Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#4161 Useril este offline   dominicue 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 22-October 11

Postat 24 February 2012 - 08:55 PM

Buna seara tuturor! In sfarsit am reusit sa termin si aceasta etapa!

Suportii pentru manevre ( cei cu gauri si stift) i-am inaltat la 20mm deasupra puntii coverta, iar suportul catargului antimon am preferat sa-l fac mai lung de 20mm!
,
Astfel incat am perforat puntea si am montat suportul prin gaura respectiva sprijinit de puntea de jos!

Asa am considerat eu mai ok , si tot odata mai solid montajul!

Si cateva pozici cu ce a iesit!
Sper sa nu imi ceara Leo drepturi de autor pentru ca am copiat varianta lui cu brida la capatul gruiei de capon!:lol:

Orcum dupa ce Leo mi-a explicat rolul acestor bride, chiar mi s-a parut imperios necesar sa le prestez!

Bridele le-am facut din sarma de cupru 0,7mm! Voi astepta ca timpul sa-si spuna cuvantul in ce priveste patina lor!:lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0001.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0002.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0003.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0004.JPG

Aceasta postare a fost editata de dominicue: 24 February 2012 - 08:58 PM


#4162 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 February 2012 - 09:01 PM

Hi, hi... Pai ce, e varianta mea? De unde? Singura mea "vina"e ca ma mai uit pe la altii, prin cartile de care am facut rost, etc.

#4163 Useril este offline   dominicue 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 22-October 11

Postat 24 February 2012 - 10:42 PM

Leo si eu ma uit pe la altii insa doar la tine am vazut varianta cu bride!

Sau poate nu ma uit eu unde trebuie :-D

Acuma serios vorbind dupe ce am vazut exemplul tau si explicatia , chiar le vad ca foarte logic montate acolo acele bride ( dincolo de metoda mai eleganta...)

O seara buna tuturor!

#4164 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 February 2012 - 11:11 PM

Vezi postareaLeo2003, la 24 February 2012 - 09:01 PM, a spus:

Hi, hi... Pai ce, e varianta mea? De unde? Singura mea "vina"e ca ma mai uit pe la altii, prin cartile de care am facut rost, etc.


Leo sincer ne bucuram ca putem lua o parte din vina ta asupra noastra :). Adevarul e ca in momentul in care am gasit forumul nu stiam nici care e babordul sau tribordul si eram foarte circumspect la ce va iesi din minunea asta de la Dea...mai ales cand am vazut materialele si explicatiile. Fara ajutorul si discutiile de pe acest forum , avand in vedere ca majoritatea suntem la prima ambarcatiune, cred ca iesea ceva ....fara suflet...un simplu obiect de decor. Discutiile de aici si faptul ca arata fiecare ce a mesterit au si rolul de a ne impulsiona sa vrem mai mult...sa putem mai mult.

Ps. Treaba cu BT ul e geniala. Nu cred ca o sa mai uit vreodata care i babordul si tribordul. Hihi.

#4165 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 25 February 2012 - 11:17 AM

Am si eu o intrebare, In ultimul numar vin 2 suporti. Unul am inteles ca este pentru steag, dar al doilea? Nu am vazut pe nicaieri nicio mentiune.Imagine atasata: 24022012212.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 25 February 2012 - 11:17 AM


#4166 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 February 2012 - 01:18 PM

Al doilea e pentru bompres asa ca nu-l aruncati.
Daca va uitai atent la pozele mele, capatul suportului pentru pavilionul pupa e nitel modificat. E scurtat cu 3mm iar in capul lui e bagata o mica bagheta cu diametrul de 3mm lunga de 3mm.
Adica ca aici:

Imagine atasata: aaa.jpg


Evident, se poate face si mai la toamna dar mie mi s-a parut mai usor cu suportul nemontat.

#4167 Useril este offline   dominicue 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 22-October 11

Postat 25 February 2012 - 01:59 PM

@ Mondeo

In instructiuni chiar este mentionat rolul celui de al 2-lea suport , numai sa citesti cu atentie! :good:

#4168 Useril este offline   Iorgu 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 25-February 12

Postat 25 February 2012 - 07:07 PM

La editia numarul 51 Cati balustrii ati primit in punguta? Pentru ca eu am primit doar 18 in loc de 28 cat scrie in revista! Astept raspuns

#4169 Useril este offline   dominicue 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 22-October 11

Postat 25 February 2012 - 09:39 PM

@Iorgu La editia numarul 51 Cati balustrii ati primit in punguta? Pentru ca eu am primit doar 18 in loc de 28 cat scrie in revista! Astept raspuns


In cazul asta trebuie sa suni la Dea , pentru ca in punga trebuiau sa fie 28 ! Eu atatia am primit !

Aceasta postare a fost editata de dominicue: 25 February 2012 - 09:39 PM


#4170 Useril este offline   ObY 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 23-July 11
  • Location:Craiova

Postat 25 February 2012 - 10:10 PM

Leo sau alti colegi, dati-mi si mie link-ul unde este revista cu chitul de asamblare, "toti pasi de asamblare, cum a pus Leo poza" va multumesc anticipat.

#4171 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 26 February 2012 - 12:16 AM

Iata si pozele cu galbionul modificat. Cred ca e mai credibil asa. Traian, te rog un verdict.:hi:

Inca nu am lipit decoratiunile cu dinti. Sper sa gasesc alta cale. Daca nu, aia e... Aiurica, te rog sa ne spui si noua de unde ai luat decoratiunile florale.

Eu sunt mai in urma cu lucrul, deocamdata vreu sa termin structura navei.

Tot ezit sa pun balustrii pe castelul prova pentru ca par in plus: asa cum e parapetul el pare sa aiba inaltimea normala. Daca adaugam balustrii, devine ca o cusca.:bang:

Imagine atasata: galbion1.jpg Imagine atasata: SIB cu galbion.jpgImagine atasata: DSCN1476.jpg

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 26 February 2012 - 12:17 AM


#4172 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 February 2012 - 08:26 AM

Marturisesc ca eu nu am mai intalnit o astfel de abordare - "dintr-o bucata". Corpul navei si galbionul sunt structuri complet separate.
Recunosc, am vazut brauri care continua si pe galbion (cu toate ca si aici este o problema, braurile fiind elemente de rezistenta longitudinala care apartin strict corpului navei), dar nu si filele de bordaj ale navei.
Gandeste-te la un abordaj in zona provei. In loc sa se distruga numai structura galbionului, se distruge si structura corpului navei.
Te rog sa nu te superi, dar asta am vazut io prin carti. Daca exista pe undeva si varianta propusa de tine... primeste scuzele mele anticipate.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 February 2012 - 09:05 AM


#4173 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 26 February 2012 - 09:58 AM

Posibil sa ai dreptate. Eu m-am uitat la desenul din primul numar al DeA care descrie un galion si la poze de pe internet. Din ce am vazut eu am interpretat ca acolo unde parapetul lateral e bordat complet cu scanduri ele se pot aseza ca o prelungire a bordajului navei, iar acolo unde e facut din scanduri separate ele se ataseaza pe exterior. Dar asta e doar interpretarea mea ochiometristica.

Oricum nu e nevoie de vreo scuza. D-aia pun pozele: sa fiu criticat daca fac greseli sau sa ii ajut pe altii daca fac bine.

Pun mai jos doua poze pe care le-am gasit azi. Cel putin cea cu modelul arata ca au mai facut si altii greseala mea - e si asta o consolare.

Care e rolul functional al galbionului? El a fost inventat cu galionul. Eu am crezut - intuitiv - ca in afara de buda ornamentata bogat, el trebuie sa fie un fel de berbece solid care sa protejeze prova navei si bompresul (daca asta e catargul ala inclinat din fata) la coliziuni frontale si sa intre ca un pinten coasta unei nave inamice. Poate ca e naiv ce spun aici.


Imagine atasata: 69670031.1eoej9H3.jpg Imagine atasata: 011.jpg

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 26 February 2012 - 10:25 AM


#4174 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 February 2012 - 02:48 PM

Eu as fi mai maleabil in cazul de fata. S-a mai discutat in sens, nu avem planuri, nu avem o abordare ,,meseriasa'' a subiectului, au aparut sau au fost necesare o multime de adaptari la solutia data de producator pentru a aduce modelul la o realitate cat de cat multumitoare asa ca daca mestericiul e multumit de ceea ce a facut, cred ca e bine. Trebuie avut in vedere ca scopul esential e pe deplin atins, foarte multi pana acum doar privitori au pasit in zona de a face si banui ca la marea parte din ei e doar primul pas. Marea majoritate doar acum au intalnit notiuni de constructie si daca vor merge mai departe vor insista pe aprofundare, galionul fiind o baza in realizarea si a ceea ce ar fi trebuit facut si a ceea ce e bine si trebuie doar perfectionat.
Daca e sa ne uitam in urma, de la prima postare ( nu stiu cati au facut-o, eu o mai fac din cand in cand), nu as avea de adus sa le zic critici, nici unui model, fiecare a incercat macar sa se incadreze in instructiunile chitului si sa lucreze cat mai atent.
Pe tehnici putem vorbi abia la urmatorul model, lucrat dupa planuri bune, acum, eu zic sa apreciem doar daca arata sau nu bine si ce se poate face pentru a imbunatati realitatea.
Am mai spus si asta, tot ca apreciere personala, cred ca e bine ca fiecare sa isi perfectioneze stilul propriu bazat pe cunostintele acumulate, nu sa copieze ce fac ceilalti, sa fie constient de ceea ce face si sa aprecieze singur daca e bine sau nu, sa stie ce si unde sa aplice ceea ce a invatat sau vazut in alta parte. Ma repet, modelism nu inseamna doar ansamblarea unor componente, desi in unele situatii functie de om e suficient, ci imbinarea a o serie de aptitudini si cunostinte - vorba lui Matache, sa mananci nu e chiar asa de simplu - dar cred ca deja s-au facut primii pasi in acest sens.
@ Confucius - nu trebuie sa imi ceri mie parerea, daca tie iti place e in regula nu fac arbitraj, ma limitez doar la a mai raspunde la unele probleme aparute si relatate inainte de a fi parcurse sau la a mai arata cum se face. Dar e in regula, arata bine.
@ Galbionul nu a fost inventat cu galionul e o anexa aparuta odata cu aparitia prelungirii taievalului la majoritatea navelor din epoca, e o prelungire a puntii prova servind accesului la manevrele bompresului. Bineanteles ca in tendinta epocii are si un accentuat rol ornamental si de armonizare a liniei generale a navei. Budele au fost amplasate cat de cat uman, zona fiind cea mai ferita de vantul care majoritar venea dinspre pupa iar sectorul era in genere mai intim, ferit de aglomeratia puntii.
Berbecele de care amintesti era de regula o prelungire foarte solida a chilei utilizata cu ceva timp inainte de aparitia galioanelor, scopul principal fiind spargerea curpului navei inamice undeva sub linia de plutire pentru a o scufunda. Eventuale atacuri ,,cu prova'' pentru spargerea navelor inamice, in epoca galioanelor, erau facute impotriva unor nave mai joase decat cea a atacatorului in asa fel incat sa poata fi folosit la asta partea din taieval de sub galbion insa din considerente atat tehnice cat si tactice se foloseau destul de rar si doar in situatii limita sau necesar impuse.
@ O remarca legat de a 2a imagine si afirmatia ca ai mai vazut asa ceva......(indiferent de ce ar fi in imagine). Spuneam ca fiecar modelist are propria abordare in privinta unui model, posibilitatea ca ea sa fie si ideala e sau 100% sau probabila. Trebuie sa hotarasti singur ce te reprezinta, alternativa e ca la scoala, la extemporal, stii cat stii si scrii de la tine pentru o nota pe care o meriti sau copii dupa coleg fara a avea habar ce copii si primesti nota aproximativ egala cu a lui, buna sau rea, dar e nota lui.
Subliniez ca sunt pareri personale, in nici un caz critici, si fiecare apreciaza daca au sau nu aplicabilitate.

#4175 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 26 February 2012 - 04:52 PM

Ăăă... eu nu zic că copiez, ci că pun în aplicare metoda din WW2 „fă ca mine”. Așa-mi cresc șansele de „supraviețuire” :-)
De exemplu, chestiunea cu raiurile din gruie și „suporți”. Acum, mort-copt, am nevoie cel puțin de strung, dacă nu și de freză. Mă rog, ministrung făcut dintr-o bormașină și freză așijderea, dar fixate de ceva, că mă îngrozește să țin bormașina într-o mână și pila în cealaltă. Buun, o să „studiez” problema.

Profit de discuția despre galbion ca să fac câteva considerații privind solicitările mecanice la diferite scări. E foarte neintuitiv ce se întâmplă la scară reală față de machetă. Exemplul clasic sunt mașinuțele copiilor, care date de pământ nu pățesc mai nimic, în timp ce mașinile reale se resimt la cea mai ușoară atingere. Este drept că o mașinuță la scara 1:10 făcută din tablă de 0,3 ar corespunde uneia la scară reală făcută din tablă de 3, dar chiar și așa cea de la scară reală se îndoaie mult mai ușor.

Dacă dimensiunile cresc cu scara, atunci secțiunile cresc cu pătratul scării, forțele cu puterea a patra a scării și energiile (șocurile) cu puterea a cincea. Dacă scara timpului este aceeași, solicitările statice cresc cu pătratul scării, iar cele dinamice cu cubul scării (de aia la încercări pe machete se „umblă” și la scara timpului). La scara 1:50 a SIB-ului, ceea ce pare plauzibil la scara machetei este catastrofal la scară reală. La scară reală galbionul nu poate juca nici rol de berbece, nici de protecție.

#4176 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 February 2012 - 06:14 PM

Vezi postareape_dos, la 26 February 2012 - 04:52 PM, a spus:

.............am nevoie cel puțin de strung, dacă nu și de freză. Mă rog, ministrung făcut dintr-o bormașină și freză așijderea, dar fixate de ceva.....
........... La scară reală galbionul nu poate juca nici rol de berbece, nici de protecție.


La topicul cu scule am o abordare in sens, uita-te la ,,ministrung selfmade'' poate gasesti o idee. Am acolo o adaptare sompla pentru freza realizabila in cateva ore.

@ e tocmai ce spuneam si eu

#4177 Useril este offline   valeriu2011 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 23-February 11

Postat 26 February 2012 - 06:57 PM

Am o carte scrisa de Wolfram zu Monfeld / Historic ship models/,care prezinta si diferite
tipuri costructive de galbioane.

Imagine atasata: clip_image002.gif

scuze pentru marimea gif.

#4178 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 February 2012 - 07:08 PM

Iata diferite tipuri de galbioane din aceeasi lucrare la o marime decenta:

Imagine atasata: aaa.jpg Imagine atasata: bbb.jpg Imagine atasata: ccc.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 February 2012 - 07:13 PM


#4179 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 26 February 2012 - 07:21 PM

Traian, Leo, Valeriu - Va multumesc mult.

#4180 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 26 February 2012 - 09:11 PM

Traian, eu incerc sa fac dupa priceperea mea o corabie cat mai credibila, pornind de la faptul ca SIB-ul DeA nu e un model la scara al unei nave reale anume, ci doar un galion generic de la inceputuri. Erorile din kit ma indeamna sa incerc sa le indrept astfel incat la sfarsit corabia sa devina un galion generic credibil. Asta imi da si un anume spatiu de libertate de care am nevoie pentru a intra si nepriceperea mea. Cand spun erori ale kitului ma refer la aspectul modelului final. Cum sunt la prima tentativa de a construi o corabie, astfel de erori sunt in general chestii care zgarie ochiul sau contrazic ratiunea. Asa mi s-au parut in neregula: inaltimea parapetilor puntii principale, inaltimea parapetului combinat cu balustrii de pe castelul prova, aspectul galbionului, forma usilor, decoratiunea castelului pupa, etc.

Eu iti multumesc ca mi-ai raspuns. Parerea ta e importanta pentru ca pari singurul de pe forum cu stiinta si experienta despre corabii si modelism. La fel conteaza parerea lui Leo pentru ca are mana buna si impartaseste celorlalti ce, cum si de ce face.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

188 useri citesc topicul
0 membri, 188 vizitatori, 0 utilizatori anonimi