Forum Machete,Modelism,Hobby: Cuirasatul Bismarck - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 90 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cuirasatul Bismarck

#161 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 28 May 2011 - 09:25 AM

Bismarck-ul meu dupa nr. 10:

Imagine atasata: Dupa_nr.10.1.JPG

Imagine atasata: Dupa_nr.10.2.JPG

Doua mici comentarii ar fi de facut:
- 1. Stringherul central 54, la montaj, imi cade cu 1mm mai jos fata de traversa coastei 40. In rest e ok la toate traversele pe care se monteaza. Nu stiu daca e de la ei sau de la mine si nu stiu ce implicatii are in viitor. (Se observa in imaginea nr.1.)

Imagine atasata: 10fascicolofinerm9.jpg

- 2. De data asta au cam dat-o in bara cu instructiunile. Te pune sa asezi traversele pe alte coaste. Noroc ca e facut sa reziste la "proba prostului": Nu se poate asambla decat intr-un singur fel.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 28 May 2011 - 10:00 AM


#162 Useril este offline   Korbu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 27-March 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 29 May 2011 - 12:21 AM

Si la mine stringherul central 54 tot asa a picat, in rest totul a fost ok.

#163 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2011 - 12:44 AM

De numarul urmator, incepe distractia :)

#164 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 May 2011 - 08:09 AM

Asa e. E naspa ca multi, inclusiv eu, n-am mai prestat niciodata operatia de bordare.
Poate se indura cineva mai cu experienta si ne zice si noua cam cum ar trebui sa prestam fara sa gresim prea mult.

#165 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 May 2011 - 08:53 AM

Nu prea aveti cum sa gresiti, Leule!
In principal, prima operatie care urmeaza este slefuirea exteriorului coastelor in asa fel incat coastele sa nu mai fie niste praguri ci niste linii continue.
Cei ce achizitoneaza si S.I.B. - ul pot vedea cum se face pe DVD-ul DeA.
O data realizata aceasta parte, filarea este usoara. Filele pot fi fixate, pana la lipirea definitiva, cu diverse tipuri de carlige, elastice, ace, etc.
Pe curbura coastelor, baghetele vor trebui ajustate pe canturi astfel incat exteriorul baghetei sa se imbine perfect cu exteriorul baghetei de deasupra si de dedesubt. Sectiunea baghetei va deveni aproximativ un trapez.
Ma uitam impreuna cu un prieten modelist la osatura
Imagine atasata: osatura8.jpg
si acesta a zis: Nu sunt curios cati vor termina nava, dar chiar sunt curios cati vor termina macar corpul.
Desi pare un lucru complicat, realizarea corpului nu-i lucrul cel mai dificil de realizat la aceasta nava asa ca spor la lucru si

Bafta!

#166 Useril este offline   qubo 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 29-May 11

Postat 29 May 2011 - 09:12 AM

Salutare tuturor. Am o mare problema si nu pot incepe constructia deoarece imi lipseste numarul 1. Sunt din Timisoara si am cautat mai peste tot posibil fara nici un rezultat. Inca se mai gasesc (in numar limitat) numele 2-10 pentru cine ar vrea la schimb sau cash pt numarul 1. Poate are cineva doua exemplare sau a renuntat la ideea construirii lui sa-mi dea un mesaj pe PM. Suport eventualele costuri de transport. Va multumesc.

#167 Useril este offline   NightAngel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 120
  • Inregistrat: 14-March 07
  • Location:Oradea

Postat 29 May 2011 - 09:14 AM

Si la mine va fi prima oara cand fac treaba asta. Eu zic ca Bismarkul e mai usor de bordat decat SIB-ul. Daca apar mici greseli dai cu chit, putin smirgeluit, iar dupa vorsire nu se mai observa nimic. Dar pastrand ideea: nici PE nu am mai folosit (le-am vazut numai prin poze), iar cel mai apropiat lucru de aerograf a fost vopseaua spray ^_^
deci... sanatosi sa fim, ca probleme ne facem noi :drinks:

@qubo - se gaseste nr 1 in Oradea. daca vrei da-mi un PM

Aceasta postare a fost editata de NightAngel: 29 May 2011 - 09:16 AM


#168 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 29 May 2011 - 11:26 AM

La Bismark este mult mai usor decat la SIB. Oricum trebuie chituit, deci eventualele greseli se vor acoperi.

#169 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 May 2011 - 11:34 AM

@crios Ia sa-i spui prietenului modelist sa nu mai fie asa curios ca imbatraneste repede. :lol:
Majoritate baietilor de pe forum, chiar daca multi sunt incepatori, sunt oameni seriosi si isi vor duce la bun sfarsit lucrarile. Ca poate nu vor iesi la toti arta, meserie si talent, e alta treaba dar se straduiesc. :good:

@all Stati linistit ca si SIB-ul se poate chitui dupa prima placare. Doar este dublu bordat.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 29 May 2011 - 11:39 AM


#170 Useril este offline   schmeichel 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 14-April 11
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2011 - 03:03 PM

salut la toata lumea poze cu bismarck-ul meu

poze cu macheta la nr. 10

Imagine postata , Imagine postata , Imagine postata , Imagine postata , Imagine postata , Imagine postata , Imagine postata .

BAFTA !

Aceasta postare a fost editata de schmeichel: 29 May 2011 - 03:27 PM


#171 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 May 2011 - 04:39 PM

Vezi postareaLeo2003, la 29 May 2011 - 11:34 AM, a spus:

Ca poate nu vor iesi la toti arta, meserie si talent, e alta treaba dar se straduiesc. :good:

Ba, eu zic ca le va iesi. Nu stiu daca la toata lumea, dar sigur la majoritatea.

Bafta!

#172 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 May 2011 - 04:54 PM

Mi-am zis sa nu pierd timpul si am inceput sa slefuiesc osatura.
Tulagurile (slefuitoarele :lol: ) se pot vedea jos, in dreapta, inclusiv tubul ala de spray pentru zonele convexe. Am folosit smirghel de 100 si o bagheta elasica.
Nu zic ca e mare filozofie dar nu trebuie sa ai doua maini stangi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Osatura slefuita.JPG


#173 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2011 - 09:33 PM

Crios, daca tot te vedem activ, ne poti da te rugam niste sfaturi despre ce ar trebui sa facem in timpul bordarii pentru a preveni rasucirea corpului?

Atunci cand se bordeaza partea superioara e ok, ca putem pune greutati pe chila, dar atunci cand vom intoarce corpul navei cu fundul in sus, se mai rasuceste? Sau ce s-a bordat deja e suficient cat sa-l tina drept?

Multumiri!

#174 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 May 2011 - 06:23 AM

Da de ce sa se rasuceasca? Trage cineva de el? Nu cred ca tensiunea data de curbura baghetei in timpul lipirii sa deformeze structura, care este destul de solida. Io am facut niste probe. Pentru jumatatea centrala (osatura fiind formata din 4 sferturi) bagheta nici nu se deformeaza prea mult. Nici nu cred ca va trebui udata, cel putin pentru aceasta zona.
Apoi io cred ca trebuie bordat simetric. O fila babord, apoi una tribord, si tot asa.
Da' poate mai intra crios si ne mai lumineaza.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 30 May 2011 - 06:28 AM


#175 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 30 May 2011 - 09:08 AM

Vezi postareaLeo2003, la 30 May 2011 - 06:23 AM, a spus:

Da de ce sa se rasuceasca? Trage cineva de el? Nu cred ca tensiunea data de curbura baghetei in timpul lipirii sa deformeze structura, care este destul de solida. Io am facut niste probe. Pentru jumatatea centrala (osatura fiind formata din 4 sferturi) bagheta nici nu se deformeaza prea mult. Nici nu cred ca va trebui udata, cel putin pentru aceasta zona.

Pentru acest kit, pe zona centrala nu vor fi probleme daca osatura nu este deja torsionata. Daca este deja torsionata structura, atunci trebuie fixata rigid inainte de filare.
Filarea se face conform cu principiul

Vezi postareaLeo2003, la 30 May 2011 - 06:23 AM, a spus:

ca trebuie bordat simetric. O fila babord, apoi una tribord, si tot asa.


Vezi postareaLeo2003, la 30 May 2011 - 06:23 AM, a spus:

Da' poate mai intra crios si ne mai lumineaza.

Eu intru, dar intervin doar daca am de ce. Fie ca mi se cere parerea, fie ca mi se pare mie ca este nevoie sa intervin. Pana acum v-ati descurcat foarte bine. :good:
Va felicit pentru asta si va doresc lucrare minunata.

Bafta!

#176 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2011 - 11:03 AM

Mi-am luat acele astea de fixare: http://phoenixmodels...ofi-p-2926.html

Pana una alta, am constatat ca sunt foarte greu/aproape imposibil sa le introduc in placajul tare al coastei. Au cam 0.5mm grosime.
M-am uitat si la cele din supermarket, acelea pt prins diverse pe tabla de pluta dar mi se par prea groase... mi-e ca imi crapa coasta/fila. Daca trebuie sa dau de fiecare data o gaura ajutatoare pt acele astea... am pus-o :)

PS: Si eu cred ca va iesi bordarea la majoritatea... diferenta va fi cantitatea finala de chit necesara obtinerii unei suprafete fine :)

#177 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 01 June 2011 - 01:18 PM

Atentie !

Si Bismarck-ul este dublu bordat. Asa ca prima bordare nu trebuie sa fie chiar "sticla".

#178 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2011 - 01:43 PM

Stiu, Leo. Problema mea e ca intra greu acele alea :) Am batut usor cu un ciocanel si a intrat. Dar mi-e ca o sa fie foarte greu in stilul asta, o sa-mi miste filele... ma rog, vad eu.

#179 Useril este offline   NightAngel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 120
  • Inregistrat: 14-March 07
  • Location:Oradea

Postat 01 June 2011 - 02:01 PM

eu ma gandeam sa folosesc "ustensila magica" pt cuie, care se da la SIB. sunt contraindicatii???

#180 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2011 - 06:59 PM

Mie unuia nu prea imi place varianta cu cuie.. mi se par greu de scos, si nici sa slefuiesc eventual capetele nu mi se pare prea usor... Cred ca o sa cumpar si niste ace din acelea pt tablele de pluta sa fac o proba...

LE: acele pt table de pluta sunt mult mai bune :) Problem solved

Arata acest topic


  • 90 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi