3 prototipuri japoneze Sau cum am trait 4 saptamani cu 3 gheishe
#1
Postat 09 March 2011 - 10:42 PM
Tot chinuindu-ma sa-mi fac avant ca sa termin o figurina inceputa acum mult timp, la care cheful si inspiratia scade pe masura ce trece timpul, am zis ca ar fi cazul sa mai iau o gura mare de aviatie.
Si cum nu ma hotaram la care din ele sa ma opresc si/sau in functie de ce, sa cuplez mai multe, am ajuns iata sa ma opresc la 3 kituri pe care daca ma intrebati acum 2 luni cand le voi face, nici nu-mipuneam problema sa raspund ceva.
Primul, unul dintre cele mai urat desenate avioane pe care le-am vazut pana acum, Kugisho R2Y1 Keiun (culmea, keiun inseamna "frumosul nor") este facut kit de catre onorabilii de la Fine Molds. Ceva mai veche matrita intr-adevar dar fara probleme majore.
As enumera: Ventral, potrivirea intre intradosul aripilor si partea din spate a fuselajului este corectata cred de ei pe matrita, asa incat apare un clin (straif) de circa jumate de cm prin care se conexeaza cele doua. Daca explicatia e ambigua vedeti in poza.
Neexistand suficiente documente vizuale cu aparatul, nu m-am contrazis cu producatrul kitului si am facutce mi-a dat.
A doua problema vizibila era spatiul dintre cupola si fuselaj pe partea dreapta - s-a chituit si gata.
Ce nu se vede este cockpitul cu 3 scaune din care unul e lateral fata de tubul care protejeaza axul elicei si care e atat de bagat in peretele curbat incat ala nu putea sta decat in pozitia briceag acolo. Acuma daca te gandesti ca ei erau gata sa moara pentru imparat si gloria imperiului, nu cred ca se mai punea problema de comoditati de genul asta.
Tot cockpitul ma gandesc ca e putin inventat avand in vedere ca la calitatea asta nu-ti dau nici o informatie cu privire la manete de gaz sau alte chestii indispensabile.
Am vopsit interiorul in verde-gri nakajima, baile trenului de aterizare cu argintiu peste care am venit cu acrilic transparent turcoaz de la marabu, obtinand astfel aodake.
Intradosul portocaliu de prototip si extradosul cu verde nakajima de marina.
Weathering cu vopsea de ulei bitum de la Maimeri plus ceva vopsea sarita pe ici pe colo, ba cu bisturiul, ba cu creion argintiu.
#2
Postat 09 March 2011 - 11:06 PM
Kyushu J7W1 Shinden.
Kit Hasegawa, aproape fara istorie la montaj.
Singura chestie care nu s-a potrivit a fost aceeasi zona de imbinare ventrala a aripilor cu ...s-ai zicem fuselajul.
Pentru cockpit se dau vreo 5 tuburi de ....ceva, pe care esti sfatuit sa le montezi inclinat spre capul nefericitului pilot.
Cam aiurea. Am folosit doar 3.
Elicea cu 6 pale e data ca piesa fixa. Hai bre nea hasegawa !!! Pai e loc sa pui si motor electric in spate acolo.
M-am chinuit sa o fac invartibila (se pare ca am o marota) iar la sfarsitul stradaniei am observat o greseala majora. Daca voi nu o vedeti inseamna ca am facut bine ca n-am mai desfacut iar.
L-am vopsit cu verde-negru de marina si cu gri-verzui pe burta.
Toate culorile din topicul asta sunt productie proprie din acrilice cu solvent de la Mutulica.
#3
Postat 09 March 2011 - 11:31 PM
La faza cu elicea nu ma prind, e clar ca ochii in seara asta nu ma ajuta pentru asa ceva (in nici un caz nu cred ca ai pus-o invers. O sa razi aici!). Superb portocaliul, nu te mai intreb cum l-ai obtinut, daca e din zemuri proprii.
In felul asta poate am si eu imboldul sa m-apuc de trei "gheise" care zac prin cutii de ceva timp. Dar numai la pensula, cu acrilice Agams si Gunze. Vad ce-o iesi. Dupa ce termin niste urgente la servici, o sa ma relaxez in compania "gheiselor".
Na, ca ne facusi pofta!
#4
Postat 09 March 2011 - 11:37 PM
Mitsubishi Ki 83
Rareori vezi un avion asa curat aerodinamic, cu raportul de motorizare vizibil bun, cu vizibilitate din cockpit in aproape toate directiile....Ce sa mai. Daca ajungeau cu el in productie, probabil ocupa un loc fruntas intr-un top ten al celor mai bune bimotoare din WWII.
Kitul a fost un MPM mai vechi, primit de la Danusmaximus.
Ii dau tarcoale de multa vreme dar stiind ca e mult de munca la el, l-am tot amanat.
Problemele au fost cele intalnite la marea majoritate a shortrun-urilor din perioada anilor '90.
Ce a fost dupa parerea mea cel mai greu, a fost sa-i fac un cockpit decent. Ce-mi dadea producatorul era mai putin cdecat schematic si pe dos (cu stanga in dreapta)
Am facut un nou cockpit din rasina, implicand o podea de corsair, cu consolele laterale usor modificate si mutate spre interior; un scaun de Ju 87 Stuka si un bord scratch din hartie.
Foarte greu am reusit sa fac ferestrele din fuselajul median. O incercare de a le pune putin fortat pe cele din kit a dus la fisurarea fuselajului. Orice sticla lichida folosita se comporta aiurea din cauza grosimii plasticului in zona aia (cred).
Dupa multe intoarceri din drum si tot felul de obstacole, am ajuns sa-l finalizez si pe asta.
Va las cu pozele si voi reveni cu lamuriri si alte poze pentru cei interesati.
#5
Postat 10 March 2011 - 12:13 AM
Multe efecte de wheathering pt niste avioane...am si eu cateva avioane de vanatoare WWII la care m-am gandit la ceva uzuri,dar deocamdata stau in banca mea cuminte,e o chestie care ma depaseste.
Spor sa ai!
#7
Postat 10 March 2011 - 11:03 AM
Glumesc. Tari "gheisele" tale, imi plac, din nou ceva deosebit, nu aceleasi forme uzuale cu care suntem obisnuiti. Bravo si la cat mai multe si surprinzatoare!
#9
Postat 10 March 2011 - 11:34 AM
Dani - nu-s multe efecte comparativ cu un tanc. toata treaba e ca sunt un pic mai subtile poate. Eu zic ca te descurci. totul e sa incepi de undeva.
Paul - multumesc pentru observatie. Poate nu-i tarziu sa le scot. O sa ma uit mai cu atentie la poze.
Faza cu Shindenul (in afara de greseala de care ziceam) este ca dupa ce am scos mastile am observat ca vreo 3 geamuri erau "prafuite" cu vopsea uscata pe interior. Probabil o priza neobturata a trimis vapori intr-acolo. Si e cea mai bine pusa cupola. Tot uitandu-ma la praful ala, atentia mi-a fost atrasa de ceva din cockpit. nu-mi dadeam seama ce era, dar era ceva in neregula.......NU avea mansa. Am gasit-o in cutie, dupa o limba din aia de carton lasata pentru lipire.
Sa nu faceti cate 3 machete daca nu sunteti in stare sa fiti ceva mai atenti ca mine
#11
Postat 10 March 2011 - 10:03 PM
wurger, la 9 Mar 2011, 23:06, a spus:
Kyushu J7W1 Shinden.
M-am chinuit sa o fac invartibila (se pare ca am o marota) iar la sfarsitul stradaniei am observat o greseala majora. Daca voi nu o vedeti inseamna ca am facut bine ca n-am mai desfacut iar.
Frumos, felicitari, Shinden ul intentionam si eu sa-l cumpar dar la 1:48 si chiar m-ai indemnat sa fac acest lucru, dar pe mine ma chinuie talentu cu greseala majora, nu pentru a critica ci pentru faptul ca nu imi dau seama , unghiul palelor elicii eu il vad bun, nu ca ar avea mare importanta elicea sigur fiind cu pas variabil, dar mi se pare un pic ciudat bordul de atac al palelor, deci te rog mult, daca vrei sa dorm linistit spune si noua, lumineaza-ne.
Sanatate.
PS Eu vad elicea la primul prototip cu pasul invers, sau s-o fi invartit elicea spre stanga?
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 10 March 2011 - 10:09 PM
#12
Postat 12 March 2011 - 03:57 PM
Palele aveau o parte mai convexa si una mai plata. Eu le-am pus cu convexitatea spre inainte si cu platul spre avion. Cand am suflat in ea am vazut ca se invartea invers decat la alte motoare dar.....Am mai vazut cazuri.
Cat despre Shinden, foc-foc, esti p-aproape. Nu e vorba de pale ci de inelul pe care se sprijina ele. E pus invers si are o usoara conicitate. Inelul a fost prins la inceputul montajului ca am trecut un ax prin el si l-am blocat pe interiorul fuselajului. Cand am pus coafa am observat ca nu se pupau diametrele....Dar era prea tarziu.
Somn usor
#16
Postat 13 March 2011 - 08:45 PM
flo, la 13 Mar 2011, 11:35, a spus:
Nu ma abtin si intreb:
A fost vopsit Shinden-ul si in gri, asa cum a aparut cu ani in urma in Modelism ?
Ma indoiesc.
Eu am vazut poze cu prototipuri in diverse faze de degradare, dar nici unul nu parea sa fi fost vopsit gri.
Nu stiu de unde au luat ei informatia. Nu exclud total posibilitatea, dar trebuie demonstrata macar cu izvoare scrise.
Mai degraba l-as fi vazut portocaliu.
#18
Postat 18 March 2011 - 11:03 PM