Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5104
Postat 12 June 2012 - 07:53 PM
Afetul l-am facut din bagheta 2x2mm. Axul rotilor din lemn (scobitoare nitel subtiata) De "fierarie" roti, si alte bibiluri ma ocup maine.
Am facut pozele acum, pe seara, asa ca sunt naspa.
L-am probat si vine la fix pe nava.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 June 2012 - 08:04 PM
#5105
Postat 12 June 2012 - 09:49 PM
traian, la 11 June 2012 - 09:12 PM, a spus:
Miscarile navei nu aveau mari influiente asupra armamentului, cand nu erau folosite, tunurile se fixau strans de borduri, balanganeala ar fi fost inevitabila indiferent de modelul constructiv.
@ pe_dos - nu manifest dispret fata de kit, doar ca nu il consider la standardele trambitate si nu se incadreaza in normele mele de apreciere, am si eu osatura si candva o sa incep constructia dupa standardele mele, e totusi o constructie draguta. Am spus mai demult ca pentru ceea ce se vrea a fi e acceptabil, prin faptul ca a tentat iar cei care au inceput constructia si doresc o continuare, in plus realizeaza prin cele acumulate ce si cum ar trebui facut, au de castigat. In privinta pozitiei mele, niciodata nu am manifestat dispret pentru nimeni care incearca sa faca ceva, indiferent de nivelul calitativ a lucrului. Nimeni nu se naste invatat iar abilitatile si cunostintele se acumuleaza in timp, majoritar prin proprie vointa. Respect pe oricine vrea sa faca ceva si fara a avea pretentii de ,,artist'' ma bucur sa vad ca face mai bine decat mine.
Ma repet, kitul accepta orice modificari care sunt facute sa arate mai bine si se incadreaza in normele epocii si zonei. Referitor la campionate, cine viseaza la asa ceva a gresit locul, calea e alta, aici e doar prima treapta.
Traian,daca ai putin timp si putina rabdare,te rog sa imi raspunzi si mie la o problema.Varianta de afet de tun expusa de tine nu rupe puntea dupa prima tragere?
#5106
Postat 12 June 2012 - 10:42 PM
jeli, la 12 June 2012 - 09:49 PM, a spus:
Cu timpul ma mai descurc, rabdarea e mai cu probleme da' o mai tiu in frau cat pot. Sincer, nu stiu sa iti spun dar ma gandesc ca atat timp cat au fost utilizate destul de mult timp, erau functionale. Nu e varianta expusa de mine, e una din variantele utilizate in epoca si posibil de utilizat si pentru Sfant ca alternativa la porcariile kitului.
Spre deosebire de tunurile terestre la care afetul are o ,,sapa'' care se infinge in teren pentru atenuarea reculului, tunurile navale de epoca speculau reculul pentru usurarea incarcarii. Pe patru roti analiza e simpla. Pentru doua roti. partea din spate a afetului/dedesupt era prevazuta cu o piesa profilata care asigura ,,patinarea'' pe punte fara a musca din ea. Am prefigurat montura pe desen. Nu am considerat necesar sa fac aprecieri la material care trebuia sa fie mai dur, nici la profilarea canturilor ca sa nu agate, nici la seul cu care se ungea ,,talpica'', nici la manelele cu care se aseza afetul in pozitia dorita, si mai multe. Am considerat suficient ca un model de tun ( posibil ) sa se aseze bine pe locul destinat. Daca retii, am spus si in alte ocazii, nu eram la vremea respectiva ca sa pot detalia exact dar pot face unele aproximari legat de unele date estimate ca a fi reale. Daca intamplator se si potrivesc, eu cred ca e bine. Pentru celelalte rog pe Leo, eu nu am la indemana, sa scoata la iveala formulele stravechi despre care discutam candva.
#5109
Postat 13 June 2012 - 12:46 PM
Pentru cei care nu au mai primit de la nr 65 nimic din cauza conflictelor aparute intre dealer si cei de la reteaua de difpres mai exista o posibilitate ?
Astept prin vechea retea sa reinceapa distributia !
Pot achizitiona de la alte magazine / retele distrib ?
Multumesc anticipat in cazul in care primesc un rspuns ( si nu numai)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 June 2012 - 01:06 PM
#5110
Postat 13 June 2012 - 02:38 PM
chris, la 13 June 2012 - 12:46 PM, a spus:
Pentru cei care nu au mai primit de la nr 65 nimic din cauza conflictelor aparute intre dealer si cei de la reteaua de difpres mai exista o posibilitate ?
Astept prin vechea retea sa reinceapa distributia !
Pot achizitiona de la alte magazine / retele distrib ?
Multumesc anticipat in cazul in care primesc un rspuns ( si nu numai)
eu in perioada cand nu au aparut la chioscurile de ziare le-am gasit in KAUFLAND numerele revistei de la 65 in sus.
#5111
Postat 13 June 2012 - 03:26 PM
Afetul l-am facut din bagheta 2x2mm. Axul rotilor din lemn (scobitoare nitel subtiata) De "fierarie" roti, si alte bibiluri ma ocup maine.
[
Buna Leo! Nu cred ca era nevoie sa construiesti alte afeturi,m-am uitat peste modelul expus de tine si sa sti ca si afetul dat de DeA se poate modifica exact la fel.Spor!
#5113
Postat 13 June 2012 - 07:47 PM
#5116
Postat 14 June 2012 - 07:35 AM
Propunerea mea „coboară” tunul cu 2 mm, de fapt „urcă” partea inferioară. Se folosesc materialele date de DeA, iar decupările sunt cele din figură. Placa trapezoidală se lipește mai sus, în zona albastră, nu în decupaje, dar nu cred că sunt probleme de aliniere (un suport de 2 mm dedesubt, din restul de placaj rezolvă poziția). În felul ăsta se obține un afet mai mic, cu o geometrie foarte asemănătoare cu originalul.
Și ACHRISTIAN a propus ceva asemănător, doar poziționarea osiilor la soluția lui este puțin problematică.
Voi scurta și țevile tunurilor până la primul cerc pornind de la gură. Bineînțeles, gaura interioară a țevii trebuie adâncită dinainte, preferabil pe strung.
#5117
Postat 14 June 2012 - 08:31 AM
pe_dos, la 14 June 2012 - 07:35 AM, a spus:
Voi scurta și țevile tunurilor până la primul cerc pornind de la gură.
Asta ar fi trebuit sa fie prima idee de modificare posibila. Singura problema, dar nu majora, e disparitia ,,lalelei'' de la gura tevii modificandu-se aspectul spre butucanos. Pe un strung se poate reface si cu ceva indemanare se poate reface si pe o bormasina sau minifreza, la pila. Totusi pentru a evita injuraturi e de preferat fara refacere. Atentie la prelucrari, materialul e destul de faramicios.
#5118
Postat 14 June 2012 - 09:45 AM
Speram sa pot face tunurile fix cum zice DeA. Ghinion! Imi place mult solutia lui pe_dos. Rezolva si inaltimea dar si uratenia imbinarii bazei afetului. La coverta chiar conteaza. Trebuie insa verificat ca reducerea inaltimii cu o treapta e exact ce trebuie. Altfel mai exista posiilitatea de a taia urechea de prindere a tevii si a cobori astfel doar teava. Doar ca va trebui probabil ajustat si in zona treptelor. In fine - vedem mai incolo pentru ca va trebui sa astept sa vina toate tunurile de pe coverta pentru prelucrare la pachet.
Eu cred ca voi pastra tevile asa cum sunt, pentru ca nu am acces la strung. Oricum principala deosebire - daca nu ma insel - este ca tunurile de pe coverta aveau calibru mai mic. Iar asta chiar nu ma pricep sa fac doar din pila.
PS La nr 71 a fost si ghidul de constructie? Ca ce am gasit eu azi a fost fara...
PPS Am dat pe coaste cu bait de stejar si arata mult mai bine. Nu mai e o "Pearly Queen". Iti multumesc Traian.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 14 June 2012 - 09:49 AM
#5119
Postat 14 June 2012 - 09:59 AM
Cred ca va fi ok. La un moment dat am incercat unul din tunuri pe coverta fara a pune rotile si s-a incadrat bine pe inaltime. Cred ca voi merge si eu pe varianta data mai sus. Astept sa vina insa toate tunurile . pana atunci imi trece si supararea pe DeA.
#5120
Postat 14 June 2012 - 10:46 AM
Daca intra pe forumul asta careva de la DeA: Bre, nu intra tunurile de pe punte in gaurile din bordaj!
Cu tevile mai treaca-mearga: matrite, alea-alea. Dar puteau schimba macar tiparul de decupare de la afeturile de pe coverta. Asta chiar nu costa ingrozitor. DeA!
Onorabil ar fi sa revina cu placute de lemn pt afeturi modificate. Da' cine sa spere una ca asta?...
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 14 June 2012 - 11:14 AM