Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 315
  • 316
  • 317
  • 318
  • 319
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6321 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 February 2013 - 03:43 PM

@ Leo - nici velele originale nu aratau mai bine. Fain !
@ pe_dos - fungile in discutie sunt duble si trec prin gaurelele de 1 mm, capetele fiind legate de verga. Celelalte capete prevazute cu macarale, conform < Imagine 4 > , impreuna cu manevrele ce continua respectivele, alcatuiesc un sistem de intinzatoare ce se leaga simetric in borduri suplinind si rolul de pataratine pentru arborele de dune provin.. Daca refaci calculele, o sa vezi ca functioneaza. In nici un caz vergile nu se ridica cu cabestanul, cel putin cat nava e in mars.

#6322 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 03 February 2013 - 07:17 PM

Ai dreptate gobi, se cam vad impunsaturile, nici nu sunt prea uniforme, dar atat poate "mesterica". Imagine postata
Daca Traian zice ca totusi e ok inseamna ca sunt pe calea cea buna. Imagine postata


Azi am reusit sa urcat civada. I-am legat funga asa cum am zis, in gabia bompres, si am pus balansinele. Cand sa le voltez la caviliera din prova... Imagine postata, am uitat sa pun toate cavilele acolo.
Asa ca, maine vopsesc cavilele, le pun la locul lor si voltez balansinele. Cel mai probabil marti pun poze cu ce mi-a iesit pana aici.

Pentru azi gata ca m-am sacristit.

#6323 Useril este offline   ernest 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 14-January 13

Postat 04 February 2013 - 11:21 AM

revin cu o fotografie unde se vede surje-ul in chip de grandee. am folosit velele de le DeA, dar am taiat tivul si am refacut buclele din colturi.



Imagine postata


#6324 Useril este offline   florinx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 251
  • Inregistrat: 07-April 11
  • Location:brasov
  • Interests:marina

Postat 04 February 2013 - 06:50 PM

cum ai facut ? sper ca ai facut-o manual.daca nu, ce ai cerut persoanei care a facut-o;arata d.p.m.d.v. foarte bine.

Aceasta postare a fost editata de florinx: 04 February 2013 - 06:54 PM


#6325 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 February 2013 - 07:19 PM

E facut la masina de cusut care are si posibilitatea de a face surfilari. Operatiunea se numeste surfilare.
Nu neg, arata bine dar iese prea perfect. Ma batuse si pe mine gandul dar am renuntat.

Repet daca nu s-a inteles: Acele bucle nu se baga pe verga

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 February 2013 - 08:17 PM


#6326 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 February 2013 - 09:47 PM

Nu ca as vrea sa laud, dar nu arata bine deloc. Chiar daca se vede bine, e departe de ce ar trebui sa fie. Imi pare rau si pacat de material, munca a facut-o masina. Acum mai e si treaba cu gustul, daca pe tine te multumeste, restul conteaza mai putin.

#6327 Useril este offline   ernest 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 14-January 13

Postat 05 February 2013 - 10:21 AM

se cheama surfilare, dar in limbaj 'croitoresc', ca sa iasa asa mica, trebuie sa ceri 'surjé'. unele croitorii pot surfila dar nu pot face surjé.

de la distanta arata ok, nu as fi avut rabdare sa cos de mana 10 vele....

am priceput cu buclele, le voi repara.

#6328 Useril este offline   adialex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 16-January 13
  • Location:craiova

Postat 05 February 2013 - 06:45 PM

Eu am optat pentru invergarea de tip A (conform pozei). Ambele se incadreaza in perioada de timp si cred ca pot fii considerate corecte ambele. Ce parere aveti?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg


#6329 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 05 February 2013 - 08:59 PM

pentru nava voastra sec 16 , , as fi optat pentru varianta B. in cartea cu navele lui columb , sec 15 , asa sunt.





#6330 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 05 February 2013 - 09:27 PM

gobi71, dacă înțeleg bine, în varianta B se fac inele separate. Dacă așa e, atumci te rog, dacă ești amabil, să ne spui cum se realizează practic această învergare. Adică, concret, dacă este nod, unde este și de ce tip este (sper că nu vrei să facem câte un nod de văcar acolo). Dacă nu este cu noduri, cum se face (pur si simplu saula se lipește pe vergă?), căci o matisare + patronare mi se pare exclusă la un inel la această scară.

#6331 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 05 February 2013 - 10:15 PM

in cartulia mea sunt capete de saula (baiera de invergare) , ce trec prin ochet de doua ori, si apoi se innoada in lateralul vergii, cu un nod simplu , alcatuind in felul asta niste inele. doar atat ...

#6332 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 05 February 2013 - 10:38 PM

Mulțumesc! :hi:

N-aș fi crezut că n-aveau o soluție mai elegantă.

#6333 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 05 February 2013 - 11:35 PM

Eu am optat pentru varianta "B" , dar exact cum e in poza pusa de adialex. Am facut acele inele in centrul fertelor, trecand baiera de invergare o singura data prin vela (ochet), apoi am rasucit-o inca o data pe verga si am inodat-o catre pupa cu nod de prost. Acu' nu stiu daca exista denumirea dar io asa ii zic. In ultima poza pusa de mine se cam vede mai putin nodurile.


Imi asum culpa de a nu fi calculat nici grosimea baiereii de invergare nici numarul de bucle din simplul motiv ca nu am stiut cu 6 zecimale exacte Cp-ul velei. Puteam sa-l apreciez cu doua zecimale dar am considerat ca fac o "barbarie stiintifica", asa ca... m-am abtinut. Imagine postata

#6334 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 06 February 2013 - 09:03 AM

Leo, eu nu mi-am pus niciodată problema grosimii baierelor respective, deoarece în industrie am învățat că piesa se face din OLCe găsești. :crazy: Cum eu am doar câteva tipuri de ațe, iar ața de goblen s-a dovedit catastrofală (strălucește), o să fac baierele din ața folosită la grandee și în multe alte locuri.

Înțeleg gluma ta cu calculatul. :-D La scara asta și vântul trebuie să fie la scară, deci forța scade cu puterea 4, în timp ce secțiunile parâmelor scad doar cu puterea 2. Dacă vrei să faci compromisul obișnuit în modelări subsonice cu scăderea scării de timp cu un ordin de mărime, ar rezulta că pentru forță proporțională, un vânt slab, de 10 noduri, ar trebui să sufle cu 100 de noduri, un uragan fantastic. :-D

#6335 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 February 2013 - 12:16 PM

Prietene, nu cred ca ai dreptate. De unde canci trebuie sa fie vantul la scara.
Pai in experimentari aerodinamice tocmai asta e chestia si dibacia. Obiectul este la o scara, in general mai mica, iar conditiile de experimentare (viteze, presiuni, etc.) reale. De similitudinri - numar Reynolds - nu are rost sa discutam aici ca zapacim completamente sarmanii ( eu fiind primul) useri.
Normal ca totul este o gluma din partea mea. :good: Numai ca, recunosc, este cu dedicatie, ca asa sunt io... rau, te-ai prins... ;-) Imi era frica sa nu ma intrebi cu ce grosime de baiere am facut invergarea si de ce 8 inele in loc de... pana mea, cat ti-a dat tie din nu stiu ce calcule.

Hai bre, ca nu sunt rau. Ma "ma amuza rasul" :yahoo: cateodata. :drinks:

#6336 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 06 February 2013 - 02:19 PM

Leo, tocmai la Reynolds e buba. Eu știam că dacă vrei să ai încredere în rezultat, modelarea trebuie să se facă la același Reynolds. Dacă folosești fluidul real în condiții reale nu prea ai cum umbla la viscozitate, iar dacă reduci lungimea rezultă că ești obligat să mărești viteza. Doar de aia încercările se fac pe machete la scări cât mai mari. Acum, eu pricep că nici fenomenele fizice (compresibilitatea gazelor), nici mijloacele tehnice nu permit întotdeauna realizarea condiției, însă extrapolarea rezultatelor exprimentale la alte Reynoldsuri o poți face doar atunci când ești convins că șmecheria ține, că altfel nu mai poți dormi liniștit. Au ignorat școala cehă și Carabogdan Reynoldsul la studiul de fezabilitate pentru Anina și s-a văzut unde s-a ajuns.

Îmi cer scuze pentru off-topic. Leo, dacă crezi, putem discuta pe privat. :friends:

On topic: Am cusut 5 dintre vele (am refăcut contracivadiera), mai am patru. Sper ca la sfârșitul săptămânii să pot pune o poză cu toate.

#6337 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 February 2013 - 12:28 PM

A dat D-zeu Dragautul sa mai pun si io ceva poze cu civada. Poate maine sa mai prestez ceva la SIB ca azi... no way.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0005_filtered.jpg
  • Imagine atasata: DSCF0010_filtered.jpg


#6338 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 February 2013 - 01:21 PM

Citeaza

iar ața de goblen s-a dovedit catastrofală (strălucește),
Un pic de lac mat rezolva problema.

#6339 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 09 February 2013 - 01:26 PM

Absolut exceptional Leo.
Daca mai ai poze nu te zgarciiImagine postata

#6340 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 February 2013 - 01:48 PM

Eee... kk... exceptional... Calificativul binisor (spre mizerabil) era mai aproape de realitate, dar, nu e rau.

Poze mai multe pe blogul meu, sa nu fac aici expozitie foto ca nu se face.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 315
  • 316
  • 317
  • 318
  • 319
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi