SIB de Bistrita jurnal de pseudo-modelist
#101
Postat 25 April 2011 - 01:18 PM
in al 2lea rand, astea sunt modele de prezentare si nu redau piesele cum ar fi aratat ele dupa ce au stat 5 ani in apa, zi de zi. daca vrei sa vezi asa ceva, faci un model de plastic, caruia ii aplici diverse tehnici de vopsire care sa-ti dea impresia de uzura etc.
revenind la mine, nu ma deranjeaza niciun fel de comentarii, intrucat eu am fost cel care si-a asumat lucrarea doar pe baza a ceea ce furnizeaza revista. inca mai stau pe ganduri daca sa fac ceva modificari in afara de faptul ca vreau sa o fac inchisa.
#103
Postat 25 April 2011 - 05:36 PM
crios, la 25 Apr 2011, 14:01, a spus:
În primul rând proporțiile nu mi se par naturale, fusul pare prea subțire.
Hai s-o luăm de la început. Ancora era legată cu lanț, sau cu parâmă? Dacă era legată cu parâmă (cum cam era la corăbiile din secolul al XVII-lea și cum are sens matisarea inelului), fixarea ancorei se baza pe greutatea ei, partea metalică trebuia să fie țeapănă. La ancorele fixate prin lanț, greutatea lanțului schimbă direcția forțelor la orizontală, iar rolul ancorei este exclusiv de gheară, pot fi mult mai ușoare.
În al doilea rând, din punct de vedere al solicitărilor ghearele sunt grinzi încastrate la un capăt, pe fus și la bază sunt mai groase decât fusul. Lopețile sunt de grosime constantă. Totul este nenatural și nelogic.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 25 April 2011 - 05:43 PM
#104
Postat 25 April 2011 - 06:16 PM
In imaginile atasate vei avea surpriza sa vezi doar ancore chiar daca pe unele dintre ele n-ai sa le recunosti
Cat despre proportii ... pentru ca nu respecta standardele cunoscute de tine nu inseamna ca nu seamana cu o ancora. Ba mai mult, in afara de gulerul ala de sustinere despre care scria Kit ca este mult prea mare, nu exista nici o disproportie.
Pe acest forum, toooocmai in sectiunea "Mari Corabii" exista un topic dedicat ancorelor. Putem continua discutia acolo.
Bafta!
#105
Postat 25 April 2011 - 07:03 PM
crios, la 25 Apr 2011, 19:16, a spus:
Cat despre proportii ... pentru ca nu respecta standardele cunoscute de tine nu inseamna ca nu seamana cu o ancora. Ba mai mult, in afara de gulerul ala de sustinere despre care scria Kit ca este mult prea mare, nu exista nici o disproportie.
Ba bineînțeles că le recunosc. Știu să explic logica fiecărei forme din desenele de mai sus. Ancora din kit este mult mai subțire ca cea din imagine, care este corectă. Știu să calculez solicitările dintr-o piesă și am experiența formelor. Vă spun că la o ancoră reală cu forma din kit baza fusului ar fi o secțiune slabă, care ar ceda la încovoierea provocată de gheară.
crios, la 25 Apr 2011, 19:16, a spus:
Nu putem discuta acolo, deoarece traian a zis că acela este un topic privat, care trebuie ținut „curat”. Dv. ziceți că nici aici nu este cazul. Încep să ajung la disperare: nu posta aici, nu posta acolo... Mă întreb dacă chiar vreți să discutăm, sau mesajul este doar să citim și eventual să admirăm sau să mulțumim.
#106
Postat 25 April 2011 - 07:16 PM
ideea lui traian e ca nu ar trebui "poluat cu chestii inutile", dar sincer mie asta mi se pare chiar la subiect :)
@ radu - ca idee personala: dak vrei sa fie autentice ancorele, bavurile ar trebui scoase. de ce? deoarece ancorele erau turnate dintr-o bucata si nu aveau bavuri
Aceasta postare a fost editata de NightAngel: 25 April 2011 - 07:07 PM
#107
Postat 25 April 2011 - 07:37 PM
Deci - baga unde vrei tu :)
@NightAngel - tre' sa subliniez ca nu am incercat niciodata autenticitatea, ci doar o apropiere mai mare de adevar decit ofera DeA. Si mie imi place ce mi-o iesit - asas ca asa ramin :) Si plus de asta - tu vorbesti de corp, cred, nu de traversa; iar KIT vorbea de traversa, cred, din nou
#109
Postat 25 April 2011 - 08:00 PM
La traversă, fiind de lemn, e normal să nu apară bavuri.
#110
Postat 25 April 2011 - 09:25 PM
ma bucur ca m ai auzit tulaji. speram sa dau cumva de tine. dupa ce am auzit de tine prin intermediul unui alt coleg de forum, au cautat si am ramas uimit de realizarile tale. felicitari. pe langa tine, eu nici praful de pe toba nu sunt.
#112
Postat 27 April 2011 - 11:00 AM
raducindrea, la 25 Apr 2011, 11:30, a spus:
...
Traversele ancorelor erau facute din doua bucati de lemn tinute strans de acele inele metalice (4 in cazul de fata). Nu stiu cine a inventat trasnaia cu cuiele infipte in traversa, dar nu este conforma cu realitatea!
#116
Postat 27 April 2011 - 07:10 PM
sturdza, la 27 Apr 2011, 12:36, a spus:
"Dupa tine care crezi ca-i rolul inelelor metalice?"
Nu era vorba de rolul bratarilor de metal.
Ai dreptate despre poze si despre scoci care nu stiu sincer cand s-a inventat.
"Nu stiu cine a inventat trasnaia cu cuiele infipte in traversa, dar nu este conforma cu realitatea!"
Acum ce sa zic, prima poza este dintr-o carte se numeste "Historic Ship Models" - Wolfram zu Mondfeld, pe care eu o consider una dintre cele mai bune "carticele" cu si despre "barcute" statice.
Si omu acolo spune asa: traversele erau fixate cu buloane de metal in sectiunea centrala, dibluri de lemn in sectiunile din extremitati si cercurile de fier (care inlocuiau scociul) intre ele (fiare si lemne).
Lucrul asta, se poate sau nu, reproduce la o macheta, cu ce gaseste omu prin ograda proprie.......cel putin asa cred eu.
Daca autorul cartii gresete atunci nu am de unde sa stiu.
Din meandrele gandirii.
#117
Postat 28 April 2011 - 07:09 AM
#118
Postat 28 April 2011 - 08:17 PM
Ma gandesc serios sa nu mai fac nimic la corabioara pana nu-mi achizitionez un pachet CATIA + programe specializate FEA - Patran, Nastran, evident cu licenta, ca doar n-am sa lucrez cu programe piratate. Cat dau pe corabiora, programele sunt un mizilic.
Acum, ca am aflat cum sta treaba cu "sectiunea pe longitudine", mai astept nitel sa vad cum e cu sectiunea pe latitudine, dupa care o sa vad pe ce drum o apuc; pe loxodroma sau pe ortrodroma.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 28 April 2011 - 09:02 PM
#119
Postat 28 April 2011 - 09:30 PM
LEO - daca ai program de decriptare iti dau eu fisierul de la ,,inka'' cu calculele de forte pentru proiectarea elementelor corabiilor funerare a marilor Inka. Sunt cele mai tari in materie.