Forum Machete,Modelism,Hobby: Yak-15 PM 1:72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak-15 PM 1:72 macheta pentru antrenament

#1 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2011 - 05:16 PM

Buna ziua,

Dupa "traditionalele" (i) urmaresc forumul acesta de peste 1 an; (ii) am facut vreo 50 de machete de zburatoare fara sa stiu ca exista aerograf (foloseam pensula de la oja de unghii) si chit/glaspapir; (iii) revin in "campul muncii" dupa o pauza de 15 ani, o sa incerc sa va prezint o macheta de inceput, la care am incercat sa experimentez tehnicile de pe forum.

Intrucat era vorba despre dezamortirea incheieturilor, am apelat la un kit fara pretentii - un Yak-15 de la PM. Scara aleasa este 1:72, pentru ca la aceasta scara am lucrat si inainte cu predilectie (daca nu socotim 1:100 al VEB Plastikart) si pentru ca noua colectie o voi face la aceeasi scara (chestiune de spatiu de depozitare).

Fiind prima lucrare vopsita la aerograf, am preferat o inmatriculare mai simpla si am ales culorile formatiei de 5 (http://aerobaticteam...atic-teams.html) care evolua la mitingurile de la Domodiedovo de ziua aviatiei sovietice. Am gasit si un filmulet interesant pe youtube (http://www.youtube.c...h?v=xNVCWOwhTSg) care arata modul de asezare a culorilor (desi calitatea filmului colorat ulterior lasa de dorit in ceea ce priveste culoarea intradosului - care pare alb, dar este argintiu - si pare a avea margini albe si la deriva).

Fata de diversele profile postate, aceasta echipa nu avea numere pe fuselaj, ci doar stelele rosii.

Am incercat sa scratch-uiesc un pic cabina dupa planurile la scara (invizibila acum datorita matuirii cupolei :friends:() si sa reprofilez admisia in motor (care era aproape cilindrica). Din pacate, am folosit (tot pentru prima data) un chit vallejo care era destinat altor materiale (s-a mai scris pe forum despre el) si care seamana cu ipsosul, inclusiv tendinta de a se dizolva in apa. Prin urmare, folosirea lui a fost mai mult declarativa, neputand sa il lustruiesc la ud... Am incercat si sa evidentiez corect liniile de panou cu un zgarieci artizanal, dar am evitat utilizarea de ghidaje si rezultatele se vad. Dupa cum se spune: degeaba citesti cum trebuie sa faci, pana nu gresesti tu insuti, tot nu inveti...

Acum o sa incerc sa atasez pozele:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_2307.JPG
  • Imagine atasata: IMG_2309.JPG
  • Imagine atasata: IMG_2310.JPG
  • Imagine atasata: IMG_2316.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1347.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1348.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1525.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1526.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1527.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1528.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1529.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1530.JPG


#2 Useril este offline   Adrian1995 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 18-January 11
  • Location:Homeland

Postat 06 March 2011 - 06:01 PM

iti sugerez sa citesti mai multe despre cum sa faci o macheta .La tine spatiul dintre panouri parca este facut cu bidineaua....si mascarea cockpit-lui nu este deloc buna...iti sugerez sa folosesti banda adeziva pentru mascare
era avionul asa rosu pe cutie ?
mai ai foarte multe de invatat .
Era sa uit ...Bine ai venit :)

#3 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 06 March 2011 - 06:26 PM

Data viitoare sa acorzi mai multa atentie slefuitului si finisajelor. Cu toate ca mananca mult timp si e foarte migalos merita deplin. Cand nu te ajuta nici macheta e mai nasol dar atunci cand toate piesele se imbina acceptabil e si pacat sa nu le finisezi frumos :)
Am descoperit si eu astazi ca mascarea suprafetelor are o importanta extraordinara in obtinerea machetei. Iarasi trebuia acordata multa atentie pentru ca risti sa dai o buleala la vopsea sau sa muncesti de doua ori mai mult.
Si eu am folosit un chit nepotrivit si se vede asta la ochiul antrenat. Data viitoare voi folosi un chit Tamiya white putty de consistenta pastei de dinti ca e cel mai usor de aplicat.
Spor in continuare!

#4 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2011 - 06:44 PM

Pe cutie era un rosu si mai stralucitor... Dar eu m-am ghidat dupa rosul stelutelor si cred ca am nimerit o culoare apropiata.

Acum cealalta extrema: intrucat o parte din avioanele planificate vor fi NMF, am incercat inca un cobai PM - Su-15TM. Iar am scratch-uit cockpit-ul numai pentru a obtine o matuire a carlingii :friends: Matuirea este in ambele cazuri pe interior, deci am dat vina pe adeziv (Revell Contacta Professional) si... pe neindemanarea mea. Intre timp cumparasem si banda tamyia asa ca mascarea a fost facuta mai bine...

Fiind un NMF, am slefuit chitul tamyia (iar, noua experienta pentru mine) din plin si... am pierdut o parte din (si asa) putinele detalii (gen franele aerodinamice). "Weathering-ul" care apare in poze nu a fost deloc cautat, ci este doar o eroare a dozarii vopselei in aerograf. Am folosit Revell aluminium (acrilic) si verde pt dielectrice de la Agama. Culorile de baza sunt acrilice Vallejo. Steel si Burnt Iron sunt tot Revell.

Ca tot incepatorul, am vrut si eu vestitul '17' care a doborat 747-le coreean deasupra Kamcheatcai, dar inmatricularea nu era data pe foaia de decall. Asa ca am apelat la foaia de inmatriculare RoAF si am luat cifrele de acolo. Nu sunt exact aceleasi caractere precum cele rusesti, dar la 1:72 nu se vede foarte suparator.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1531.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1532.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1533.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1534.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1536.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1537.JPG


#5 Useril este offline   Adrian1995 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 18-January 11
  • Location:Homeland

Postat 06 March 2011 - 08:01 PM

alta viata
asta arata mai bine
am si eu o intrebare ..cu ce l-ai vopsit ?
se vede in a-4-a poza ca are niste urme negre pe el .
si vezi cum faci cu antena(nu stiu sincer cum ii spune) din bot ca e stramba .
in rest succes in continuare :friends:

#6 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2011 - 08:23 PM

”Este tocmai ce spuneam”: utilizarea de incepator a aerografului mi-a jucat feste (inca o data) si in unele zone a pulverizat mai multa vopsea decat in altele. Din pacate, am vazut acest lucru doar cand s-a uscat (si dupa ce dadusem deja cu lacul lucios). Am zis insa ca, fata de exemplarele ale caror poze le-am vazut pe net si in cartea lui Y. Gordon, asta arata chiar nefolosit :pint: Asadar, nu este negru, ci doar mai mult pigment de Revell silver (am gresit prima data, nu este aluminiu).

Cat despre "antena", a suferit un "accident casnic" atunci cand era inspectat de sotie :hi: Oricum, daca as vrea un tub Pitot care sa semene cu originalul, ar trebui facut din ac de seringa pe care sa lipesc niste aripioare minuscule (sau sa iau un PE facut pentru Trumpeter). Avand in vedere calitatea machetei (si a executiei), niciuna dintre solutii nu se justifica...

Oricum, am invatat ca NMF-ul nu iarta nimic si ca trebuie sa fiu foarte atent la finisajul chituirii. Prin urmare, voi incepe colectia cu avioanele de dupa 1984 ale RoAF, la care pot acoperi "tabla" cu vopsea... Daca invat sa chituiesc si sa gravez (mai am un cobai :-)), ma apuc si de jeturile de inceput. In plus, trebuie neaparat sa fac rost de Future pentru cupolele mici si groase gen Amodel (Yak-17UTI) ca sa se vada ceva in cabina.

Una peste alta, multumesc pentru urari si pentru sfaturi (de ele am cel mai multa nevoie, chiar daca uneori fac aceleasi greseli pe care le-am citit la altii :sorry:) si sper sa nu ma intimidez sa mai postez. Daca, insa, credeti ca poluez forumul, spuneti-mi si ma retrag :friends: (si asa mi-a luat ceva timp sa am curaj sa postez)

#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 06 March 2011 - 10:33 PM

Salut RaduR si fi binevenit
-De ce sa te retragi ? Pentru ca ai primit doua feedback-uri mai negative ? Stai linistit si posteaza-ti lucrarile daca-ti face placere.

Pe partea cu sfaturile/criticile, eu as zice sa nu apara decat daca au fost macar exerimentate de cel care le da !
-Nu din auzite, sau presupuneri de bun simt ori ba. Chiar daca sunt bine intentionate, de cele mai multe ori, sfaturile "din auzite/citite pe net/aiurea" te duc intr-o cu totul alta directie decat cea pe care o cauti tu.

Spor sa ai

#8 Useril este offline   Razvan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 499
  • Inregistrat: 10-July 06
  • Location:sect 3 Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 12:38 AM

RaduR , la mai multe si nu ezita sa ne mai prezinti ce lucrezi.

Daca ai posibilitate incearca mai multe poze pe parcursul lucrarii,deoarece se pot remedia eventualele greseli si precis vor aparea si sfaturile.

Toate cele bune!

#9 Useril este offline   Fritzx88 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filatelie

Postat 07 March 2011 - 11:18 AM

Frate, cele mai inutile sfaturi le fac cei care deobicei nu construiesc.

Eu te felicit pentru ca si eu am fost incepator si te sfatuiesc s construiesti in continuare.



Mult spor si satisfactii.

#10 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 March 2011 - 04:18 PM

Salut,
da-i inainte, asculta si criticile si laudele, dar ia in considerare doar ceea ce crezi tu de cuviinta. Adica nu trebuie sa te laude lumea intr-una, nu trebuie sa te critice neaparat, la urma urmei nu conteaza intotdeauna rezultatul ci doar cum ajungi la el. Importanta nu e destinatia ci drumul pana acolo. Conteaza ca iti face placere sa te joci cu machetele, si fiecare pe care o duci la bun sfarsit va fi un pas inainte ca si calitate. Din proprie experienta iti spun ca inveti doar punand mana, chiar daca uneori ti se pare ca rezultatul difera de ceea ce crezi tu ca trebuie sa obtii.

Referitor la aerograf, sunt pe net o gramada de materiale didactice cu privire la utilizarea sa. Dupa ce ai pus la punct partea "hardware", adica esti sigur ca nu scuipa uleiuri si alte alea, deci filtrele functioneaza ok, si ca presiunea livrata este de asemenea ok, te ocupi si de partea "software". Ce zic io: faci dilutii ale vopselei prin incercari, pentru a vedea cum se comporta la teste pe alte suprafete si nu pe macheta. Testezi aerograful de la diferite distante, cu raport diferit aer/vopsea, si vezi ceea ce obtii. Dupa o vreme o sa iti faci mana, si o sa iti intre in reflex anumite lucruri: cam cat diluant pui in vopsea, ca trebuie sa incepi pulverizarea inainte de macheta si sa o termini dupa, cum trebuie sa manevrezi aerograful ca sa obtii linii subtiri sau dimpotriva tuse mai groase.

Asa ca baga mare, experimenteaza, si spor la lucru.

#11 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 07:33 PM

Multumesc pentru incurajari! Oricum am de gand sa continuu (am avut un an de cumparat machete si materiale), dar acum m-ati incurajat sa si postez :bad: Tema va fi dotarea RoAF cu jeturi (dar va fi si An-26 si An-30 si Hercules, poate, plus Mi-4) in 1/72. Asa ca am ceva de munca, sper sa si invat si sa imi imbunatatesc tehnica. Din pacate, timpul este cel mai mare dusman, ca pentru noi toti...

Nu postez pentru laude (oricum eu ma bucur sa vad macheta in realitatea ei 3D), ci pentru critici. Din critici inveti. Nu eram insa sigur daca nu am postat machete atat de prost realizate incat sa incite chiar si la ignorarea criticii constructive. Nu cred sa ajung vreodata la maiestria unui Wurger (pentru 1:72) sau Tibi22 (pentru Mustangurile lustruite) [pentru a mentiona doar doi dintre cei pe care-i urmaresc cu jind], ca sa nu mai vorbesc despre "monstrii" detaliilor 1:32 (scorpio, mamutel...), dar sper sa am norocul sa am o colectie comparabila cu Muzeul Aviatiei :yahoo:

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 March 2011 - 09:07 PM

Atentie mare la chituirea si finisarea imbinarilor!
In privinta regravarii citeste asta: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html

#13 Useril este offline   RaduR 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2011 - 11:26 AM

Citisem articolul cu pricina, dar am crezut ca sunt mai smecher decat Mos Craciun :bad: si nu am mai asteptat bucata de ruleta stricata, lucrand "la mana". Am invatat ca nu merge asa :yahoo:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi