Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5201 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 29 June 2012 - 02:01 PM

In prima faza am propus si eu aceasta metoda de scurtare a tevii cu lipirea ulterioara a lalelei. Dar dupa realizare mi s-a parut a fi cam bondoc tunuletul si am recur la alta metoda mai cu scarpinici. Oricum acum daca ma gandesc poate ramaneam la metoda asta pentru ca dupa amplasarea tunurilor pe coverta se vad cu totul altfel. Oricum se pare ca se lucreaza din greu ca e cam liniste in ultimele zile. Spor si inspiratie tuturor :drinks:

#5202 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 June 2012 - 02:13 PM

Unii. Altii stau si lectureaza linistiti forumul si nu numai. Imagine postata

#5203 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 June 2012 - 03:29 PM

Eu de exemplu mesteresc la tunuri. Pentru puntea superioara am scurtat tunurile dinspre spate pana la primul inel, asa mi se pare mie mai ok decat scurtarea prin taiere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 29062012527.jpg


#5204 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 June 2012 - 05:41 PM

Eu cam asa ceva am sa incerc:

Imagine atasata: P7080315.JPG


Totul e sa-mi si iasa. Imagine postataDa' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?

Precizare importanta, ca tot e la moda si cine stie pe la ce comisie ajung:
- Imaginea de mai sus nu-mi apartine. Ea, impreuna cu inca cateva sute, mi-au fost transmise pe e-mail de catre autorul ei Igor-"kiv149", modelist rus, printr-un intermediar. Sper ca n-am omis nimic.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 29 June 2012 - 06:01 PM


#5205 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 29 June 2012 - 06:38 PM

Vezi postareatitishor, la 29 June 2012 - 03:29 PM, a spus:

Eu de exemplu mesteresc la tunuri. Pentru puntea superioara am scurtat tunurile dinspre spate pana la primul inel, asa mi se pare mie mai ok decat scurtarea prin taiere.

Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
@Leo: Buna precizarea ca altfel ne trezeam cu oaresce comisii si p aici. :crazy: . Ceva scripeti mai primim ma incolo parca da ma indoiesc ca vor fi buni dimensional. Cred ca n a visat nimeni de la DeA ca cineva va dori totusi sa prinda tunurile astea altfel decat cu lipici. Vai de steaua lor( si a noastra totodata)

Aceasta postare a fost editata de jack: 29 June 2012 - 06:39 PM


#5206 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 29 June 2012 - 08:54 PM

Nu iti m-ai face griji cu comisiile, pana ajung la un rezultat se desfinteaza, asa ca baga la greuImagine postata

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 29 June 2012 - 08:54 PM


#5207 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 June 2012 - 09:54 PM

[quote name='jack' timestamp='1340987930' post='152292']
Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.

Iti dai seama ca m-am zbatut sa iasa bombeurile uniforme

#5208 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 29 June 2012 - 09:56 PM

Vezi postareaLeo2003, la 29 June 2012 - 05:41 PM, a spus:

.................Da' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine,............


Cineva zice ca asa ar fi o posibilitate:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: imagese09.jpg
  • Imagine atasata: imagese10.jpg


#5209 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 30 June 2012 - 11:10 PM

Salutare tuturor.

Eu aproape am terminat stratul de furnir si abia acum am observat ca am facut o mare gafa. Nu am slefuit bine "calcaiul" navei si, dupa cum se vede din poze, este de 2 ori mai gros decat ar trebui si chila falsa nu il acopera complet.

Acum chiar ca ma simt ca un idiot. Nu stiti cum (sau daca) as putea repara prostia pe care am facut-o? Ma gandesc ca trebuie sa dau jos furnirul din zona, dar mi-e frica ca nu o sa o mai pot face la loc dupa aceea.

Multumesc.

http://i104.photobuc...06-30233811.jpg

http://i104.photobuc...06-30233747.jpg

#5210 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 01 July 2012 - 10:14 AM

Și eu am fost derutat, problema s-a discutat la pagina 139 din topic.

Eu am șlefuit filele lipite pe schelet în zona etamboului „până la os”, adică până a apărul piesa de dedesubt (groasă de 4 mm). Apoi am aplicat filele de mahon și a ieșit de 5 mm. Acum știu că trebuia să subțiez și piesa de dedesubt spre cârmă până la 3 mm, înainte de a lipi filele interioare (alea de 2 mm) ca să mai rămână și ceva din ele. Însă piesa este suficient de lată ca lipitura filelor să țină chiar și cum am făcut.

Deoarece taievalul și etrava au 5 mm și se continuă cu chila și etamboul (de care vine prinsă pana cârmei, tot de 5 mm), nu prea este loc de întors. Părerea mea este că trebuie cojite filele de mahon pe o porțiune de vreo 5 cm, apoi șlefuită zona etamboului la grosimea de 4 mm și filată din nou. Hai, că prima dată e mai greu, ;-) a doua oară e floare la ureche. Dacă filele de mahon se cojesc puțin decalat, după filare și ușoara șlefuire a mahonului nu se va vedea nimic ciudat.

#5211 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 01 July 2012 - 06:11 PM

BUBA_OOO! acelas lucru l-am patit si eu,si din cauza unei neatentii :bang: {,in instructiunile revistei nu am citit ca trebuia redus prin pila}si in consecinta am stat si analizat problema si eu la vremea respectiva.Ideea de da jos tot furnirul din zona respectiva nu ma prea atragea,avand in vedere ca era lipit f bine ,am decis ca mai bine construiesc eu chila si etrava,sper ca am zis bine.Si in final a iesit destul de bine.Spor!

#5212 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 July 2012 - 07:51 PM

Vezi postareabubba_000, la 30 June 2012 - 11:10 PM, a spus:

................... Nu stiti cum (sau daca) as putea repara prostia pe care am facut-o?


Daca te bizui pe ,,mana buna'' poti incerca o taietura in adancime pe stratul din mijloc a chilei cu un fierastrau apropiat ca grosime cu necesarul de inlaturat. Taietura oblica care sa scoata din chila o portiune triunghiulara cu un varf in zona coastei a 3a dinspre pupa, un varf imediat sub oglinda si unghiul mare la baza chilei. Eventual se mai poate ajusta cu smilgher sau o pila subtire ( sunt bune si pilele de unghii, eu folosesc ce uita nevasta-mea sa stranga ). In fanta se da aracet si se strange intre doua placi plane cu o menghina, la dimensiune si aliniere cu partea din fata care e in cote.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fără titlu2.jpg


#5213 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 02 July 2012 - 12:03 AM

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?

O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?


Multumesc din nou :-)

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?

O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?


Multumesc din nou :-)

#5214 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 02 July 2012 - 08:35 AM

@bubba_000: Eu îmi închipui rezultatul ca în figură, sus cu cojire, jos fără. Mă tem că în zona șlefuită a filelor îmbinarea va fi neuniformă și cu alt aspect.

Traian a dat o soluție, dar nici aia nu e ușoară, trebuie scos 4 mm. Cred că e foarte greu de scos deodată 4 mm cu o pânză de 4 mm (să zicem o bucată de lamă de fierăstrău mare, că fierăstraie de mână cu pânză groasă de 4 mm n-am văzut), așa că tot pila rămâne baza. Deci, bomfaer, pilă și multă răbdare.

@ACHRISTIAN: Și trecerea de la etambou la pana cârmei este hidrodinamică, fără ca apa să facă vârtejuri?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-cojire.png

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 02 July 2012 - 08:46 AM


#5215 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 02 July 2012 - 08:46 AM

La fel am patit si eu ! Eu am ingrosat etamboul si l-am pilit pierdut pana spre taie-val, pana unde a fost necesar.

Aceasta postare a fost editata de popacatalin68: 02 July 2012 - 08:47 AM


#5216 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 02 July 2012 - 01:25 PM

Arata bine barcuta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: uploadfromtaptalk1341228049692.jpg


#5217 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 02 July 2012 - 03:32 PM

@ACHRISTIAN: Și trecerea de la etambou la pana cârmei este hidrodinamică, fără ca apa să facă vârtejuri?
[/quote]


@pe_dos! din punct de vedere estetic, sunt sa zicem ,relativ multumit cu manopera {momentant nu pot pune poze}iar cealalta poveste cu hidrodinamica ar fi foarte multe de comentat dar nu este cazul.Eu unul nu am competenta de a discuta concret de asta, decat la nivel de "ca si muzicienii care canta dupa ureche'.Cred ca sunt foarte putin acei de pe acest forum ,care pot vorbi de acest lucru la nivel profesional.Spor!

#5218 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 02 July 2012 - 04:07 PM

@ACHRISTIAN: Nu te supăra. Viziunea mea este că suntem pe forum ca să facem „schimb de experiență”, să învățăm unii de la alții ceea ce este nou pentru fiecare. Eu am învățat foarte multe de pe forum, de la Traian despre marinărie și multe altele (m-a atins observația lui că marinăria nu este doar un fișier descărcat de pe net, așa că am studiat cărțile lui Ghiba+Oprea, Bujeniță și altele, ca să știu cum se numesc piesele și „la ce bun” o mulținme de alte lucruri), de la gobi71 despre modelism, de la Victorian și 177 despre arhitectura navală și rolul (rostul, funcționalitatea) unor detalii, de la LAV-Z despre vopsit, de la cartula și alții despre scule folosite în modelism, și chiar și de la Leo2003 și bobby despre ce și unde să caut pe net și problemele concrete ale machetei la care lucrăm. Tuturor le mulțumesc. :hi:

Am constatat că fiecare detaliu este funcțional și că niciodată funcționalitatea nu cedează în fața esteticii. În privința mecanicii fluidelor, din care face parte și hidrodinamica (în opinia mea importantă în funcționarea navei), Leo2003 și cu mine suntem în domeniu și putem să vorbim în cunoștință de cauză. Cei ce vor să discute, bine, iar cei ce nu, iarăși bine.

#5219 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 02 July 2012 - 05:31 PM

@ pe_dos! nu m-am suparat pentru ca nu am de ce.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00208.JPG


#5220 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 02 July 2012 - 06:42 PM

Vezi postareaMondeo, la 02 July 2012 - 01:25 PM, a spus:

Arata bine barcuta

Si astia "mai fraieri" care si-au facut barcuta, acu' ce mai fac???Imagine postata

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

222 useri citesc topicul
0 membri, 222 vizitatori, 0 utilizatori anonimi