SorinR, la 18 January 2012 - 12:05 AM, a spus:
@traian, atunci cum se cheama chestia noastra!! Personal nu sunt nemultumit de kit-ul DEA, al SIB-ului, cat am 2 maini si o pila la indemana, insa sunt nemultumit mai mult de informatiile imprecise!!
Am spus deja, chestia se cheama taie val. E o prelungire a etravei specifica corabiilor vechi pe care personal o consider a avea rol esential in a sustine elementele constructive din prova navei, aferente bompresului si pe undeva si de design si mai putin de navigatie, o etrava normala comportandu-se la fel.
In general si eu consider ca kitul DeAg. se incadreaza in limitele propuse de creator si anume de a fi un model relativ usor de construit de orice doritor insa fara pretentia de a fi un model de exceptie. Bineanteles ca legat de calitate se pot face o multime de comentarii insa avand in vedere politica firmei cum ca kitul e bonus la revista, orice comentariu e de prisos. Referitor la revista(e) se poate comenta mult, eu, inafara de calitatea tipariturii considerand a fi de toata jena, comentarii puerile si detalii tehnice eronate. Singurul lucru bun pe care il apreciez la ..fenomen'' e ca s-a oferit totusi posibilitatea unui mare numar de doritori sa isi realizeze un vis cu un efort financiar esalonat relativ convenabil. Se mai poate comenta dar inseamna sa reluam discutii vechi si ne invartim in jurul cozii.
Referitor la termenii marinaresti, am mai intervenit pe parcurs si nu sunt singurul, si o sa intervin in continuare acolo unde e cazul sau atunci cand sunt solicitat. Am considerat ca e mult mai eficient de comentat direct pe obiect decat de dezvoltat separat un subiect fara vizualizare concreta. Nu prea am documentatie in acest sens in format electronic si uneori am constatat ca ceea ce ofera google are ambiguitati mare parte datorate traducerilor si neadaptarii termenilor utilizati in alte marine/limbi cu cei utilizati in limba romana. Pentru cei interesati de amanunte sunt sigur ca pe la anticari sau in biblioteci se gaseste documentatie in materie, doar sa fie cautate. O sa continui sa adaug ca si pana acum cand e necesar. Ca sa fiu in tema, pentru a se retine mai usor pozitiile ,,babord - tribord'' se aplica regula pachetului de BT, babordul e in stanga iar tribordul in dreapta privitorului orientat cu fata spre prova (partea din fata) navei. Iar ,,sparge val'' e elementul acela in forma de unghi cu laturile spre borduri si inapoi montat pe puntea prova la unele nave moderne care opreste valurile aruncate pe punte sa inunde toata puntea.