Forum Machete,Modelism,Hobby: Mclaren Honda MP 4/5 B - Ayrton Senna - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mclaren Honda MP 4/5 B - Ayrton Senna Tamiya 1 / 20

#1 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 27 February 2011 - 10:04 PM

Va salut baieti,

ceea ce trebuia sa fac demult, am inceput sa fac acuma. Este masina cu care Ayrton Senna a devenit campion mondial pentru a doua oara.
Varianta pentru care m-am decis este cea de la cursa din Monte Carlo unde Senna a si invins si este asemanatoare cu cea din poza de mai jos,

Imagine postata

mici diferente sunt la aripa deportanta fata, lateralele masinii in zona radiatoarelor si configuratia elementelor de la aripa deportanta spate. Kit-ul este in schimb cel mai aproape varianta Monte Carlo asa ca nu am de facut modificari DAR trebuie sa cumpar decalurile cu Marlboro si Good Year care nu se mai dau la kit!

O treaba amuzanta a fost sa aflu care varianta de oglinzi sau folosit la Monte Carlo pentru ca din referintele pe care le aveam nu imi puteam da seama care este versiunea corecta, Youtube ma ajutat : Video oglinzile cu brate scurte.

Din pacate Kit-ul nu este perfect si are bavuri cu tonele, pin holes la greu si mi-a luat o saptamana sa le slefuiesc!(nici acum nu cred ca am terminat ca de cite ori ma uit, mai gasesc cite ceva) Dar ai iert pe cei de la Tamiya pentru ca acest kit l-am cumparat cu bani foarte putini! Pentru chituire am folosit Chit Plasto Revell , chit Tamiya dar pentru toate partile albe am preferat super glue, lasat sa se usuce 12 sau 24 ore.
Va fi necesara grunduirea intregii machete, interior/exterior deoarece vreau ca masina sa fie detaliata la partea electronicii, a motorului si partea superioara a caroseriei va fi detasabila. Mai jos vedeti poze cu masina ansamblata pentru testfit. Inca ma mai gindesc sa tai sau nu botul cu aripa deportanta. Din referintele pe care le am, acestea nu erau impreuna. Un lucru care ma pune pe ginduri este faptul ca daca tai botul caroseria va avea tendinta sa stea mai sus decit trebuie, lucru care a iesit in evidenta in momentul in care am ansamablat masina! Am sa ma mai gindesc...
Am sa revin cu noi fotorafii si explicatii pe unde am detaliat si ce anume.

Pi curind! :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00684s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00688s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00690s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00706s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00707s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00705s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00703s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00693s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00694s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00696s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00699s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00700s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00701s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00702s.jpg


#2 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 01 March 2011 - 09:53 PM

O sa ai mult de munca si la cauciucuri. Suspensiile sunt foarte subtiri... Cred ca nu e un kit usor.
O sa fie cu decaluri cu Marlboro?

#3 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 01 March 2011 - 11:35 PM

Faina lucrare domnu' Tibi. Asteptam continuarea ! Succes.

Aceasta postare a fost editata de GGG: 01 March 2011 - 11:35 PM


#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 March 2011 - 12:22 PM

Salut!
@ octav_x : cauciucurile nu se compara cu cele de la Revell, sunt cu mult mai bune. Dunga de pe mijloc am sa o slefuiesc cu smirghel asa cum am mai facut la toate machetele, in rest se potrivesc perfect! Arata a roti de masina de curse nu stifturi cum fac cei de la Revell sau Fujimi!
Kitul nu este greu de construit, dar detalierea imi va da mult de lucru. Fara detaliere, masina va arata foarte golasa! :friends: Astept din Japonia decalurile de carbon si decalurile cu marcile Marlboro si Good Year care vin aplicate pe caroserie (Good Year vine pe elementele laterale ale aripi deportanta fata, ele lipsesc la decalurile date cu kit-ul). Pentru cauciucuri am cumparat un set de sabloane din metal Finishers. Consider ca prin vopsirea cauciucurilor (Good Year ) este mai aproape de realitate decit aplicarea unor decaluri. Cu aceste sabloane pot vopsi rotile la mai toate masinile de F1 din perioada 1975 - 1998.

Am mai lucrat putin la prizele de aer pentru frine (bracke duckt's) si discurile de frina. Discurile de frina vor mai primi niste gauri pe lateral pentru niste nituri.
Prizele pentru frina sunt din pacate incomplet realizate. Din fotografii al masinii originale reiese ca acestea sunt inchise complet. urmeaza sa le vopsesc si sa aplic decaluri de carbon.

Revin curind cu noutati!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00718.jpg


#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2011 - 03:19 PM

Arata impresionant kit-ul, si in mod cert o sa iasa o chestie super.

Vad ca centurile sunt turnate impreuna cu scaunul, intentionezi la le refaci?

#6 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 March 2011 - 08:19 PM

Vezi postareacartula, la 2 Mar 2011, 15:19, a spus:

Vad ca centurile sunt turnate impreuna cu scaunul, intentionezi la le refaci?


Salut cartula,
Inca nu stiu ce sa fac, am vazut lucrari foarte reusite si cu centurile turnate pe scaun. Adevarul este ca as merge pe varianta asta dar inca nu sunt 100% hotarit. Pentru Ferrari F 60 si Mclaren MP 4/13 am centurile. Pentru Williams FW 13 B si kit-ul asta nu am...

Inca un mic update... am reusit sa fac tipar cu banda Tamiya pentru scutul termic. Am folosit un fel de Bare Metal Foil dar pentru automobile. Fiind suprafata plana, nu au fost probleme mari cu lipirea, sau mai format ici colo citeva bule de aer pe care a trebuit sa le scot. Unele au iesit dar citeva mici nu. Cred totusi ca nu vor fi vizibile pentru ca mai vine motorul, tevile de esapament si alte detalii mici iar scutl nu va mai fii asa vizibil.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00720s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00721s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00724s.jpg


#7 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 03 March 2011 - 06:15 PM

Folia ce imita scutul este ceva "haluminiu", sau e colant simplu cromat? Daca e aluminiu, ai putea sa incerci sa-i faci o textura ca in pozele din link, daca e autocolant, s-ar putea sa se traga inapoi daca nu presezi la cald.

http://val6parts.com/images/products/detai...ShieldMatCO.jpg
http://www.airpowersystems.com/us_spec/sub...01/shields1.jpg
http://priuschat.com/forums/attachments/ge...ld-img_0101.jpg

Intr-adevar nu e neaparata nevoie de textura, vezi poza mai jos, dar eu cand zic scut termic, parca il vad texturat.
http://image.truckinweb.com/f/17432112+w75...heat_shield.jpg

Spor !

#8 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 03 March 2011 - 09:32 PM

Salut, din referintele pe care le am, scutul termic este asa ca in poza de mai jos.
Ceea ce imi areti tu in a doua fotografie apare intradevar la MP 4/14 i pe teava de esapamant.
Folia pe care am aplicat-o este intradevar putin cam nepotrivita in acest moment dar eu vreau sa mai aplic un lac mat peste, ca sa mai piarda din luciu/reflectie. Am vrut sa aplic folie de aluminiu dar dupa mai multe incercari nereusite am renuntat... Este foarte dificil de aplicat. Orice scama sau strat de adeziv putin mai gros se vede imediat in momentul in care aplici folia! Cu folia asta a fost cu mult mai usor dar inca ma astept la reactii adverse, de asta l-am si aplicat inainte de vopsire. :friends:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 003.jpg


#9 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 04 March 2011 - 12:02 PM

Corect, n-am stiut cum arata cea reala, am facut doar o presupunere cu textura.

Eu am cumparat pentru niste izolatii odata o rola de banda de aluminiu, a fost 10 lei parca, pentru modelism ajunge o viata intreaga. Are avantajul ca are un adeziv destul de puternic,si nu e nevoie sa apesti exagerat sa se lipeasca, si nu e nici foarte subtire, cum e staniolul de exemplu.

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 22 May 2011 - 06:34 PM

Va salut,

Revin la Mclaren, din pacate nu am putut lucra multa vreme la el din cauza decalurilor pe care le-am comandat la HLJ. Comanda am plasat-o cu o saptamana inainte de cutremur, livrarea ar fi fost posibila numai pentru trei din cele patru articole comandate, dar am preferat sa astept. Din pacate asteptarea ultimului articol a durat mai mult de 2 luni, astfel am fost nevoit sa imi aduc cele trei articole care erau deja cu stoc redus. Joi sper sa intru si in posesia noului colet de la HLJ si pot sa accelerez lucrarea.
Decalurile cumparate vor avea rolul de detaliere a machetei, monococa este din fibra de carbon, aici vreau sa incerc sa reproduc cit mai bine textura folosita, instructiunile sunt din pacate inexacte, Tamiya propune vopsirea cu X 18, lucru care este chiar incorect. Mai indicat ar fi fost vopsirea cu un amestec de negru si auriu. In fotografie sunt decalurile originale Tamiya care va fii folosit numai partial, decalurile Marlboro si Good Year pentru caroserie (Tabu Design) un set grozav de sabloane (fotoincizii) pentru toate tipurile de cauciucuri Good Year pentru masinile din ani 70 pina in 90. Mai mult, setul detine multe detalii care pot fii utile pentru a marii realismul machetei, unul de care ma bucur foarte mult este numarul mare de coliere. :hi:
Ce am mai lucrat? Ei, nu am stat pe loc, dar cind lucrezi la mai multe deodata (mare prostie, nu mai fac asta) ritmul este scazut.
In primul rind toate piesele au fost slefuite si rasslefuite, am taiat carena, astfel partea din fata cu aripa deportanta va fii piesa separata. Am aplicat un prim strat de grund care a mai scos niste defecte la iveala. Saptamana aceasta incerc sa finalizez faza de grunduire si sper sa trec la vopsirea pieselor. Jentile si partile de sustinere ale rotilor sunt vopsite (fara grund) cu Tamiya X 18. Am terminat si scaunul, am preferat sa las centurile turnate si doar sa le vopsesc. Am folosit X 18, XF 1, Revell 99 si Agama Clear Blue.
Mai multe in curind.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00821s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00822s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00823s.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 22 May 2011 - 06:41 PM


#11 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 May 2011 - 02:16 PM

Pentru cei care vor sa faca acest model vreau sa le atrag atentia asupra unui lucru important daca vor sa faca macheta in acelasi fel in care am sa-l fac eu.
Dupa cum am scris mai sus, Tamiya da carenajul turnat intr-o bucata, nu este lucru rau dar eu vreau sa pot prezenta masina si fara "imbracaminte" iar daca o dau jos, raman si fara aripa deportanta fata, acest lucru nu este corect. Inca dinainte sa tai carenajul am observat ca nu "calca" 100% bine. Dupa taiere m-am lovit de doua probleme :
- Distanta intre bot si carenaj a crescut putin, aici doresc sa adaug doua foi de stiren lipite direct cu super glue;
- Dupa taiere, forma carenajului nu "curge" frumos fiind cu cel putin 2 mm mai sus decit trebuie, asa ca au fost necesare doua artificii - in primul rind am observat unde a fost problema si dece nu calca carenajul bine nici cind nu era taiat. Astfel am subtiat mult prin slefuire in interior, carenajul se oprea in monococa. Dupa slefuire a urmat si torsionarea la cald a botului, am folosit un uscator de par care dupa trei etape de torsionare a dat forma perfecta.
Asa arata Mclaren-ul acum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00833s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00834s.jpg


#12 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 29 May 2011 - 07:50 PM

Am mai progresat la Mclaren. Toate componentele sunt vopsite cu grund alb Tamiya. Motorul este mai avansat si este aproape complet vopsit. Mai trebuie doar sa aplic crom pe carboratoare si pot trece la partea detalierea electrica. Motorul este vopsit cu Tamiya X 18 si un amstec de XF 64 cu XF 56. Evidentierea suruburilor realizat cu X 11 prin "drybrushing". Am aplicat si un wash pentru a reprezenta motorul putin mai "folosit".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00835s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00836s.jpg


#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2011 - 09:08 PM

Arata extrem de spectaculos pana acumImagine postata

#14 Useril este offline   lacatus10 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 07-May 09
  • Location:brasov

Postat 31 May 2011 - 09:58 AM

frumoasa masinarie ti-ai ales tibi. masinuta asta a dominat ani 80 in f1.
cand te gandesti ca azi se incepe cu o masina campionatul si se sfarsteste cu alta complet noua parca te face sa o admiri si mai mult.
spor maxim si abia astept sa o fod terminata.

#15 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 June 2011 - 06:13 PM

@lacatus10 - Mclaren a dominat cea mai mare parte a anilor 80 dar cu mai multe masini. Cele de succes au fost MP 4/2 si 2B, MP 4/4, MP 4/5, MP 4/5B si MP 4/6. Au fost ani in care titlul sa disputat in cadrul aceleiasi echipe (Mclaren) Intre Alain Prost si Ayrton Senna. Au fost ani frumosi si dupa parerea mea cu niste masini deosebit de frumoase. Am sa incerc sa le fac pe parcurs pe toate, trebuie sa ma tin insa de o promisiune, dupa ce termin cele 5 machete care sunt in lucru am sa fac numai cite una, astfel ritmul si concentrarea mea va fii mai buna. :-)

Astazi am facut ceva nou pentru mine. Mai sus v-am prezentat niste sabloane Good Year de la Finisher's. Dupa ce am slefuit dunga (surplusul de cauciuc) de pe mijlocul fiecarui pneu, le-am montat pe jenti si am fixat sabloanele. Fiind diametre diferite ( nu egale ca la masinile de astazi ) am folosit sabloanele aferente. Albul folosit este grund alb Tamiya, l-am folosit din mai multe motive, se usuca repede, este matt si din cite stiu nu crapa si nu se ingalbeneste . Rezultatul este destul de bun si identic comparat cu rezultatul altor machete vazute pe net. Ieri am aplicat si cromul pe tevile de esapament si componente ale motorului. Trebuie sa le manevrez cu mare grija deoarece cromul Alclad este extrem de gingas...
Rezultatele in imagini...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00837s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00841s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00842s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00844s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00845s.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 04 June 2011 - 06:19 PM


#16 Useril este offline   lacatus10 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 07-May 09
  • Location:brasov

Postat 04 June 2011 - 08:22 PM

foarte tari sabloanele. gumele au iesit super

ai dreptate in privinta masinilor au vost mai multe si le stiu modificarile . daca ai nevoie de documentatie privind realizarea lor am o enciclopedie a formulei 1 o scanez si iti trimit.

#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 06 June 2011 - 12:59 PM

Am terminat de vopsit cauciucurile. Sunt vopsite pe ambele parti, am tinut cont sa fie pozitionate in acelasi loc. Observ ca doua cauciucuri au devenit mai lipicioase datorita faptului ca au stat peste noapte cu banda adeziva aplicata peste suprafata de rulare. Sper sa nu am surprize neplacute ca m-au muncit :-) .
De asemenea si motorul ia din ce in ce mai mult forma.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00846s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00847s.jpg


#18 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 15 July 2011 - 10:46 PM

Cum mai decurge proiectul ?

Rotile sunt....adevaraciune :D Imi plac rau !



#19 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 July 2011 - 03:21 PM

Salut prieteni,

Am reusit sa mai lucrez si la Mclaren. Astazi va arat ce am facut in ultimele patru zile dar am sa revin si cu alte detalii in momentul in care fac poze la piesele modificate.
Deci, monococa a fost vopsita in intregime in culoarea neagra. Ca deobicei am folosit vopseaua Tamiya TS 14 suflat din aerograf. Dupa uscare (lunga) am slefuit usor pe toate suprafetele cu un smirghel de 2000 lasat de multe saptamani in apa. Dupa uscarea machetei am inceput sa fac sabloane folosind banda adeziva Tamiya si foi de carton. Rezultatul se vede in prima fotografie. Decalurile folosite sunt de la Scale Motorsports via HLJ. Am folosit si combinat doua texturi. De mare ajutor mi-a fost o fotografie a unor sabloane Finishers, astfel am stiut cam cum sa combin aceste texturi deoarece fotografiile cu detalii ale masini sunt foarte vechi si nu sunt atit de clare incit sa vezi tipul de carbon folosit. Astazi incerc sa lucrez si la prizele de aer ale frinelor fata/spate.
Suportul scaunului este deasemenea finalizat dar ma bate gindul sa rad centurile de pe scaun si sa le refac cu niste centuri pe care le-am cumparat cind am fost la Miskolc / Ungaria.
Am sa ma mai gindesc... pina atunci va las cu citeva fotografii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01034s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01036s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01039s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01040s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01041s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01042s.jpg
  • Imagine atasata: DSC01043s.jpg


#20 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 29 July 2011 - 01:53 PM

Ce frumos arata :dribble:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi