Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#6214
Postat 09 January 2013 - 06:09 PM
E posibila si realizarea dupa metoda ta doar ca acea margine de intaritura o poti face falsa, doar un tighel la cativa mm de marginea velei, de juramprejur, marginea protejata la destramare cu aracet diluat iar grandeea cusuta pe cant. pentru a usura munca la grandee se poate lipi si respectiva initial pe cantul velei.
pe_dos_ s-a mai spus, vela patrata nu e termen strict pentru o vela de forma patrata sau dreptunghiulara, in categorie se incadreaza velele care au forma unui patrulater indiferent de egalitatea laturilor. Metoda cu scosul firului are doua taisuri. e drept ca da posibilitatea taierii drepte pe tesatura, fapt care se poate realiza mai simplu prin trasare sau indoire a materialului in schimb se slabeste tesatura in zona unde s-a scos firul. La tesere, firele capata de la utilaj o anumita compresare atat laterala cat si longitudinala care contribuie la omogenizarea acesteia. La o tesatura densa cum e cea de la vele scoaterea unui fir tinde mai mult sa destrame zona decat sa ajute, Dar depinde si de material.
#6215
Postat 09 January 2013 - 06:20 PM
De ce 'reaq zic unii ca modelistii cu experienta nu dezvaluie micile trucuri chiar nu pricep si se dovedeste a fi fals. Poate n-au nimerit unde trebuie.
De retinut toate metodele si explicatiile de mai sus. Acum depinde numai de noi ce metoda folosim si cat de dibaci suntem.
Danke Herren.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 06:28 PM
#6217
Postat 09 January 2013 - 07:45 PM
Eu asa am facut pana acum la tot ce am cusut (vele). Cine le va coase de mana, cum spunea si Jeli, poate face o rama ( ca la goblen).
Eu liniile verticale le trasez cu creionul cu ajutorul unui echer, prinzand vela inainte pe o placa de lemn (pentru desen tehnic) cu bolduri sau pioneze si mergand cu echerul pe marginea placii (asa ele vor iesi paralele).
Spor la mesterit.
#6218
Postat 09 January 2013 - 08:20 PM
Z-mare, la 09 January 2013 - 07:40 PM, a spus:
Preamarite Z, eu nu am cum sa nu tin cont de sfaturi pertinente pentru simplul fapt ca as deveni impertinent, ceea ce nu mi-as dori. Ma mai amuz uneori de parerile fie puerile fie, din contra, super docte care mai mult incurca decat lamuresc lucrurile. Dar nici atunci cu rautate.
Ma bucur ca-ti place timbrul.
#6219
Postat 09 January 2013 - 08:33 PM
mishucu18, la 09 January 2013 - 01:41 PM, a spus:
ma puteti ajuta va rog cu dimensiunile pentru "vela" mica (nu stiu denumirea exacta) de la bomprest? cea care a venit in numarul 96 si are forma trapezoidala
Multumesc anticipat
Cum de nu. Vela cu pricina se numeste civada sau civadiera. Atentie... bompres nu bomprest.
- baza mica 74mm;
- baza mare 138mm;
- inaltimea 90mm;
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 08:36 PM
#6220
Postat 09 January 2013 - 10:54 PM
cu ce vi se pare ca seamana galionul asta
http://www.cornwallm...san-marcos.html
#6221
Postat 10 January 2013 - 08:03 AM
...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.
Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 10 January 2013 - 08:15 AM
#6222
Postat 10 January 2013 - 10:23 AM
Leo2003, la 10 January 2013 - 08:03 AM, a spus:
...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.
Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.
In general, nave din aceeasi perioada si din aceeasi clasa seamana intre ele in mare, diferentele fiind date de locul si constructorul navei si solocitarile armatorului.
Verga tine intinse colturile velei. In zona pupa, latimea la punte e destul de mica fapt care nu poate asigura intinderea velei doar din manevre iar la vant vela are tendinta de a se face ,,punga'' de aceea colturile trebuiesc tinute intinse, normal e sa fie. verga. Mai tarziu, odata cu trecerea de la brigantina la randa, in unele situatii de necesitate la verga se mai putea inverga o vela patrata dar situatia era rar folosita dat fiind faptul ca se ingreuna manevra randei iar de obicei respectiva vela masca vela mare. Chiar si efectul ei era redus datorita randei care ii masca jumatate din suprafata in momentul in care se naviga cu vant lateral.
Aceasta postare a fost editata de traian: 10 January 2013 - 10:27 AM
#6223
Postat 10 January 2013 - 01:24 PM
Cand spun ca le-am fardat nu glumesc. Am folosit chiar farduri, de duzina, ce-i drept.
#6229
Postat 10 January 2013 - 09:49 PM
Spunea cineva pe aici, Staric, sau cine, că nu poți învechi/uza doar unul dintre detalii. Dacă te hotărăști să se vadă o anumită uzură pe un detaliu, toate detaliile trebuie să prezinte grade de uzură plauzibile. Eu, cum nu știu cum arată aceste detalii în stare uzată - de tehnicile care realizează asta nici nu mai vorbesc - am zis să reprezint SIB-ul „scos din cutie”. Bănuiesc eu că nici la data intrării în serviciu nu era tocmai-tocmai, că până au montat greementul puteau să murdărească restul binișor, dar mă rog, să zicem că au fost puși să frece punțile etc...
#6230
Postat 11 January 2013 - 02:53 PM
#6232
Postat 11 January 2013 - 07:21 PM
Pun si eu cateva poze cu micile mele progrese....
Inainte :
Ce am mai lucrat :
Parapetii de la prova i-am facut eu ; cei de la Dea nu se potriveau de nici o culoare...
Streasina de deasupra usilor e facuta tot de mine (aveam o bucatica de lemn de nuc negru) si este facuta dintr-o singura bucata.
Asa cum spuneam m-am hotarat sa fixez mai intai tunurile si apoi sa vin cu filele de bordaj. Am demarat si actiunea asta.
Sub fiecare tun am adaugat :
Rotile sunt nituite nu lipite.
Apoi am incercat sa le distribui cat mai simetric pe punte, am curatat lacul unde era necesar si le-am lipit.
Apoi am inceput sa adaug filele de bordaj.
Pana acum :
Am adaugat si tunurile de la pupa :
Ca bonus un mic ornment ce o sa vina intre usile de la prova :
Saptamana ce vine sper sa reusesc sa inchid complet partea asta si sa incep finisarea.
P.S.
Leo, imi place mult corabia ta.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 January 2013 - 07:27 PM
#6233
Postat 11 January 2013 - 07:47 PM
Citeaza
Asa ca una este "scos ca din cutie", alta uzat si alta cu detliile evidentiate.
Scuzati prea lunga dizertatie.