Cuie s-au folosit in constructiile navale inca din perioada primelor ambarcatiuni chiar daca nu metalice si inca nu se chemau cuie. La inceputuri au fost doar auxiliare a ,,cusaturilor'' realizate cu fibre vegetale constituind elemente de consolidare a ansamblului evoluand pana la folosire complecta in constructie. Drakkarele care au ceva vechime evolutiva sunt un exemplu.
Tot exemplu am dat si eu cu scobitorile, nu neaparat de urmat, doar ca idee, iar metoda nu e mai migaloasa decat varianta cu sarma de cupru sau alama, gauri oricum trebuie facute iar varful prin adancimea la care e infipt poate fi ajustat la diametrul necesar. E drept ca pot fi considerate dopuri tocmai de asta am spus ca nuanta lemnului trebuie sa fie inchisa pentru a se asemana cat mai mult cu metalul oxidat.. Dupa cum mai ziceam, doar imi dau cate o parere pe un subiect nu sfaturi de cum trebuie facut, fiecare alege propria varianta. Cand e vorba de situatii stricte e alta problema.
Ca orice material, si furnirul se produce in mai multe calitati si legat direct de asta e pretul producatorului. In logica actuala a pietei, orice intermediar intre materia prima si cumparatorul produsului final e interesat sa investeasca cat mai putin si sa castige cat mai mu7lt. Din cele constatate pana acum cazul de fata nu face exceptie de la regula, materialele folosite la marea corabie sunt destul de slabe calitativ dar faptul e justificat de politica firmei care nu vinde kitul ci revista, componentele galionului fiind bonus la aceasta. Oricum, pentru o prima nava - pentru unii - iese destul de bine iar meseria de obicei se invata pe materiale care creaza probleme, nu pe cele ideale.
Pe dos - deci, oarecum s-a dovedit a fi avut dreptate, si nici macar nu a trecut mult timp.Scuze dar ai postat in timp ce eu scriam.
Aceasta postare a fost editata de traian: 23 October 2011 - 11:34 AM