Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 317
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6354 Useril este offline   potato 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Location:Cluj Npoca

Postat 11 February 2013 - 03:15 PM

Vezi postareaLeo2003, la 11 February 2013 - 03:00 PM, a spus:

Am terminat cu civada si contracivada.

Atasament DSCF0001_filtered.jpg Atasament DSCF0006_filtered.jpg



frumos. imi place in mod deosebit efectul creat in pozele d-voastra . multumesc pt poze.

#6355 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 February 2013 - 05:18 PM

Ma uitam nitel sa vad ce mai zice DeA pe la arborele trinchet. Imaginea de mai jos e in instructiuni si se vrea prinderea fungii vrgii trincai.
Io asa ceva nu fac nici mort ca ma arata pionierii de la cercul de modelism cu degetul pe strada. In medalion solutia pe care am s-o incerc.
Stiu ca si colegul pe_dos avea niste observatii privind funga trincai si cele doua raiuri de sub gabii. Solutia din medalion rezolva si aceasta treaba.

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 February 2013 - 05:27 PM


#6356 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 11 February 2013 - 10:39 PM

Repulse, cabestanul e foarte frumos, dar daca ai facut un efort, care trebuie apreciat, este sa-l faci inspre partea realista si practica! Manelele sunt din lemn, si trebuie sa fie usor :demontabile. Cabestanul in mod normal nu sta cu manelel montate, chiar nu e practic, ca int-un loc pe ubde se trece de pe o punte pe alta sa fie un cabestan voluminos! de aceea manelele au acea forma ca in fotografia data de leo, cu manerl rotund si zona de introducere in cabestan patrat! Acum alegerea e a ta, foarte estetica, dar parerea me e ca e din alt film!

#6357 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 February 2013 - 11:26 PM

Nu am prea avut motive sa ma amestec in ultima perioada, plus alte multe motive personale. ,,Veteranii'' vad ca se descurca onorabil, revin cu un subiect pe care am mai discutat, motivatie fiind ultima noutate in materie de cabestan. Ca arata bine e incontestabil desi e inca incomplect pentru a fi si functional, dar nu asta e problema. S-au facut multe modificari la proiectul initial al galionului dar in marea majoritate au fost incadrate in limitele epocii si a clasei de nava, a utilitatilor posibil existente la bord. A ,,planta'' un obiect, oricat de bine executat doar pentru ca arata bine intr-un loc unde nu cadreaza e discutabil. Sunt o multime de variante alese de colegi, nu numai pentru cabestan, dar cadrate la nava si epoca. Posibil ca pentru unele retine, sa dea bine imaginea ,,emirului bogat proaspat iesit din pravalia cu bijuterii'' dar de la asta pana a avea un model cat mai apropiat de realitate distanta creste cu fiecare pas facut pe calea ,,asa imi place mie''. Repulse - opinia mea e sa pastrezi cabestanul pentru un model mai actual si sa prestezi dupa unul din modelele inaintasilor.

#6358 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 14 February 2013 - 09:12 PM

Eh, prieteni, mă apropii de final cu cusutul velelor. După ce termin, trebuie să le spăl de aspreală, apoi să le calc și atunci o să vă pun poze. Deocamdată sunt la ultima, vela triunghiulară de la arborele artimon, „brigantina” după DeA, doar că n-am găsit acest termen prin dicționare, unde „brigantină” este doar un tip de navă.

Ei, și aici m-am împotmolit. Dacă înțeleg eu bine, trecerea velei dintr-un bord în altul la schimbarea vântului dintr-un bord în altul se face inversând poziția vergii, capătul care era sus vine jos, iar celălalt „vițăvercea”, că altfel nu-mi dau seama cum. Iar colțul de școtă trece dintr-un bord în celălalt prin fața artimonului (sunt două școte). Dacă treaba e așa, atunci forma velei ar trebui să fie un triunghi isoscel, iar strângătorii să fie simetrici, dar la DeA nu este așa. În plus, ferțele ar veni perpendiculare pe vergă. V-aș fi recunoscător dacă mi-ați explica manevrarea acestei vele.

@Leo2003: Mulțumesc pentru poza de confirmare cu funga. Așa credeam și eu că este, de aia mă miram de palancul slab propus de DeA. Din păcate acum e cam târziu, stâlpii ăia sunt instalați, dacă-i scot, găurile sint dificil de mascat. În plus, pe mine nu mă știe puștimea, ca să mă arate cu degetul, așa că sunt în mare dilemă, dacă merită sau nu să modific soluția dată de DeA. Adică mă gândesc să montez, totuși, palancul sugerat de DeA la capătul celor două fungi împreunate la vioară. Dacă există o soluție care să împace capra cu varza, m-ar ineresa foarte mult.

#6359 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 14 February 2013 - 11:21 PM

modelul de vela descris de tine, pe_dos, este al unei vele numita latina , sau vela araba sau vela cu antena. sunt specifice galerelor, si navelor de cabotaj din mediterana si oc. indian , din perioada. http://www.cartula.r...attach_id=81424 manevrele lor sunt asa cum se vad in poza... succesuri.

#6360 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 15 February 2013 - 08:22 AM

Mulțumesc, gobi71 ! :hi:
Nu înțelesesem că verga vine printre sarturile artimonului.

Bun, ultimul comentariu cu privire la această chestiune: în poza ta, vela este umflată când vântul este de la tribord și se sprijină pe arbore când vântul este de la babord. În plus, poziția vergii lateral față de arbore face ca orientările posibile ale vergii să fie asimetrice față de cele două borduri. Mi se par foarte curioase aceste asimetrii, dar înțeleg că așa este.

#6361 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 15 February 2013 - 04:59 PM

mie mi se par extrem de dificil de manevrat . sarturile au un sistem de scripeti pe post de intinzatori, care se desfaceau pentru permite manevrarea velei dintr-un bord in celalalt . e cel putin ciudat si inca ma uit chioras la treaba aia , dar, planul e plan! :fool:

#6362 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 February 2013 - 11:51 AM

Frumos, felicitari! :hi: :hi:

#6363 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 16 February 2013 - 11:55 AM

M-am mai uitat pe net, după vele latine. Se confirmă cam peste tot dificultatea trecerii antenei dintr-un bord în altul. Ce am înțeles:

- Unde performanța nu este esențială, pur și simplu se acceptă ca vela să apese pe catarg: http://en.wikipedia....ambane-dhow.JPG

- La corăbii se conta pe vânturi constante, iar antena se monta pe partea corespunzătoare. În marș nu se mai schimba bordul în care era antena.

- Dacă vântul era schimbător, se foloseau două vele, pe doi arbori, cu antenele plasate în borduri opuse. În această situație întotdeauna una dintre vele avea randament maxim, iar cealaltă apăsa pe catarg.

- Dacă nu există gabie, iar catargul este mai lung decât partea inferioară a antenei, atunci antena poate trece dintr-un bord în altul prin spatele catargului după ce era adusă paralel cu catargul. Însă manevra dura prea mult ca să poată fi făcută la navigația în volte.

Pur și simplu voi pune antena în partea în care îmi convine (la babord), conform vântului dorit de mine (de la tribord) și cu asta basta.

#6364 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 February 2013 - 12:37 PM

Pana imi vin macaralele vioara triple de la Amati am debavurat si am dat un primer pe "urechiile" trotelor de verga. Cum s-or numi ele in realitate... reaq stie. Imagine postata
Urmeaza sa le vopsesc cu oarece acrilice maron.

Imagine atasata: DSCF0002_filtered.jpg

#6365 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 16 February 2013 - 02:31 PM

@Leo2003: În Bujeniță le zice scoarțe. Troțe le zice la ansamblul parâme+mere+scoarțe.

Deoarece merele sunt negre, eu am vopsit și scoarțele negre.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-trote.jpg


#6366 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 February 2013 - 05:48 PM

Multam pentru informatie. Scoarte sa le ramana numele!

In Manole & Ionescu zice ca sunt de lemn asa ca le vopsesc in consecinta.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 February 2013 - 06:13 PM


#6367 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 17 February 2013 - 08:46 AM

Am vopsit scoartele sa para mai reale. Le-am vopsit cu acrilica siena arsa, apoi le-am tras o spalatura cu bait brun de nuc. A iesit ce se vede:

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg


#6368 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 17 February 2013 - 11:30 AM

Velele.
Au și ochi, doar că la călcat s-a întins grandeea.
Sunt probleme cu contrastul, n-am lumină laterală, iar aparatul meu nu scoate imagini clare la lumină artificială.

Imagine atasata: SIB-vele.jpg

@Leo2003: Mai gândește-te cu scoarțele... Nu toate erau la fel. Forma, aspectul...

#6369 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 17 February 2013 - 12:43 PM

M-am gandit suficient si scoartele mie mi se par OK. Mai jos trota si trinca invergata.

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg Imagine atasata: DSCF0002_filtered.jpg

#6370 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 18 February 2013 - 05:00 PM

Am primit macaralele de care ziceam. Acu' sa vad ce fac cu ele si mai ales cand, ca timp... ioc.

Imagine atasata: DSCF0002_filtered.jpg


#6371 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 23 February 2013 - 01:43 PM

Salut. Voi cum ati vopsit brachetii gabieri? Nu ma refer la culoare, ci la cum ii tineti in timp ce ii vopsiti? Intreb pentru ca sunt foarte mici, si nu am idee cum sa-i tin ca sa nu ramana spatii neacoperite.

Multumesc in avans.

#6372 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 February 2013 - 03:21 PM

@bubba_000 În cinci etape.
1. Debavurare, apoi cu sprayul:
2. cu grund (primer) pe „burtă”, făcând „plajă” pe un carton,
3. după două ore de uscare, cu grund pe „spate” (partea cea mai vizibilă), tot pe cartonul respectiv,
4. a doua zi, după uscare, cu vopsea pe burtă, tot pe... ,
5. după două ore de uscare, cu vopsea pe spate, tot...
În timp ce se uscau făceam altceva. Bineînțeles, toți au fost vospiți deodată (plus vreo două rezerve, că se mai rătăcesc).
Și alte piese metalice (coarne de cerb etc.) la fel.

#6373 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 February 2013 - 11:41 AM

Mi-am pregatit macaralele pentru fungii.

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 317
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi