Ardeni 1944 Diorama de sezon
#1
Postat 11 December 2004 - 07:59 PM
1944 toamna – Maresalul Karl Rudolf Gerd von Rundstedt primeste din partea lui Afolf Hitler comanda frontului de vest si va comanda ofensiva din Ardeni. Insarcinat cu declansarea blitzkrieg-ului este maresalul Walter Model , comandant al Grupului de Armate B, nazist incoruptibil si apropiat al lui Hitler.
#6
Postat 11 December 2004 - 08:14 PM
• Soldatii sunt luati dintr-un kit de figurine Italeri German Paratroopers preferat pentru ca imbracamintea mai groasa cu care erau echipati se potrivea mai bine cu anotimpul dioramei. Culorile uniformei sunt alese “dupa ureche” neavind nici o legatura cu realitatea istorica (care habar n-am care este).
• Soldatul ranit rezemat de copac este din kitul de figurine Revell Deutsche Artillerie
• Soldatul ranit rezemat de copac este din kitul de figurine Revell Deutsche Artillerie
#9
Postat 11 December 2004 - 08:22 PM
• Soclul este din spuma poliuretanica Hanno (culoare de iarna), turnata in farfurie (de ghiveci, diametru de 25 cm). Dupa uscare (8-10 ore, mai sigur 24 daca soclul este gros), spuma se scoate usor din farfurie , aceasta putindu-se refolosi. Soclul din spuma prezinta urmatoarele avantaje:
1. are o greutate foarte mica (mult mai usoara decit ipsosul) ceea ce face ca diorama sa fie mult mai usoara si mult mai comod de manipulat.
2. dintr-un tub de spuma ies nenumarate socluri (un tub mare costa intre 100 si 200 de mii lei). Atentie! Spuma se pune intr-un strat subtire pe fundul farfuriei. In timpul uscarii ea se umfla pina umple farfuria (grosimea creste cu 3-400%). Daca puneti multa spuma riscati sa va iasa un cozonac bine dospit . Este indicat a se folosi manusi chirurgicale (5000.lei perechea), altfel spuma se curata greu de pe miini.
3. alaturi de greutatea foarte redusa unul dintre principalele avantaje este ca spuma o data intarita se prelucreaza foarte usor (taiat, scobit, gaurit, etc.)
4. este foarte practica atunci cind se doreste simularea reliefului, a pesterilor, formatiunilor carstice, gheata, turturi, lacuri, balti, etc., deoarece dupa uscare este necesar un efort minim pentru modelarea formatiunilor dorite.
5. este usor de vopsit
6. alte componente (ex. figurine) se pot fixa in spuma cu stifturi sau lipite cu aracet. Nu se recomanda adezivii folositi la lipirea machetelor.
• Zapada - spray de zapada (Practiker – 80.000 lei).
1. are o greutate foarte mica (mult mai usoara decit ipsosul) ceea ce face ca diorama sa fie mult mai usoara si mult mai comod de manipulat.
2. dintr-un tub de spuma ies nenumarate socluri (un tub mare costa intre 100 si 200 de mii lei). Atentie! Spuma se pune intr-un strat subtire pe fundul farfuriei. In timpul uscarii ea se umfla pina umple farfuria (grosimea creste cu 3-400%). Daca puneti multa spuma riscati sa va iasa un cozonac bine dospit . Este indicat a se folosi manusi chirurgicale (5000.lei perechea), altfel spuma se curata greu de pe miini.
3. alaturi de greutatea foarte redusa unul dintre principalele avantaje este ca spuma o data intarita se prelucreaza foarte usor (taiat, scobit, gaurit, etc.)
4. este foarte practica atunci cind se doreste simularea reliefului, a pesterilor, formatiunilor carstice, gheata, turturi, lacuri, balti, etc., deoarece dupa uscare este necesar un efort minim pentru modelarea formatiunilor dorite.
5. este usor de vopsit
6. alte componente (ex. figurine) se pot fixa in spuma cu stifturi sau lipite cu aracet. Nu se recomanda adezivii folositi la lipirea machetelor.
• Zapada - spray de zapada (Practiker – 80.000 lei).
#11
Postat 11 December 2004 - 09:04 PM
Excelenta!
Am vazut si eu prima zapada din sezonul asta :
Tare fain a iesit, si imi plac si pozele cum sunt facute... Interesante unghiuri.
O singura mica observatie, la partea de foto. Daca iti da posibilitatea camera foto, incearca sa mai cresti f-stop-ul (diafragma) undeva spre minim 7, in felul asta zona de claritate a imaginii se mareste substantial (e drept, iti creste si timpul de expunere).
Oricum, felicitari... Poate facem si un articol? ;)
Am vazut si eu prima zapada din sezonul asta :
Tare fain a iesit, si imi plac si pozele cum sunt facute... Interesante unghiuri.
O singura mica observatie, la partea de foto. Daca iti da posibilitatea camera foto, incearca sa mai cresti f-stop-ul (diafragma) undeva spre minim 7, in felul asta zona de claritate a imaginii se mareste substantial (e drept, iti creste si timpul de expunere).
Oricum, felicitari... Poate facem si un articol? ;)
#13
Postat 12 December 2004 - 08:45 AM
Da, da excelent !
Felicitari Marhaba !
Nu precizezi parca niciunde, dar scara e 1/72 nu ?!
Ahh ce pofta mi-ai facut, ma duc degraba sa mai lucrez la PzKpfw IV meu, pe care tot intr-un camo de iarna vreau sa-l fac .
Eu insa ma tot gandesc la o diorama "pe frontul de est" .... :roll:
Felicitari Marhaba !
Nu precizezi parca niciunde, dar scara e 1/72 nu ?!
Ahh ce pofta mi-ai facut, ma duc degraba sa mai lucrez la PzKpfw IV meu, pe care tot intr-un camo de iarna vreau sa-l fac .
Eu insa ma tot gandesc la o diorama "pe frontul de est" .... :roll:
#14
Postat 12 December 2004 - 05:27 PM
Cartula, chestia cu fotografiile care sunt usor neclare este din cauza ca blitul meu nu functioneaza si ma tot chinui cu tot felul de becuri. Alta treaba este ca aparatul meu este destul de bun (Sony Cybershot DSC f505) dar nefiind profesionist (eu) folosesc setarile automate si nu cele manuale. Oricum am sa incerc chestia ce mi-ai spus-o. Multumesc. (Doar sa nu/mi prind urechile ).
Scara este intr/adevar 1:72 (doar cu asta lucrez , cel putin deocamdata). Frontul de est este un lucru care ma tenteaza si pe mine, Blue-Max, as face o diorama tot de iarna (bineinteles), ceva cu Stalingrad, dar nu stiu cum sa fac cladirile alea in ruine. Poate imi dati ceva idei. Mai jos un Screenshot din Call of Duty.
Scara este intr/adevar 1:72 (doar cu asta lucrez , cel putin deocamdata). Frontul de est este un lucru care ma tenteaza si pe mine, Blue-Max, as face o diorama tot de iarna (bineinteles), ceva cu Stalingrad, dar nu stiu cum sa fac cladirile alea in ruine. Poate imi dati ceva idei. Mai jos un Screenshot din Call of Duty.
#16
Postat 12 December 2004 - 07:42 PM
Marhaba,
Eu nu apar deloc in poza aceea, pt. ca nici unul nu de acolo nu are decoratia "Pour le merit".
Pe forumul vechi-vechi, nu asta de curand decedat, fie-i tarana usoara, am postat o poza cu mine langa avionul cu care am luptat. Daca ma lasa cartula o mai postez odata ...
Eu nu apar deloc in poza aceea, pt. ca nici unul nu de acolo nu are decoratia "Pour le merit".
Pe forumul vechi-vechi, nu asta de curand decedat, fie-i tarana usoara, am postat o poza cu mine langa avionul cu care am luptat. Daca ma lasa cartula o mai postez odata ...
#17
Postat 13 December 2004 - 07:20 AM
Reusita lucrare, felicitari! Apropo de cladiri in ruine: eu am folosit placi de polistiren, subtiri de 8 mm, si carton (acela maro, mai gros, de la ambalaje).
Polistirenul poate fi "tencuit" cu glet, sau cu ghips amestecat cu aracet si apa, si apoi vopsit cu tempera. Merge si vopseaua emailata, dar daca nu ai sigilat cum trebuie polistirenul, il va ataca...
Casa din spatele JS-2-ului a fost facuta in acest fel.
Polistirenul poate fi "tencuit" cu glet, sau cu ghips amestecat cu aracet si apa, si apoi vopsit cu tempera. Merge si vopseaua emailata, dar daca nu ai sigilat cum trebuie polistirenul, il va ataca...
Casa din spatele JS-2-ului a fost facuta in acest fel.
#19
Postat 13 December 2004 - 09:45 AM
Marhaba, ti-ai ales o tema destul de complexa.
Eu personal, partea de “ruine”, asi aborda-o in felul urmator:
in primul rand asi face un plan la scara al zidurilor (destul de multe si diferite) incercand sa pastrez in cea mai mare parte proportiile pentru ca de masurat sigur nu are nimeni cum sa le masoare cladirile ne mai fiind nu mai exista.
Asi incepe realizarea din ABS de 4-6 mm placa in care asi decupa ferestrele si pe care pe urma asi incepe adaugarea de ornamente (la geamuri, etc.) in functie de cum arata cladirea. Pentru asta asi folosi tot ABS de diverse grosimi in functie de necesitati.
Se poate folosi si plexic de diverse grosimi.
Avantaje – ambele materiale pot fi lipite cu adezivul pentru kituri;
- materialul nu lucreaza in timp si vopsit corespunzator nimeni nu poate spune din ce sunt facuti peretii;
- rezistenta mare (spre deosebire de polistiren) la socuri.
- Piesele respective pot deveni mastere la confectionarea mulajelor di silicon in cazul in care vei vrea sa le torni din ipsos sau rasina pentru folosirea in alte diorame.
Daca le folosesti pe post de mastere, inainte de a incepe confectionarea mulajelor unge masterele cu vaselina in strat subtire ca sa nu ramana lipite de mulaj (silicon).
Eu personal, partea de “ruine”, asi aborda-o in felul urmator:
in primul rand asi face un plan la scara al zidurilor (destul de multe si diferite) incercand sa pastrez in cea mai mare parte proportiile pentru ca de masurat sigur nu are nimeni cum sa le masoare cladirile ne mai fiind nu mai exista.
Asi incepe realizarea din ABS de 4-6 mm placa in care asi decupa ferestrele si pe care pe urma asi incepe adaugarea de ornamente (la geamuri, etc.) in functie de cum arata cladirea. Pentru asta asi folosi tot ABS de diverse grosimi in functie de necesitati.
Se poate folosi si plexic de diverse grosimi.
Avantaje – ambele materiale pot fi lipite cu adezivul pentru kituri;
- materialul nu lucreaza in timp si vopsit corespunzator nimeni nu poate spune din ce sunt facuti peretii;
- rezistenta mare (spre deosebire de polistiren) la socuri.
- Piesele respective pot deveni mastere la confectionarea mulajelor di silicon in cazul in care vei vrea sa le torni din ipsos sau rasina pentru folosirea in alte diorame.
Daca le folosesti pe post de mastere, inainte de a incepe confectionarea mulajelor unge masterele cu vaselina in strat subtire ca sa nu ramana lipite de mulaj (silicon).