Forum Machete,Modelism,Hobby: Scammell Pioneer SV/2S - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Scammell Pioneer SV/2S

#1 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 08 April 2011 - 07:42 PM

Scammell Pioneer. O familie Britanica nu foarte numeroasa. Doar 3 frati - TRMU, R 100 si SV/2S.
TRMU - cap tractor, R 100 - tractor de artilerie, SV/2S - Heavy Breakdown.
Din punctul meu de vedere, Scammell Pioneer este cel mai Britanic si cunoscut vehicul ( bineinteles,
dupa ... Bedford :-P ) iar SV/2S cel mai interesant si spectaculos Breakdown.
Vorbind despre SV/2S, se poate spune ca este si cel mai realizat vehicul, din punct de vedere modelistic.
Avem modele in toate cele 3 scari, deci toata lumea se poate considera multumita.

Aici si in continuare, va fi vorba despre modelul realizat de Accurate Armour in scara 1/48, bineinteles ( pentru
cine ar fi avut indoieli sau dubii ).
Model destul de stufos ( pozele la sfarsit ) care cu greu ar putea fi realizat in doar vreo 2 week-end-uri. Chiar 3.
Vorbind despre kit, in general, va trebui sa-i cam dezamagesc pe fanii AA. Eu inscriindu-ma in aceasta
categorie. Destule urme ale taierii matritelor, turnare cam neglijenta - piese goale la interior si destule ovale,
acolo unde ar fi trebuit sa fie rotunde. Asa ca ... super-glue, plastic si chit pentru remedieri. In plus de asta,
cateva detalii suplimentare ca urmare a unor foto aparute ulterior.
Toate astea adaugate la faptul ca mi sunt si altele de terminat, vor duce la un timp de lucru ceva mai lung.
Promit insa ca voi termina in cel mult un an ... :hi:

Voi reveni cu foto, incet-incet, atunci cand va fi cazul.
Nu foarte multe foto - max 100 de fiecare data si, nici nu se putea altfel, cateva zeci ( tot de fiecare data )
cu sculele, materialele si altele folosite la fiecare etapa. Doar asa, ca isteria sa fie din ce in ce mai mare.

Astazi, doar foto despre continutul kit-ului.

Si, pentru cei care vor sa afle si o parere si mai "neutra", un review al kit-ului. Vroiam sa zic - o parere
mai avizata ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9f.jpg


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 April 2011 - 08:27 PM

Mda Alex.Te-ai grabit ,dar nu se pune ca-i 1/48.
Si inca ceva : subiectiva fiind,opinia ta nu se pune;aci ai procedat bine. :hi:

#3 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 April 2011 - 09:26 PM

:hi:
Way off...
Eu unul astept cu nerabdare sa privesc imaginile (definitorii as putea spune) cu diversele scule/materiale pe care le-ai folosit cu succes si care, puse cap la cap, au condus la ceea ce vad in pozele cu titlu de kit review/work in progress.
Cat despre ceea ce ti-a iesit din mana, orice comentariu este fara relevanta.
Spor la montaj si vopsire.

#4 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 08 April 2011 - 10:27 PM

Longinus - daca opinia mea ar fi fost subiectiva ... mama ce de mai osanale as fi tras ! Fara numar, cum se zice.
N-am avut insa niciun interes. Flying Scotsman nu ne intelege graiul ( nu ca noi am fi mai presus :hi: ) iar
p-aceste meleaguri nu cred sa mai ajunga inca vreun item similar - in ideea ca multi prefera sa vada stivele crescand
si in ideea ca 48, ca scara, nu prea se vede. Pana acum ...
Deci, dac-ai vedea ce-am vazut si eu ... Dar nu-i bai, rasina este oricum un challenge foarte mare si nu stiu
prea multi care sa se incumete. Un pic de lucru suplimentar nu strica - de-abia iti mai antrenezi mana si agerimea.
Nu se va vedea nimic, toate piesele sau subansamblurile vor fi vopsite.
Si, oricum ar fi, eu apreciez AA la fel ca in urma cu multi ani, cand am zis ca sunt no 1 in 1/35.

AdiP - aluzia mea la poza fara numar cu diverse subiecte a fost un ... rautacism generat de ce mai vad si eu
prin imprejurimi si de diversele reactii, de tot felul, facute doar asa, de dragul ... inutilului. Precum ziceam, nu
ma mai impresioneaza absolut deloc oamenii care-si dovedesc valoarea doar prin vorbe.
Cat despre scule si materiale ... Daca topicul ar fi avut loc acum multi ani in urma, poate ca da, ar fi fost interesant.
Din ceea ce stiu eu - si cred ca stiu, multi dintre voi folosesc cam aceleasi materiale ca si mine. Cat despre scule ...
am vazut p-acilea mult mai multe si mai pricopsite decat cele pe care le folosesc eu. Am sa indraznesc o parafraza :
Daca mana ( si cap, si ochi ) nu e, nimic nu e.
Am vazut ca stii foarte bine ca, orice ai folosi, rezultatul este cel care conteaza.

Multumesc de comentarii, in orice caz, si sa speram ca va iesi ceva interesant.
Mai ales ca am si oarece ghidusii prin minte - foarte adevarat ca inspirate, dar asta este.
Ne vedem data viitoare.

#5 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 09 April 2011 - 07:55 AM

Foto din epoca.
Slabuta miscare, as zice. Doar cateva am reusit sa gasesc si de o calitate mai slabuta.
Foarte interesante, desi nu au 100% legatura cu subiectul, sunt primele 2, unde se
poate vedea destul de bine varianta SV/1T. Model produs in doar vreo 43 de exemplare.
Diferenta, semnificativa, consta in bratul macaralei care este de tip "collapsible", SV/2S avand
un brat de tip "sliding".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg

Aceasta postare a fost editata de SteelMaster: 09 April 2011 - 07:56 AM


#6 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 10 April 2011 - 09:35 AM

Sasiu si punte fata.
Cateva piese deja montate, reparatii minime pe ici, pe colo si mici up-grade-uri.
Vopsirea de fata nu este cea finala. Neavand o tehnologie bine pusa la punct pe faze, cantitati, proportii
sau procente, distante si atmosfere, totul se face pe baza de intuitie si incercari.
Asa cum ziceam mai demult, folosesc doar acrilice.
Spre oripilarea generala, nu spal nimic inainte de vopsire :hi: .
Pentru chipping folosesc hair-spray-ul, la greu. Faptul ca chipping-ul ar insemna vopsea sarita ma face
sa nu inteleg realizarea lui prin ... adaugarea de vopsea ( chiar la pensula ) PESTE un alt start de vopsea.
Separatia sau protectia straturilor succesive mai mult sau mai putin realizata. Functie de starea de ... spirit,
fie dau un strat subtire de lac peste vopsea, fie amestec lacul in vopsea.
Trebuie sa subliniez faptul ca nu prea am rabdarea sa astept uscarea foarte buna a starturilor de vopsea
si de aici apar tot felul de belele. Desi, chiar si acest marunt si insignifiant aspect, poate avea si partile
lui bune.

Liber la comentarii, chiar daca tin sau nu cont de ele. Niciodata insa nu se stie de unde poate sari vreun iepuras
si, in plus de asta, poate ca se mai uita si altii si mai afla sau prind cate-un trick sau tipp. Si poate ca trag si
eu vreo concluzie, chiar daca gresita si pripita.

Uitam ce-i mai important.
Pentru moment sau ceva mai mult timp, am sa folosesc drept stand de prezentare ceea ce se vede in foto
si nu are nicio legatura cu subiectul. Sper sa se dezvolte si altceva mai in concordanta cu subiectul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

Aceasta postare a fost editata de SteelMaster: 10 April 2011 - 09:38 AM


#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 April 2011 - 11:07 AM

Desi poate-i putin prematura postarea mea, scriu chiar daca (probabil) toata polologhia de mai jos este arhicunoscuta si fara relevanta pentru topic.

Ma mira decizia ta de a nu spala piesele de agentul ala de care-mi tot repeta de doua ori pe saptamana Longinus-ul ca trebuie sa scap inaintea vopsirii, in caz contrar pierzand o aderenta acceptabila pe macheta rasionasa. Presupun ca in functie de producatorul de vopseluri acrilice, puterea de acoperire difera si ea - la fel si rezistenta la actiune mecanica. Discutabil.

Nu prea inteleg in ce consta nedumerirea ta privind efectul de "chipping". Ca si in realitate, se vrea a fi doar o reprezentare a ultimului strat de vopsea aplicata pe o masina si care a sarit/cazut (din varii motive), lasand sa se vada stratul anterior. Acel strat poate fi atat o vopsea veche - recte mai inchisa -, o alta culoare, un strat de grund, etc.
Nu cunosc suficient materialele sau directivele britanice privind protejarea/vopsirea din fabrica a masinilor productie proprie si nu ma pot pronunta privitor la culoarea care ar trebui sa se vada sub stratul ultim de vopsea. In principiu insa, ar trebui ca si noi ca machetisti/modelisti sa aplicam culorile cam in aceasi ordine ca si la masina reala; asta este doar o opinie proprie.

Lacul fixativ se foloseste doar pentru ca se apropie destul de mult de un asa zis efect de vopsea sarita. Discutabil si aici, pentru ca o vopsea sarita poate fi reprezentata in multe feluri, si aici avem ca elemente ajutatoare lac fixativ, sare de bucatarie, etc, insa cel mai aproape de realitate cred ca sunt lacurile acrilice Pentart sau Maimeri ce la uscare crapa usor si se cojesc. Efectul obtinut este mult mai aproape de ceea ce dorim sa obtinem fata de lacul fixativ, lac ce mai degraba permite reprezentarea unei vopsele "julite" mecanic pe vehiculul macheta si nu o vopsea crapata datorita varstei si/sau agentilor chimici din natura.
Discutabil si mai ales interpretabil, ramanand la latitudinea fiecaruia ce vrea sa obtina.

Aplicarea unor lacuri de separatie intre doua sau mai multe straturi de vopsea, precum si timpii de uscare diferiti (lac-vopsea) de multe ori au rezultate interesante si utile, fata de ceea ce se dorea initial a se obtine; aici il las pe Longinus sa exemplifice mai pe larg, daca nu se exagereaza cu astfel de postari.
In alta ordine de idei, uscarea fortata a unui lac/lac fixativ sau vopsea se poate obtine usor cu ajutorul unui foen (uscator de par :hi: ), insa nu as cataloga ca si "belele" efectele ce se pot obtine ca urmare a uscarii insuficiente; din contra. :-P

In fine, ma opresc aici altfel risc un off topic (ca-i tare la moda zilele astea) de mai mare dragul.
Rugaminte, in masura in care se poate : ar fi mai mult decat ok, daca in postarile ulterioare ar aparea cateva imagini putin mai mari si/sau de detaliu a vopsirii.

Spor.

#8 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 10 April 2011 - 12:38 PM

AdiP ... in primul rand multumesc de raspuns. Ca si pentru viitoarele ...
Ai auzit tu de "efectul razelor gamma asupra ... topicului de modelism" ? Nici eu, dar sant foarte sigur ca-l vom vedea.

O prima rugaminte, chiar subliniata - poti sa fii cat de off-topic vrei, si eu am intentii d-astea.

Revenind acum la item-urile tratate. S-o luam organic, adica pe rand.

Despre spalare ( pe manute, fatza sau alte zone ... eterogene ). Fiind eu mai cu motz si in oarecare varsta, pot zice
fara a fi departe de adevar ca "baiet fiind, multe modele vopseam". Au fost vremuri cand vopseam pe banda rulanta
si numai modele de rasina. Nu discutam calitatea si stilul. Timp prea mult nu era si cam trebuiau terminate serii de
vreo 25 de bucati in cel mult o saptamana. Rasina iesita din matrite date uneori cu demulant si manevrata cu mana
la greu. Concluzia - doar degresate nu erau. Am folosit si enamel-uri si - spre sfarsit, acrilice diluate doar cu apa.
Sincer, nu-mi aduc aminte sa fi avut probleme foarte grave cauzate de lipsa de aderenta.
Acum, nu vreau sa fiu gresit inteles - nu recomand nimanui sa faca asa ceva. Doar ca mie-mi este extrem de sila
de o asemenea activitate, chiar daca stiu ca este utila.
Trebuie sa recunosti ca remarca mea a avut efectul ... scontat :hi: .
Incheiem subiectul asta prin concluzia logica si clara - modelele se spala inainte de vopsire.

Chipping - m-am referit strict la fenomenul fizic si la reprezentarea lui pe modelase. Si a fost punctul meu de vedere.
Adica - vopseaua sarita - indiferent de motivatia ei de a face o asemenea nastrushnicie, inseamna lipsa ei in zona
respectiva. Adica trebuie sa lipseasca, sa nu fie. Asa ca, mi se pare aiurea sa faci chipping adugand vopsea, adica in pozitiv. Aia n-ar insemna "sarita" ci "adaugata".
Asta-i tot.
Fiecare face cum vrea, cum crede si cum ii place. Daca rezultatul este unul bun, pa si la revedere, n-am cuvinte.

Cat despre lacuri si alte asemenea lichide ... Nu ma bag, nu ma amestec, timp prea mult de fineturi mai ceva decat
cele mai ... fineturi, nu am. Stiu ca discutia poate fi lunga. Importanta este practica si asta cere, cum ziceam, timp.
Sare ... Nu, multumesc, nu prea folosesc. Iar la modelism nici atat. Am incercat, adevarat, si efectele mi se par
foarte interesante. Dar si aici tot practica este cea care ne omoara.

Adip, discutiile astea legate de modalitatile de finisare, tehnici, tipps'n'tricks, etc ... nu sunt deloc fara relevanta, atunci
cand se grefeaza pe exemplificari.
Eu sant satul de cate asemenea discutii am vazut pe forum. Aceleasi intrebari, puse destul de regulat si cam aceleasi
raspunsuri, din pacate neexemplificate. Ca sa nu fiu gresit inteles - nu prea am vazut ce-au facut cei care au pus
intrebarile si stiu ca multi dintre cei care raspund o fac din memorie sau din aduceri aminte sau doar se baga in seama.
Pacat ca cei care intr-adevar pot face si arata ceva ca lumea ( AdiP .... :-P ) se lasa ... greu.

Gata, ca-i prea mult si obosim neuronu' odihnit.

Am sa fac si poze mai maricele, promit. Pe cuvant de ... Pioneer ! :-D

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 April 2011 - 12:44 PM

Tehnicile de vopsire,uzare,imbatranire si toata pleiada de alte efecte ,sunt diverse si aplicabile in timp,adica le aplici asa cum le vezi/gasesti,prin alte forumuri/site-uri,reviste ,sau le descoperi treptat.
Cat priveste clatirea pieselor de rasina(dar nu numai),cu apa calda si sapun ,este o tehnica recomandata de chiar producatorii kiturilor( Accurate Armour ,de pilda,nu uita sa aminteasca acest lucru,de fiecare data,in fiecare pliant).
Daca Alex le spala sau nu,este optiunea sa,insa din practica proprie am observat ca vopsirea se face cu mult mai bine si mai economic,dupa spalare ,decat inainte. Poate in cazul vopsirii la pensula,cu acrilice,sa nu fie atat de necesar. Ramane de dezbatut ,insa nu este un aspect foarte important.

- tehnici de ciupire (pe macheta/vopsea ,nu in autobuz,tramvai sau metrou :hi: ) pot fi aplicate in functie de dorinta ori "invatamintele" fiecaruia;sau pot lipsi cu desavarsire. Cum va place !

Daca nu ar fi topicul lui Alex,as oferi un link spre o asemenea lucrare ,insa fara permisiunea lui ,expresa, nu-mi permit. :-P

#10 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 10 April 2011 - 12:55 PM

Link-ul poti sa-l dai fara nicio problema, poate-i ceva nou si pentru mine. Si n-ar strica deloc.
Si comentam dupa.

Cat despre tehnica de ciupire ... nici eu n-o recomand in locurile publice.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 April 2011 - 01:04 PM

Bine.
Daca am acceptul lui Alex,iata:

este un E 100 (Trumpeter,cred) lucrat de un francez(in fotogalerie apar doua lucrari cu doi autori-amici intre ei).

in al doilea link apare un excavator,(n-ar parea cine stie ce subiect,insa realizarea,mie cel putin ,mi-a dat palpitatii);

E 100 /Christian Chotard

si

Excavator/Nicolas Courderc

#12 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 10 April 2011 - 01:23 PM

Ce mi-ai facut, Daniel ? M-ai lovit cu ... senila ! :rofl: Eu ma gandeam la niste roti, acolo.
Scoala Franceza ? :yahoo: :diablo:

Foarte lucrate, modelele. Si, foarte sincer, am destule referinte chiar si cu senile, modele de exceptie.
Pacat ca nu vedem si p-acilea, ceva mai des, asemenea lucrari. De referinta.

Din punctul meu de vedere, sper sa obtin un rezultat cat de cat multumitor. Macar pentru mine.

#13 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 15 April 2011 - 04:27 PM

De data asta, o piesa gata. Este vorba despre un cos care se afla sub cabina, pe partea stanga, in care se depoziteaza
diverse accesorii necesare activitatii de ... Recovery.
Culoarea finala va fi un aproximativ Sand.
Foto ceva mai mari, asa cum zis-a AdiP - si avu dreptate.
Defectul care poate fi usor observat - decalare de matrita, nu l-am remediat pentru ca la final va fi destul de greu de
observat. In plus, nu este ceva atat de important si care sa afecteze montajul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

Aceasta postare a fost editata de SteelMaster: 15 April 2011 - 04:28 PM


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 April 2011 - 07:09 PM

Pana aici un mare BRAVO din parte-mi ; cu ,sau fara matrita decalata.
" Lemnul " lazii arata la fix.

#15 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 15 April 2011 - 09:04 PM

- Touché !
Atat pentru poze, dar mai ales pentru vopsire.
Decalajul matritei nu cred ca reprezinta un impediment vizual, acolo existand o "aparatoare" ce mascheaza cam 3/4 din peretele respectiv.
Pozele mari intotdeauna le-am apreciat ca fiind o provocare (nepermitand greseli de montare/vopsire), dar care ma ajuta sa vad detaliul ce in realitate cam scapa ochiului.
Din varii motive, prea putina lume mai posteaza imagini clare sau de detaliu in ultima vreme...

Raportat la pozitionarea lazii pe masina, sa inteleg ca tot ansamblul va fi reprezentat intr-o maniera apropiata ? :diablo:

#16 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 15 April 2011 - 10:04 PM

Daniel, Adrian ... un anume SteelMaster va multumeste pentru comentarii ( na ca m-am cam trenduit si io, nu ? ).

O iau de pe la sfarsit.
Defectiunile sunt reale si exista, ca sa zic asa. Asta este situatia, nu ma plang dar ... ma gandesc cu groaza la roti,
la momentul cand va trebui sa le pun pe osii. Norocul meu ca s-a gandit cine trebuie sa faca puntile mobile.

Da, si mie parca-mi place cum arata lemnul. Mai ca mi-as fi dorit ca tot modelul sa fi fost din ... lemn :diablo: .
Aici a fost cum a fost - suprafete relativ mici, la bena sa vedem ce-o sa fie, unde lemn este la greu si ma gandesc
sa aplic cam aceeasi schema. Sper sa-mi aduc aminte ce si cum am facut, ca sa obtin un rezultat macar asemanator.

Cat despre poze ... Si mie imi plac pozele mari si cat mai de detaliu. Ca fapt divers, ma gandeam sa le fac cu telefonu' ...
Noroc ca nu am ( foto la telefon ... hehehehehehehehehehehehehehehehe ... ). Mi se pare de ... sa faci modelism si
sa pui poze cu telefonu'. Si sa mai fie si neclare ...
In situatia asta - de asamblare si vopsire, mi se par tare ciudate pozele mari avand in fata si piesele la marimea lor
naturala. Fiind totusi de ajutor, va trebui sa ma obisnuiesc cu ele.

Vopsire zici, Adrian ? Pai cam asa ceva va fi. Adica ceva spre un weathering extrem. Tehnica pe care o folosesc si
care este, in continuare, in stare de experiment, ma cam fascineaza. Si, sincer sa fiu, ma trezesc cateodata ca nu
prea am ... statie. Ma gandesc la un vehicul care a scapat de ororile razboiului, care le-a vazut pe toate ( in afara de
zapada ) si de care echipajul nu prea s-a ingrijit. Doar din punct de vedere tehnic.

Avand pc-ul in stare de nefunctionare si fiind fortat sa apelez la mila publica, am sa revin peste cateva zile cu noi ... POZE.

#17 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 16 April 2011 - 08:50 AM

Cum ziceam, Scammell SV/2S este unul dintre putinele modele realizate in toate cele 3 scari de vehicule militare - 1/72, 1/48 si 1/35.
Unde mai punem ca exista chiar 2 variante in scara 1/48. Dar, despre aceast lucru ceva mai tarziu.
M-am gandit ca, pana apar noi poze ale modelului in lucru, sa agrementez topic-ul cu realizari de pe alte meleaguri, cele mai bune
dintre cele gasite pana acum. Poate parea putin off-topic, dar doar la o prima si fugara vedere.
Si am sa incep, cum altfel, cu cele 1/72.

Primul model apartine lui Franco Senatore, Italian de origine si bastina. Modelul l-am descoperit in forum-ul Zimmeritt, unul dintre cele
2 forum-uri importante ale "cizmarilor". Pornind de la ce a gasit in cutie, Franco a realizat cateva modificari ale modelului si a adaugat
cateva elemente suplimentare care l-au facut ceva mai interesant.
2 dintre poze sunt cele gasite pe forum. 2 sunt scanuri ale unui articol aparut in revista SteelArt.
Pentru cei care urmaresc Braille Scale Competition, Franco Senatore nu este un necunoscut. Atat Scammell-ul cat si un alt model al sau -
FAMO + Bilstein, au luat pe acolo Aur.

Ma opresc aici. Deocamdata. Va urma un alt model 1/72, tot ... Italian de origine. Acolo am sa adaug cateva comentarii personale, legate
de ... Scoala, de ... reviste si de modelism, in general.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg


#18 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 16 April 2011 - 03:04 PM

Ramanem in Italia si vedem un alt Scammell, tot 1/72.
Este vorba despre un model realizat de Andrea Vignocchi si prezentat intr-un articol in aceeasi SteelArt.
Am ales doar 4 pagini din acest articol, oarecum concludente si care pot da o idee despre abordarea modelului.
Se poate vedea foarte usor diferenta de vopsire si chiar de accesorizare. In plus, Andrea a facut modificari
destul de importante asupra kit-ului.

Concluzia, rapida - 2 modele, 2 stiluri si rezultate diferite dar cam de aceeasi clasa.

S-ar putea vorbi de ... Scoala Italiana de Modelism ? Din ceea ce stiu si am vazut, nu prea-mi vine a crede.
Modelistii Italieni au foarte multa personalitate si nu prea vor sa se inregimenteze in ceea ce s-ar numi ... Scoala.
Stiluri diferite, conceptii diferite ceea ce da o ... diversitate in unitate. Foarte greu se pot gasi doar cateva nume
care sa dea un trend. Si asta pentru ca sunt foarte multi, extrem de multi care lucreaza foarte bine. Inca odata,
fiecare in propriul stil.
Uitandu-ne in gradina noastra ... ce vedem ? Mai nimic. Pardon, gresesc. Vedem ca s-a nascut initiativa ... Scoala Romaneasca de Modelism.
Facand un calcul sumar si rapid, pe toate cele 3 forum-uri nu exista mai mult de 100 de modelisti dedicati vehiculelor militare.
Punand la socoteala faptul ca unii isi dubleaza, chiar tripleaza prezenta si activitatea.
Dintre acestia cati sunt care se manifesta cu oarecare regularitate ? Nu mai numar ca sa nu fiu acuzat ca as vrea sa introduc obligativitatea la ... modelit :diablo: .
O Scoala apare de-abia dupa ce macar unul sau cativa acolo, s-au manifestat un timp si cu lucrari de calitate, chiar de referinta as zice.
Si, mai ales, altii sunt cei care dau un nume acelei manifestari. Fara nimic la baza, se aplica originalul si arhicunoscutul sistem romanesc
de a pune carul inaintea boilor. Sau a altui animalut, chinuit si mutilat.

Asa cum bine s-a vazut si se stie, revista SteelArt ( pentru cine o cunoaste ) este una dintre cele mai bune la ora actuala. Ora la care, mai
bine cunoscuta SteelMasters din Franta, da semne de ... oboseala financiara.
Revista Italiana este realizata in jurul unor articole bine facute, scrise si ilustrate de ... MODELISM. Foarte adevarat, este dedicata vehiculelor
militare. Ceva istorie legata de unul dintre articole si noutati, recenzate destul de decent.
Chiar daca scrisa in Italiana, revista are o raspandire europeana. Tocmai datorita calitatii. Ca mai toate revistele de gen, a publica un articol acolo
este un mare plus pentru oricine.
Peisajul mioritic ? Cel pe care-l stim si despre care nu mai zic nimic ca sa nu mi se mai spuna " lasa ca merge si asa, bine ca exista ceva ...".
Adica, important este ca facem si nu ce rezultat obtinem. Nu financiar si nu ca vizualizari atunci cand oferta este ... gratuita.

Ca sa nu fiu inteles gresit - nu critic de dragul de a critica. Dar, ca sa faci ceva doar ca sa dai altora "peste bot" mi se pare ceva de-a dreptul
infantil. Eu unul nu prea cred in evolutia cuiva doar pe baza laudelor fara numar si repetate de 2-3 ori. Exemple exista destule, chiar daca
nimeni nu vrea sa recunoasca.

Exista o vorba - bine cu forta sa nu faci. Asa ca ... "modeliti baieti, doar modeliti". Cand p-acilea, cand la ... Moson.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg

Aceasta postare a fost editata de SteelMaster: 16 April 2011 - 03:16 PM


#19 Useril este offline   Emil_A 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 15-March 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Fotografie / Modelism

Postat 16 April 2011 - 08:56 PM

Vezi postareaSteelMaster, la 15 Apr 2011, 23:04, a spus:

Sper sa-mi aduc aminte ce si cum am facut, ca sa obtin un rezultat macar asemanator.

SteelMaster a spus:

Tehnica pe care o folosesc si care este, in continuare, in stare de experiment, ma cam fascineaza.



Cu tot respectul, eu cred ca daca ai scrie aici ar ramane "documentata". + ca ar invata si cei care nu stiu din tehnica aia deosebita.
Si mie imi place cosul/lada. mana de maestru!

#20 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 17 April 2011 - 02:01 AM

Vezi postareaSteelMaster, la 16 Apr 2011, 06:04, a spus:

S-ar putea vorbi de ... Scoala Italiana de Modelism ? Din ceea ce stiu si am vazut, nu prea-mi vine a crede.
Modelistii Italieni au foarte multa personalitate si nu prea vor sa se inregimenteze in ceea ce s-ar numi ... Scoala.

"Scoala" de modelism din punct de vedere academic? "Scoala" de modelism in sensul in care un grup de modelisti entuziasti, se ajuta unii pe ceilati pt. ca pasiunea lor pt. hobby sa le aduca satisfactiile maxime prin lucrarile pe care le executa? Cand un grup de pasionati schimba opinii si informatii, este imposibil ca nivelul in care membrii grupului se influentiaza unii pe ceilalti sa nu fie important. Fiecare membru participant va integra aceste influente in felul lui, asa cum mentionezi mai jos.

Citeaza

Stiluri diferite, conceptii diferite ceea ce da o ... diversitate in unitate. Foarte greu se pot gasi doar cateva nume care sa dea un trend. Si asta pentru ca sunt foarte multi, extrem de multi care lucreaza foarte bine. Inca odata,
fiecare in propriul stil.

Trend, din ce punct de vedere? Academic? Tendinta este: cat mai multi cu cat mai bune lucrari. Fiecare incearca sa se autodepaseasca in stilul lui, asa cum mentionezi.

Citeaza

Uitandu-ne in gradina noastra ... ce vedem ? Mai nimic. Pardon, gresesc. Vedem ca s-a nascut initiativa ... Scoala Romaneasca de Modelism.

Din cate cunosc eu, nu exista o initiativa. Este o idee ca ea poate sa apara. Nu in sens academic ci intr-o forma prin care pasionatii acestiu hobby din Romania sa stea impreuna, sa-si impartaseasca experientele si, daca doresc, sa invete unii de la altii cu scopul final de a avea satisfactii personale.

Citeaza

Facand un calcul sumar si rapid, pe toate cele 3 forum-uri nu exista mai mult de 100 de modelisti dedicati vehiculelor militare.
Punand la socoteala faptul ca unii isi dubleaza, chiar tripleaza prezenta si activitatea.
Dintre acestia cati sunt care se manifesta cu oarecare regularitate ? Nu mai numar ca sa nu fiu acuzat ca as vrea sa introduc obligativitatea la ... modelit :diablo: .

Dupa parerea mea, numarul nu conteaza. Energia, pasiunea, dorinta de a progresa influenteaza rezultatul final. Fiecare este liber sa activeze pe cate forumuri vrea. Ce este important este sa faca parte din comunitate, indiferent pe ce forum este. Romanesc sau aiurea.

Citeaza

O Scoala apare de-abia dupa ce macar unul sau cativa acolo, s-au manifestat un timp si cu lucrari de calitate, chiar de referinta as zice.
Si, mai ales, altii sunt cei care dau un nume acelei manifestari.

Sa nu fim minimalisti. Daca activitatea modelistica prezenta pe forumuri nu este plina de lucrari de calitate, atunci avem o problema de a definii ce inseamna "de calitate". Avem lucrari de calitate, fara indoiala, ce ne lipseste noua este altceva. Nu este locul si nici momentul sa discut acest subiect. Ce vreau sa spun este ca avem toate ingredientele necesare ca sa desfasuram o activitate modelistica care poate fi integrata chiar, si intr-o "scoala" de modelism. Depinde numai de noi daca aceasta integrare va avea loc sau nu.

Citeaza

Fara nimic la baza, se aplica originalul si arhicunoscutul sistem romanesc
de a pune carul inaintea boilor. Sau a altui animalut, chinuit si mutilat.

Eu cred ca avem multe lucruri la baza. In nici un caz, in ceea ce priveste subiectul discutat, nu se pune carul inaintea boilor. Poate doar dintr-o neintelegere si unilateral.

Imi cer scuze pt. interventia in afara topicului. Sper ca nu am deranjat pe nimeni, iar daca am facut-o, imi pare rau.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi