Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#2121 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 08 July 2011 - 03:38 PM

eu ma refer strict la SIB, la ccastelul ala de la prova bucataria e acolo , din cate am vazut este si o soba de caramida care se pune acolo, d'aia zic , nu cumva sa vina peste vreo usa. - eu oricum nu fac interiorul :whistle:

Aceasta postare a fost editata de bobby: 08 July 2011 - 03:43 PM


#2122 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 July 2011 - 03:44 PM

Acu eu am o nedumerire...cum dra*u sa fie bucataria in inima corabiei ... o fi imaginatia pictorului? ... la o corabie din lemn,impregnata cu diferite substante , pe departe ignifuge (inca nu se inventase) sa ai un foc deschis? (tirajul fortat nu se inventase, inca )... apoi ...sa gatesti pe bajbaite la lumina opaiutului umplut cu seu ( generator in sec XV ?)...e de domeniul SF ... dar poate @Traian face lumina in acest caz ...

#2123 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 08 July 2011 - 04:06 PM

Usile din fata nu sunt puse pntru a face o bucatarie usor acesibila, ci pentru a face puntea din fata si toata zona prora usor acesibila!!

#2124 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 08 July 2011 - 04:15 PM

Vezi postarea 1218, acolo mai este o poza cu locatia zonei de pregatirea hranei calde. Nu este un foc deschis in "burta" galionului, este o bucatarie rustica in toata regula. Sunt ferm convins ca staff-ul se bucura de adevarate ospete. Tot intr-o postare anterioara ,spunea cineva ca inainte de plecare se incarcau zeci de tone de mancare + animale in viu.

#2125 Useril este offline   zanuGreuu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 03-January 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 July 2011 - 04:48 PM

Vezi postareastaric, la 08 July 2011 - 03:44 PM, a spus:

Acu eu am o nedumerire...cum dra*u sa fie bucataria in inima corabiei ... o fi imaginatia pictorului? ... la o corabie din lemn,impregnata cu diferite substante , pe departe ignifuge (inca nu se inventase) sa ai un foc deschis? (tirajul fortat nu se inventase, inca )... apoi ...sa gatesti pe bajbaite la lumina opaiutului umplut cu seu ( generator in sec XV ?)...e de domeniul SF ... dar poate @Traian face lumina in acest caz ...



Nu pare a fi imaginatie. se poate vedea acelasi tip de cazan in 2 imagini diferite
imag 1
imag 2 .

se pot invata multe din interiorul unei corabii, (multumesc lui minime pentru aceste imagini).

#2126 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 July 2011 - 05:10 PM

Bucataria nu era tocmai cel mai comod loc de pe o nava cu vele (si nu numai) iar situarea ei era functie de nava, marimea ei, numar de punti, destinatie, armament si dispunerea acestuia la bord, pozitia si destinatia cabinelor existente si inca o multime. La navele de lupta spatiul era destinat in special posturilor de lupta, celelalte anexe erau ingramadite pe unde nu impiedicau activitatile ,,de razboi''. Nave de prim rang (ca Victory de exemplu) aveau spatii amenajate mai omeneste pentru bucatarie, cu dotari pe masura dar dispuneau de spatiu suficient pentru asta iar numarul membrilor din echipaj care trebuiau hraniti ar fi stat lihniti pe langa o vatra mai mica. La nave de regula mici ca galioanele bucatariile erau ingramadite pe unde nu incurcau si aveau tot felul de dispozitive in dotare pe post de aragaz. La unele fumul iesea direct prin bocaporti, la altele erau atasate cosuri de fum cu trombe orientabile dupa vant asa ca se rezolva si problema tirajului. Majoritatea erau cu vatra in cala si locul de gatit pe prima punte de deasupra calei iar bucatarul se bucura cam de aceleasi conditii ca minerii, lucru la lumina lampasului. Riscul incendiului era minimalizat prin modul de constructie a vetrei in plus posibilitatea de a interveni in cazul unui incendiu era favorizata de vecinatatea santinei in care era cam tot timpul apa. Mai era luat in considerare si faptul ca in timpul unui atac nava putea primi lovituri in urma carora sa inceapa sa ia apa si fara a se scufunda sa isi modifice asieta motiv din care jarul existent in vatra sa devina un pericol de incendiu care in respectivul moment ar fi un dezastru, echipajul avand cu totul alte preocupari. Amplasarea vetrei in cala face ca focul sa se stinga in momentul in care nava ia apa. DeAgostini opteaza pentru bucatarie in teuga asa ca asta e, daca ei zice. Neavand planuri trebuie luat de buna, dealtfel mai e abordarea si la alte galioane si dupa cum e amenajarea pana acum nici nu vad o alta posibilitate..

Aceasta postare a fost editata de traian: 08 July 2011 - 05:30 PM


#2127 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 08 July 2011 - 05:20 PM

mi se pare mai plauzibila prima poza unde acolo sunt situate "wc-urile", si asa se explica si de ce are cate 2 usi... "femei" si "barbati' :lol:

#2128 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 July 2011 - 05:58 PM

eii..bobby...daca te itereseaza asa WC... te anunt ca "... locuri tip WC pe corabii lipseau cu desavarsire.Marinarii isi faceau nevoile de la balcoane,peste bord in partea din fata a corabiei sau in cel mai bun caz foloseau galeti ... cand se incalzea, domnea o duhoare ca era imposibil de trecut pe langa gratarele deschise ...dupa descrierea lui Eugenio de Salazar care a descris o astfel de calatorie facuta in 1573 ... "apa pompata din cala emana un abur ca din iad si duhneau ca deavolul" ... si cam ce vroiati la o densitate de un om la 1.4 mp?*

iar referitor la imagini ... toate sunt reconstructii ... deci ... imaginatia pictorului , iar din timpul ala au ramas gravuri, picturi si ceva planuri ...


*citat din "Galioane spaniole 1530-1690" ...scuze petru traducere ...

Aceasta postare a fost editata de staric: 08 July 2011 - 06:40 PM


#2129 Useril este offline   johnreno36 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 542
  • Inregistrat: 27-February 11
  • Location:Bucuresti si Breaza

Postat 08 July 2011 - 06:22 PM

Felicitari Traiane si tot respectul.

#2130 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 July 2011 - 06:53 PM

Vezi postareabobby, la 08 July 2011 - 05:20 PM, a spus:

mi se pare mai plauzibila prima poza unde acolo sunt situate "wc-urile", si asa se explica si de ce are cate 2 usi... "femei" si "barbati'


Pentru WC asta e majoritatea abordarilor.
Acum mai ramane si treaba aia ca sa ai WC inseamna civilizatie, sa folosesti un WC inseamna sa fii civilizat. Si mai e si cea cu lungimea unui minut care e dependenta cu partea unde te afli fata de usa cand te taie, daca esti un fundul calei, pana la prima binta risti sa iti umpli nadragii mai ales dupa o zeama lunga.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: galion-toilettes-poulaine-gf.jpg


#2131 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 July 2011 - 07:21 PM

si un WC modern ...

Imagine atasata: Untitled.png

asa ca, civilizatia se lasa asteptata :whistle:

#2132 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 08 July 2011 - 07:39 PM

In poza lui traian, vad ca mai sunt curiosi care vor sa stie unde e buda!! numai ca nu prea sunt intr-o pozitie avantajoasa sa-si satisfaca curiozitatea :)) Le umple barcuta acusica!!! :unsure:

#2133 Useril este offline   raducindrea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Location:Bistrita
  • Interests:papercrafting, goblen, origami

Postat 08 July 2011 - 07:51 PM

@staric - uite si aici unul modern Imagine postata
Deci mai e si un pic de civilizatie...

Si aici se zice ca ar fi o buda de pe un galion: Imagine postata
Asta e textul ce insoteste poza: "Note the two pin-rails. A "seat of ease", or toilet to you and me, can be seen between the gammon-lashings, just inside the side-wall of the galleon. The round-holed plank that tradition doth require on top of such a seat is missing, however. This arrangement on sailing ships is why naval toilets are still called "heads", in case you have always wondered but never dared ask"

Aceasta postare a fost editata de raducindrea: 08 July 2011 - 07:55 PM


#2134 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 08 July 2011 - 07:58 PM

Vezi postareatraian, la 08 July 2011 - 06:53 PM, a spus:

Pentru WC asta e majoritatea abordarilor.
Acum mai ramane si treaba aia ca sa ai WC inseamna civilizatie, sa folosesti un WC inseamna sa fii civilizat. Si mai e si cea cu lungimea unui minut care e dependenta cu partea unde te afli fata de usa cand te taie, daca esti un fundul calei, pana la prima binta risti sa iti umpli nadragii mai ales dupa o zeama lunga.



si daca aveai vant puternic din pupa, umpleai prova de noroc :acute:

si acum ca sa vorbesc serios, sunt lucruri chiar foarte interesante, e bine de stiut :)

Aceasta postare a fost editata de bobby: 08 July 2011 - 07:59 PM


#2135 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 July 2011 - 08:11 PM

Am continuat sa filez tribordul...

Imagine atasata: DSCF0593.JPG

#2136 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 08 July 2011 - 08:25 PM

Si eu i-am mai adaugat "nasul" si i-am mai facut un stativ temporar.
Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 08 July 2011 - 08:30 PM


#2137 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 July 2011 - 08:32 PM

bobby a spus:

si daca aveai vant puternic din pupa, umpleai prova de noroc


Tocmai aici e schepsisul, majoritar si de preferat, navigatia se facea cu vantul din pupa ori tocmai dispunerea budelor in fata provei ferea lumea de noroc. Asta e unul din ,,cuibare'' de pe Victory si fiindca tot a fost in discutie, si masina de gatit tot de pe Victory

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1165.jpg
  • Imagine atasata: galley.jpg


#2138 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 July 2011 - 09:06 PM

HMS Victory e 1765 ... noi ne putem alinia cat de cat doar cu Wasa (1626...1628):

Imagine atasata: Vasa-toilets-2.jpg

#2139 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 08 July 2011 - 09:27 PM

Vezi postareatraian, la 08 July 2011 - 08:32 PM, a spus:

Tocmai aici e schepsisul, majoritar si de preferat, navigatia se facea cu vantul din pupa ori tocmai dispunerea budelor in fata provei ferea lumea de noroc. Asta e unul din ,,cuibare'' de pe Victory si fiindca tot a fost in discutie, si masina de gatit tot de pe Victory


Că tot veni vorba de Victory, avea chiar 6 cuibare (2 acolo şi 4 de-a lungul bompresului) şi mă gāndeam că acei 2 cilindri ar fi tot bude, dar numai că pentru ofiţeri (oare de-aici i s-o trage denumirea de "privată"??).

#2140 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 July 2011 - 10:17 AM

Vezi postareaVALIX, la 08 July 2011 - 09:27 PM, a spus:

Că tot veni vorba de Victory, avea chiar 6 cuibare (2 acolo şi 4 de-a lungul bompresului) şi mă gândeam că acei 2 cilindri ar fi tot bude, dar numai că pentru ofiţeri


Nu sunt bude, de altfel pozitia e in interiorul bordului si nu ar avea scurgere directa in exterior. Cele doua camarute semicirculare au intrare de pe puntea principala si cate un hublou spre exterior. Pe planurile de amenajare sunt notate ca posturi de cart ( cel putin asa traduc eu liber ,,roundhause'' ).

staric - stiu ca sunt perioade diferite, desi daca e sa ne luam dupa evidentele spaniolilor apar mari contradictii intre ce au ei si ce zice grecul, dar nu asta e problema, am dat doar un exemplu a posibilitatilor cu ceea ce am avut la dispozitie. Nu dispun chiar de arhivele amiralitatii si nici nu adun mai mult decat ce ma intereseaza direct decat daca ocazional gasesc dar pentru exemplificari eu zic ca merge.

Aceasta postare a fost editata de traian: 09 July 2011 - 10:21 AM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

235 useri citesc topicul
0 membri, 235 vizitatori, 0 utilizatori anonimi