Forum Machete,Modelism,Hobby: Cuirasatul Bismarck - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 90 Pagini +
  • « Prima
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cuirasatul Bismarck

#1561 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 28 September 2013 - 02:22 PM

am avut-o la vanzare dar nu a vrut-o nimeni... costurile sunt mult peste cat ceream eu... aia e, am pastrat-o

#1562 Useril este offline   sapla 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 10-March 12

Postat 28 September 2013 - 06:50 PM

Salutare tuturor.

Nu stiu cum va descurcati voi cu desprinsul pieselor mici din alama, care sunt din ce in ce mai mici , dar cred ca nu e un lucru usor sa inlaturi toate surplusurile.
Eu am descoperit mai demult o metoda (nu stiu daca o mai foloseste cinva, dar nu am vazut-o expusa aici) care mi se pare foarte eficienta, atit la desprins cit si la inlaturatul susplusului de material de pe piese.Este vorba de folostrea unei forfecute de cuticule unghi.Nu mai este necesar nici un finisaj al piesei daca tai pe linga marginea piesei

Daca e o noutete sper sa va ajute.
Spor la treaba.

#1563 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 September 2013 - 08:59 AM

Ar fi buna, probabil ca mege, dar nu risti sa-ti sara piesa aiurea in tamvai sau sa o indoi in zona de taiere???
O metoda, fara rateuri, folosita de mine de ani de zile:
- pui PE-ul pe o suprafata din textolit sau sticla (nu carton, cauciuc sau alte materiale de acest gen)
- tii cu degetele de la mina stinga (sau dreapta dupa caz) PE-ul pe placa,
- pui lama caterului cit mai aproape de piesa, inclinata inspre partea cu prinderile
- pui degetul aratator pe piesa si apes caterul. In acest fel piesa nu zboara, nu se indoaie iar taietura este la baza, fara bavura.

#1564 Useril este offline   sapla 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 10-March 12

Postat 30 September 2013 - 05:14 PM

Nu am riscat deoarece piesa pe care o extrag din placuta de alama o tin cu degetele de la mina stinga, iar la operatiunea de debavurare tot asa o tin cu mina stinga.
Cum procedezi tu am facut si eu la primele numere,pina am descoperit metoda cu forfecuta si mi s-a parut ca ma descurc mai bine.
Acum, fiecare procedeaza cum ii pica mai bine sau cum s-a obisnuit.Eu am expus aceasta idee (care poate nici nu e noua),in speranta ca pote ajut pe cineva.
Spor la treaba

#1565 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 October 2013 - 08:24 AM

Corect, fiecare face cum e obisnuit sau cum ii iese lui mai bine. Ieri, de exemplu, am incercat metoda ta, dar crede-ma, la o piesa cu diametrul de 0,7 mm sau cu dimensiuni de 0,5 x 1,5 mm, nu mi-a mers!
Ce dam noi aici, sunt solutii pe care cel ce le citeste le poate aplica sau, nu sunt chetsii batute in cuie.

#1566 Useril este offline   geome 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 09-June 13

Postat 01 October 2013 - 01:11 PM

Eu personal de cand a inceput treaba cu PE-urile metoda de baza a fost forfecuta.Este mai usor si mai rapida,daca ai dexteritate si tai bine nu ai nevoie de alte retusuri.Insa trebuie sa recunosc ca sunt piese mici la care nu incape decat varful forfecutului si in momentul taieri se indoaie.De aceea la piese mici folosesc cealalta metoda,cu cutter-ul.Cred ca metoda cea mai buna este accea care ti se potriveste.

#1567 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 01 October 2013 - 04:58 PM

Dupa nr. 133 numai ce se vede. Restul in weekend.

Imagine atasata: DSCF0004-vert.jpg

#1568 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 03 October 2013 - 03:21 PM

Imagine atasata: SDC14854.jpg

le-au impachetat de "le-a gasit dracii" :diablo: tot fleocite sunt, noroc ca am rezolvat de prima oara si acum nu mai am nevoie... oricum bravo lor ca macar au incercat.:hi:

#1569 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 04 October 2013 - 08:47 AM

si "colac peste pupaza" imi lipsesc 2 piese... mai exact aceeasi piesa lipseste din 2 reviste :

Imagine atasata: SDC14855.jpg

LOL .. am gasit piesa ... era in prelungirea bratului macaralei :pardon:

Aceasta postare a fost editata de bobby: 04 October 2013 - 08:54 AM


#1570 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 04 October 2013 - 03:56 PM

Imagine atasata: SDC14859.JPG

#1571 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 05 October 2013 - 11:33 AM

Am mai prestat ce trebuia la nr,133.

Imagine atasata: aaaaaaaa-horz.jpg

Si un colaj de imagini din timpul lucrului.

Imagine atasata: DSCF0034-horz-vert.jpg

#1572 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 October 2013 - 04:38 PM

Am taiat sarma pentru scarite folosind metoda descrisa in revista. Am facut mai multe ca precis mai pierd din ele. Tare mi-e frica ca o sa fie cam nasol cu lipirea lor fiind asa de mici. Vom vedea.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG


Restul ce mai e prin weekend.

#1573 Useril este offline   geome 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 09-June 13

Postat 08 October 2013 - 04:45 PM

Ai deja nr.134?

#1574 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 October 2013 - 04:56 PM

Vezi postareageome, la 08 October 2013 - 04:45 PM, a spus:

Ai deja nr.134?

Da. De la un timp apare martea, cel putin in Bucuresti.

#1575 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 October 2013 - 08:43 AM

Citeaza

Tare mi-e frica ca o sa fie cam nasol cu lipirea lor fiind asa de mici.

Incearca sa-ti faci un sablon pe care sa pui piesele, apoi sa le pipesti cu cositor.

#1576 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 October 2013 - 01:40 PM

Neee... Ori n-ai inteles tu, ori nu inteleg io. Imagine postata Bucatelele alea de sarma lungi de 2.7mm se lipesc, intradevar dupa un sablon, pe coca navei care este din lemn. Imagine postata
Daca imi zici cum cositoresc alama pe lemn Imagine postata... te cinstesc. Imagine postata

#1577 Useril este offline   DaN84 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 05-February 13
  • Location:PITESTI
  • Interests:barci si barcute !!!

Postat 09 October 2013 - 03:54 PM

Salutare ,

Dupa 3 luni de pauza , m-am intors la continuarea constructiei Bismarck-ului si cand am scos coca am ramas practic mut....fara cuvinte.....toata este crapata pe toate partile.
Am urmat toti pasii care au fost in revista si aici pe forum...incepand de la captuseala data pe interior pana la chituit, sprit chit,grund.....singura diferenta a fost ca am folosit chit special pentru lemn fara fibre , pentru ca zicea ca este elastic...
imi pare rau ca am facut decat o poza cu crapaturile....
Imagine atasata: 20131003_150005.JPG
de nervi m-am apucat si am slefuit-o in proportie de 90%.
Imagine atasata: poza-4ef4f342fcbabdaca5ca6adea4dbb2401fe6aa06.jpg



Acum cand o sa termin de slefuit ca ma indrumati sa fac .... ca sa numai apara crapaturile.

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 October 2013 - 11:00 AM


#1578 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 October 2013 - 05:04 PM

Naiba stie ce s-a intamplat. Chitul prost, probabil pe baza de apa care a "infuriat" filele, umiditate mare in locul de depozitare, diferente mari de temperatura sau, toate la un loc.

Eu as incerca cam asa:
- chituit cu chit auto (cu sau fara fibra) toate rosturile;
- slefuit;
- chituit iar pentru eventuale corectii ale suprafetei; Ai grija pe la narile de ancora.
- slefuit;
- sprit chit tot auto dat cu pistolul de vopsit; Daca nu ai, poti folosi si la spray, dar, sa fie de buna calitate. La spray e mai nasol ca fiind foarte fin intra ca la balamuc. Parerea mea e ca intra minim 4 flacoane de 0.5l.
- slefuit;
- ultimele doua etape le repeti pana iese "fundulet de bebelusa".
- apoi 1-2 maini de sprit chit la spray si o ultima slefuire fina (granulatie cam 1000) cu apa.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 October 2013 - 05:06 PM


#1579 Useril este offline   Valeriu_Alin 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 10-June 11
  • Location:Stefanesti, Arges
  • Interests:macheta Bismarck Hachette 1/200

Postat 10 October 2013 - 09:57 AM

Salut,

Si eu am patit acelasi lucru. Conteaza foarte mult depozitarea machetei (temperatura/umiditate cat mai constante.
Vara aceasta am lucrat la coca afara (temperatura mai mare decat in camere, expunere la soare) si am observat aparitia fisurilor. Cand am reintrodus coca in camera, intro zi, fisurile au disparut ca prin minune.
Asa ca, sunt mult mai atent la conditiile ambientale (fara variatii majore si bruste de temperatura si umiditate). Pentru finisarea suprafetelor eu am folosit chit de lemn, sprit chit spray si grund auto, tot spray.

Cu stima!

#1580 Useril este offline   acris 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 18-November 12

Postat 11 October 2013 - 08:44 AM

Am si eu o nedumerire. Piesele alea care vin pe turelele tunurilor mari (aripioarele alea, nu stiu cum se cheama), n-ar trebui sa fie 8? Cate doua pentru fiecare tun? La mine erau doar sase, in schimb aveam sase bucati pentru tunurile de artilerie medie desi nu am folosit decat patru. Plus periscoape pentru tunurile mari, nu am avut decat doua. Nu ar fi trebuit sa fie 8? Oare or sa mai dea in numerele viitoare in completare sau asa s-a intamplat cu exemplarul pe care l-am cumparat eu si ar trebui sa mai caut un numar 132 ca sa completez piesele?

Arata acest topic


  • 90 Pagini +
  • « Prima
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi