SIB de Bistrita jurnal de pseudo-modelist
#161
Postat 15 May 2011 - 04:23 PM
Ticlazaul at its best :
O etapa intermediara in constructie:
Si citeva poze cu stadiul actual:
Bineinteles ca urmatorul capac de tambuchi l-am facut "din ochi si din memorie" astfel incit pe cind o fo' gata - am constatat ca e prea mic
Asa ca acuma o sa incerc o smecherie ( ) constind in niste rame mai scurte, astfel incit capacul sa nu cada prin gaurica
Pina una alta insa - sintem in pauza....
#166
Postat 22 May 2011 - 08:33 PM
Si sa o luam pe rind:
1. Pina la urma am optat pentru o rama mai mica la tambuchi si capac inchis (aka. lipit) ca mi-o fost lene sa fac altul.... ....
2. Dupa cum ziceam intr-un post anterior - eu aveam de gind sa inchid suprastructura aia ce tine loc de cocotatoare pentru cirmaci - asa ca am si inchis-o Cind o sa ajung la introducerea minunilor in ea - sint convins ca o sa ma descurc ....
_008.jpg]
3. Am socotit apoi cam cum as vrea sa pozitionez usa si noile geamuri (ca banuiesc ca e clar ca si eu vroiam sa ii fac geamuri....) si am placat cu furnir in jur, dupa cum se vede:
4. Apoi am purces la constructia usii. Am preferat sa folosesc bucatica pre-taiata, pe care doar am imbunatatit-o (zic eu) prin adaugarea unui toc din bagheta de-aia 2x2, a unei fete din furnir plus scindura de punte si a unui "door-knob" dintr-un ac de-ala de tinea pe vremuri camasile impachetate fain in punga (aka. un ac cu gamalia vopsita) a carui gamalie a mai luat un rind de vopsea, de data asta de la mine
5. Si acuma o venit partea interesanta - mai precis cum facem geamurile.... Si dupa vreo 2-3 incercari esuate - imi vine o idee fantezista - anume aceea de a face o combinatie intre ce prezentase Leo si ceva ce-mi trecu mie prin minte. Rezultatul inainte de uscare - asta:
- pentru cine are nelamuriri - raspund la intrebari
Rezultatul dupa uscare si lipire - asta:
6. Lipit panou la locul lui (tin sa mentionez ca pe interior nu am facut nimic, fiindca am de gind sa inchid coca), lipit punti, placat punti, desenat punti, lacuit punti. Un comentariu inainte de poze - dintr-un motiv care imi scapa cu desavirsire - partea dreapta a puntii nici de-al dracu' n-o vrut sa se aseze cum tre' la locul ei - asa ca am un pic un pic de "kk" vizibil, pentru prima data.... Da' io sper sa se incadreze la "multi vad - putini pricep":
_012.jpg] - aici se vede "prostioara" si fiu-meu (el nu e din kit )
_015.jpg]
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 22 May 2011 - 08:37 PM
#167
Postat 22 May 2011 - 10:56 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 May 2011 - 07:29 AM
#169
Postat 23 May 2011 - 12:02 AM
Acuma relativ la usa - am niste intrebari:
1. Ce intelegi prin "genul asta de corabie"? Te referi la perioada, la tip, la ce anume? Te-ntreb pentru ca, de exemplu, uite:
Asta e usa de pe una din barcile lu' Columb:
Astea is de pe 2 fregate britanice (e drept ca si astea is ceva mai "noi"): ]
Dar asta e fix de pe mama lor, de la Victory:
Acuma - poate ma insel eu, dar:
2. De ce nevoia de a face usile curbate?! Pe mine personal genul asta de usi ma duce cu gindul la povesti cu zmei si hobbiti (@johnreno - no offence! e doar o opinie; n-am nimic cu usa ta ) De ce MUSAI tre' sa fie ceva cu brizbrizuri si avionase si volanase? Adica... cineva pe alt forum imi zicea ca modelul usii mele e cam SF pentru vremea aia; dar e OK sa avem curburi, e OK sa avem usi CULISANTE (vezi mai sus in poza) da' e mai greu de acceptat ca un nene s-o gindit sa puna una linga alta doua scinduri de culori diferite....
Si astea toate in contextul in care ORICUM barca asta e mai mult sau mai putin o inventie a DeAgostini si Artesania Latina! Adica - daca tot e o barca fantasmagorica - de ce n-as face io usa dreptunghiulara cu scinduri alternativ colorate, in unghi de 45?
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 23 May 2011 - 12:03 AM
#170
Postat 23 May 2011 - 12:17 AM
Aici e prezentat galionul si o poza cu o replica a lui.
Aceasta postare a fost editata de Joe_Black: 23 May 2011 - 12:20 AM
#171
Postat 23 May 2011 - 12:26 AM
Si am vazut site-ul cu pricina; si am mai purtat si discutia asta o data, cu Crios si Leo, parca.
Plus ca daca nu ma insel - DeA face referire la el ca si galion spaniol. Iar pavilioanele nu-s de nici o culoare japoneze....
Si daca tot vorbesti de acuratete - in cazul asta uite-te nu mai departe de coperta primului nr. din revista si vezi ce forma au usile
L.E. - uite si postul lui Crios:
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 23 May 2011 - 12:34 AM
#172
Postat 23 May 2011 - 12:36 AM
Se pare a fi pe acolo vreo 2 galioane cu numele San Juan Bautista (numele original) care au facut parte din armada spaniola. Oricum ceea ce vreau eu sa subliniez este faptul ca nu este pur si simplu o inventie... dar planuri originale probabil nu mai exista, cat despre poze...
Cat despre replica japoneza (care exista) este construita mai inspre timpurile noastre si "originalul" japonez s-a facut de mult oale si ulcele...
Aceasta postare a fost editata de Joe_Black: 23 May 2011 - 12:50 AM
#173
Postat 23 May 2011 - 12:47 AM
Acuma...pe ce.....
Plus ca, daca vorbim de armada - din cele cca 130 de nave trimise - doar vreo 60 s-au intors acasa. Si asta se intimpla in 1588. Io zic ca e putin probabil ca una din cele 60 de corabii sa fie fix unul din cele 2 (din linkul trimis de tine 2 corespund ca nr. de tunuri) galioane cu acelasi nume, care sa mai si supravietuiasca inca macar vreo 50 de ani, ca sa il poata DeA intitula galion din secolul 17, care se plimba majestuos pe mari
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 23 May 2011 - 12:55 AM
#174
Postat 23 May 2011 - 01:01 AM
De fapt uitandu-ma mai bine pe acea lista am vazut ca sunt 3... la pozitiile 28, 40 si 45... ultimul avand doar 31 de tunuri.
Aceasta postare a fost editata de Joe_Black: 23 May 2011 - 01:09 AM
#180
Postat 23 May 2011 - 01:18 PM
raducindrea, la 23 May 2011, 10:52, a spus:
A disparut si a aparut altul care imi aduce aminte de Chilian - termopane, termopane, asa ca o sa mai faci modificari. era in regula daca ramele erau natur cu toate ca nu prea e nici o regula in ce priveste modificarile la kit.
Ca sa nu mai deschid alt comentariu continui tot aici. Parerea mea despre SIB e ca de fapt kitul e o gaselnita comerciala a celor de la DeAg. si dupa cum se vede a avut priza la public. Nu neg existenta originalului insa daca ar fi fost atat de renumita corabia ar fi trebuit sa se gaseasca mult mai mult material despre ea. Poate gresesc dar consider ca e o gaselnita a producatorului bazata pe rezonanta unui nume biblic si insotita de o publicitate eficienta. E unul din sutele de galioane care au populat epoca si nu vad sa fie deosebit de celelalte. In lipsa unor planuri detaliate cred ca orice adaus adus kitului in limita elementelor altor galioane din epoca pentru care e material informativ e un lucru benefic. Trebuie tinut cont insa de originalitatea modificarii ca sa nu dea ca nuca pe perete. Se adusese in discutie ca e un model ,,amiralitate'' . Teoretic asa e dar avand in vedere calitatea proiectului e foarte departe, de aia am zis cand am zis ca ma fac popa daca asta e model amiralitate.
Despre SIB ul de la japonezi sunt unele zvonuri ca ar fi o copie a celui despre care e vorba in Shogun si care de fapt ar fi fost originalul. Cert e ca oricare din variante ar fi reale, kitul e un lucru bun pentru multi din cei care si-au dorit o corabie in vitrina.