Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1161
Postat 24 April 2011 - 03:35 PM
Problema este ca portiunea buclucasa incepe cu fanta coastei 5. Ma gandesc ca pana la coasta 2 va fi rezolvata de rigiditatea puntii, dar ce ma fac cu coasta 4 (prima din fata)?. Daca o montez perpendicular pe chila cum ar trebui in mod normal bompresul(care din cate am inteles va veni in gaura din centrul coastei) va iesi un pic stramb. Nu va fi vizibil?
#1164
Postat 25 April 2011 - 09:19 AM
traian, la 23 Apr 2011, 09:31, a spus:
La acest galion așa știu și eu că este.
Coverta = puntea continuă cea mai de sus.
Puntea principală = puntea de rezistență (puntea cea mai rezistentă, puntea care asigură rezistența cadrelor formate de coaste).
De obicei (și la toate navele moderne) puntea principală este coverta.
Natural (intuitiv structural pe vremuri, inginerește astăzi), puntea de rezistență este cea de lățime maximă. La majoritatea navelor lățimea maximă corespunde covertei, dar nu la acest galion. Ținând cont că era vorba de o navă de lemn de dimensiuni relativ mari și că coastele erau făcute din bucăți (inferioară, genunchi etc.), nu ca macheta, dacă puntea de rezistență ar fi fost coverta rezulta un cadru coastă-traversă de rezistență aproape circular, puțin rezistent la solicitări laterale. Puntea de rezistență trebuia să fie cea din mijloc.
În privința numărului de punți al acestui galion, a se vedea scara și statura omului. Nu cred că încăpeau și alte punți decât coverta, principala și paiolul.
#1166
Postat 29 April 2011 - 11:42 AM
Imagini atasate
#1168
Postat 29 April 2011 - 05:20 PM
KIT, la 29 Apr 2011, 15:52, a spus:
:) eu mi-am procurat de la locul de munca, sunt aproximativ 700 de bucati si nu sunt ele foarte drepte dar iti faci treaba cu ele, iar pentru filat punti eu zic ca merg perfect chiar daca sunt duble ca grosime ca si latime si lungime merg perfect
#1172
Postat 30 April 2011 - 09:22 AM
Da' de ce sa filam puntea cu betele alea cand avem in kit file suficiente tot nu pricep.
Pentru stelaje (laterale) de scari, hai, mai treaca-mearga, cu toate ca mi se par cam subtiri de 1mm. Poate cate doua lipite intre ele si apoi modelate lateralele pentru scari.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 30 April 2011 - 09:29 AM
#1173
Postat 30 April 2011 - 09:28 AM
minime, la 30 Apr 2011, 09:23, a spus:
exact, eu am facut ceva teste si au iesit destul de ok, e doar o alternativa ieftina pentru filat puntea la alte proiecte, inafara de faptul ca sunt ceva mai groase (1mm grosime) se rezolva destul de usor cu niste smirghel!
#1174
Postat 30 April 2011 - 11:07 AM
#1175
Postat 30 April 2011 - 11:23 AM
Foaie de furnir de 0,6 mm grosime (vă alegeţi singuri esenţa / nuanţa), pe care o tăiaţi în fâşii la ce lăţime doriţi (în cazul SIB-ului, am observat că e de 0,5 cm, dar la lăţimi mai mici - de ex. 0,4 cm, iese mult mai frumos - mie Traian mi-a deschis mintea). Ideea aici este să le tăiaţi perfect drept pentru a se alătura bine şi fără rosturi (la mine au mai scăpat). Puteţi vedea în "Macheta statică HMS Victory" cum mi-au ieşit.
Avantajul furnirului este că se pliază / lipeşte foarte bine pe punţile false, iar dacă alegeţi o esenţă potrivită, nu mai e necesară băiţuirea ulterioară, ci numai aplicarea unui strat de lac protector incolor. Iar la aprox. 1,5 Euro/m2, e mai mult decât convenabil. Baftă!
#1179
Postat 30 April 2011 - 04:22 PM
Buuun... Pai SIB-ul nostru are? N-are... si nu-i frumos.
Asa ca am purces la fabricarea capacului.
A iesit cam asa:
Rama e facuta din bagheta 2x2mm din kit.
Capacul si travesele din furnir de stejar 0.6mm lasat natur.
Inelele din sarma de cupru de 0.5mm.
Balamalele din tabla de cupru cam de 0.2.
Montat arata asa:
In spatele capacului am pus un pontil de care se poate sprijini capacul cand este deschis.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 30 April 2011 - 05:00 PM