Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#2984
Postat 25 August 2011 - 09:53 PM
Asta pare real , dar m-a mirat un lucru ... de ce asa mare ... putea fi o rotita mai mica pentru asa ceva ...
iar aci ... nu mai am nici o explicatie ... sigur nu e un mecanism de masurare a distantei
poate nici in prima poza nu e? ....si atunci ce e? ... ascunde si un motor pe abur ... iar noi tot credem ca suntem mai destepti ca ei ...
Aceasta postare a fost editata de staric: 25 August 2011 - 09:53 PM
#2987
Postat 26 August 2011 - 09:26 AM
Am încercat să pun un clin, ca filele să se așeze la prova mai natural, dar apoi am constat cu stupoare că în tribord (partea cere la mine va fi deschisă) nu se mai potrivesc filele (numărul lor) dacă vreau să arate cum zice DeA (eu vreau să arate așa, nu altfel). Singura soluție a fost să scot porțiunea cu clinul de la tribord. Greu a fost, că era lipită bine și n-am vrut s-o stric. Se potrivește într-o zonă din babord, unde vine închisă și oricum trebuie patru clini.
Deci, dacă vreți să vă iasă tribordul deschis ca în pozele din revistă trebuie neapărat fără clini în partea aia și să trageți puțin de file. Asta e...
#2988
Postat 27 August 2011 - 11:18 AM
#2989
Postat 27 August 2011 - 01:12 PM
staric, la 25 August 2011 - 09:53 PM, a spus:
Asta pare real , dar m-a mirat un lucru ... de ce asa mare ... putea fi o rotita mai mica pentru asa ceva ...
iar aci ... nu mai am nici o explicatie ... sigur nu e un mecanism de masurare a distantei
Anonymous_of_the_Hussite_Wars__Clm_197%252C_Part_1%252C_Folio_17v_Supra.jpg
poate nici in prima poza nu e? ....si atunci ce e? ... ascunde si un motor pe abur ... iar noi tot credem ca suntem mai destepti ca ei ...
Nu am nimic impotriva netului dar consider ca mult mai multa informatie e adunata in carti, din pacate nu toate se gasesc pe net. Ceea ce aduci ca tema e dezbatut oarecat in ,,Corabii Strabune'' unde autorul spune ca -,, ideea propulsiei cu zbaturi e cu mult mai veche decat aplicarea ei............Se pare ca primii care au incercat sa foloseasca zbaturi la propulsie au fost romanii.....''. Intr-un basorelief era prezentata o liburna cu 4 perechi de zbaturi actionate de 4 perechi de bovine.
Imaginea prezentata e a unei ambarcatiuni desacrisa intr-un manuscris german din 1430. Si Leonardo da Vinci a imaginat folosirea zbaturiloe pentru propulsie. La noi au functionat astfel de ambarcatiuni cu zbat, unul din exemple fiind bacurile cu zbat care au functionat pe Mures dar si pe Dunare pana pe la sfarsitul sec. XIX.
In privinta folosirii rotii mari pentru masurarea vitezei, desi nu e cea mai fericita alegere, rezultatul e mai bun de la o roata mare decat de la una mica dat fiind viteza destul de mica a navei si fortele ce sunt implicate in transmisiile pana la ,,instrumentul indicator''. Cu mult mai eficient e lochul. atat cel ,,de mana'' cat si cel cu elica.
Capat berea???
Aceasta postare a fost editata de traian: 27 August 2011 - 01:14 PM
#2990
Postat 27 August 2011 - 03:14 PM
" Pionerii ( aia cu cravata rosie de pe timpuri) gasesc intr-o padure un jurnal al partizanilor din cel de al II razboi mondial si citesc cu mare atentie doar cele 3 insemnari facute ...
- Ziua I ... partizanii prin lupte sangeroase au scos fascistii din padure.
- Ziua II ... fascistii sau regrupat si prin lupte au scos partizanii din padure
- Ziua III ... a venit padurarul si ne-a alungat pe toti ... "
Z-Mare o bere si pentru tine ... sper ca tii la glume
@Traian
Eu vroiam doar sa arat ca omenirea de la Roata nu a fost nici mai proasta, nici mai desteapta decat noi ... au construit corabii ( asta ca sa fim cat de cat in tema ) dupa anumite tehnologii, pe baza unor studii, a unor experiente ... iar daca pana la noi nu au ajuns informatiile sau au ajuns doar franturi ... nu trebuie sa dam vina cei trei piloni a necunoasteri ... Voia Domnului , Dracu stie si extraterestri ...
Referitor la informatii ... suportul pe care e scrisa-transmisa pentru mine nu are importanta ...
Aceasta postare a fost editata de staric: 27 August 2011 - 03:15 PM
#2991
Postat 27 August 2011 - 03:36 PM
#2992
Postat 27 August 2011 - 07:04 PM
Observații:
1. La prova, trei file le-am îngustat spre prova de la 5 la 4 mm. Din punct de vedere al DeA asta n-a fost bine, abia am ajuns la brâu cu numărul de file preconizat și a trebuit să fac o mică completare cu o bucățică de filă lângă brâu ca să nu rămână deschiderea urâtă de tot la prova. Orice abatere produce alt tip de deschizătură.
2. Lemnul are joc mult. Ca să-l îndoi a trebuit neapărat să-l ud, iar la uscare s-a contractat foarte mult.
@SorinR: Fii convins că acum o să-ți iasă mai bine.
#2994
Postat 28 August 2011 - 01:43 PM
Nu zic că nu se poate obține o suprafață lucioasă și prin alte metode decât cu rindeaua, mie pur și simplu mi s-a confirmat că rindeaua scoate o suprafață bună, mai luciosă ca termenul „hârtie” (poate trebuia spus „hârtie lucioasă” ).
Pe de altă parte, raducindrea s-a hotârât să facă SIB-ul lui închis, o să am tot mai puține surse de inspirație „how to”
E tare cald... dau o
#2995
Postat 28 August 2011 - 02:01 PM
Sper numai sa reusesc sa fac din SIB-ul de Bistrita ceva frumos, cu care sa ma pot mindri
@Leo -
#2996
Postat 28 August 2011 - 04:14 PM
Voi vreți să obțineți o machetă frumoasă și o faceți cum știți că se face ca să iasă cât mai bine.
Eu vreau să învăț să lucrez în lemn și vreau să mă lovesc de toate problemele. De obținerea neapărată a produsului din specificații, nu altceva, de lucrul cu materialele care ți le-a dat aprovizionarea, nu cu cele care le-ai vrea etc. Probabil după ce voi termina o voi pune undeva prin praful de pe vreun dulap, nu într-o vitrină de cristal.
Așa cum spui, structura internă este foarte departe de realitate. Coastele ar trebui să fie muuult mai dese și nu din placaj, Piesele de care sunt prinse coastele sunt altfel decât în realitate, cala n-are punte, mărfurile nu se pot introduce în cală etc. Poate după ce mă mai prind de tehnicile de lucru și mă mai documentez fac o navă realistică, cu coaste cu genunchi etc. Încep să visez... Mă gândesc la tehnologie. Ca să bagi un cui în machetă trebuie o forță foarte mare, care ar face praf o structură la scară. Cuiele au trebui bătute de „pitici” cu ciocănele, DAR... la scăderea dimensiunilor cu scara, masele scad cu scara la cub, deci una la mână, ciocănelele piticilor n-au masa necesară să bată un cui, iar a doua la mână piesele n-au masă ca inerția lor să „țină contra” când bați cuiul în ele, cum se întâmplă când bați un cui într-o bârnă la scară reală. Un cui îl bați la scară reală în câteva secunde, la scara 1:50 îți ia o veșnicie. Construcția navei la scară reală lucrând mulți oameni a durat ani, a machetei, lucrând singur ar dura... Nu, deschisă sau închisă, macheta e machetă, n-are cum fi reala redusă la scară.
#2997
Postat 28 August 2011 - 09:10 PM
Spatiile mici sau denivelarile le pot acoperi cu chit de cutit am inteles, care se finiseaza. Dar aracetul adera la acesta?
Am incercat sa lucrez cat mai atent si mai ingrijit dar am aplicat aracet si pe cantul filelor de bordaj, sa fiu mai sigur, dar nu prea imi place cum se vede pe partea deschisa (desi aracetul pe care il folosesc e cat de cat transparent dupa uscare). La voi cum a iesit?
#2998
Postat 29 August 2011 - 05:24 PM
La ce te referi când zici că nu-ți place cum se vede partea deschisă? La urmele de aracet? Cele din interior sunt puțin vizibile (eu șterg excesul de aracet după ce poziționez câte o filă), iar cele de la exterior oricum vin șlefuite.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 29 August 2011 - 05:25 PM
#2999
Postat 29 August 2011 - 08:32 PM
Chitul cu rumegus merge la rosturi mici dar pe suprafata e calamitate la slefuit, nu spun ca nu e bun, doar ca e mai greu de lucrat comparativ cu chitul de cutit. Pe de alta parte nu vad rostul chituirii atat timp cat grosimea filelor permite slefuire uniforma daca au fost lipite corect.
#3000
Postat 29 August 2011 - 09:02 PM
L.E.: nu neg ca e mai bun chitul de cutit; dar ala e pe bani
Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 29 August 2011 - 09:02 PM