Salut,
Acum depinde de nivelul de detaliu la care vrei sa ajungi. In linii mari, diferentele sunt minore, mult mai mici decat la orice alta clasa de cuirasate din WW2, indiferent de tara. Link-ul tau este o sursa de mare incredere, pe care o recomand cu caldura, creatorii site-ului sunt specialisti recunoscuti in domeniu. Pe de alta parte, diferentele ar fi urmatoarele:
1) Camuflajul a fost, in mod evident, total diferit. Aici putem avea o discutie separata, ca e lunga si plina de detalii;
2) Bismarck avea asa numita shelter deck, din zona cuplului maestru, mai scurta, fara a se intinde pana in borduri, unde se gaseau cel doua vinciuri (macarale) din tribord, respectiv babord. Tirpitz insa avea aceasta punte intinsa pana in borduri, avand aceste vinciuri un nivel mai sus, instalate chiar pe marginea acestei punti care se intindea astfel dintr-un bord in altul;
3) Artileria grea A.A.: Bismarck dispunea doar de patru turele destinate special pentru tunurile de 10,5, cele prova. Celelalte 4 aveau un model diferit, destinat initial tunurilor AA de 8,8 cm. Pe Tirpitz au fost instalate doar doua modele vechi (C31), care inca din timpul probelor au fost inlocuite cu C37, modelul nou.
4) Tuburi lanstorpila: nu au existat pe Bismarck. Pe Tirpitz au fost instalate doua (a cate patru tevi) in vara anului 1941, modelul de 21 inch, chiar in spatele catapultei hidroavionului;
5) Directoarele de tir ale artileriei AA: toate cele patru directoare de pe Tirpitz aveau cupole protectoare; Bismarck avea doar pentru cele doua din prova;
6) Artileria AA usoara: cand s-a scufundat, Bismarck avea 20 de tunuri AA de 20 mm, ceva mai multe decat fusesera proiectate initial. La Tirpitz lucrurile au stat diferit, pe masura ce a devenit foarte clar ca artileria AA este insuficienta, iar Tirpitz era supus un permanenta atacurilor aviatiei aliate in Norvegia. Pana in 1944 Tirpitz avea 80 de tunuri AA de 20 mm, dintre care 16 quadruple si 16 simple.
7) Radar: modificari minore (din punct de vedere vizual, dar si tehnic) la cateva tipuri FuMO 27 pentru Tirpitz;
Mai sunt si alte diferente, de exemplu extinderile in bord ale puntii de navigatie (care se puteau plia) au structura de montaj diferita.
Cam asta in linii mari. Oricum, eu am destula documentatie referitoare la toate navele germane din WW2, inclusiv profile si detalii comparative ale suprastructurilor. Si poti urmari si topicul meu cu constructia Bismarckului la 1:350. Nu va fi singurul Bismarck pe care il construiesc, dupa cum va urma cu siguranta si Tirpitz, care e nava mea favorita atat ca design, cat mai ales ca istoric. Sa ai spor!
Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 06 April 2011 - 08:37 PM