In continuarea propriului periplu initiatic "invatam sa machetam" am trecut la o macheta din alta clasa comparativ cu PM... Am citit ca matritele sunt Monogram si apartin "epocii de aur" a machetelor "in pozitiv" (in treacat fie spus, pana si pe suprafata flapsului interior drept era stantata sigla producatorului si celebrul "made in china" - a trebuit sa slefuiesc ceva pana a iesit...). Kitul il primisem cadou acum cativa ani, dar nu m-am incumetat sa ma apuc de el. Gravajul era asa de fin si de detaliat, iar bestia atat de mare pentru un impatimit de 1/72...
Deci: (i) un kit excelent ca detalii (dar in pozitiv); (ii) o foaie de decaluri cu stencilsuri incluse (peste 250 de pozitii pentru 5 variante de inmatriculare); (iii) instructiuni destul de clare. La acestea adaugam vopsele acrilice Vallejo ModelAir (plus diferite ModelColor, Revell Aqua si Gunze Aqueous), chit Tamyia Basic Putty, adeziv Revell Contacta Professional si "zeama de decal" Revell. Ar fi trebuit sa fie reteta succesului... Din pacate, toate au fost sub controlul (relativ) al unui modelist incepator si (mai rau) nerabdator. Intentia a fost sa testez metoda de mascare cu serpisori de Patafix pentru camuflaj multicolor. Reusita a fost partiala, in sensul ca a iesit mai bine decat ma asteptam, dar inca nu am reusit sa am control asupra gazarii la linia de demarcatie. Dupa 3 zile de lipit stencilsuri (inclusiv vreo 20 de "NO STEP" de 1x2 mm), decalurile principale m-au luat pe nepregatite cu asezarea pe curbele complexe ale fuselajului, de unde si silveringul partial... De asemenea, nivelul de detaliere al gravarii in pozitiv m-a facut zgarcit cu chituirea si (chiar daca am mascat zonele adiacente celei chituite) nu am reusit sa nivelez corespunzator imbinarile. La astea se adauga si unele piese uitate si montate ulterior, cu probleme de pozitionare si (cea mai suparatoare - mai ales pentru ca mi-am dat seama imediat dupa ce am facut-o de greseala) vopsirea inadecvata a dungii galbene de pe cupole. Neavand galben de modelism, am folosit de la copii un galben maimeri de pictat, dar l-am aplicat cu pen sula, iar nu cu aerograful. De aici si consistenta aiuristica...
Dincolo de aceste erori majore, am si eu doua intrebari:
1. cum se poate chitui si slefui o macheta gravata extensiv in pozitiv? Adica nu ar merge o regravare in negativ (sau ar lua cativa ani), iar mascarea cu izolirband a zonelor adiacente nu face altceva decat sa creeze doua "creste" de chit la limita cu zona mascata.
2. inainte de vopsire, macheta a primit un stat de Primer de la Vallejo (spray gri) care este foarte fin, dar care a cauzat o zona neregulata pe deriva (in partea dreapta) accentuata apoi de vopsea. Care ar putea fi cauza (macheta a fost degresata in prealabil)?
Si acum cateva poze:
Pagina 1 din 1
F-105G Wild Weasel Revell 1/48
#2
Postat 07 March 2011 - 07:57 PM
In primul rand felicitari pt macheta. Arata tare bine. Personal imi place foarte mult!
La intrebarea 2...cea legata de primer. Un efect asemanator il patesc atunci cand nu diluez corect vopseaua pt aerograf si este prea vascoasa. Din fericire nu mi s-a mai intamplat de ceva vreme. Pai...banuiesc ca nu ai agitat suficient spray-ul cu primer iar componentele din primer s-au sedimentat (asemanator cum vezi atunci cand deshizi o cutie cu vopsea; o parte mai densa la fund si una mai putin densa la suprafata; partea mai lichid)
La intrebarea 2...cea legata de primer. Un efect asemanator il patesc atunci cand nu diluez corect vopseaua pt aerograf si este prea vascoasa. Din fericire nu mi s-a mai intamplat de ceva vreme. Pai...banuiesc ca nu ai agitat suficient spray-ul cu primer iar componentele din primer s-au sedimentat (asemanator cum vezi atunci cand deshizi o cutie cu vopsea; o parte mai densa la fund si una mai putin densa la suprafata; partea mai lichid)
#3
Postat 07 March 2011 - 09:51 PM
In legatura cu gravarea panourilor : http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html
Sper sa-ti fie de folos.
Toate cele bune!
Sper sa-ti fie de folos.
Toate cele bune!
#4
Postat 08 March 2011 - 08:14 AM
Multumesc, Razvan! Citisem acel articol, ca si unele topicuri cu acest specific de pe forum. Ce incercam eu sa aflu era daca exista o alta metoda, care sa permita chituirea si slefuirea liniilor de inbinare de pe o macheta cu foarte multe detalii in pozitiv. Altfel spus, fara a sterge gravarea in pozitiv pentru a o inlocui cu una in negativ...
#5
Postat 08 March 2011 - 09:13 PM
Citeaza
o alta metoda, care sa permita chituirea si slefuirea liniilor de inbinare de pe o macheta cu foarte multe detalii in pozitiv
Intrebare: ce inteval de timp este intre F-105 si Yak-17, care a fost construit primul???
#6
Postat 14 March 2011 - 11:24 AM
Multumesc pentru lamuriri. Speram sa existe o solutie minune. Se pare ca nu...
Pai, am inceput sa strang materiale prin septembrie (2010) si de Yak-15 m-am apucat prin octombrie. Cred ca l-am terminat in noiembrie. Su-15TM a urmat in noiembrie-decembrie, iar F-105G a fost in ianuarie-februarie 2011. Mai exista un F-5 de la Noriel pe care am testat aerograful. Am ambitia sa il fac 101 de la Sundowners. Soarele mi-a iesit multumitor pe deriva, dar camuflajul in nuante de gri - nu (inca nu citisem despre serpisorii de Patafix...). Acum face baie de Triumf...
Pai, am inceput sa strang materiale prin septembrie (2010) si de Yak-15 m-am apucat prin octombrie. Cred ca l-am terminat in noiembrie. Su-15TM a urmat in noiembrie-decembrie, iar F-105G a fost in ianuarie-februarie 2011. Mai exista un F-5 de la Noriel pe care am testat aerograful. Am ambitia sa il fac 101 de la Sundowners. Soarele mi-a iesit multumitor pe deriva, dar camuflajul in nuante de gri - nu (inca nu citisem despre serpisorii de Patafix...). Acum face baie de Triumf...
Arata acest topic
Pagina 1 din 1