Forum Machete,Modelism,Hobby: Eleroane - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Eleroane

#1 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 February 2011 - 02:20 PM

Stie cineva o metoda simpla de a reda eleroane impanzite ? la multe kit-uri eleroanele au suprafata dreapta , in realitate ele fiind impanzite au suprafata usor valurita .

#2 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 05 February 2011 - 02:57 PM

Salut,

In realitate suprafetele de comanda impanzite NU sunt valurite. Chiar daca e moale la atingere apasandu-se usor cu mana, panza respectiva este foarte bine intinsa pe structura comenzii respective. Sa zicem ca seamana cu suprafata unei tobe. Producatorii de machete exagereaza in general acest aspect "valurit". Uneori se vede relieful nervurilor pe sub panza dar fara sa fie valurita panza. In alte cazuri exista niste fasii de panza de intarire.

http://www.airliners.net/photo/Messerschmi...ica)/1809224/L/
http://www.airliners.net/photo/Messerschmi...9G-4/1773468/L/
http://www.airliners.net/photo/Supermarine...fire/1752577/L/
http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Su...fire/1735417/L/

Am atasat poze cu cateva avioane semnificative pentru WW2, din cele cu comenzi impanzite. Dimeniunea din poze e echivalenta pentru scara 1/32 sau 1/24. Efectul de valurire e practic inexistent. La scara 1/72 sau 1/48 nu se vede nici atat. Existau si unele avioane care nu aveau comenzi impanzite.
Efectul de valurire de care spui se vede mai bine la avioanele din WW1 sau interbelice care aveau aripile impanzite integral. Pe cat posibil lucrul asta trebuie verificat in poze. Producatorii de machete si machetistii au tendinta de a exagera uneori anumite detalii.

Succes.

#3 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 February 2011 - 02:59 PM

Ai dreptate,Mig.Multumesc mult .

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2011 - 04:42 PM

MIG, o precizare. Eleroanele sunt metalice, adica au structura din metal. Peste aceasta structura de pune o fisie de pinza impregnata cu grund/lac/vopsea pentru a rezista conditiilor de vreme. Aceasta pinza se intinde peste structura si uneori o scoate in evidenta. E drept, nu mult, dar uneori se vede. Cit despre reducerea lor la scara, vezi expoxeul meu despre liniile de panou.

#5 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2011 - 06:01 PM

Iaca ma bag si eu sa vad ce se intampla.
Parerea mea e cavalurirea exista. Depinde foarte tare daca vrei sa le vezi. Adica de unde te uiti. Mai exact de unde bate lumina.
Evident, unii producatori de machete exagereaza. La fel o fac si unii machetisti cu drybrush-uri accentuate pe nervuri. Sau wash-uri vizibile in depresiuni.
Asta e valabil si pentru preshading, si pentru postshading, si pentru chipping, si pentru ... Licente artistice exista multe si fiecare le intelege in felul lui.
Cred ca cea mai importanta e gasirea / studierea unor poze din unghiuri favorabile. Si tot asa de important cred ca e a fi studiate poze de epoca.
Exista posibilitatea ca, in procesele de restaurare / reconstructie / reconditionare, materialele sa mai fie inlocuite. Mie asta imi pare ca s-a intamplat cu exemplarele postate de MIG. Sau chiar sa fie vorba de elemente preluate de la variante mai evoluate ale modelelor respective.
Iaca 3 exemple (2 foto de epoca si 1 recenta): in doua e vorba de directii, dar cred ca ideea e aceeasi pentru tooate suprafetele impanzite; in cea cu Hurricane-ul e vorba chiar de eleroane - interesanta e chiar diferenta intre eleronul stang si cel drept, generata de unghiul din care bate lumina.
Imagine atasata: 1rosurr1.jpg Imagine atasata: AR95_1.JPG Imagine atasata: HurricaneBankingMinus10Degrees.jpg

PS: Tot la fel de adevarat e ca suprafata de tabla a avioanelor este, in realitate, mult mai valurita decat cea de panza. Lucru pe care niciun producator de machete nu stiu sa-l fi surprins.

#6 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 February 2011 - 06:23 PM

Realitatea este , legile fizicii o spun, ca nu poti intinde perfect o panza. Deci pe eleroanele impanzite se vor vedea usoare adancituri . Acuma, cum spune si Mig , la scara 1/72 nu se prea vad, si depinde de modelist daca vrea sau nu sa se chinuie .Si dupa cum recunoaste Z-Mare , e un pic de chin .

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 February 2011 - 08:09 PM

Poti sa o accentuezi cu putin Gunze Surfacer sau foi de stiren lipite si apoi slefuesti. Sau vei masca partile care trebuie evitate si slefuiesti direct in eleron. Este de munca...

#8 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 February 2011 - 08:28 PM

Vezi postareatibi22, la 5 Feb 2011, 20:09, a spus:

Poti sa o accentuezi cu putin Gunze Surfacer sau foi de stiren lipite si apoi slefuesti. Sau vei masca partile care trebuie evitate si slefuiesti direct in eleron. Este de munca...


Este intradevar de muncit , si cred ca nu prea merita.Nu-l fac de competitie si vreau sa-l termin odata ca devine stresant.Poate mai incolo o sa incerc....

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi