Nitrodiluant pentru lipire
#1
Postat 09 January 2006 - 01:27 PM
Nitrodiluant: de la Policolor
Plastic: Hasegawa, nou (un AV-8B la 1/48)
Dupa ce am terminat de lipit aproape intreg avionul, am putut trage urmatoarele concluzii:
+ lipeste foarte bine prin capilaritate, realizeaza lipirea prin sudare
+/- are tensiunea superficiala destul de mare astfel incat poate sa 'balteasca'
+/- are timpul de evaporare nu foarte mic, astfel incat poate fi folosit si fara capilaritate (se aplica pe o piesa, se vine cu cealalta piesa, se strang)
+ nu increteste plasticul acolo unde ajunge din gresala pe langa lipitura. Il inmoaie, dar dupa ce se usuca ii da doar un luciu slab, practic nederanjant in majoritatea situatiilor
+ fiind incolor si cu un timp de evaporare ceva mai mare, plasticul topit care iese din lipitura este foarte uniform, si absolut de aceeasi culoare cu originalul...
- pute RAU
- lipirea dureaza ceva mai mult decat la lipiciurile "rapide" (Ambroid & Tenax) dar mult mai putin decat la chestii gen Contacta de la Revel...
-/+ capilaritate totusi suficient de redusa incat daca nu esti atent unde tii degetele, sa se strecoare lipici intre deget si plastic Avantajul e ca nu e la fel de tragica situatia ca la alte lipiciuri, urmele sunt mai usor de sters in cazul Nitro. (asta-i mai mult un avantaj, totusi, si o problema generala a lipiciurilor lichide)
Cam asta ar fi...
Daca ati avut si voi experiente cu nitrodiluant pe post de lipici, ar fi bine sa existe si alte pareri.
#2
Postat 09 January 2006 - 02:26 PM
Am inceput si eu sa folosesc Nitrodiluant cand mi s-a gatat lipicul de la Testors (MEK). Este intradevar foarte bun, am observat insa ca daca gresesti si patezi modelul cu diluant unde nu doresti lasa urme mai pronuntate decat descrii tu. S-ar putea sa fie plasticul pe care l-ai aplicat tu ceva mai dur. Il recomand dar celor cu un pic de experienta pentru ca poate duce si la accidente nedorite.
Apropo de miros, eu folosesc o masca cand lucrez cu Nitro. Mirosul este foarte intepator deci este probabil un diluant foarte nociv (nu ca ar exista vreunul pe care sa il poti da pe gat linistit...).
#4
Postat 09 January 2006 - 05:04 PM
O observatie:
Citeaza
#7
Postat 09 January 2006 - 10:22 PM
Dupa a mea parere, cel mai bun produs care se gseste pe piata noastra, este diluantul "Express" de la STANDOX.
Este foarte volatil, nu lasa urme, are proprietati de capilaritate "magice" si nu pute chiar atat de rau ca cei produsi pe la noi.
Dar este foarte scump, 51,5RON litrul, la reprezentanta, fata de aprox 5RON, cei indigeni.
Din fericire il vand si cu suta de grame... care pe mine ma tine cam un an !
Sfatuiesc pe toata lumea sa incerce... sigur veti fi fermecati...
#11
Postat 10 January 2006 - 11:10 PM
#12
Postat 11 January 2006 - 08:01 AM
Mai exista un efect colateral avantajos, al nitrodiluantului...
Cand suntem covarsiti de 'fo operatiune dificila, putem aspira niste vapori din lichidul susnumit... si devenim iar "fericiti" !
Intrebati orice "aurolac"... ! ...
Sediul central STANDOX este la iesirea din Bucuresti spre Mogosoaia/Buftea, exact langa KODACK CINELABS. Mai exista un mic magazin de desfacere pe langa Romana. Acolo vand si cu suta de grame.
Bineinteles ca poti dilua si niste stiren din culeele kitului la care lucrezi... asa obtin eu CEL MAI BUN MASTIC !
#13
Postat 11 January 2006 - 11:16 PM
Despre diluant nitro vorbeam de mult, prin trade forum. Am ajuns la el dupa ani de acetona, cloroform, metil-etil-cetona, tetraclorura de carbon, 506, 509.
Nitro este bun nu numai la lipire dar si la vopsire cu enamel si mai alkes la spalare aerograf dupa vopsire. Mai ales ca, fiind foarte puternic, dizolva-rupe si vopsea mai veche. Ca provenienta, folosesc GUZU-chim, este adevarat ca doar la 1/10 din pret Standox. Se gaseste peste tot si cred ca poate fi cam acelasi tip de nitro, nu ? Doar daca ambalatorii de nitro nu au propriile ... rafinarii.
#15
Postat 26 January 2012 - 02:21 PM
ieri seara am zis sa il testez sa vad care este timpul de reactie si cum se comporta.
Am taiat din culeea de carlinga si din cea pentru fuselaj si in 10 minute de la aplicarea nitrodiluantului erau gata lipite,cu mici semne de topire (cred ca de la calitatea plasticului Amodel), apoi am constatat ca (,) culeea de carlinga era mata sau "nerafinata" si dupa lipire, prin zona pe unde s-a mai scurs nitrodiluant devenise transparenta clar.
A incercat cineva repare zgarieturi sau imperfectiuni pe carlinga cu nitro?
Aceasta postare a fost editata de Beck103x: 26 January 2012 - 02:24 PM
#17
Postat 26 January 2012 - 09:43 PM
E drept, nitrodiluantul va ataca la suprafata plasticul mat (fie el colorat sau transparent), si va crea o pelicula lucioasa. Dar cam atat. Va si 'increti' suprafata totodata, asa ca nu prea merge sa-l aplici pe transparente.
Daca ai crapaturi FOARTE fine, sau imperfectiuni, se rezolva prin folosirea de abrazivi cu granulatii din ce in ce mai fine (mergand pana spre 12.000), urmate de polishare si in final aplicarea de Future sau similar.
Vezi aici un exemplu de lucru: http://www.cartula.r...dpost__p__71882
Dat fiind ca topicul are deja 6 ani, imi permit sa-l completez cu o informatie, poate utila. Nu mai folosesc nitro pentru lipire de cativa ani buni, am trecut la utilizarea aproape exclusiva a diclormetanului. Are niste avantaje semnificative fata de nitro, legate in principal de volatilitatea mult mai mare si timpul de priza mult mai redus.
Oricum, cam orice e vandut ca 'adeziv lichid'/'plastic welder' e diclormetan.
#19
Postat 27 January 2012 - 11:59 AM
#20
Postat 27 January 2012 - 04:55 PM
Aproape toti solventii sunt substante chimice toxice Si pe cale de consecinta, nu e cazul sa stai sa le tragi pe nas 24 de ore din 24. Dar la cantitatile folosite in mod uzual, e cat se poate de ok.
Blue-Max:
EMA Plastic Weld: http://www.emodels.c...oducts_id=13779
MEKpak: http://www.anticsonl..._1_1229921.html
Ambroid Pro Weld: http://www.air-craft...d-Pro-Weld.html
Tenax 7R: http://www.hobbylinc.../tnx/tnx100.htm
Plastic Magic: http://www.newmodell...new_formula.htm
Asta doar din ce am acum(sau am avut) acasa si am experienta la prima mana.