Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 317
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6346 Useril este offline   ObY 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 23-July 11
  • Location:Craiova

Postat 10 February 2013 - 11:02 PM

Felicitari jack ai reusi intr-un final Imagine postata

Repulse pot spune despre cabestanul tau ca este magnific, mai pus pe ganduri cu al meu,sa il modific asemanator cu al tau, imi place mult cu i-au iesit manerele Imagine postata

#6347 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 10 February 2013 - 11:12 PM

@ ObY :
Sunt foarte bucuros ca iti place. Este o confirmare in plus.
Pentru manerele alea trebuie sa folosesti un lemn cu densitate mare. Astfel nu o sa crape cand il gauresti longitudinal.
Eu am avut nuc.
Pentru orice intrebari iti stau la dispozitie.

#6348 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 February 2013 - 07:07 AM

@Repulse Cabestanul este OK. :good:
Manelele (nu manerele) nu seamana cu realitatea. :nea:

#6349 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 11 February 2013 - 10:25 AM

@ Leo :
Multumesc.
Nu pot sa te contrazic dar daca le faceam doar din lemn (scobitori) erau prea fragile in opinia mea.
Cei de la Dea propuneau sa le facem doar din alama si nici asa nu cred ca era bine.
Adaugand acele manere la manele am zis ca sunt mai aproape de adevar.

#6350 Useril este offline   potato 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Location:Cluj Npoca

Postat 11 February 2013 - 01:54 PM

Vezi postareaRepulse, la 10 February 2013 - 03:08 PM, a spus:


ansamblul arata minunat, dar totusi ...alama in exces da un aer de sec XIX-XX ceea ce nu prea bate cu SIB-ul.este o problema de gust pana la urma.oricum munca trebuie apreciata.succes in continuare.

#6351 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 11 February 2013 - 02:49 PM

@ Potato :
Multumesc pentru aprecieri si ai dreptate in privinta alamei insa am o slabiciune pentru materialul asta, in combinatie cu lemnul imi pare ca arata intr-un mare fel.
Puteam sa pun si arama (roscata)...
In fine, oricand se poate matisa cu sfoara/ata daca nu o sa mai imi placa cum arata acum.
Deocamdata sunt foarte multumit...

#6352 Useril este offline   potato 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Location:Cluj Npoca

Postat 11 February 2013 - 02:57 PM

Vezi postareaRepulse, la 11 February 2013 - 02:49 PM, a spus:

@ Potato :
Multumesc pentru aprecieri si ai dreptate in privinta alamei insa am o slabiciune pentru materialul asta, in combinatie cu lemnul imi pare ca arata intr-un mare fel.
Puteam sa pun si arama (roscata)...
In fine, oricand se poate matisa cu sfoara/ata daca nu o sa mai imi placa cum arata acum.
Deocamdata sunt foarte multumit...


si mie imi place alama in diferite aplicatii. sigur ca poti schimba oricand orice la corabie de asta imi si place:). ai de ce sa fii multumit ca ti-a iesit frumos.

#6353 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 February 2013 - 03:00 PM

Am terminat cu civada si contracivada.

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg Imagine atasata: DSCF0006_filtered.jpg


L.E. Cand am facut observatia cu privire la manelele cabestanului m-am bazat pe imaginea de mai jos. Un model de cabestan chiar pentru SIB, alaturi. Sigur, fiecare face cum doreste. Imagine postata

Imagine atasata: Clipboard01.jpg Imagine atasata: P1164424.jpg


Precizare: Poza cabestanului nu imi apartine.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 February 2013 - 03:30 PM


#6354 Useril este offline   potato 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Location:Cluj Npoca

Postat 11 February 2013 - 03:15 PM

Vezi postareaLeo2003, la 11 February 2013 - 03:00 PM, a spus:

Am terminat cu civada si contracivada.

Atasament DSCF0001_filtered.jpg Atasament DSCF0006_filtered.jpg



frumos. imi place in mod deosebit efectul creat in pozele d-voastra . multumesc pt poze.

#6355 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 February 2013 - 05:18 PM

Ma uitam nitel sa vad ce mai zice DeA pe la arborele trinchet. Imaginea de mai jos e in instructiuni si se vrea prinderea fungii vrgii trincai.
Io asa ceva nu fac nici mort ca ma arata pionierii de la cercul de modelism cu degetul pe strada. In medalion solutia pe care am s-o incerc.
Stiu ca si colegul pe_dos avea niste observatii privind funga trincai si cele doua raiuri de sub gabii. Solutia din medalion rezolva si aceasta treaba.

Imagine atasata: DSCF0001_filtered.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 February 2013 - 05:27 PM


#6356 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 11 February 2013 - 10:39 PM

Repulse, cabestanul e foarte frumos, dar daca ai facut un efort, care trebuie apreciat, este sa-l faci inspre partea realista si practica! Manelele sunt din lemn, si trebuie sa fie usor :demontabile. Cabestanul in mod normal nu sta cu manelel montate, chiar nu e practic, ca int-un loc pe ubde se trece de pe o punte pe alta sa fie un cabestan voluminos! de aceea manelele au acea forma ca in fotografia data de leo, cu manerl rotund si zona de introducere in cabestan patrat! Acum alegerea e a ta, foarte estetica, dar parerea me e ca e din alt film!

#6357 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 February 2013 - 11:26 PM

Nu am prea avut motive sa ma amestec in ultima perioada, plus alte multe motive personale. ,,Veteranii'' vad ca se descurca onorabil, revin cu un subiect pe care am mai discutat, motivatie fiind ultima noutate in materie de cabestan. Ca arata bine e incontestabil desi e inca incomplect pentru a fi si functional, dar nu asta e problema. S-au facut multe modificari la proiectul initial al galionului dar in marea majoritate au fost incadrate in limitele epocii si a clasei de nava, a utilitatilor posibil existente la bord. A ,,planta'' un obiect, oricat de bine executat doar pentru ca arata bine intr-un loc unde nu cadreaza e discutabil. Sunt o multime de variante alese de colegi, nu numai pentru cabestan, dar cadrate la nava si epoca. Posibil ca pentru unele retine, sa dea bine imaginea ,,emirului bogat proaspat iesit din pravalia cu bijuterii'' dar de la asta pana a avea un model cat mai apropiat de realitate distanta creste cu fiecare pas facut pe calea ,,asa imi place mie''. Repulse - opinia mea e sa pastrezi cabestanul pentru un model mai actual si sa prestezi dupa unul din modelele inaintasilor.

#6358 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 14 February 2013 - 09:12 PM

Eh, prieteni, mă apropii de final cu cusutul velelor. După ce termin, trebuie să le spăl de aspreală, apoi să le calc și atunci o să vă pun poze. Deocamdată sunt la ultima, vela triunghiulară de la arborele artimon, „brigantina” după DeA, doar că n-am găsit acest termen prin dicționare, unde „brigantină” este doar un tip de navă.

Ei, și aici m-am împotmolit. Dacă înțeleg eu bine, trecerea velei dintr-un bord în altul la schimbarea vântului dintr-un bord în altul se face inversând poziția vergii, capătul care era sus vine jos, iar celălalt „vițăvercea”, că altfel nu-mi dau seama cum. Iar colțul de școtă trece dintr-un bord în celălalt prin fața artimonului (sunt două școte). Dacă treaba e așa, atunci forma velei ar trebui să fie un triunghi isoscel, iar strângătorii să fie simetrici, dar la DeA nu este așa. În plus, ferțele ar veni perpendiculare pe vergă. V-aș fi recunoscător dacă mi-ați explica manevrarea acestei vele.

@Leo2003: Mulțumesc pentru poza de confirmare cu funga. Așa credeam și eu că este, de aia mă miram de palancul slab propus de DeA. Din păcate acum e cam târziu, stâlpii ăia sunt instalați, dacă-i scot, găurile sint dificil de mascat. În plus, pe mine nu mă știe puștimea, ca să mă arate cu degetul, așa că sunt în mare dilemă, dacă merită sau nu să modific soluția dată de DeA. Adică mă gândesc să montez, totuși, palancul sugerat de DeA la capătul celor două fungi împreunate la vioară. Dacă există o soluție care să împace capra cu varza, m-ar ineresa foarte mult.

#6359 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 14 February 2013 - 11:21 PM

modelul de vela descris de tine, pe_dos, este al unei vele numita latina , sau vela araba sau vela cu antena. sunt specifice galerelor, si navelor de cabotaj din mediterana si oc. indian , din perioada. http://www.cartula.r...attach_id=81424 manevrele lor sunt asa cum se vad in poza... succesuri.

#6360 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 15 February 2013 - 08:22 AM

Mulțumesc, gobi71 ! :hi:
Nu înțelesesem că verga vine printre sarturile artimonului.

Bun, ultimul comentariu cu privire la această chestiune: în poza ta, vela este umflată când vântul este de la tribord și se sprijină pe arbore când vântul este de la babord. În plus, poziția vergii lateral față de arbore face ca orientările posibile ale vergii să fie asimetrice față de cele două borduri. Mi se par foarte curioase aceste asimetrii, dar înțeleg că așa este.

#6361 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 15 February 2013 - 04:59 PM

mie mi se par extrem de dificil de manevrat . sarturile au un sistem de scripeti pe post de intinzatori, care se desfaceau pentru permite manevrarea velei dintr-un bord in celalalt . e cel putin ciudat si inca ma uit chioras la treaba aia , dar, planul e plan! :fool:

#6362 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 February 2013 - 11:51 AM

Frumos, felicitari! :hi: :hi:

#6363 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 16 February 2013 - 11:55 AM

M-am mai uitat pe net, după vele latine. Se confirmă cam peste tot dificultatea trecerii antenei dintr-un bord în altul. Ce am înțeles:

- Unde performanța nu este esențială, pur și simplu se acceptă ca vela să apese pe catarg: http://en.wikipedia....ambane-dhow.JPG

- La corăbii se conta pe vânturi constante, iar antena se monta pe partea corespunzătoare. În marș nu se mai schimba bordul în care era antena.

- Dacă vântul era schimbător, se foloseau două vele, pe doi arbori, cu antenele plasate în borduri opuse. În această situație întotdeauna una dintre vele avea randament maxim, iar cealaltă apăsa pe catarg.

- Dacă nu există gabie, iar catargul este mai lung decât partea inferioară a antenei, atunci antena poate trece dintr-un bord în altul prin spatele catargului după ce era adusă paralel cu catargul. Însă manevra dura prea mult ca să poată fi făcută la navigația în volte.

Pur și simplu voi pune antena în partea în care îmi convine (la babord), conform vântului dorit de mine (de la tribord) și cu asta basta.

#6364 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 February 2013 - 12:37 PM

Pana imi vin macaralele vioara triple de la Amati am debavurat si am dat un primer pe "urechiile" trotelor de verga. Cum s-or numi ele in realitate... reaq stie. Imagine postata
Urmeaza sa le vopsesc cu oarece acrilice maron.

Imagine atasata: DSCF0002_filtered.jpg

#6365 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 16 February 2013 - 02:31 PM

@Leo2003: În Bujeniță le zice scoarțe. Troțe le zice la ansamblul parâme+mere+scoarțe.

Deoarece merele sunt negre, eu am vopsit și scoarțele negre.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-trote.jpg


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 317
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi