Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#4401 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 March 2012 - 12:12 AM

Vezi postareaLeo2003, la 18 March 2012 - 01:13 PM, a spus:

.............Nu stiu daca voi vopsi interiorul oblonului si al ramei cu rosu, cu toate ca stiu ca asa se obisnuieste. Am vazut modele chiar pentru expozitie, concursuri, etc. care nu respecta aceasta cutuma.....


Nu vreau sa dau sfaturi in privinta asta, doar sa discut putin in sens. Excludem din discutie Marea Corabie care are un stil propriu particular, vizibil de fiecare constructor dintr-un anumit unghi diferit macar putin fata de celelalte. E in circulatie o oarecare cantitate de material referitor la constructia de machete mai mult sau mai putin documentat. Comun la toate e ca autorii nu au vazut in viata lor o corabie adevarata ca cele descrise (unele mici exceptii - navele muzeu). Cele povestite sunt rezultatul scormonirii prin arhive complectate cu deductii personale. Stiu ce se gaseste in unele arhive la momentul de fata legat de plan/constructie/realitate la unele constructii actuale, stiu ce ajungea in arhive mai pe vremuri si aproximativ cam cum se lucra pe santierele diversilor corabieri si din punctul asta de vedere nu sunt tentat sa iau de bun tot ceea ce apare ca informatie ( nu trebuie sa faceti ca mine). Sunt totusi linii generale cu care toata lumea specialistilor e de acord, care cadreaza cu tendintele epocii si zonei respective si care cred ca trebuie luate in seama pentru a obtine un model in limite. Faptul ca la o expozitie a fost prezentat un model vopsit aiurea nu e o motivatie pentru a merge pe o linie aiurea. Cum va arata modelul va fi si o oglinda a respectului pe care si-l acorda realizatorul. Unul din modelistii cu curaj in a scrie carti a zis ca ,,Nimic nu poate distruge calitatea realitatii unui model ca un finisaj impropriu'' .
La Sf.Ioan faceti cum credeti si cum vi se pare mai bine, in definitiv nu vad de ce un oblon care nu arata facut din lemn nu poate fi vopsit si cu picatele dar la urmatoarele modele cred ca trebuie schimbat putin stilul.

#4402 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 19 March 2012 - 08:37 AM

[quote name='traian' Nu vreau sa dau sfaturi in privinta asta, doar sa discut putin in sens.
[/quote]


....Scurt si la obiect ,dupa cum ne-ai obisnui.Am totusi nevoie de o explicatie in acest sens ,de ce erau vopsite in rosu{pot doar intui sau presupune} ,dar prefer o parere pertinenta.Multumesc! Stima ,Christian.

#4403 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 19 March 2012 - 09:25 AM

Vezi postareaACHRISTIAN, la 19 March 2012 - 08:37 AM, a spus:

....Scurt si la obiect ,dupa cum ne-ai obisnui.Am totusi nevoie de o explicatie in acest sens ,de ce erau vopsite in rosu{pot doar intui sau presupune} ,dar prefer o parere pertinenta.Multumesc! Stima ,Christian.


O parere ..nepertinenta desigur..cred ca erau pt a tine dusmanul la distanta...cand vedeau aia rosu in fata ochilor fugeau de rupeau panzele...

Si ca sa ma sucesc acuma fata de o postare anterioara ...imi place mult combinatia de negru cu rosu si naiba sa ma ia daca n-o sa le fac asa pana la urma...la urma urmei negru merge cu orice si un pic de rosu nu strica niciodata :8P:



#4404 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 19 March 2012 - 10:29 AM

Cred că rolul culorilor sabordurilor era de semnalizare pentru flota proprie. Roșu = saborduri deschise, navă gata de luptă. Īn această ipoteză, era logic ca sabordurile să fie vopsite complet, fără evidențierea cu altă culoare a detaliilor de feronerie.

Mă īntreb dacă īn acestă ipoteză n-ar fi fost logic ca sabordurile să fi fost vopsite īn exterior complet negru, tot ca semnal.

#4405 Useril este offline   catalins 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-July 11

Postat 19 March 2012 - 12:29 PM

Eu am alta parere:
Cromatica.

Varianta propusa de DEA are o anumita cromatica, respectiv cea descrisa. Opinia mea: daca lasati tunurile asa cum sunt - aurii - si colorati cu rosu sabordurile deschise, o sa arate ca dreaqu, ca o sorcova. Daca schimbati culoarea tunurilor, putin rosu nu strica, cu conditia ca acesta sa nu fie strident si sa fie in armonie cu restul culorilor. Personal, deocamdata, nu m-am hotarat. Meditez. Dar nu cred ca voi construi istoric ci estetic.

Leule,
si tunurile "tunate" arata bine. Daca sunt vopsite bine nu se va recunoaste decat tactil materialul artificial (stiu de unde le ai :) ). Ca idee: daca faceai corabia din plastic, era OK, dar corabia din lemn si tunuri din silicon (sau ce-o fii...) .... Fara suparare, dar daca avem pretentii de a construi "istoric", la scara, abordand real, siliconul ala nu are ce cauta acolo.

Pana la urma corabia asta este o provocare, istoric, mai putin conteaza. Important este ca DEA a trezit, din nou, in multi dintre noi, un anumit spirit. , o creativitate, uitata demult, de pe vremea Pionierilor.


PS: Leo, Inca nu m-am apucat de tunuri;cand nu-ti mai trebe, scoti la licitatie betele alea, ca as cumpara si eu cateva daca nu e scumpe Imagine postata

#4406 Useril este offline   ducu 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Prea numeroase pentru a intra in detalii....

Postat 19 March 2012 - 01:03 PM

Sal !
Apropo de culoarea sabordurilor, am gasit pe net o realizare (Olivier Bello, modellisme d'arsenal) care m-a impresionat prin discretia nuantelor si exactitatea detaliilor. Poate ne inspiram si noi, mai ales ca autorul are "in spate" o documentare deosebit de solida....
Spor la treaba !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: image012.jpg
  • Imagine atasata: image014.jpg
  • Imagine atasata: image015.jpg


#4407 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 01:20 PM

@catalins Hai sa fim seriosi si in nici un caz mai catolici decat papa. Chestia asta nu am mai auzit-o pana acum decat daca faci vreun model "admiralty". Pai ce, tunurile originale date de DeA sunt din bronz? Or fi ele din metal dar nu din ce trebuie.
Am vazut o gramada de corabii cu tunurile facute din lemn si vopsite.
Chiar pe acest forum sunt navalisti care fac machete excelente si folosesc tot felul de plasticaraie pentru a reproduce piese care, la origine, sunt metalice.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 01:50 PM


#4408 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 19 March 2012 - 01:52 PM

Vezi postareaLeo2003, la 19 March 2012 - 01:20 PM, a spus:

@catalins Hai sa fim seriosi si in nici un caz mai catolici decat papa. Chestia asta nu am mai auzit-o pana acum decat daca faci vreun model "admiralty". Pai ce, tunurile originale date de DeA sunt din bronz? Or fi ele din metal dar nu din ce trebuie.
Am vazut o gramada de corabii cu tunurile facute din lemn si vopsite.





ca sa nu mai vb de altele ...gen traverse de ancore din metal, cercuri de butoaie din lemn, geamuri de tabla, ca sa nu mai vb de intreaga constructie realizata din placaj ....Eu personal pentru coverta as merge cu cele cu model (sunt mai estetice decat cele de la Dea) si as pune capcane pentru cei care vor sa puna mana pe ele sa le pipaie :good:.

La cate compromisuri s-au facut pana acum cred ca asta ar fi unul dintre cele mai putin deranjante..



#4409 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 02:08 PM

Vezi postareajack, la 19 March 2012 - 01:52 PM, a spus:

... si as pune capcane pentru cei care vor sa puna mana pe ele sa le pipaie :good:.

Stii care e chestia... Nici in cadrul unui concurs, juriul nu are voie sa puna mana pe model ca-i dai peste mana. Se uita cu lupa, oglinda stomatologica, cu ce vrea el, dar nu pune mana pe model. Acu' io n-am trecut prin astfel de intamplari si nici nu voi trece, dar asa mi-au povestit mai multi modelisti cu experienta.

Ce ne facem cand o sa punem paramele??? Imi e greu sa cred ca vom folosi funie de Manila sau ate de canepa.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 02:15 PM


#4410 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 19 March 2012 - 02:28 PM

Pe tema culorilor:

Aplicarea sau nu de culori "autentice" la navele de epoca este un subiect care ramane deschis si la modelistii batrani din toata lumea. Opiniile variaza de la "nici o culoare" la totul colorat "istoric".

Exista insa o regula clara: daca ai ales o cale, urmeaz-o cu consecventa!

Adica daca incepi sa colorezi -de exemplu obloanele tunurilor, trebuie sa continui cu restul elementelor colorate (decoratiuni etc). Iar acolo va trebui sa concepi totul de la zero (modele, culori, combinatii cromatice) ca sa fii credibil. Cum DeA nu a pus minic in directia asta, trebuie sa te documentezi atent si sa faci un proiect corect. Daca lasi doar interiorul obloanelor colorat - hmmmm...

Eu nu m-am decis inca, dar avand in vedere ca nu am colorat decoratiunile si alte chestii asemenea, parca inclin spre a lasa culorile asa si a ma concentra asupra acuretetei formelor. La urma urmei parca imi plac tunuletele aurii (macar se vede ca sunt din metal - "bronz"). Altfel mai nimic nu respecta culorile epocii (ce ne facem cu panzele albe???).

#4411 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 02:55 PM

Colorarea panzelor nu e o problema. Se face cu ceai sau cafea daca se doreste "uzate". O problema este respectarea la scara a grosimii panzei :wacko: daca e sa fim mai ai 'reaq decat...:diablo:

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 03:10 PM


#4412 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 March 2012 - 04:32 PM

Vezi postareacatalins, la 19 March 2012 - 12:29 PM, a spus:

.....Pana la urma corabia asta este o provocare, istoric, mai putin conteaza. Important este ca DEA a trezit, din nou, in multi dintre noi, un anumit spirit. , o creativitate, uitata demult.....


Esential cred ca asta e, celelalte din cate se vede, in urma cumulului de opinii se aseaza pe un fagas normal.
Opinii :
- Cred ca tunurile lui Leo (si eu stiu de unde sunt) sunt in regula, mult mai in regula decat cele metalice. Nu ador plasticul dar in cazul de fata ,,jucariile'' arata bine si sigur nici chiar daca le ai in mana nu realizezi ca nu sunt metalice. Daca accentul se pune pe cum arata fara a prima naturaletea - cum e in cazul Sfantului - eu zic ca standardul e depasit cu mult.
- O abordare pe tema ,,rosu'' - despre care am mai vorbit candva, nu mai stiu pe unde si cu care personal nu sunt total de acord - ar fi vopsirea interioara a bordajului in rosu pentru a atenua efectul psihic al sangelui din timpul bataliilor. Cert e ca s-a folosit culoarea la interioare o lunga perioada. Normal ca si obloanele capatau aceeasi culoare. Teoria pica in cazul interioarelor vopsite in alte culori dar unde se pastreaza culoarea rosie la obloane. Ar fi mai plauzibil folosirea ca atentionare. Au fost perioade in care vopsirea se facea in functie de culorile casei regale sau cele a nobilului sub a carui pavilion navigau navele dar si in cazul asta erau variabile provenite din amprenta comandantului navei care suporta cheltuiala din casa vasului.Reglementari stricte au aparut in jurul anilor 1800 si au adus cat de cat ordine cel putin in flota britanica. Un rol important in evolutia culorilor l-a avut si tendinta de inceputuri pentru ornamente care transformau structurile in adevarate galerii de arta, astfel pe un ,,tipar'' constructiv apareau nave la care asemanatoare era doar linia, restul depindea de gustul si bugetul proprietarului. Treptat s-a renuntat la curent, trecandu-se la ornamente mai putine, de obicei doar distinctive.
- Spuneam, fiecare modelist ( preferabil ) are stilul propriu. Unii prefera sa lucreze natur, altii folosesc culori, altii doar materiale utilizate real, altii suplinitoare asemanatoare. Nu e o regula generala, esential e folosirea in asa fel incat sa nu iasa o adunatura batatoare la ochi, totul sa fie in armonie fara limite vizibil distinctive.
Sunt multi modelisti, sunt multe prezentari ale aceluiasi model in diverse viziuni si se pot gasi, vizualiza, analiza, compara. Chiar si o mica diferenta va exista intre acelasi model realizat de modelisti diferiti desi ambele pot fi de exceptie. Incercati sa vedeti ce diferente si ce plusuri au unul fata de celalalt si folositi constatarile in ceea ce faceti, nu copiati doar, incercati sa gasiti si informatii teoretice, nu intotdeauna chiar si minunat fiind vizual, un lucru corespunde si realitatii. De aici iarasi intram in cerc, depinde si ce vrea fiecare sa faca, doar un model, un model frumos, un model dupa realitate, o fantezie..........

#4413 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 06:26 PM

Daca cu tunurile si obloanele eu nu am mari apasari, de la un timp ma framanta o chestiune.
Oare firul macrame se preteaza pentru rasucirea unor parame? Firul este din bumbac. Aici chiar ca trebe sa-mi raspunda Traian ca nu vad pe altul care sa stie cum sta treaba cu paramele. Si daca macrameul nu e bun, ce s-ar preta?
Nu stiu de ce, dar am senzatia ca DeA ne va da o ata chiora pe care care sa o folosim pe post de parama.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 06:36 PM


#4414 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 March 2012 - 06:40 PM

Macrameul e foarte bun, se incadreaza si in culoare, nu se scamoseaza si se gaseste si in cateva grosimi. Mai e buna si ata de goblen, sunt mai multe calitati, nu cea lucioasa. Tot foarte buna, desi nu cred ca se mai gaseste, e ata de cismarie, oarecum asemanatoare macrameului. Eu din astea folosesc. Bineanteles ca pentru manevrele fixe o sa trebuiasca vopsit dar cum Pastele e aproape nu cred sa fie probleme cu vopselele

Aceasta postare a fost editata de traian: 19 March 2012 - 06:46 PM


#4415 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 06:57 PM

Danke Traian. Am intuit bine. Duminica mi-am cumparat 3 ghemuri de macrame de grosimi diferite. Iaca poza sa nu creada cineva ca bat campii.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

De la dreapta la stanga grosimea firului masurata destul de aproximativ cu sublerul; 0.35, 0.53, 0.72. Era tot ce avea tanti de la mercerie. Habar nu am daca mai exista si alte grosimi.

PS E posibil sa gasesc si ata de cismarie. Trebe sa fac o cercetare prin centrul vechi al Bucurestiului, prin spate pe la fostul Cocorul.Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 07:09 PM


#4416 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 19 March 2012 - 07:09 PM

[quote name='Leo2003' timestamp='1332176232' post='146431']
Danke Traian. Am intuit bine. Duminica mi-am cumparat 3 ghemuri de macrame de grosimi diferite. Iaca poza sa nu creada cineva ca bat campii.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

De la dreapta la stanga grosimea firului .....


Leo..la cat material e poti s o pui de o cipca dupa ce termini sib ul. Poti folosi eventual betele minune si atat de apreciate cu care ai prajit tunurile :crazy:

#4417 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 March 2012 - 07:14 PM

Vezi postareaLeo2003, la 19 March 2012 - 06:57 PM, a spus:

Trebe sa fac o cercetare prin centrul vechi al Bucurestiului, prin spate pe la fostul Cocorul.


Ihi, incepem sa rezonam.

#4418 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 March 2012 - 07:19 PM

Acum ce sa zic. M-am rugat de tanti aia de la mercerie, cu cerul si cu pamantul, i-am facut cu ochiul, i-am luat o cutie de bomboane fine de ciocolata... neam. N-a vrut sa-mi dea la metru nicicum. Las' sa fie... fara numar, fara numar.

P. S. Ca sa nu credeti ca am vreo aplecare catre genul de muzica cu nume sinonim cu oarece elemente ale cabestanului unei nave, va propun, pentru relaxare modelistica, acest gen de muzica. Cand aveti timp bagati o ureche. Merita.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2012 - 07:22 PM


#4419 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 19 March 2012 - 07:21 PM

in spiritul celor spuse mai sus de domnul catalins, as propune pentru cei care vor sa faca si echipaj, sa il construiasca din carne si oase, de preferinta umane, reduse la scara prin procedeul de fierbere folosit de triburile "craniilor mici".

#4420 Useril este offline   Jpr 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 58
  • Inregistrat: 20-February 12

Postat 19 March 2012 - 07:24 PM

@Leo.Daca vrei o idee pentru parame cel mai bun este perlonul(gasesti diferite grosimi de la 0,2-1,8...)

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

52 useri citesc topicul
0 membri, 52 vizitatori, 0 utilizatori anonimi