Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3721 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2012 - 05:59 PM

Ajung, dar, mai primim si la nr.61.

#3722 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 11 January 2012 - 08:36 AM

Cine stie sigur ce numere ar mai trebui cumparate pentru a face corabia inchisa pe ambele parti ?

#3723 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 January 2012 - 03:16 PM

Sigur nu stiu, dar mai trebuie cam 2-3 numere de file de bordaj, parca 2x5mm si cam tot atatea file de furnir.

P.S. Am uitat ca odata cu acet numar mai trebuie facute si cavilierele. Asa ca... prestez ceva totusi.

#3724 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 11 January 2012 - 04:36 PM

Vezi postareatomcat, la 05 January 2012 - 03:22 PM, a spus:

O intrebare pentru cei care sunt cu constructia galionului la zi, daca nu e cu suparare:
Ce numere ar mai trebui sa cumpar pentru a face modelul carenat pe ambele parti?

Multumesc!


UP :-D

#3725 Useril este offline   yycons 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 02:15 AM

In atentia lui 'tomcat' si a celor interesati


Scurt ghid pentru versiunea inchisa SiB
[Contine solutii pentru problema dificultatii montarii tunurilor inferioare datorita inchiderii complete].


Pentru versiunea SiB inchisa sunt necesare urmatoarele numere IN PLUS in mod obligatoriu:

a. 1 buc. nr.28 = al doilea bord cu hublouri pentru tunuri
b. 2 buc. nr.32 plus 7-8 vergele suplimentare = bordaj pentru spatiul deschis
lucrand neeconomic sunt necesare 3 buc. nr.32 (sau 33,34,36,37 care sunt identice), astfel raman si rezerve.
c. 2 buc. nr.45 = furnir pentru placat spatiul deschis (raman si vreo 10-12 sipci nefolosite)
este o.k. si nr. 43 sau nr. 44, dar au ceva mai putine sipci, asa ca ajung cam la fix.
d. 1 buc. nr.59 = rame si capace pentru 7 hublouri inferioare in plus (mai si raman 5 perechi rama+capac)

Acesta este necesarul pentru numerele in plus.


Observatii si elemente optionale;

- pe partea initial deschisa a castelului pupa apar in plus la inchidere doua spatii pentru ferestre, dar redistribuind
ferestrele metalice de la nr. 78, mai logic decat DeA, nu va fi nevoie de un nr. 78 in plus, astfel, ferestrele metalice
de sub castel spate sunt total inutile si inestetice (poarta e o.k. si ramane pe loc). Totusi, in dorinta de a respecta
strict designul DeA, doua din sase ferestre de la pupa se pot amenaja din sipca 2x2mm (cum au si alte corabii) si/sau
se pot echipa cu 2 perechi rama+capac ramase de la pct. d. de mai sus.
- in ce priveste cuiele, raman suficiente pentru fixarea vergelelor de bordaj suplimentare; dar daca totusi se doresc
cuie DeA in plus, doar nr. 39 ar merita un usor inters pentru ca in afara de cuie mai are grile si furnir.

- daca se inchid ambele borduri apare o problema, amplasarea tunurilor pe puntea inferioara, la care accesul devine dificil.
Pentru aceasta problema ar fi patru solutii: 1. se introduc tunurile asamblate unul cate unul prin bocaportii puntii
superioare, e foarte laborios, dar cu multa rabdare si prelungitoare adecvate problema se poate rezolva cum trebuie.
2. daca nu s-au montat inca puntile superioare, se asteapta sa apara la vanzare toate tunurile de jos, se prind pe puntea
inferioara si se continua cu atentie montajul in mod normal; 3. se lipeste puntea suprioara centrala doar in cateva
puncte si dupa bordare se da aceasta punte afara, se plaseaza tunurile si apoi se lipeste la loc definitiv bucata de punte.
4. tinand cont ca din tunurile inferioare se vad numai varfurile tevilor la galionul inchis, in loc de tunuri se pot
folosi bucati de tub de alama asemanatoare cu teava originala, se taie oblic la un capat, se curbeaza putin, se
introduc cu acel capat prin rama si se prind direct de puntea inferioara; nu mai sunt necesare 16 tunuri originale.
Efectul vizual obtinut cu ajutorul tunurilor false (numai pe puntea inferioara) este foarte asemanator cu cel original.

Dispare diorama cu obiecte de sub punti asa ca raman piese care nu se vor mai monta la SiB: butoaie, lazi si alte acareturi
care nu se mai vad; analog doua scari de sub puntea inferioara devin inutile. In final va fi si un gratar in plus.
Prin urmare se poate renunta la nr. 66 si se poate pastra pentru alta lucrare una din perechile: 22+24 sau 24+31 .
Numarul 75 de asemenea va ramane aproape complet nefolosit.

Precizez ca facand toate aceste modificari SiB va fi asamblat integral din componente DeA iar designul este cel original,
fara nici un fel de improvizatii, piese manufacturate sau modificari estetice (exceptie: optiune tunuri pct. 4).


Sper ca aceste punctele de vedere (in cea mai mare parte verificate) sa fie de folos.
Acest mic "ghid" are caracter amator, nu are pretentia de a fi complet sau absolut corect, este rezultatul unor idei si
incercari personale; eventualele completari si idei ulterioare sunt bine venite si multumesc anticipat pentru ele.

Aceasta postare a fost editata de yycons: 12 January 2012 - 03:10 AM


#3726 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 12 January 2012 - 06:54 AM

Si nu trebuie si numarul 26 - file de bordaj ? Fila aia groasa de pe mijloc care intra in lacasul de pe toate coastele.

Tunurile le vor da pe toate ? Si pentru partea deschisa ?

#3727 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 12 January 2012 - 01:07 PM

Vezi postareayycons, la 12 January 2012 - 02:15 AM, a spus:

In atentia lui 'tomcat' si a celor interesati


Scurt ghid pentru versiunea inchisa SiB
[Contine solutii pentru problema dificultatii montarii tunurilor inferioare datorita inchiderii complete].

.....


Multumesc mult pentru raspuns!

#3728 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 January 2012 - 01:44 PM

Vezi postareayycons, la 12 January 2012 - 02:15 AM, a spus:

In atentia lui 'tomcat' si a celor interesati


Scurt ghid pentru versiunea inchisa SiB
[Contine solutii pentru problema dificultatii montarii tunurilor inferioare datorita inchiderii complete].


... - daca se inchid ambele borduri apare o problema, amplasarea tunurilor pe puntea inferioara, la care accesul devine dificil.
Pentru aceasta problema ar fi patru solutii: 1. se introduc tunurile asamblate unul cate unul prin bocaportii puntii
superioare, e foarte laborios, dar cu multa rabdare si prelungitoare adecvate problema se poate rezolva cum trebuie.



Am dat o solutie pentru aceasta solutie pe care eu o consider cea mai eleganta, cu ceva timp in urma. E cam tarziu de aplicat in totalitate la etapa actuala dar se poate, cu ceva rabdare si indemanare si fara artificiile mentionate, gura de magazie si sabordurile oferind suficient spatiu pentru pozitionarea tunurilor.
Treaba cu tevustile indoite nu prea o sa dea bine, sabordul oferind suficient spatiu pentru a se observa facatura. Mai curand se poate lipi imediat langa coaste, in ambele borduri, cate o bagheta de lungimea dintre primul si ultimul sabord, lata de 2 cm si groasa de 3 mm, curbata dupa linia bordului, vopsita cu negru spre saborduri si maro la interior in care dupa fixare, prin cenrtul fiecarui sabord se dau gauri cu un burghiu de 3 mm. In gaurile respective se pot infinge si lipi jumatati de teava dupa profilul celor reale care la capatul din interior sa aiba un stift de 3 mm diametru cu care se planteaza, sau chiar tevi intregi pentru care in bagheta se dau gauri de diametrul tevii. Se pot folosi si mai multe segmente de bagheta lipite doar in zona sabordului intre coaste dar nu aproape de sabord.
Totusi cel mai elegant e pozitionarea tunurilor ,,adevarate'' .

Aceasta postare a fost editata de traian: 12 January 2012 - 01:48 PM


#3729 Useril este offline   yycons 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 03:15 PM

Vezi postareapopacatalin68, la 12 January 2012 - 06:54 AM, a spus:

Si nu trebuie si numarul 26 - file de bordaj ? Fila aia groasa de pe mijloc care intra in lacasul de pe toate coastele.

Tunurile le vor da pe toate ? Si pentru partea deschisa ?




Nu, nr. 26 nu trebuie dublat; filele centrale de bordaj 7x3mm sunt date pentru ambele parti in numerele 26 si 29.

In ceea ce priveste tunurile, raspunsul este da, le vor da pe toate 24 buc ., 11 pentru fiecare parte si 2 la pupa (nr. 21, 57, 58, 60 si seria 67-74, cate doua in fiecare numar)

Aceasta postare a fost editata de yycons: 12 January 2012 - 03:19 PM


#3730 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 January 2012 - 03:15 PM

SIB-ul cu cavilierele montate.

Imagine atasata: DSCF0003.JPG

Si uite asa am terminat jumatate din lucrare.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 January 2012 - 03:20 PM


#3731 Useril este offline   Chessar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 21-June 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 03:43 PM

Salut Leo,


Cavilierele montate langa gurile de tun sunt mai scurte decat cele montate pe puntea de la pupa?

Multumesc,

#3732 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 12 January 2012 - 03:46 PM

@Chessar, imi permit eu sa-ti raspund, au aceiasi lungime, difera doar numarul de gauri ale lor 12 cele de la puntea pupa pupa si 11 cele de pe coverta!! De fapt explicatiile sunt in ghidul de asamblare!!

#3733 Useril este offline   Chessar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 21-June 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 03:48 PM

Salut Sorin,

stiu de diferenta la numarul de gauri, dar la mine cavilierele de pe puntea principala ajung peste gaurile de tun daca le tai la aceeasi dimensiune ca si cele de sus.

#3734 Useril este offline   yycons 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 05:01 PM

Vezi postareatraian, la 12 January 2012 - 01:44 PM, a spus:

... se poate lipi imediat langa coaste, in ambele borduri, cate o bagheta de lungimea dintre primul si ultimul sabord, lata de 2 cm si groasa de 3 mm, curbata dupa linia bordului, vopsita cu negru spre saborduri si maro la interior in care dupa fixare, prin cenrtul fiecarui sabord se dau gauri cu un burghiu de 3 mm. In gaurile respective se pot infinge si lipi jumatati de teava dupa profilul celor reale care la capatul din interior sa aiba un stift de 3 mm diametru cu care se planteaza, sau chiar tevi intregi pentru care in bagheta se dau gauri de diametrul tevii. Se pot folosi si mai multe segmente de bagheta lipite doar in zona sabordului intre coaste dar nu aproape de sabord...


Interesanta idee, merita incercata. Multumesc.
De acord, de asemenea, ca cea mai eleganta varianta este utilizarea tunurilor originale.

Aceasta postare a fost editata de yycons: 12 January 2012 - 05:10 PM


#3735 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 January 2012 - 06:35 PM

@Chessar Asa este... intr-un fel, dar, punandu-le cu suporturile respective ajung deasupra sabordurilor neincurcand pozitia tunurilor.

#3736 Useril este offline   cristi2004 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 01-October 11

Postat 12 January 2012 - 08:06 PM

scuze ca sunt pe langa subiect, dar stie cineva pe unde se mai gaseste nr 47 in bucuresti? ( presupun ca stiti din ce cauza ;) )



#3737 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 January 2012 - 09:16 PM

Pentru cele 3 baghete 1.5x3mm care nu sunt suficiente, presupun.
Io nu stiu pe nimeni care sa fi primit 4 baghete dar, stiu pe cineva care a facut scandal la redactia DeA si ii vor trimite acasa, gratis, inca un numar 47.
Repet ce parca am mai zis. Vom mai primi astfel de baghete la nr.55 si 65.

#3738 Useril este offline   raducindrea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Location:Bistrita
  • Interests:papercrafting, goblen, origami

Postat 12 January 2012 - 10:48 PM

Vezi postareaLeo2003, la 12 January 2012 - 09:16 PM, a spus:

Pentru cele 3 baghete 1.5x3mm care nu sunt suficiente, presupun.
Io nu stiu pe nimeni care sa fi primit 4 baghete da


Leo - intii de toate raspund ca sa vezi ca sint activ :D
Mai apoi - daca 47 e numarul - intr-al meu sint 4 baghete :D




#3739 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 13 January 2012 - 12:00 AM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2012 - 11:44 AM, a spus:

Pentru cine doreste totusi sa le monteze, nu-i recomand lipirea baghetei 2x2mm la marginea suportilor. Spun asta deoarece DeA propune o solutie de toata jena pentru fixarea capetelor de berbec pe coca navei. Eu unul voi folosi o fixare mai aproape de realitate.

Salut, Leo,

Īmi cer scuze că intervin abia acum, am fost cam ocupat.
De ce zici să nu lipim bagheta de 2x2?
Și cu fixarea de cocă, te gāndești la așa ceva?
http://upload.wikime..._-_Wanten_2.jpg

#3740 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 January 2012 - 07:30 AM

@raducindrea Foarte posibil sa existe si norocosi, dar si multi ghinionisit. Eu ma numar printre cei din urma. :pardon:

@pe_dos Fara bagheta mi se pare mai usor de montat capetele de berbec cu toate elementele de prindere. Apoi se pune bagheta. Si da, ma gandesc la ceva de genul solutiei din poza dar nu chiar la fel. In nici un caz sarma aia indoita peste cuiul de fixare in coca, asa cum propune DeA.:nea:

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 January 2012 - 07:34 AM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

116 useri citesc topicul
0 membri, 116 vizitatori, 0 utilizatori anonimi