Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#6207 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 January 2013 - 03:42 PM

Leo2003, velele tale ce formă vor avea? Adică, atunci când am propus aici o formă ca a lui jeli, ai spus că nu corespunde perioada, că pe vremea SIB-ului velele erau dreptunghiulare. Să înțeleg că vela lui jeli nu este pentru SIB, ci pentru o corabie de mai târziu?

#6208 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 03:46 PM

Dupa geometria lor nu par a fi de la SIB. Dar, poate ma insel. Eu am sa respect geometria velelor furnizate de catre DeA. Ce ziceam acolo nu era de la mine. Asa am vazut in lucrarea respectiva.

Partea trista e ca nu stiu cum naiba sa le fac, asa cum ziceam mai sus.

Ma gandesc daca merge sa croiesc velele la dimensiune, si pe margine sa dau un aracet, subtire, diluat ca sa evit destramarea. Dupa uscare sa cos, de mana, grandeea. Toate astea dupa ce am tras tighelurile la masina pentru ferte. Da nu o sa mai aiba marginea aia. Cum sa o fac asa de ingusta si fara sa se ingroase ca dracu, ramane un mister pentru mine.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 03:56 PM


#6209 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 January 2013 - 03:59 PM

Din câte știu eu, tăierea „dreaptă”, fără scame, se face scoțând din țesătură un fir. Apoi se taie pe locul respectiv.
Eu aș scoate cele două fire paralele de marcaj ale marginii, aș tăia marginea doar pe unul, aș lipi marginea pe velă aliniat la interior, iar după uscare aș tăia marginea cu tot cu vela, spre exterior, orientându-mă după celălalt fir scos. Pe exterior grandeea maschează capetele tăiate. Nu știu metoda să fie frumos și pe interior poate, totuși, trebuie tiv, îndoit pe firul scos. Trebuie încercat, dar eu încă n-am ajuns acolo.

#6210 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 09 January 2013 - 05:23 PM

leo , eu am impaturit o fasie de material in patru , din care am facut marginile. se cos de vela circular, dintr-o parte in cealalta . calcate bine cu fierul nu mai arata urat. abia dupa aceea se coase grandeea.

#6211 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 05:35 PM

Ai dreptate gobi. Pai credeati ca am liniste. Cum am intrat in casa am bagat fierul in priza si am calcat repede un tiv facut in trei. M-am linistit. Arata ok dupa calcat. Acum sa vad cat sunt de dibaci la croit si cusut. Pentru croit mi-am facut sabloane pe carton de 0.3mm. Le lipesc cu Scotch dublu-adeziv pe material si gata croiala. Am gandit tivul de margine de 3mm.
Sabloanele sunt vectorizate si daca ma enervez le decupez laser. Imagine postata

Ma gandesc sa dau panza la apa si sa o calc bine inainte de croire. Are din balotare ceva cute.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 05:42 PM


#6212 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 09 January 2013 - 05:55 PM

Vezi postareaLeo2003, la 09 January 2013 - 03:15 PM, a spus:



Am o banuiala si o intrebare. Ai zis ca acele benzi subtiri de panza de pe margini sunt lipite. Banuiesc ca sunt lipite cu aracet ceva mai diluat. Intrebarea mea este cum reusesti sa tai benzi asa de inguste din acelasi material material. Nu par a avea mai mult de 2 - 3mm. Apoi la lipire nu au tendinta sa se detrame fie benzile, fie marginea velei? Este adevarat ca odata cu coaserea grandeei se impiedica si destramarea marginii velei. Intreb asta, deoarece coaserea marginii velei in interior, ca la un tiv, duce la triplarea grosimii marginii velei ceea ce arata cam nasol. Mi se pare mai elegant cu acele bentite dar nu ma prind cum "vine de se leaga".

Chiar nu stiu cum 'reaq sa rezolv marginea velei. :unknw:


Asa cum spuneam ,las pinza mai mare in toate partile cu aproximativ 5 cm. dupa ce am cusut linile verticale,trasez cu creionul forma exacta a velei.Cu ajutorul unor sabloane din carton desenez pe o fisie de pinza de 5 cm partea de jos a velei,sau o laterala, sau partea de sus a velei (respectind linia care vine pe interiorul velei)si o dau cu aracet foarte diluat.dupa uscare o pot taia cum vreau eu cu o ajutorul unei foarfeci care taie bine.Lipesc fisia pe linia desenata pe vela,cu aracet si dupa uscare tai si partea exterioara a fisiei si totodata si a velei.La fel procedez cu toate laturile velei ,dupa care dau gaurile unde vin cusaturile.Parima care vine pe marginea velei o lipesc cu super glue de "cantul"velei,apoi o cos.Dupa spalare aracetul dispare de pe vela.


Velele din pozele ce le-am prezentat sint de la o cogga hanseatica din secolul 15.Nu stiu cit de corecte sint,pt ca nava este lucrata dupa un plan de kit.

Daca nu am raspuns la toate intrebarile ,va rog sa imi spuneti .



#6213 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 06:06 PM

Vezi postareajeli, la 09 January 2013 - 05:55 PM, a spus:

Daca nu am raspuns la toate intrebarile ,va rog sa imi spuneti .


Thank you sir. Imagine postataLamurit.



#6214 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 January 2013 - 06:09 PM

Leo _ daca ti-e greu cu tivul de pe margine ( eu ma incapatanez sa il numesc bordee dupa cum am invatat pe vremuri ) ai putea incerca o alta varianta decat cu indoirea respectivei margini, desi o masina de cusut ar trebui sa aiba accesoriile necesare unei astfel de operatii si scoate un tiv uniform si la latimea dorita. La mercerii se gaseste o banda de tesatura un fel de panglica de latimi variind intre 4 mm - 30 mm pe care eu o achizitiones sub numele de rejansa. e folosita la dublarea interioara a mansetelor de la camasi, pantaloni, sau pentru diverse intarituri. Materialul e variabil ca grosime si nuanta dar in genere are aceeasi textura ca si naghinul. O bandade 4 mm indoita pe lung si prinsa pe marginile velei e destul de multumitoare scopului. Cam asa sunt realizate velele Santei Leocadia.
E posibila si realizarea dupa metoda ta doar ca acea margine de intaritura o poti face falsa, doar un tighel la cativa mm de marginea velei, de juramprejur, marginea protejata la destramare cu aracet diluat iar grandeea cusuta pe cant. pentru a usura munca la grandee se poate lipi si respectiva initial pe cantul velei.


pe_dos_ s-a mai spus, vela patrata nu e termen strict pentru o vela de forma patrata sau dreptunghiulara, in categorie se incadreaza velele care au forma unui patrulater indiferent de egalitatea laturilor. Metoda cu scosul firului are doua taisuri. e drept ca da posibilitatea taierii drepte pe tesatura, fapt care se poate realiza mai simplu prin trasare sau indoire a materialului in schimb se slabeste tesatura in zona unde s-a scos firul. La tesere, firele capata de la utilaj o anumita compresare atat laterala cat si longitudinala care contribuie la omogenizarea acesteia. La o tesatura densa cum e cea de la vele scoaterea unui fir tinde mai mult sa destrame zona decat sa ajute, Dar depinde si de material.

#6215 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 06:20 PM

Ma declar pe deplin multumit si, pentru mine, subiectul este incheiat.
De ce 'reaq zic unii ca modelistii cu experienta nu dezvaluie micile trucuri chiar nu pricep si se dovedeste a fi fals. Poate n-au nimerit unde trebuie.

De retinut toate metodele si explicatiile de mai sus. Acum depinde numai de noi ce metoda folosim si cat de dibaci suntem.
Danke Herren. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 06:28 PM


#6216 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 January 2013 - 07:40 PM

Citeaza

Tinand cont si de recomandarile colegilor am modificat si fonturile cu ceva mai "antic".
E, alta poveste nu???? Imi place cum a iesit!!.

#6217 Useril este offline   ovidiusc23 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 25-May 06
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 09 January 2013 - 07:45 PM

Ce spune Jeli la folosirea pentru marginea velei a aracetului este perfect adevarat, dai cu aracet si panza nu se mai destrama la taiere si se indoaie cam dupa bunul tau plac (cu ajutorul unei linii sau echer poti presa foarte usor), adica de doua ori (si asa rezulta "tivul") chiar daca o sa cosi mai greu asta datorita intaririi panzei de catre aracet. Vela o tai mai mare pentru a avea destul material si pentru "tiv".
Eu asa am facut pana acum la tot ce am cusut (vele). Cine le va coase de mana, cum spunea si Jeli, poate face o rama ( ca la goblen).
Eu liniile verticale le trasez cu creionul cu ajutorul unui echer, prinzand vela inainte pe o placa de lemn (pentru desen tehnic) cu bolduri sau pioneze si mergand cu echerul pe marginea placii (asa ele vor iesi paralele).

Spor la mesterit.

#6218 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 08:20 PM

Vezi postareaZ-mare, la 09 January 2013 - 07:40 PM, a spus:

E, alta poveste nu???? Imi place cum a iesit!!.

Preamarite Z, eu nu am cum sa nu tin cont de sfaturi pertinente pentru simplul fapt ca as deveni impertinent, ceea ce nu mi-as dori. Ma mai amuz uneori de parerile fie puerile fie, din contra, super docte care mai mult incurca decat lamuresc lucrurile. Dar nici atunci cu rautate. Imagine postata
Ma bucur ca-ti place timbrul.




#6219 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 January 2013 - 08:33 PM

Vezi postareamishucu18, la 09 January 2013 - 01:41 PM, a spus:

Buna ziua,

ma puteti ajuta va rog cu dimensiunile pentru "vela" mica (nu stiu denumirea exacta) de la bomprest? cea care a venit in numarul 96 si are forma trapezoidala

Multumesc anticipat


Cum de nu. Vela cu pricina se numeste civada sau civadiera. Atentie... bompres nu bomprest.
- baza mica 74mm;
- baza mare 138mm;
- inaltimea 90mm;

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 08:36 PM


#6220 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2013 - 10:54 PM

Pentru profesionisti>

cu ce vi se pare ca seamana galionul asta

http://www.cornwallm...san-marcos.html

#6221 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 08:03 AM

Seamana cu asta...

Imagine atasata: Clipboard01.jpg

...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.


Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.

Imagine atasata: 320-448-thickbox.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 10 January 2013 - 08:15 AM


#6222 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 January 2013 - 10:23 AM

Vezi postareaLeo2003, la 10 January 2013 - 08:03 AM, a spus:

Seamana cu asta...
...care, la randul lui, seamana cu SIB-ul nostru ca doar sunt facute dupa acelasi plan de kit.

Poate sa-mi explice si mie cineva ce rol are verga marcata din imaginea de mai jos? Am vazut nave cu brigantina la artimon si cu acea verga si fara.



In general, nave din aceeasi perioada si din aceeasi clasa seamana intre ele in mare, diferentele fiind date de locul si constructorul navei si solocitarile armatorului.

Verga tine intinse colturile velei. In zona pupa, latimea la punte e destul de mica fapt care nu poate asigura intinderea velei doar din manevre iar la vant vela are tendinta de a se face ,,punga'' de aceea colturile trebuiesc tinute intinse, normal e sa fie. verga. Mai tarziu, odata cu trecerea de la brigantina la randa, in unele situatii de necesitate la verga se mai putea inverga o vela patrata dar situatia era rar folosita dat fiind faptul ca se ingreuna manevra randei iar de obicei respectiva vela masca vela mare. Chiar si efectul ei era redus datorita randei care ii masca jumatate din suprafata in momentul in care se naviga cu vant lateral.

Aceasta postare a fost editata de traian: 10 January 2013 - 10:27 AM


#6223 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 01:24 PM

Baieti, acum ceva... mai "de vara". Mi-a atras atentia mai de mult un coleg meserias, becher, nu spui cine, cum ca scarile si rampa de incarcare ar fi cam "stoc" si nu ar da chiar bine. In consecinta m-am gandit sa le fardez nitel. Habar nu am daca la acest gen de modelism naval se folosete o astfel de metoda ca, recunosc, n-am intrebat pe nimeni. Sper ca din imaginea de mai jos se observa diferentele.

Imagine atasata: combinat.jpg

Cand spun ca le-am fardat nu glumesc. Am folosit chiar farduri, de duzina, ce-i drept.

Imagine atasata: DSCF0009_filtered.jpg

#6224 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 10 January 2013 - 03:49 PM

daca in dreapta sunt scarile nefardate, si in stanga cele fardate , atunci da , pot pentru ca sa vad ceva diferente. alminteri, canci... :blink:

#6225 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 January 2013 - 05:11 PM

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata

#6226 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2013 - 06:12 PM

 Leo2003, la 10 January 2013 - 05:11 PM, a spus:

Imagine postata E alminteri. Adica canci.Imagine postata Mare bai nu-i. Imagine postata



io zic ca e pe dos... in dreapta fardate si in stinga nefardate.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi