Nou in bransa... nevoie mare sfaturi kit Albatros DIII, serie 153
#1
Postat 02 February 2011 - 08:56 PM
aceasta este poza produsului.
si o poza reala a avionului...
#2
Postat 02 February 2011 - 09:18 PM
- este un biplan - nu este foarte usor, mai ales la aceasta scara sa aliniezi aripile
- avioanele din acea perioada aveau cabluri prin care se miscau suprafetele de comanda - Albatrosul avea si el o retea de hobane, va trebui reprodusa la scara
- cele mai multe avioane Albatros aveau fuselajul lasat in culoarea placajului cu care era acoperit. Sunt tehnici speciale de simulare a lemnului (le poti gasi pe site)
Este un avion superb, iti urez bafta in realizarea lui!
#3
Postat 02 February 2011 - 11:03 PM
1) Colectioneaza cat mai multe poze si informeaza-te cat mai mult despre avion - o sursa beton e acest forum: . S-ar putea sa descoperi ca sunt elemente care lipsesc din kit-ul respectiv si trebuie manufacturate, asta daca ai chef sa le faci .
2) Apropo de alinierea aripilor - cel mai usor este sa faci mai intai aripa de jos, sa pui lipici intre pilonii verticali de sustinere si aceasta aripa, precum si intre pilonii de sustinere si fuzelaj si apoi sa pui aripa de deasupra urmand sa o misti cu tot cu piloni pana cand vezi ca se aseaza bine; dupa ce se fixeaza pilonii prin lipire de aripa de jos si fuzelaj, poti inlatura aripa de sus, care n-a fost lipita, si te poti ocupa mai departe de restul operatiunilor (vopsire, decaluri, weathering, inclusiv rigging- adica cablarea de care zicea Paul). Aripa de sus o vopsesti separat, decaluri etc. si abia dupa ce ai terminat toate cablurile, o lipesti de piloni. Asa am procedat eu la Sopwith.
3) Tehnica de simulare a lemnului este un fel de drybrushing cu o culoare un pic mai inchisa decat cea de baza - culoare care seamana foarte mult cu esenta de lemn care vrei sa o reprezinti - in mai multe faze consecutive.
4) Tehnica de rigging e o chestie la care trebuie sa ai nervii tari - uite aici un topic care te lamureste pe deplin
Aceasta postare a fost editata de Mike: 02 February 2011 - 11:13 PM
#4
Postat 03 February 2011 - 01:50 AM
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 February 2011 - 01:59 AM
#5
Postat 03 February 2011 - 11:53 AM
Cum se zicea si mai sus, nu ai inceput cu ceva simplu. Biplanele sunt mai dificil de asamblat si de vopsit. Dar...hai sa nu te descurajam, ca nimic nu se face fara nitica transpiratie.
Macheta am facut-o si eu, insa nu in imatricularea de pe cutie. Trebuie sa-ti atrag atentia la lipirea montantilor de pe fuselaj, care nu se potrivesc cu ce trebuie de nici o culoare. Trebuie sa mai tai din ei, sa mai tragi nitel de ei. Te saftuiesc sa-i potrivesti inital "la rece", adica fara lipici, apoi sa-i lipesti pe fuselaj. Dupa o jumatate de ora, lipitura este inca "elastica", potriveste si lipeste si aripa superioara si montantii de la capete. Cind ajungi la hobane, "tipa" iti spun cum sa procedezi. In orice caz, cauta nylon de pescuit de 0,8 mm, de preferinta negru sau fir de par.
Arunca un ochi si aici: http://www.cartula.r...tros-D.III.html
Succes.
#6
Postat 03 February 2011 - 02:04 PM
#9
Postat 03 February 2011 - 08:53 PM
#10
Postat 04 February 2011 - 10:44 PM
#13
Postat 05 February 2011 - 01:11 PM
Mike a descris excelent "prin ce urmeaza sa treci".
Succes.
...iar acesta ar putea fi eroul tau,intors din lupta.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 February 2011 - 01:15 PM
#14
Postat 07 February 2011 - 10:59 PM
si o imagine cu o parte din plan
Aici n-am inteles de ce nu exista in plan si montarea aripei superioare(nu consider insa ca e dificil pana nu va trebui sa atasez hobanele). E posibil sa lipseasca doar in kitul meu, sau e ceva general?
Inainte sa lipesc fuzelajul ar trebui sa vopsesc partea unde e cabina pilotului? Tot asa si cu motorul, ar trebui sa-l vopsesc inainte sa-l introduc in fuzelaj, sau sa vopsesc pe urma doar partea superioara dupa ce e introdus in fuzelaj?
Ce fel de vopsele trebuie sa cumpar(ma refer la tipul lor, nu la culoare sau firma)? Mentionez ca il voi vopsi cu pensula.
Va multumesc
inca o intrebare:D
Se modifica ceva la flapsuri, sau se lasa asa?
#15
Postat 08 February 2011 - 02:32 AM
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 February 2011 - 03:26 AM
#16
Postat 08 February 2011 - 12:43 PM
Partile mici, nu se desprind de pe rama, sunt mai usor de vopsit asa. Plansa de bord, interiorul cocpitului, instrumentarul din cocpit, motorul, elicile, jambele, baia trenului de aterizare, rotile, bechia, colimatorul, mansa, palonierele si ce o mai fi piesa mica, se vopsesc inainte de asamblare urmarind indicatiile din prospect sau, mai bine, cele gasite in documentatie.
#20
Postat 14 February 2011 - 06:56 PM
Humbrol nu are echivalente directe, culorile curente trebuie amestecate ca sa dea RLM-uri, MM are RLM-uri, dar sunt cam departe de ceea ce trebuie sa fie ( RLM 72/73 sunt chiar ...inversate!). . La MM nuantele sunt prea deschise, asta, banuiesc, din cauza aplicarii pacatosului "efect de scara", RLM70/71 fiin intr-un contrast nefiresc de mare. Recomand doar folosirea RLM-urilor 02, 74/75 ( un pic cam deschise, dar pe macheta dau bine), 65 cu putin verde (RLM 83, tot de la MM) bun pentru RLM 76.
Revell, din pacate, are doar trei RLM-uri 70/71/65 care sunt corecte.
Agama are RLM-uri destul de bune.
Gunze are de asemenea RLM-uri. Din pacate nu le cunosc, doar despre RLM 70/71 pot spune ca au un contrast nefiresc de mare.
Ceva informatii mai gasesti si aici: http://www.machete.ro/articole/?p=413