Leo2003, la 09 August 2012 - 01:42 PM, a spus:
Multamim Traiane pentru............. aprecieri.
Intre timp am reusit sa instalez 5 din cele 8 tunuri de pe coverta. Am ramas fara parama de limitare a reculului ..................
Nu trebuie sa imi multumesti, e o deosebita placere sa constati ca pe o insula, intr-un maaaaaaare ocean nu esti chiar singur.
Singura traducere mai apropiata pentru paramita ta e ,,ambreiaj'', gogu mi-a livrat-o si chiar daca ar cadra ca efect termenul e foarte departe si in timp si in tema. In literatura romana inca nu am gasit dar mai sap.
Tunurile sunt OK dar eu as opta pentru vopsirea treptelor de la scari si a celor doua armaturi sau negru sau un cenusiu inchis.
Pe_dos tarziu, dar nu din cauza mea, am facut mentiunea ca nu mai intervin cu nimic - motivele sunt necomentabile si nu revin asupra hotararii decat in momentul in care primesc scuze, se stie el cine e - decat daca sunt solicitat nominal. Intrebai de pozitionarea tachetilor pentru scotele de la obloane. Rationamentul actual nu bate cu realitatile vremurilor, a se vedea, am pus imagini cu tunul in baterie, chiar daca pe alt model de nava. Servantii ocupau posturile de langa parapet, de ambele parti ale tunului si contrar actualitatii, tragatorul era in stanga. Ochitorul care era si comandant de tun, avea o pozitie undeva in spate cu posibilitate de deplasare rapida pe lateral. Servantii puteau avea atributiuni specifice dat fiind ca posturile erau fixe de la imbarcare pana la parasirea bordului astfel ca teoria de ,,stanga/dreapta'' nu e justificata deplin, dar nici nu se poate neglija. Consider ca e un amanunt asupra caruia fiecare poate opta liber.
Si iarasi ajungem la ,,catolicism'' , nu e un model care sa aiba mari pretentii de redpectare a normelor amiralitatii, dar se incadreaza intr-un minim de reguli.
Aceasta postare a fost editata de traian: 10 August 2012 - 09:04 PM