Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#2926
Postat 19 August 2011 - 06:37 PM
Acu' sa va arat ceva:
Voi cat vedeti ca e grosimea chilei false propuse de DeA, din imaginea de mai sus? Io vaz ca e de 8mm, bagheta din care e facuta fiind de 8x4mm. Sau io sunt chior?
Acu', la mine, e ca 'reaq. Dupa ce am finisat exteriorul, grosimea in zona etamboului e cam de 5mm la mine. Cu ce se mai adauga de la furnir... 6mm. Da' pana la 8mm??? Cum si pana carmei ar trebui sa fie cam tot pe acolo, ma declar confuz.
#2929
Postat 19 August 2011 - 07:34 PM
Ca sunt de doua ori aceleasi dimensiuni, nu cred ca este o gresala. Este evidentiat numai faptul ca sunt folosite in scopuri diferite. Cel putin asa cred. Poa' sa fie si da 6, dintr-un numar anterior. Naiba stie...
PS Intre timp m-am edificat. Atat traversa aia de pe pupa (chiar, stie careva cum se numeste?) cat si chila falsa se face din baghetele 1 si 2 - 8x4mm.
Ciudat e ca 4 mi se pare cam putin, iar 8 cam mult. Oi vedea. Mai incarc, mai pilesc pana iese nu SIB ci MIG.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 August 2011 - 07:57 PM
#2931
Postat 19 August 2011 - 10:15 PM
Leo2003, la 19 August 2011 - 07:34 PM, a spus:
Se cheamă etambou şi probabil că DeA a ales să fie din profil de 8 x 4 mm, pentru a se putea prinde mai uşor balamalele penei (safranului) pe el. Deci, eu zic că se montează având ca suprafaţă de contact latura de 4 mm.
Aceasta postare a fost editata de VALIX: 19 August 2011 - 10:18 PM
#2932
Postat 20 August 2011 - 08:40 AM
Chila falsa de care se tot spune, e de fapt chila, constructiv, pe chila falsa ati prins coastele. Real chila e elementul principal de rezistenta in constructia unei nave, impreuna cu etrava ( partea din fata verticala ) si etamboul ( partea din spate verticala ), cu care formeaza un tot unitar. in general cu aceeasi grosime, variind ca latime in diferite portiuni ale corpului, in spacial la prova unde etrava se lateste cu o piesa numita taieval si la pupa unde etamboul e ceva mai lat la partea de jos pe motive de rezistenta.
Real, de chila se prind coastele iar pentru intarirea imbinarii si a structurii se monteaza peste ele, in interiorul corpului o piesa similara chilei numita carlinga. care in unele constructii mai elaborate poate fi numita si chila falsa. Deci ceea ce avem la corabie pana acum, pe ce s-au montat coastele e de fapt chila falsa sau carlinga iar chila e ceea ce o sa se vada la exterior.
Acum, pe model, bagheta care a venit pentru chila si etrava se lipaste pe cant adica cu partea mai ingusta de corp. Nu stiu dimensiunile, eu nu mai achizitionez momentan asa ca ma limitez doar la partea tehnica, oricum 4 mm e o grosime onorabila avand in vedere la la un alt model similar cu lungimea corpului de 80 cm chila are 6 mm grosime.
Atentie la taiere si fixare a chilei, la prova o sa trebuiasca sa aiba imbinare cu etrava iar la pupa depaseste lungimea corpului cu latimea etamboului care se fixeaza pe ea. La pupa pe portiunea de la chila pana sub oglinda, filele trebuie pilite pana la grosimea etamboului. Pana carmei poate fi cu putin mai subtire decar etamboul dar nu cu mult, preferabil egal.
#2935
Postat 20 August 2011 - 03:24 PM
traian, la 20 August 2011 - 08:40 AM, a spus:
Chila falsa de care se tot spune, e de fapt chila, constructiv, pe chila falsa ati prins coastele. Real chila e elementul principal de rezistenta in constructia unei nave, impreuna cu etrava ( partea din fata verticala ) si etamboul ( partea din spate verticala ), cu care formeaza un tot unitar. in general cu aceeasi grosime, variind ca latime in diferite portiuni ale corpului, in spacial la prova unde etrava se lateste cu o piesa numita taieval si la pupa unde etamboul e ceva mai lat la partea de jos pe motive de rezistenta.
Real, de chila se prind coastele iar pentru intarirea imbinarii si a structurii se monteaza peste ele, in interiorul corpului o piesa similara chilei numita carlinga. care in unele constructii mai elaborate poate fi numita si chila falsa. Deci ceea ce avem la corabie pana acum, pe ce s-au montat coastele e de fapt chila falsa sau carlinga iar chila e ceea ce o sa se vada la exterior.
Acum, pe model, bagheta care a venit pentru chila si etrava se lipaste pe cant adica cu partea mai ingusta de corp. Nu stiu dimensiunile, eu nu mai achizitionez momentan asa ca ma limitez doar la partea tehnica, oricum 4 mm e o grosime onorabila avand in vedere la la un alt model similar cu lungimea corpului de 80 cm chila are 6 mm grosime.
Atentie la taiere si fixare a chilei, la prova o sa trebuiasca sa aiba imbinare cu etrava iar la pupa depaseste lungimea corpului cu latimea etamboului care se fixeaza pe ea. La pupa pe portiunea de la chila pana sub oglinda, filele trebuie pilite pana la grosimea etamboului. Pana carmei poate fi cu putin mai subtire decar etamboul dar nu cu mult, preferabil egal.
Am incercat sa fac o plansa la ce a spus Traian
Daca sunt greseli ... se corecteaza ... iar eu voi ilustra (pe cat posibil) orice post de acest tip ... asta daca Traian nu are nimic impotriva
Aceasta postare a fost editata de staric: 20 August 2011 - 03:28 PM
#2937
Postat 20 August 2011 - 04:22 PM
staric, la 20 August 2011 - 03:24 PM, a spus:
.................... voi ilustra (pe cat posibil) orice post de acest tip ... asta daca Traian nu are nimic impotriva
Nu am nimic impotriva, e chiar foarte bine mai ales ca dupa cate vad vorbim aceeasi limba. O sa vin si eu cu desene unde nu ma descurc doar cu cuvinte.
#2939
Postat 20 August 2011 - 04:44 PM
În http://forshipbuildi...p-types/wooden/ legenda unei poze:
1 - Keel - chilă
2 - False keel - chilă falsă
3 - Keelson - contrachilă
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 20 August 2011 - 04:49 PM
#2940
Postat 20 August 2011 - 05:15 PM