obtinut ceva ce pare sa se apropie de nuanta cautata... Problemele au aparut la puterea de acoperire a acestei combinatii "de casa". Cel putin in cala trenului anterior se vad inca diferitele nuante de plastic, cartela telefonica si chit :-D O sa vad daca le pot remedia dupa uscarea celor trei-patru treceri de pana acum. Am vopsit baile trenului de aterizare, cala compartimentului de bombe (si interiorul trapelor), precum si interiorul trapelor. De asemenea, marginea usii mitraliorului din coada.

Imagine atasata: IMG_3253.JPG
Imagine atasata: IMG_3254.JPG
Imagine atasata: IMG_3258.JPG
Imagine atasata: IMG_3259.JPG
Imagine atasata: IMG_3260.JPG
[attacment=65575:IMG_3261.JPG]
Imagine atasata: IMG_3262.JPG

Am mai populat putin compartimentul mitraliosului din coada cu cateva "cutii negre" si am fixat turela de H-6(Tu-16) specifica variantei chinezesti a lui Il-28.

Imagine atasata: IMG_3255.JPG
Imagine atasata: IMG_3256.JPG
Imagine atasata: IMG_3257.JPG

Planul pentru viitoarele week-enduri este sa inchid turela din spate si sa finisez motoarele. Apoi voi astepta pana fac rost de future pentru a "imbaia" suprafetele vitrate (cu speranta ca astfel se vor mai zari ceva detalii din interior). Intentionez sa inchid toate trapele (usa mitraliorului, carlinga pilotului, usa navigatorului, trapele calei de bombe) ca sa am o configuratie cat mai "lisa". Grek, o sa vad care e treaba cu usa navigatorului. Deocamdata am probleme cu trapa (intreaga inca a) calei de bombe ce nu pare a se potrivi in locul eisi se bombeaza in afara liniei fuselajului. Vreo idee de remediere?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3268.JPG
  • Imagine atasata: IMG_3273.JPG
  • Imagine atasata: IMG_3261.JPG


#5 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 15 May 2011 - 08:09 PM

Vezi postareaRaduR, la 15 May 2011, 18:01, a spus:

Problemele au aparut la puterea de acoperire a acestei combinatii "de casa". Cel putin in cala trenului anterior se vad inca diferitele nuante de plastic, cartela telefonica si chit :-D O sa vad daca le pot remedia dupa uscarea celor trei-patru treceri de pana acum.


In mod normal ar fi trebuit sa dai inainte cu grund, dupa alb si in final culoarea "de casa"!
Spor

Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 15 May 2011 - 08:10 PM


#6 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2011 - 12:38 PM

Dupa ceva vreme am reusit sa inchid fuselajul si sa atasez sectiunea din coada. Am observat (pe pielea mea) ca sectiunea de coada de H-5 din kitul Trumpeter nu se potriveste cu fuselajul de Bilek, de unde a rezultat folosirea unei tone de chit :-) Mi-e rusine sa arat ce a iesit, de aceea nu am facut poze... Sper sa remediez la vopsire.

De asemenea, am montat intai usa navigatorului (incercand astfel sa pacalesc gresala indicata de grek) si apoi partea vitrata din bot, dar tot au ramas zone in care fuselajul nu s-a asezat bine pe bot si iar am apelat la chit din belsug. Macar asa am reusit sa maschez tunul lipsa de la H-5.

Apoi am trecut la montarea cupolei carlingii si acolo am aplicat tehnicile de pe forum pentru a scapa de nervura centrala care lipseste la chinezi. Deci, smirgel de 600, 800, 1000 si 1200 si apoi pasta de dinti pentru a scapa de matuire. Sper sa fi iesit bine... Am lipit apoi cele trei bucati ale cupolei inainte de la ajusta si a le fixa pe fuselaj. Si cupola a avut mici probleme cu fixarea pe fuselaj, dar Surfacer 500 le-a rezolvat.

Am mascat cu banda Tamyia si am dat un strat de culoare de interior.

Imagine atasata: IMG_3723.JPGImagine atasata: IMG_3724.JPGImagine atasata: IMG_3725.JPGImagine atasata: IMG_3726.JPGImagine atasata: IMG_3727.JPGImagine atasata: IMG_3728.JPG

Apoi am trecut la vopsirea partii frontale a gondolelor motoarelor. Am mascat cu Bison textil rama galbena a motorului si apoi am dat cu Steel pe compresorul radial. Am dat cu Aluminiu pe interiorul partii frontale a nacelei (ambele sectiuni) si cu Burn Iron pe interiorul sectiunii de evacuare din spatele nacelei.

Imagine atasata: IMG_3720.JPGImagine atasata: IMG_3721.JPGImagine atasata: IMG_3722.JPG

Voi asambla nacelele si apoi va veni partea delicata a asamblarii aripii, unde am vazut o serie de lufturi deloc dragute... Apoi voi da cu grund peste tot si un strat de Silver urmat de lac si de Gri, pentru a incerca un chipping... Dar pana acolo e cale lunga.

A facut cineva kitul de Trumpter? E mai usor de asamblat?

#7 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 12 June 2011 - 01:41 PM

Salut. :-)
Acum este tardiv dar pe viitor,pentru lufturile foarte mari,iti recomand Miliput,substanta bicomponenta similara poxilinei,se iau portii egale din fiecare carnat si le framanti bine vreo cateva minute pana ai un cocolos uniform,timp de vreo 3 ore este maleabil si usor de modelat,cu conditia sa umezesti din cand in cand bucata cu care lucrezi.Se face beton in 24 de ore,dupa care poti slefui fara probleme.Uite aici,cu observatia ca,din punctul meu de vedere,respectivul a pus un carnacior cam gros pentru ce avea el de astupat.
N-ai de ce sa te rusinezi,ar fi fost mult mai bine daca faceai si poze,aveai sansa sa primesti niste sfaturi utile.
Spor in continuare.

Aceasta postare a fost editata de axor: 12 June 2011 - 01:46 PM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 June 2011 - 05:04 PM

Citeaza

Intrucat nu am reusit sa ma lamuresc despre acel yellow chromate din baile trenului de aterizare, am facut un amestec "la ochi" intre galben si maro si am obtinut ceva ce pare sa se apropie de nuanta cautata... Problemele au aparut la puterea de acoperire a acestei combinatii "de casa".

Yellow chromate este un amestec din galben cu foarte, foarte putin negru, nu maro. Din pacate, vopseaua cu pigment galben, are, de multe ori, o putere de acoperire destul de mica. Trebuia folosit un grund inainte.

Citeaza

...calei de bombe ce nu pare a se potrivi in locul eisi se bombeaza in afara liniei fuselajului. Vreo idee de remediere?
Pila, pina se potrivesc perfect!

Citeaza

...pentru lufturile foarte mari,iti recomand Miliput,...
...sau straifuri de plastic, lipite in zona. Nu folosi strat gos de chit, se usuca foarte greu sau deloc si o sa ai probleme in timp.
Un pic mai mare atentie la atasarea pozelor, te rog.

#9 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2011 - 08:48 PM

Multumesc, Axor! Voi incerca sa folosesc un epoxy de la Tamyia pentru lufturi mai mari (astept sa vad cum se potrivesc aripile la diedrul specific avionului, dar se pare ca vor fi ceva lufturi).

Mare Z, multumesc de sfat (stiu ca mereu sugerezi straifuri de plastic). Eu sunt ceva mai reticent pentru ca nu stiu cum sa „sculptez” plasticul in mod eficient. Eu am doar PS subtire de la cutii de iaurt si mai gros de la carduri. Inca nu am identificat o surse de stiren „brut” despre care vad o serie de mentiuni pe forum, dar nu se indica si sursa :-)

Am demascat coada si botul cu zonele „greu incercate”. Nu stiu daca acum se mai poate face ceva, dar imi va fi invatatura de minte...


Imagine atasata: IMG_3741.JPGImagine atasata: IMG_3742.JPGImagine atasata: IMG_3743.JPGImagine atasata: IMG_3744.JPGImagine atasata: IMG_3745.JPGImagine atasata: IMG_3746.JPG

Pana una alta, dupa o decupare la ochi a nacelelor motoarelor, lufturile nu au mai parut la fel de gargantuesti, si am incercat sa vad cum merge cu putty de la Tamyia (pentru zone mai mari) si Surfacer 500 (pentru lufturi mai marunte) aplicat dupa ghidaje de banda de mascare Tamyia. Am mai incercat metoda la o scara diferita la F-105G, dar acolo am folosit izolirband si au ramas urme destul de pronuntate la margini...

Aspectul dupa aplicare (si uscare)...

Imagine atasata: IMG_3735.JPGImagine atasata: IMG_3736.JPGImagine atasata: IMG_3737.JPGImagine atasata: IMG_3738.JPGImagine atasata: IMG_3739.JPGImagine atasata: IMG_3740.JPG

... dupa demascare...

Imagine atasata: IMG_3747.JPGImagine atasata: IMG_3748.JPGImagine atasata: IMG_3749.JPG


... si dupa slefuire cu 600.

Imagine atasata: IMG_3753.JPGImagine atasata: IMG_3754.JPGImagine atasata: IMG_3755.JPGImagine atasata: IMG_3756.JPG

Slefuirea nu a dat rezultatele scontate in zonele de unghi de 90 grade. Eu folosesc ca suport de smirghel o jumatate de dop de pluta (sectionat longitudinal), care imi ofera o suprafata plata, una curba si muchii diverse. Totusi, nu da rezultate bune in unghiurile de 90 de grade sau cele ascutite. Voi ce folositi in zonele respective?

Imagine atasata: IMG_3758.JPGImagine atasata: IMG_3759.JPG

Asa ca am folosit un scalpel de forma dalta pentru a indeparta excesul din zonele cu probleme...

Imagine atasata: IMG_3760.JPGImagine atasata: IMG_3761.JPGImagine atasata: IMG_3762.JPGImagine atasata: IMG_3763.JPG

Voi incerca acum sa lipesc aripile. Sper sa nu gresesc diedrul...

#10 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2011 - 05:39 PM

De la ultima postare am incercat sa asamblez aripile si ampenajul orizontal, cu rezultate impartite... La aripi am nimerit diedrul potrivit (nu, nu cred ca este + 1 grad si 13 minute, dar se apropie de zero si eu zic ca este un succes :-)). La ampenajul orizontal, sectiunea din stanga (cum te uiti din spate) nu s-a fixat bine in pinii aferenti si au urmat vreo 3 repozitionari. Asa ca diferitele dizolvari ale platicului au inceput sa se vada :-(

Imagine atasata: IMG_3764.JPGImagine atasata: IMG_3765.JPGImagine atasata: IMG_3766.JPGImagine atasata: IMG_3767.JPGImagine atasata: IMG_3768.JPGImagine atasata: IMG_3769.JPGImagine atasata: IMG_3770.JPG

Am incercat Epoxy Putty de la Tamyia si cred ca mi-a ajuns. Are o consistenta extrem de lipicioasa (de degete si de manusi de celofan, mai putin de plasticul machetei :-)) si este greu de prelucrat dupa ce se intareste. Asa ca am incercat sa retusez tot cu Surfacer 500... Sunt perfect de acord cu Axor si Marele Z(eu) ca este o solutie durabila pentru „crevase”, dar trebuie sa stii sa-l folosesti, ceea ce se pare ca eu nu ma calific. Drumul cel mai scurt este cel pe care il cunosti.

Imagine atasata: IMG_3870.JPGImagine atasata: IMG_3871.JPGImagine atasata: IMG_3872.JPGImagine atasata: IMG_3873.JPGImagine atasata: IMG_3874.JPGImagine atasata: IMG_3875.JPGImagine atasata: IMG_3876.JPGImagine atasata: IMG_3877.JPGImagine atasata: IMG_3878.JPGImagine atasata: IMG_3879.JPG

Dupa o slefuire cu 600 am aplicat un strat (prea) sanatos de grunt Vallejo la spray. Se pare ca s-au mai nivelat unele imperfectiuni. Astept uscarea si maine mai retusez una alta. Apoi o sa vopsesc cu galben (cu o picatura de negru, am inteles, sa traiti) locasul jambei din bot si apoi cu aluminiu restul. Va urma un strat de lac semilucios si apoi vopseaua gri din ultimii ani de exploatare. Ma tot gandesc daca pot folosi sarea pentru vopseaua sarita... Am vazut ca la unii forumisti da rezultate remarcabile dar banuiesc ca doar pare asa pentru ca au deprins mestesugul... Inteleg ca se foloseste doar sare mare si nu din cea (extra)fina?

Imagine atasata: IMG_3880.JPGImagine atasata: IMG_3881.JPGImagine atasata: IMG_3882.JPGImagine atasata: IMG_3883.JPGImagine atasata: IMG_3884.JPG

#11 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 18 June 2011 - 06:30 PM

Mi se pare mie s-au ai "scapat" destul grun pe el? :shiftyninja:

#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 18 June 2011 - 07:45 PM

Salut
Asa cum zice si colegul tomcat_ct mai sus, imi pare ca ai dat in exces cu acel grund Vallejo spray. Era mai indicat sa il decantezi inainte intr-un recipient si sa il aplici usor si mai dirijat, cu aerograful.
Din ceea ce vad in imagini, o sa cam ai ceva de slefuit, in primul rand la imbinarile aripilor cu fuselajul; disting cateva santuri destul de evidente si care inca necesita umplere sau macar uniformizare prin slefuire. Insa cea mai mare "problema" pe care o vad eu e faptul ca ti-ai cam inecat gravura in negativ, cu grundul. Se mai poate remedia fie prin trecerea a ceva moale (gen scobitoare) in lungul santurilor, fie dupa vopsire si lac sa incerci o evidentiere a liniilor de panou.

Daca vrei sa folosesti sare pentru a reprezenta o vopsea sarita - atentie, pui doar sare grunjoasa, nu sare iodata extrafina. Sarea grunjoasa (fiind mai mare) iti permite sa obtii cam ceea ce vrei tu. Sarea extrafina devine urgent pasta atunci cand o presari pe suprafata uda.
E un procedeu destul de laborios si mancator de timp, iar rezultatele nu intotdeauna vor fi pe masura asteptarilor. Mare atentie si la cantitatea de apa folosita , un strat care "balteste" iti cam anuleaza efectul pe care vrei sa il obtii (suprafata neregulata a petelor), pentru ca sarea se dizolva superficial in acea apa, formand o supafata de contact cu margini hai sa zicem, rotunjite.

Poti folosi si scoci-ul pentru a desprinde stratul de vopsea ultim de pe macheta (procedeu destul de riscant), insa prin metoda asta nu ai control aproape deloc la "modelul" pe care il obtii si de multe ori vopseua iti va "sari" intr-o cu totul alta directie, cu rezultat putin credibil daca nu chiar inestetic.
Ti-as recomanda sa folosesti pensula si vopseaua dedicata daca tot vrei sa obtii acel efect de vopsea sarita/ciobita, sau sa incerci metoda cu sarea pe altceva inainte de a face vre-o greseala.

Intrebare : De ce vrei sa dai cu lac semilucios peste grund si inaintea stratului ultim ? Inaintea lacului mai dai un strat, de o alta culoare ?
Merci si spor sa ai.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 18 June 2011 - 07:48 PM


#13 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 18 June 2011 - 08:28 PM

La cât kit ai aplicat ar fi fost indicat să dai un "argintiu" de control peste zonele respective pentru a scoate în evidența toate inperfecțiunile și în final după corectatea acestora să dai un grund.
Șlefuiește la ud grundul și încercă să corectezi zonele indicate de AdiP!

Spor

Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 18 June 2011 - 08:32 PM


#14 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 June 2011 - 09:41 AM

Buna Radu,

Sunt si eu de parere ca ai aplicat putin cam mult grund (nu grunt, cuvintul vine din germana si inseamna vopsea de baza) sau primer (engleza). Daca vrei sa faci o macheta care sa iti placa si peste doi trei ani, urmeaza sfatul lui AdiP. Acolo unde ti s-au inecat linile de la panouri si ar trebuii regravat. Grundul de regula prin uscare se mai trage, lasa macheta doua - trei zile la uscat. Nu la soare!! Grundul de regula se slefuieste, asa ca poti slefuii macheta peste citeva zile cu smirghel de 2000 la ud. Corecteaza unde trebuie, acum inca mai poti face multe inbunatatiri! Dupa asta poti aplica culoarea argintie. Lacul protector poate fi si lucios. Daca vrei sa faci vopseaua sarita tehnica cu sarea este foarte grea, chiar si modelisti cu experienta o dau in bara chiar daca au mai facut machete folosind tehnica asta. Sunt si alte tehnici, unul simplu fara sa mai folosesc sare sau mascol a fost sa aplici vopseaua dupa care am zgiriat sau slefuit zonele unde am considerat ca poate sarii vopseaua. Vopseaua nu era complet uscata! Poti zgiria cu o scobitoare mai ascutita sau chiar cu un cutter. Ar mai fii o tehnica care unii spun ca este mai sigura prin folosirea pastei de dinti sau mustar. Dupa uscarea machetei poti spala macheta, atit mustarul cit si pasta de dinti se dizolva in contact cu apa. Recunosc ca tehnica asta inca nu am folost-o dar mi-am cumparat un kit Corsair la care doresc sa incerc exact smecheria asta. Mai poti face si altceva dar unii considera ca nu este prea reallist, vopsesti macheta cu culoarea de baza, fara sa mai dai argintiu si lac, dupa care faci tu cu o pensula efectul de vopsea sarita, folosind vopsea argintie.

Stau cu ochii pe tine ;-) , succes in continuare!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 June 2011 - 09:43 AM


#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 June 2011 - 10:12 AM

Ei da, problem! Ai de chituit zone extrem de dificil de slefuit ulterior, dar nu imposibil. Pe zonele "interioare" gen aripa/ gondola motoare, pe intrados, trebuie sa folosesti diverse tertipuri pentru slefuit: smirghel facut rola de diametru mic sau indoit la 180 de grade bucata de pisla nu prea groasa, ori pliezi pur si simplu hirtia abraziva. Trebuie multa rabdare si un control strict si permanent al zonei. Slefuirea o faci musai la ud. Trebuie sa slefuiesti pina dispare demarcatia zona chituita/plastic, altfel apar dungi inestetice.
Si da, cum spuneau si cei de mai sus, ai cam exagerat cu acel grund. Tu ai incercat, prin grunduire, sa marchezi unele imperfectiuni, ori nu se face asa ceva. Sfatul meu este sa-l dai jos, sa incerci o slefuire mai atenta si sa refaci gravrile compromise, abia apoi sa dai, daca crezi de cuvinta, un strat de grund.

Citeaza

Inca nu am identificat o surse de stiren „brut” despre care vad o serie de mentiuni pe forum, dar nu se indica si sursa

http://www.modelhobb...64.html?page=13
http://www.evergreen...#White%20Sheets

#16 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2011 - 02:01 PM

Multumesc mult pentru sfaturi tuturor! Dupa ce am citit aseara comentariile lui AdiP si tomcat_ct, am zis sa experimentez si eu cate ceva din ce am inteles. Stiti doar ca nu poti sa spui ca intelegi ceva pana cand nu repeti tu si vezi daca iti iese :-)

Asa ca am inceput cu scobitoarea. N-a mers. Daca primerul Vallejo la spray e bun la ceva, atunci sa stiti ca asigura o rigiditate exemplara :-) Asa ca am trecut la o etapa de care imi este frica mereu - regravarea. Nu am o mana sigura si mereu am probleme. La prima macheta mi s-a spus (pe drept cuvant) ca am trasat liniile de panou „cu bidineaua”. Acum, cu un scriber (de fapt 2) si cu o bucata de ruleta veche am incercat sa retrasez majoritatea liniilor drepte. Am mai facut si unele curbe, dar nu sunt deloc mandru. Voi incerca in acele zone sa am vopsea sarita si poate nu mai pare asa de groaznic.

Am mai slefuit o data (mereu la ud) zona imbinarii aripilor si cred ca acum e ceva mai bine.

Imagine atasata: IMG_3896.JPGImagine atasata: IMG_3897.JPGImagine atasata: IMG_3898.JPGImagine atasata: IMG_3899.JPGImagine atasata: IMG_3900.JPGImagine atasata: IMG_3901.JPGImagine atasata: IMG_3902.JPG

Intre timp, incerc pe o macheta de sacrificiu sa testez si sarea... si o sa testez si scociul de smuls vopseaua...

Z-mare, mersi pentru sursele de stiren!

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 June 2011 - 04:27 PM

Regravare:
http://www.cartula.r...panourilor.html

#18 Useril este offline   dflc03 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 22-June 08
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2011 - 09:55 AM

Vezi postareaRaduR, la 19 June 2011 - 02:01 PM, a spus:

Intre timp, incerc pe o macheta de sacrificiu sa testez si sarea... si o sa testez si scociul de smuls vopseaua...



Daca tot ai o macheta de sacrificiu, poti incerca si uzura cu ...smirghel. O bucata uda de 1-2 cm 2 de 1200 sau chiar mai fin plimbata (fara a apasa) uniform pe suprafata machetei care a fost umezita din belsug in prealabil - practic smirgelul patineaza pe suprafata in pelicula de apa. Acolo unde doresti ca stratul de dedesubt sa ďasa la suprafata apesi foarte, foarte putin pe smirghel. Nu trebuie sa iti iasa din prima, sunt necesare doua, trei reprize, cu uscarea machetei intre reprize. Rezultatul poate fi foarte realist, daca ai rabdare. In plus, se obtine si o evidentiere a panourilor

#19 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2011 - 08:22 PM

Multumesc mult, dflc03!

De fapt, duminica seara m-am jucat putin exact cu o bucata de 1200, dar pe care am indoit-o la 180 de grade si apoi am impaturit-o (pentru a forma o muchie dura). Iata ce a iesit din macheta de testare...

Imagine atasata: IMG_4001.JPGImagine atasata: IMG_4003.JPGImagine atasata: IMG_4005.JPGImagine atasata: IMG_4006.JPGImagine atasata: IMG_4007.JPGImagine atasata: IMG_4008.JPG

PS: sarea nu-i ca smirghelul :-). N-a iesit, deci am renuntat. Apropo, m-am gandit apoi (dai romanului mintea de pe urma) daca nu cumva acrilicele (de fapt apa din ele) dizolva si ele sarea si de aceea este apoi greu de indepartat...

Imagine atasata: IMG_4002.JPG

#20 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 23 June 2011 - 08:45 AM

vopseaua sarita o poti simula si folosind o metoda, zic eu, foarte simpla: cu un capat de burete inmuiat putin in vopsea (aluminiu, etc) tufuiesti usor zonele in care vrei sa iti apara acest efect. cu toate ca e peste vopseaua originala, efectul de "coscoveala" e acelasi.
Spor!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi