Forum Machete,Modelism,Hobby: Nou in bransa... nevoie mare sfaturi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nou in bransa... nevoie mare sfaturi kit Albatros DIII, serie 153

#1 Useril este offline   ionutfifa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:Bihor

Postat 02 February 2011 - 08:56 PM

cred ca am prins aceasta pasiune, asa ca am inceput cu ceva simplu, am comandat acest kit Albatros DIII, s153, ca sa vad daca si atunci cand o sa "modelez" imi va placea la fel de mult. pe acest topic voi reveni sa va cer sfaturile atunci cand voi avea nevoie. cum vi se pare acest kit? il cunoasteti careva? mc

aceasta este poza produsului.

si o poza reala a avionului...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2277b.jpg
  • Imagine atasata: Albatd3.jpg
  • Imagine atasata: Albatd3.jpg


#2 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 02 February 2011 - 09:18 PM

Salut. Parerea mea e ca nu ai inceput cu ceva foarte simplu. Argumentele ar fi:
- este un biplan - nu este foarte usor, mai ales la aceasta scara sa aliniezi aripile
- avioanele din acea perioada aveau cabluri prin care se miscau suprafetele de comanda - Albatrosul avea si el o retea de hobane, va trebui reprodusa la scara
- cele mai multe avioane Albatros aveau fuselajul lasat in culoarea placajului cu care era acoperit. Sunt tehnici speciale de simulare a lemnului (le poti gasi pe site)
Este un avion superb, iti urez bafta in realizarea lui!

#3 Useril este offline   Mike 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 15-October 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Chitara, Modelism, Egiptologia

Postat 02 February 2011 - 11:03 PM

Paul are dreptate.. Tocmai am terminat si eu primele 2 avioane WWI (vezi topicul) si n-a fost usor de loc :unknw: .. dar, cu multa rabdare o poti face:

1) Colectioneaza cat mai multe poze si informeaza-te cat mai mult despre avion - o sursa beton e acest forum: . S-ar putea sa descoperi ca sunt elemente care lipsesc din kit-ul respectiv si trebuie manufacturate, asta daca ai chef sa le faci :-).
2) Apropo de alinierea aripilor - cel mai usor este sa faci mai intai aripa de jos, sa pui lipici intre pilonii verticali de sustinere si aceasta aripa, precum si intre pilonii de sustinere si fuzelaj si apoi sa pui aripa de deasupra urmand sa o misti cu tot cu piloni pana cand vezi ca se aseaza bine; dupa ce se fixeaza pilonii prin lipire de aripa de jos si fuzelaj, poti inlatura aripa de sus, care n-a fost lipita, si te poti ocupa mai departe de restul operatiunilor (vopsire, decaluri, weathering, inclusiv rigging- adica cablarea de care zicea Paul). Aripa de sus o vopsesti separat, decaluri etc. si abia dupa ce ai terminat toate cablurile, o lipesti de piloni. Asa am procedat eu la Sopwith.
3) Tehnica de simulare a lemnului este un fel de drybrushing cu o culoare un pic mai inchisa decat cea de baza - culoare care seamana foarte mult cu esenta de lemn care vrei sa o reprezinti - in mai multe faze consecutive.
4) Tehnica de rigging e o chestie la care trebuie sa ai nervii tari - uite aici un topic care te lamureste pe deplin

Aceasta postare a fost editata de Mike: 02 February 2011 - 11:13 PM


#4 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 February 2011 - 01:50 AM

Salut Ionut ! Baieti , cred ca e la "first blood"! Cu siguranta , daca ai v-a placea indeajuns acest hobby , v-a ajunge si la "rigging- adica cablarea, weathering,Tehnica de simulare a lemnului este un fel de drybrushing , etc. ". ---------Ionut , asa cum spunea si Paul ai ales un avion superb dar putin cam complicat pentru inceput . Sint sigur ca-ti v-a placea ce vei vedea in cutie (multe variante de vopsire si constructie) .Din pacate , Rodenul iti poate oferi si surprize neplacute , in special in ceea ce priveste potrivirea pieselor . Mare atentie aici ! La fuselaj pot aparea decalari , uneori deformari .Capotajul motorului care vine cu prelungire a fuselajului superior trebuie ajustat cu atentie . In cazul tau (la " Albatrosc" ) aripa superioara din 3 bucati iti v-a putea da deasemenea dureri de cap la aliniere . Ionut , spune-ne daca esti la prima macheta , sa-ti " tragem" o "infuzie " de link-uri , tutoriale si sfaturi cu ceea ce ai de facut la inceput .

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 February 2011 - 01:59 AM


#5 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 February 2011 - 11:53 AM

Bun venit printre noi.
Cum se zicea si mai sus, nu ai inceput cu ceva simplu. Biplanele sunt mai dificil de asamblat si de vopsit. Dar...hai sa nu te descurajam, ca nimic nu se face fara nitica transpiratie.
Macheta am facut-o si eu, insa nu in imatricularea de pe cutie. Trebuie sa-ti atrag atentia la lipirea montantilor de pe fuselaj, care nu se potrivesc cu ce trebuie de nici o culoare. Trebuie sa mai tai din ei, sa mai tragi nitel de ei. Te saftuiesc sa-i potrivesti inital "la rece", adica fara lipici, apoi sa-i lipesti pe fuselaj. Dupa o jumatate de ora, lipitura este inca "elastica", potriveste si lipeste si aripa superioara si montantii de la capete. Cind ajungi la hobane, "tipa" iti spun cum sa procedezi. In orice caz, cauta nylon de pescuit de 0,8 mm, de preferinta negru sau fir de par.
Arunca un ochi si aici: http://www.cartula.r...tros-D.III.html
Succes.

#6 Useril este offline   ionutfifa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:Bihor

Postat 03 February 2011 - 02:04 PM

Da sunt la prima mea macheta. Trebuia sa primesc azi "aveonul" dar se pare ca doar maine ajunge. Cand voi avea nevoie de ajutor (si voi avea:D), am sa "tip". Pana cand incep, ma interesez de toti termenii tehnici pe care i-ati insirat aici. Recunosc ca nu ii stiu pe toti ce inseamna.

#7 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 February 2011 - 04:35 PM

..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: albatros.10_1a.JPG


#8 Useril este offline   ionutfifa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:Bihor

Postat 03 February 2011 - 04:37 PM

Trebuie sa invat sa numar, 1 e mai putin decat 2, prin urmare, ar fi fost mai simplu sa fac un monoplan:D pentru inceput.

#9 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 February 2011 - 08:53 PM

Daca esti la prima macheta, lasa deoparte biplanele ( le faci mai tarziu , dupa ce capeti oarece experienta ) si incepe cu un monoplan . Orienteaza-te dupa modele mai usor de asamblat - gen Hobby Boss , si o scara care sa-ti permita o mai mare usurinta in lucru - 1/48 . Instrumentarul necesar si tehnicile de baza le gasest pe forum .

#10 Useril este offline   ionutfifa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:Bihor

Postat 04 February 2011 - 10:44 PM

azi mi-a venit in posta "tzidula" cum ca mi-a venit pachetul cu "aveonul(albatros dIII)" si vaporul(am uitat sa mentionez ca am comandat si un vapor). maine ma duc dupa ele si incep munca efectiv. sper ca intr-o luna sa termin. va provoc sa pariati in cat timp il termin? :d

#11 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2011 - 10:23 AM

Citeaza

va provoc sa pariati in cat timp il termin?
Ha! :unknw: Modelismul nu-i o competitie de ...viteza! Unii lucreza si un an la o macheta. Dar poti lucra si o juma' de ceas, nu te opreste nimeni! :-)

#12 Useril este offline   Adrian1995 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 18-January 11
  • Location:Homeland

Postat 05 February 2011 - 12:30 PM

deja ai inceput cu stangul daca zici "va provoc sa pariati in cat timp il termin" ...o macheta necesita multa migala si atentie la detalii....sa nu mai spunem ca trebuie sa se usuce vopseaua ....eu de obicei termin o macheta in decursul a doua zile .

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 February 2011 - 01:11 PM

Russel Smith are aceste doua lucrari care (re)prezinta un Albatros. Nu este un D III ca al tau,insa este foarte apropiat (un D V). Cam la culorile astea sa te gandesti.
Mike a descris excelent "prin ce urmeaza sa treci".
Succes.Imagine atasata: onmorningsgoldenwings_fn_med.jpg

Imagine atasata: testing_time_med.jpg


...iar acesta ar putea fi eroul tau,intors din lupta.
Imagine atasata: 1245afterthe_fight.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 February 2011 - 01:15 PM


#14 Useril este offline   ionutfifa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:Bihor

Postat 07 February 2011 - 10:59 PM

Azi am ridicat kitul de la posta, mai departe prezint imagini cu cateva din componentele kitului in caz ca e cineva interesat.
Imagine atasata: 1.JPG
Imagine atasata: 2.JPG
si o imagine cu o parte din plan
Imagine atasata: 3.JPG
Aici n-am inteles de ce nu exista in plan si montarea aripei superioare(nu consider insa ca e dificil pana nu va trebui sa atasez hobanele). E posibil sa lipseasca doar in kitul meu, sau e ceva general?
Inainte sa lipesc fuzelajul ar trebui sa vopsesc partea unde e cabina pilotului? Tot asa si cu motorul, ar trebui sa-l vopsesc inainte sa-l introduc in fuzelaj, sau sa vopsesc pe urma doar partea superioara dupa ce e introdus in fuzelaj?
Ce fel de vopsele trebuie sa cumpar(ma refer la tipul lor, nu la culoare sau firma)? Mentionez ca il voi vopsi cu pensula.
Va multumesc

inca o intrebare:D
Se modifica ceva la flapsuri, sau se lasa asa?

#15 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 08 February 2011 - 02:32 AM

-------- Inainte sa lipesc fuzelajul ar trebui sa vopsesc partea unde e cabina pilotului? Tot asa si cu motorul, ar trebui sa-l vopsesc inainte sa-l introduc in fuzelaj, sau sa vopsesc pe urma doar partea superioara dupa ce e introdus in fuzelaj? ------------ Poti sa-i vopsesti interiorul si inainte de a-l lipi , si dupa ce ai lipit cele 2 jumatati ale fuselajului , insa daca optezi pentru a 2-a varianta , nu lipi inca si partea de deasupra fuselajului , ( cea care inchide postul de pilotaj si capota motorului ). Interiorul fuselajului era din lemn , deci trebuie sa-l vopsesti intr-o culoare asemanatoare .La fel si partea interioara a piesei ce inchide fuselajul deasupra , inafara de capotele motorului ; acestea erau aluminiu . Mansa si palonierele , care trebuiesc lipite inauntru erau un verde oliv deschis .---- Eu prefer sa vopsesc motorul integral ,inainte de lipire , chiar daca nu se v-a mai vedea foarte mare lucru .Apoi razuiesc putin culoarea doar de pe zonele unde trebuie sa vina lipit . ----- Referitor la culori , eu vopsesc cu emailuri Revell . Daca optezi pentru emailuri , ar fi bine daca ai putea sa-ti iei si un diluant ( D509) .Pe asta il poti gasi la magazinele de chimicale . E bun si pentru ca sa-ti cureti pensulele dupa vopsire , sau daca vrei sa schimbi culoarea . Iti mai trebuie cel putin 2 capacele mici . 1 unde pui culoare sau faci amestecul + diluant . 2 Un alt capacel doar cu diluant unde cureti pensula . O stergi pe carpa sau servetele . Dupa ce ai trerminat totul , pensulele se spala si cu apa , sapun , asa nu se deterioreaza atat de repede .Daca iti iei diluantul , i-ati si o siringa cu ac . Cu asta scoti diluantul din recipient , ca sa nu il ti deschis tot timpul . Spor la lucru !

Aceasta postare a fost editata de dany: 08 February 2011 - 03:26 AM


#16 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 February 2011 - 12:43 PM

Ionutfifa, trebuie sa ai si o foaie unde iti rata cum sa montezi partea de sus a aripii impreuna cu montantii!
Partile mici, nu se desprind de pe rama, sunt mai usor de vopsit asa. Plansa de bord, interiorul cocpitului, instrumentarul din cocpit, motorul, elicile, jambele, baia trenului de aterizare, rotile, bechia, colimatorul, mansa, palonierele si ce o mai fi piesa mica, se vopsesc inainte de asamblare urmarind indicatiile din prospect sau, mai bine, cele gasite in documentatie.

#17 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 04:17 PM

Intreb si eu aici ca sa nu mai deschid alt thread, dintre culorile pe baza de email , care sunt cele mai fidele in ce priveste asemanarea cu RLM colors ?

#18 Useril este offline   Mike 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 15-October 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Chitara, Modelism, Egiptologia

Postat 14 February 2011 - 04:48 PM

Dintre cele pe care le gasesti pe la noi, ar fi: Humbrol, Model Master, Agama.

#19 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 05:43 PM

Merci !

#20 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2011 - 06:56 PM

Myke, imi pare rau sa te contrazic, dar nu ai in intregime dreptate.
Humbrol nu are echivalente directe, culorile curente trebuie amestecate ca sa dea RLM-uri, MM are RLM-uri, dar sunt cam departe de ceea ce trebuie sa fie ( RLM 72/73 sunt chiar ...inversate!). . La MM nuantele sunt prea deschise, asta, banuiesc, din cauza aplicarii pacatosului "efect de scara", RLM70/71 fiin intr-un contrast nefiresc de mare. Recomand doar folosirea RLM-urilor 02, 74/75 ( un pic cam deschise, dar pe macheta dau bine), 65 cu putin verde (RLM 83, tot de la MM) bun pentru RLM 76.
Revell, din pacate, are doar trei RLM-uri 70/71/65 care sunt corecte.
Agama are RLM-uri destul de bune.
Gunze are de asemenea RLM-uri. Din pacate nu le cunosc, doar despre RLM 70/71 pot spune ca au un contrast nefiresc de mare.
Ceva informatii mai gasesti si aici: http://www.machete.ro/articole/?p=413

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

18 useri citesc topicul
0 membri, 18 vizitatori, 0 utilizatori anonimi