Cuirasatul Bismarck
#921
Postat 14 April 2012 - 03:25 PM
#922
Postat 14 April 2012 - 03:54 PM
pe masura ce timpul imi permite si apar si revistele voi scana si voi inlocui pozele cu varianta in romana.
http://bobby.brigada.ro/bismarck
Aceasta postare a fost editata de bobby: 14 April 2012 - 03:55 PM
#924
Postat 14 April 2012 - 05:48 PM
sorin_petre, la 14 April 2012 - 03:25 PM, a spus:
Buna ziua.
Mie , unul, mi-a placut...manevrabilitate buna, poate viteza e un pic cam mare - totusi nu este o vedeta torpiloare -.
Cu respect,
Olimpiu
#925
Postat 14 April 2012 - 07:06 PM
pe scurt, asa:
-3 motoare 540 23 T
-3 tuburi port elice HOME MADE
-3 elici de 35 mm doua pe stanga si una pe dreapta
-3 controlere de 80 A cu reves
-2 carme de plastic aduse la dimensiunile originale a le lui hachette (de placaj)
-1servo standard
-o starie de radiocomanda Futaba 6Ch
-un receptor cu dubla schimbare de frecventa.
-Bonus o camera video V2 pentru imagini din timpul navigatiei...... pe garla, se vede deasupra plumbului proaspat instalat 2 kg sa nu mai emuleze vedeta rapida.
la cele de al doilea am folosit niste frectii de 400 de la Graupner si un 540 pe centru (nu m-am putut abtine). In rest: identic.
Suportul de acumulator este de la hachette , modificat pentru doi acumulatori cu plumb de 6 V.
Nu stiu daca se vede in imagine dar dupa nr 54, cel cu gaurelele, au fost aplicate hublourile din nr125 sau pe acolo , altfel nu se putea baga in apa...
Gaurile pentru tuburile port elice din mijloc au fost facute pe vremea cand cuirastele erau mai costelive.
Aceasta postare a fost editata de sorin_petre: 14 April 2012 - 07:15 PM
#933
Postat 20 April 2012 - 01:03 PM
Dar acum cred ca intereseaza pe multi. Am aflat de la un vanzator la chiosc de ziare, ca se reia difuzarea Bismarck.
Prima transa vin nr. 54 si 55 sambata. Adica maine.
Iar saptamana viitoare 56 si 57.
#934
Postat 20 April 2012 - 06:42 PM
Astazi am achizitionat si regulatorul de turatie brushed pentru cele 2 motoare POWER 755/40. Am luat ceva facut made home, si vreau sa spun ca se comporta excelent...
http://www.sierra.ro...and.php?&page=5
Pentru cine vrea detalii suplimentare, rog contact pe PM.
Cu respect,
Olimpiu
#935
Postat 20 April 2012 - 07:21 PM
eu am construit un astfel de regulator pt o aerotema de Opel Tigra care avea un motor imens de aproape 2 kg si consuma 15A la turatie maxima... 40A mi se pare cam exagerat pt 2 sau 3 motorase puse pe un acumulator care da 7A
Aceasta postare a fost editata de bobby: 20 April 2012 - 07:31 PM
#936
Postat 20 April 2012 - 08:09 PM
#937
Postat 20 April 2012 - 10:00 PM
Motorizarile in modelism nu se fac cu carpeli si economie. Un model nu este o aeroterma de dacie, daca inventezi chesti pe partea de motorizare si folosesti solutii nesigure, in cea mai fericita situatie, vei fi nevoit sa te balacesti in mocirla de la mal in chiloti tetra, inotand dupa modelul care merge in deriva spre malul opus...
pentru cei care nu au mai avut de a face cu telecomenzi pot sa le dezvalui urmatorul secret: cand echipezi un model nou, instalezi numai chestii noi, nu folosesti un servo, controler, receptor sh care probabil ca se vinde tocmai penbtru ca a contribuit la prabusirea unui model de 1-2000 de roni.
Aceasta postare a fost editata de sorin_petre: 20 April 2012 - 10:24 PM
#938
Postat 20 April 2012 - 10:46 PM
faza scurta 110 W (10A)
faza lunga 100W (10A)
proiectoare 100 W (10A)
muzica 45W (5A)
aeroterma si incalzire in scaune 200W (20A)
55A !?!
dar in fine poate nu ma pricep eu
Aceasta postare a fost editata de bobby: 20 April 2012 - 10:51 PM
#939
Postat 21 April 2012 - 01:21 AM
bobby, la 20 April 2012 - 10:46 PM, a spus:
dar in fine poate nu ma pricep eu
Este posibil, ultima parte in special.
Amperi din modelism nu sunt redusi la scara. De exemplu: cu un lipo de 2200mA 3s 35 C poti sa-ti aprinzi un consumator de 1KW pret de 3minute! sau poti sa te dai cu un trex din clasa 450,20 de minute cu aproximatie. Curentul consumat din el continuu la nevoie poate fi de 77 A si pentru scurt timp de 90 . Singurele barcute care consuma mai nimic, sunt cele de nadit, cu motoare fara eficienta (gen 755/40 )care sa consume putin, sa poti planta toata ziua cu un acumulator de 12 v care eventual ai uitat sa-l incarci cand ai plecat de acasa.... in rest sunt numai zeci de amperi care nu sunt micsorati la scara si acumulatori redusi in greutate care pot sa-i genereze, suficient cat sa-ti arda un controler de 40 A care are in sarcian "dacat" 2 motoare. sau sa-ti arunce barca in aer daca-i pui in scurt..
Preferatul meu este: atunci cand intra apa in barca si nu mai ai timp sa tai alimentarea de la baterie. Abia atunci incepi sa te intrebi:
"de ce a luat foc bismarckul meu, care avea un acumulator cu Pb de 6 V "dacat" la 4 amperi impreuna cu controleru meu perfect pt o aeroterma de Dacie".
Pentru a observa diferentasa luam un exemplu simplu intre doua motoare :
755/40 perfect si pentru aeroterma ( o gluma desigur), da bun si pentru o barca de hartie sau una de nadit
Voltaj: 7.2 - 18 V
Curent nominal : 5.1 A (masurat la 12V)
Curent maxim: 10 A (pentru 60 sec - la 12V)
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Si un motor mult mai mic ca dimensiuni si ca "indicativ" mult mai putin impresionant: 600 dar excelent pentru un navomodel:
Tensiune: 3 - 9 V
Turatie: 22.000 rpm
Curent nominal: 12 A
Curent cu axul blocat: 89 A
Cam atat despre aeroterme, sper ca am reusit sa va lamuresc cum e cu amperii redusi la scara din modelism...
Aceasta postare a fost editata de sorin_petre: 21 April 2012 - 01:25 AM