Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6214 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 January 2013 - 06:09 PM

Leo _ daca ti-e greu cu tivul de pe margine ( eu ma incapatanez sa il numesc bordee dupa cum am invatat pe vremuri ) ai putea incerca o alta varianta decat cu indoirea respectivei margini, desi o masina de cusut ar trebui sa aiba accesoriile necesare unei astfel de operatii si scoate un tiv uniform si la latimea dorita. La mercerii se gaseste o banda de tesatura un fel de panglica de latimi variind intre 4 mm - 30 mm pe care eu o achizitiones sub numele de rejansa. e folosita la dublarea interioara a mansetelor de la camasi, pantaloni, sau pentru diverse intarituri. Materialul e variabil ca grosime si nuanta dar in genere are aceeasi textura ca si naghinul. O bandade 4 mm indoita pe lung si prinsa pe marginile velei e destul de multumitoare scopului. Cam asa sunt realizate velele Santei Leocadia.
E posibila si realizarea dupa metoda ta doar ca acea margine de intaritura o poti face falsa, doar un tighel la cativa mm de marginea velei, de juramprejur, marginea protejata la destramare cu aracet diluat iar grandeea cusuta pe cant. pentru a usura munca la grandee se poate lipi si respectiva initial pe cantul velei.


pe_dos_ s-a mai spus, vela patrata nu e termen strict pentru o vela de forma patrata sau dreptunghiulara, in categorie se incadreaza velele care au forma unui patrulater indiferent de egalitatea laturilor. Metoda cu scosul firului are doua taisuri. e drept ca da posibilitatea taierii drepte pe tesatura, fapt care se poate realiza mai simplu prin trasare sau indoire a materialului in schimb se slabeste tesatura in zona unde s-a scos firul. La tesere, firele capata de la utilaj o anumita compresare atat laterala cat si longitudinala care contribuie la omogenizarea acesteia. La o tesatura densa cum e cea de la vele scoaterea unui fir tinde mai mult sa destrame zona decat sa ajute, Dar depinde si de material.

#6215 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 06:20 PM

Ma declar pe deplin multumit si, pentru mine, subiectul este incheiat.
De ce 'reaq zic unii ca modelistii cu experienta nu dezvaluie micile trucuri chiar nu pricep si se dovedeste a fi fals. Poate n-au nimerit unde trebuie.

De retinut toate metodele si explicatiile de mai sus. Acum depinde numai de noi ce metoda folosim si cat de dibaci suntem.
Danke Herren. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 06:28 PM


#6216 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 January 2013 - 07:40 PM

Citeaza

Tinand cont si de recomandarile colegilor am modificat si fonturile cu ceva mai "antic".
E, alta poveste nu???? Imi place cum a iesit!!.

#6217 Useril este offline   ovidiusc23 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 25-May 06
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 09 January 2013 - 07:45 PM

Ce spune Jeli la folosirea pentru marginea velei a aracetului este perfect adevarat, dai cu aracet si panza nu se mai destrama la taiere si se indoaie cam dupa bunul tau plac (cu ajutorul unei linii sau echer poti presa foarte usor), adica de doua ori (si asa rezulta "tivul") chiar daca o sa cosi mai greu asta datorita intaririi panzei de catre aracet. Vela o tai mai mare pentru a avea destul material si pentru "tiv".
Eu asa am facut pana acum la tot ce am cusut (vele). Cine le va coase de mana, cum spunea si Jeli, poate face o rama ( ca la goblen).
Eu liniile verticale le trasez cu creionul cu ajutorul unui echer, prinzand vela inainte pe o placa de lemn (pentru desen tehnic) cu bolduri sau pioneze si mergand cu echerul pe marginea placii (asa ele vor iesi paralele).

Spor la mesterit.

#6218 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 08:20 PM

Vezi postareaZ-mare, la 09 January 2013 - 07:40 PM, a spus:

E, alta poveste nu???? Imi place cum a iesit!!.

Preamarite Z, eu nu am cum sa nu tin cont de sfaturi pertinente pentru simplul fapt ca as deveni impertinent, ceea ce nu mi-as dori. Ma mai amuz uneori de parerile fie puerile fie, din contra, super docte care mai mult incurca decat lamuresc lucrurile. Dar nici atunci cu rautate. Imagine postata
Ma bucur ca-ti place timbrul.




#6219 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 08:33 PM

Vezi postareamishucu18, la 09 January 2013 - 01:41 PM, a spus:

Buna ziua,

ma puteti ajuta va rog cu dimensiunile pentru "vela" mica (nu stiu denumirea exacta) de la bomprest? cea care a venit in numarul 96 si are forma trapezoidala

Multumesc anticipat


Cum de nu. Vela cu pricina se numeste civada sau civadiera. Atentie... bompres nu bomprest.
- baza mica 74mm;
- baza mare 138mm;
- inaltimea 90mm;

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 08:36 PM


#6220 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2013 - 10:54 PM

Pentru profesionisti>

cu ce vi se pare ca seamana galionul asta

http://www.cornwallm...san-marcos.html

#6221 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 08:03 AM

Seamana cu asta...

Imagine atasata: Clipboard01.jpg

...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.


Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.

Imagine atasata: 320-448-thickbox.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 10 January 2013 - 08:15 AM


#6222 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 January 2013 - 10:23 AM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2013 - 08:03 AM, a spus:

Seamana cu asta...
...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.

Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.



In general, nave din aceeasi perioada si din aceeasi clasa seamana intre ele in mare, diferentele fiind date de locul si constructorul navei si solocitarile armatorului.

Verga tine intinse colturile velei. In zona pupa, latimea la punte e destul de mica fapt care nu poate asigura intinderea velei doar din manevre iar la vant vela are tendinta de a se face ,,punga'' de aceea colturile trebuiesc tinute intinse, normal e sa fie. verga. Mai tarziu, odata cu trecerea de la brigantina la randa, in unele situatii de necesitate la verga se mai putea inverga o vela patrata dar situatia era rar folosita dat fiind faptul ca se ingreuna manevra randei iar de obicei respectiva vela masca vela mare. Chiar si efectul ei era redus datorita randei care ii masca jumatate din suprafata in momentul in care se naviga cu vant lateral.

Aceasta postare a fost editata de traian: 10 January 2013 - 10:27 AM


#6223 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 01:24 PM

Baieti, acum ceva... mai "de vara". Mi-a atras atentia mai de mult un coleg meserias, becher, nu spui cine, cum ca scarile si rampa de incarcare ar fi cam "stoc" si nu ar da chiar bine. In consecinta m-am gandit sa le fardez nitel. Habar nu am daca la acest gen de modelism naval se folosete o astfel de metoda ca, recunosc, n-am intrebat pe nimeni. Sper ca din imaginea de mai jos se observa diferentele.

Imagine atasata: combinat.jpg

Cand spun ca le-am fardat nu glumesc. Am folosit chiar farduri, de duzina, ce-i drept.

Imagine atasata: DSCF0009_filtered.jpg

#6224 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 10 January 2013 - 03:49 PM

daca in dreapta sunt scarile nefardate, si in stanga cele fardate , atunci da , pot pentru ca sa vad ceva diferente. alminteri, canci... :blink:

#6225 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 05:11 PM

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata

#6226 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2013 - 06:12 PM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2013 - 05:11 PM, a spus:

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata



io zic ca e pe dos... in dreapta fardate si in stinga nefardate.

#6227 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 07:39 PM

Vezi postareanyck, la 10 January 2013 - 06:12 PM, a spus:

io zic ca e pe dos... in dreapta fardate si in stinga nefardate.


Pe_dos e colegul nostru, dar, asa este. Imagine postata

#6228 Useril este offline   florinx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 251
  • Inregistrat: 07-April 11
  • Location:brasov
  • Interests:marina

Postat 10 January 2013 - 08:37 PM

scarile poate ar trebui inegrite si tocite pe alocuri ,este interesant cum poti urca,sau cobori pe ele incaltat cu bocanci [sau descult] si sa nu aiba nici o urma.

#6229 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 January 2013 - 09:49 PM

Sunt noi, ca toată corabia. :rolleyes:

Spunea cineva pe aici, Staric, sau cine, că nu poți învechi/uza doar unul dintre detalii. Dacă te hotărăști să se vadă o anumită uzură pe un detaliu, toate detaliile trebuie să prezinte grade de uzură plauzibile. Eu, cum nu știu cum arată aceste detalii în stare uzată - de tehnicile care realizează asta nici nu mai vorbesc - am zis să reprezint SIB-ul „scos din cutie”. Bănuiesc eu că nici la data intrării în serviciu nu era tocmai-tocmai, că până au montat greementul puteau să murdărească restul binișor, dar mă rog, să zicem că au fost puși să frece punțile etc...

#6230 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 11 January 2013 - 02:53 PM

am mers din curiozitate sa vad (pipai...) acest nanghin, folosit de unii dintre voi la confectionarea velelor, si am constatat ca exista cel putin trei variante de material mai docile (fine...) decat acesta. in ordinea numerelor de pe tricou , acestea sunt: batist , olandina , bumbac satinat . succesuri.

#6231 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 January 2013 - 04:59 PM

Tot ce este posibil nu este exclus. Nanghin mi s-a recomandat, nanghin am luat. Vezi ca e de mai multe grosimi si asta. Am luat cel mai subtire cre "se exista".

#6232 Useril este offline   Repulse 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 229
  • Inregistrat: 03-August 08

Postat 11 January 2013 - 07:21 PM

Bine v-am regasit si la multi ani.
Pun si eu cateva poze cu micile mele progrese....
Inainte :
Imagine atasata: DSC01065.JPG
Ce am mai lucrat :
Imagine atasata: DSC01103.jpg

Parapetii de la prova i-am facut eu ; cei de la Dea nu se potriveau de nici o culoare...
Streasina de deasupra usilor e facuta tot de mine (aveam o bucatica de lemn de nuc negru) si este facuta dintr-o singura bucata.

Asa cum spuneam m-am hotarat sa fixez mai intai tunurile si apoi sa vin cu filele de bordaj. Am demarat si actiunea asta.
Sub fiecare tun am adaugat :
Imagine atasata: DSC01110.jpg
Rotile sunt nituite nu lipite.
Apoi am incercat sa le distribui cat mai simetric pe punte, am curatat lacul unde era necesar si le-am lipit.
Apoi am inceput sa adaug filele de bordaj.
Pana acum :
Imagine atasata: DSC01099.jpg
Imagine atasata: DSC01101.jpg

Am adaugat si tunurile de la pupa :
Imagine atasata: DSC01102.jpg

Ca bonus un mic ornment ce o sa vina intre usile de la prova :
Imagine atasata: DSC01113.jpg

Saptamana ce vine sper sa reusesc sa inchid complet partea asta si sa incep finisarea.

P.S.
Leo, imi place mult corabia ta.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 January 2013 - 07:27 PM


#6233 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 January 2013 - 07:47 PM

Citeaza

am zis să reprezint SIB-ul „scos din cutie”.
Pe_dos, problema asta a mai fost discutata de nenumarate ori la rubricile de aviatie sau blindate. Sunt doua aspecte cam diferite: uzura si evidentierea detaliilor. Bun, nu ne lagam de uzura, aia e stiuta: vopsea sarita, decolorari, noroi, urma de fum, rugina, parti metalice "lustruite" de folosire etc. In privinta evidentierii detaliilor, treaba se schimba. Ochiul este invatat sa observe detaliile si profunzimile prin jocul de lumini, umbre si culoare. La scari mici si foarte mici, aces joc nu mai este perceput ca la dimensiuni reale, asa ca imaginea apare "eronata", adica de cele mai multe ori, plata. Se poate face un experiment simplu. Luati un obiect simplu, o cutie cilindrica de exemplu, de culoare neagra si priviti-l in lumina. Ce culoare are???? Luati unul din tunurile SIB-ului, vopsit in culoare metalica si, prin tufuire, dati usor cu o vopsea de culoare gri deschis peste muchiile virfului tevii, atit pe interior, cit si pe exterior, si observati diferentele.
Asa ca una este "scos ca din cutie", alta uzat si alta cu detliile evidentiate.
Scuzati prea lunga dizertatie.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi