Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6221 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 08:03 AM

Seamana cu asta...

Imagine atasata: Clipboard01.jpg

...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.


Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.

Imagine atasata: 320-448-thickbox.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 10 January 2013 - 08:15 AM


#6222 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 January 2013 - 10:23 AM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2013 - 08:03 AM, a spus:

Seamana cu asta...
...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.

Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.



In general, nave din aceeasi perioada si din aceeasi clasa seamana intre ele in mare, diferentele fiind date de locul si constructorul navei si solocitarile armatorului.

Verga tine intinse colturile velei. In zona pupa, latimea la punte e destul de mica fapt care nu poate asigura intinderea velei doar din manevre iar la vant vela are tendinta de a se face ,,punga'' de aceea colturile trebuiesc tinute intinse, normal e sa fie. verga. Mai tarziu, odata cu trecerea de la brigantina la randa, in unele situatii de necesitate la verga se mai putea inverga o vela patrata dar situatia era rar folosita dat fiind faptul ca se ingreuna manevra randei iar de obicei respectiva vela masca vela mare. Chiar si efectul ei era redus datorita randei care ii masca jumatate din suprafata in momentul in care se naviga cu vant lateral.

Aceasta postare a fost editata de traian: 10 January 2013 - 10:27 AM


#6223 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 01:24 PM

Baieti, acum ceva... mai "de vara". Mi-a atras atentia mai de mult un coleg meserias, becher, nu spui cine, cum ca scarile si rampa de incarcare ar fi cam "stoc" si nu ar da chiar bine. In consecinta m-am gandit sa le fardez nitel. Habar nu am daca la acest gen de modelism naval se folosete o astfel de metoda ca, recunosc, n-am intrebat pe nimeni. Sper ca din imaginea de mai jos se observa diferentele.

Imagine atasata: combinat.jpg

Cand spun ca le-am fardat nu glumesc. Am folosit chiar farduri, de duzina, ce-i drept.

Imagine atasata: DSCF0009_filtered.jpg

#6224 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 10 January 2013 - 03:49 PM

daca in dreapta sunt scarile nefardate, si in stanga cele fardate , atunci da , pot pentru ca sa vad ceva diferente. alminteri, canci... :blink:

#6225 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 05:11 PM

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata

#6226 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2013 - 06:12 PM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2013 - 05:11 PM, a spus:

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata



io zic ca e pe dos... in dreapta fardate si in stinga nefardate.

#6227 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 07:39 PM

Vezi postareanyck, la 10 January 2013 - 06:12 PM, a spus:

io zic ca e pe dos... in dreapta fardate si in stinga nefardate.


Pe_dos e colegul nostru, dar, asa este. Imagine postata

#6228 Useril este offline   florinx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 251
  • Inregistrat: 07-April 11
  • Location:brasov
  • Interests:marina

Postat 10 January 2013 - 08:37 PM

scarile poate ar trebui inegrite si tocite pe alocuri ,este interesant cum poti urca,sau cobori pe ele incaltat cu bocanci [sau descult] si sa nu aiba nici o urma.

#6229 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 January 2013 - 09:49 PM

Sunt noi, ca toată corabia. :rolleyes:

Spunea cineva pe aici, Staric, sau cine, că nu poți învechi/uza doar unul dintre detalii. Dacă te hotărăști să se vadă o anumită uzură pe un detaliu, toate detaliile trebuie să prezinte grade de uzură plauzibile. Eu, cum nu știu cum arată aceste detalii în stare uzată - de tehnicile care realizează asta nici nu mai vorbesc - am zis să reprezint SIB-ul „scos din cutie”. Bănuiesc eu că nici la data intrării în serviciu nu era tocmai-tocmai, că până au montat greementul puteau să murdărească restul binișor, dar mă rog, să zicem că au fost puși să frece punțile etc...

#6230 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 11 January 2013 - 02:53 PM

am mers din curiozitate sa vad (pipai...) acest nanghin, folosit de unii dintre voi la confectionarea velelor, si am constatat ca exista cel putin trei variante de material mai docile (fine...) decat acesta. in ordinea numerelor de pe tricou , acestea sunt: batist , olandina , bumbac satinat . succesuri.

#6231 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 January 2013 - 04:59 PM

Tot ce este posibil nu este exclus. Nanghin mi s-a recomandat, nanghin am luat. Vezi ca e de mai multe grosimi si asta. Am luat cel mai subtire cre "se exista".

#6232 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 11 January 2013 - 07:21 PM

Bine v-am regasit si la multi ani.
Pun si eu cateva poze cu micile mele progrese....
Inainte :
Imagine atasata: DSC01065.JPG
Ce am mai lucrat :
Imagine atasata: DSC01103.jpg

Parapetii de la prova i-am facut eu ; cei de la Dea nu se potriveau de nici o culoare...
Streasina de deasupra usilor e facuta tot de mine (aveam o bucatica de lemn de nuc negru) si este facuta dintr-o singura bucata.

Asa cum spuneam m-am hotarat sa fixez mai intai tunurile si apoi sa vin cu filele de bordaj. Am demarat si actiunea asta.
Sub fiecare tun am adaugat :
Imagine atasata: DSC01110.jpg
Rotile sunt nituite nu lipite.
Apoi am incercat sa le distribui cat mai simetric pe punte, am curatat lacul unde era necesar si le-am lipit.
Apoi am inceput sa adaug filele de bordaj.
Pana acum :
Imagine atasata: DSC01099.jpg
Imagine atasata: DSC01101.jpg

Am adaugat si tunurile de la pupa :
Imagine atasata: DSC01102.jpg

Ca bonus un mic ornment ce o sa vina intre usile de la prova :
Imagine atasata: DSC01113.jpg

Saptamana ce vine sper sa reusesc sa inchid complet partea asta si sa incep finisarea.

P.S.
Leo, imi place mult corabia ta.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 January 2013 - 07:27 PM


#6233 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 January 2013 - 07:47 PM

Citeaza

am zis să reprezint SIB-ul „scos din cutie”.
Pe_dos, problema asta a mai fost discutata de nenumarate ori la rubricile de aviatie sau blindate. Sunt doua aspecte cam diferite: uzura si evidentierea detaliilor. Bun, nu ne lagam de uzura, aia e stiuta: vopsea sarita, decolorari, noroi, urma de fum, rugina, parti metalice "lustruite" de folosire etc. In privinta evidentierii detaliilor, treaba se schimba. Ochiul este invatat sa observe detaliile si profunzimile prin jocul de lumini, umbre si culoare. La scari mici si foarte mici, aces joc nu mai este perceput ca la dimensiuni reale, asa ca imaginea apare "eronata", adica de cele mai multe ori, plata. Se poate face un experiment simplu. Luati un obiect simplu, o cutie cilindrica de exemplu, de culoare neagra si priviti-l in lumina. Ce culoare are???? Luati unul din tunurile SIB-ului, vopsit in culoare metalica si, prin tufuire, dati usor cu o vopsea de culoare gri deschis peste muchiile virfului tevii, atit pe interior, cit si pe exterior, si observati diferentele.
Asa ca una este "scos ca din cutie", alta uzat si alta cu detliile evidentiate.
Scuzati prea lunga dizertatie.

#6234 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 January 2013 - 07:57 PM

Vezi postareaRepulse, la 11 January 2013 - 07:21 PM, a spus:

...Leo, imi place mult corabia ta.

Multam Repulse.

Sa mor de pricep eu cum o sa reusesti sa finisezi bordajul cu tunurile montate. Stiu ca la vremea respectiva am slefuit destul de serios coca. Ba am mai folosit si chit pentru unele gherle evidente. Daca zici tu ca se poate, nu te contrazic dar e anevoios rau. Imagine postata

#6235 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 11 January 2013 - 08:18 PM

@ Leo :

O sa fie greu nu zic nu dar adevaru este ca imi place mult sa finisez.
Asta o sa ma ajute.
In tot cazul o sa pun poze ca sa vedeti rezultatul.

#6236 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 11 January 2013 - 10:50 PM

@Z-mare: Sigur, de acord cu tot ce ai zis, dar am avut impresia că omul vorbea despre murdărirea treptelor călcate de bocanci.

Pe de altă parte, dacă am înțeles bine, traian zice că SIB-ul e cam țipător, „mobilă cu intarsii”, iar el recomandă estomparea nuanțelor, culori care eu voiam să le folosesc la evidențierea detaliilor. Bineînțeles că evidențiere facem când punem manevre fixe negre în loc de negricioase și manevre curente aproape albe în loc de cânepii. Și multe alte detalii - unii lasă toate fierătaniile ca alama furbișată, tocmai ca să se vadă (eu cred că sunt din bronz sau fier forjat, așa că le vopsesc, bronz sau negru, însă așa se văd mult mai greu). Cred că pe undeva este un compromis.

#6237 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 January 2013 - 11:01 PM

Citeaza

iar el recomandă estomparea nuanțelor
Treaba asta, in modelism, se numeste filtru si se practica in mod curent.

#6238 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 January 2013 - 11:02 PM

@ gobi - de acord cu ce spui dar dintre toate astea, naghinul e singurul tesut din in iar cel nealbit respecta textura si culoarea materialului de ferta origimal. Si naghinul e de mai multe calitati, grosimi, chiar si culori si fiind ceva mai teapan decat suratele de aceleasi dimensiuni, e mai usor de lucrat. Nu ii fac reclama, nu am nici fabrica nici pravalie si trebuie sa ma rog destul de mult de patroana de la pravalie sa imi aduca, nu se prea vinde, dar am constatat ca e cel mai potrivit pentru tipul asta de vele. Nu e insa regula, ficare foloseste ceea ce crede potrivit sau mai potrivit.

@ Repulse - nu vreau sa iti tai elanul, da-i 'nainte cu tupeu, dar oricat ti-ar place sa finisezi sunt portiuni care trebuiesc slefuite in lung pentru o suprafata plana si uniforma. Printre saborduri e cam greu, o sa iti ramana cate un ,,guleras''
la fiecare. Asta pentru cei mai nazurosi ca altfel suprafata ar trebui sa fie cam ,,una'' din filare deci nu e prea mult de rectificat. Spor!

#6239 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2013 - 11:53 PM

@ Repulse: si eu sunt de acord cu Traian. Nu este imposibil, dar va fi foarte dificil. Mai ales daca nu ai un ochi experimentat, s-ar putea sa te trezesti ca usile tunurilor (am uitat denumirea exacta) nu vor fi deloc aliniate, poate chiar mai rau, sa vina o parte mai proeminenta decat cealalta.

#6240 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 12 January 2013 - 12:41 AM

@ Morb :


Pai usile tunurilor le pun ulterior, dupa ce inchid corabia. Daca te-ai referit la deschizaturile prin care ies tunurile : astea le trasez pe filele de bordaj apoi le tai la dimensiuni inainte sa le fixez definitiv...
Am foarte multa rabdare ; daca as putea s-o folosesc si in alte domenii he he...
O sa o scot la capat.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi