Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5262
Postat 08 July 2012 - 10:11 PM
#5263
Postat 09 July 2012 - 06:35 AM
#5264
Postat 09 July 2012 - 08:15 PM
#5265
Postat 09 July 2012 - 09:45 PM
Nevastă-mea este chimistă și am întrebat-o de procedee de brunare și a spus că așa ceva n-a studiat în facultate. Puțin probabil să găsiți rețete în manualele de chimie. Mai degrabă pe forumurile de modelism, dar „uneltele altuia sunt bune în grădina altuia”. Adică, cum a spus Traian, cine știe ce material au brunat cei ce au descris cum au făcut. De exemplu, pentru oțel, eu îl moi în ulei de motor și apoi îl ard. La tunuri n-a mers. N-a mers nici la belciuge, care se pare că sunt din alamă. A mers la cuie, care se pare că sunt de fier, lăcuite galben (dar s-au muiat - ecruisarea din urma trefilării s-a detensionat). Deci, înaite de a arunca toate tunurile în sodă faceți un test, de exemplu pe hornul sobei, că și el este din zamac și în caz că-l faceți praf îl puteți reface din lemn.
#5267
Postat 10 July 2012 - 08:14 AM
pe_dos, la 09 July 2012 - 09:45 PM, a spus:
Asa ceva nu se invata in facultate, e obiect de studiu (sau era) la scoli de profil. In manuale sunt proprietatile substantelor iar de acolo se poate deduce efectul unor reactii.
Parerea mea e ca diferitele procedee chimice, care sunt mai dure, se aplica pe metale ,,adevarate'' capabile sa le suporte fara efecte secundare. La giumbuslucuri care doar imita un metal e suficient ceea ce poate aduce la imaginea dorita fara mari complicatii. Pentru doritori ar mai fi o varianta - se gaseste vopsea spray metalziat cu efect de antic. E ceea ce se foloseste la unele articole de feronerie ornamentala si merge fara complicatii de genul incalzit, fum, ,,nu stiu cum se face''.
#5268
Postat 10 July 2012 - 01:28 PM
Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 10 July 2012 - 01:30 PM
#5269
Postat 10 July 2012 - 07:05 PM
#5270
Postat 10 July 2012 - 07:17 PM
Am uitat sa atasez poza.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 10 July 2012 - 07:17 PM
#5272
Postat 10 July 2012 - 07:51 PM
Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 10 July 2012 - 07:56 PM
#5273
Postat 10 July 2012 - 10:33 PM
Multumesc inca o data pt intelegere.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 10 July 2012 - 10:57 PM
#5275
Postat 11 July 2012 - 08:17 AM
#5276
Postat 11 July 2012 - 08:57 AM
@ jeli - Iti multumesc dar pana la cer mai e. Candva o sa ajung si acolo, momentan si eu sunt tot pe pamant si sper sa mai stau pe aici.
@ - un plan respectabil are toate cele pentru ca modelul sa fie in cote. Si un kit respectabil ar trebui sa se inscrie in aceleasi norme. Nu e cazul. Atunci cand acestea lipsesc, dimensiunile elementelor - in discutie e barca - se pot aproxima raportandu-le la cele cunoscute din ,,notiuni de constructia navei'' din diferite publicatii de gen. E drept ca sunt diverse tipuri de ambarcatiuni, fiecare cu particularitatile ei dar neurmarind stricta incadrare intr-un standard se pot folosi notiunile pentru a aproxima o constructie in limite. La o barca obisnuita cu L = 5m , l = 1,5 m , h = 0,5 m dimensiunile elementelor sunt aproximativ :
latimea filelor = 8 - 10 cm , grosime = 2 - 2,5 cm
latimea copastiei = 6 - 8 cm , grosime = 2,5 - 3 cm
latimea coastelor = 3 cm , grosime = 2,5 cm cu mentiunea ca e diferenta intre coastele de kit si cele real constructiv
panourile pot fi sau fila langa fila sau tip gratar din file cu latimea = 4 - 6 cm , grosime = 2,5 - 3,5 cm , din macar doua tronsoane detasabile montate pe traverse, traversele fiind pozitionate sa ,,calce'' langa coaste.
latimea banchetilor = 20 - 25 cm , grosime = 3 - 4 cm.
chila cu sectiune trapezoidala, baza mare 6 cm , baza mica 4 - 5 cm functie de inaltime.
Dimensiunile se pot calcula pentru o barcuta de 5 cm lungime (scara 1:100) si se pot pastra pana la barcute de 8 - 9 cm.
@ - Achristian - la barcuta ta mai e un ansamblu care ma nedumireste, acele patratele de pe copastie. Presupun ca se vrea a fi dame dar difera mult de forma pe care ar trebui sa le aiba. Ar trebui sa aiba fiecare un canal in care se aseaza rama si sa fie mult mai inguste pentru a permite oscilatia acesteia. In cazul in care sunt intarituri pentru strapazane par a fi totusi prea mari spacial ca grosime.
#5280
Postat 11 July 2012 - 02:02 PM
Evident, asta implicand modificarea "calei de montaj", chila, bla, bla...
De-mi iese, poate le pun pe amandoua "incalicate".
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 July 2012 - 02:13 PM