Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#6197
Postat 08 January 2013 - 10:18 PM
gorgoroth, la 08 January 2013 - 07:53 PM, a spus:
Merci mult !!!
Ok, gorgoroth, nu este o problema sa iti spun cum am facut eu cu toate ca sunt pe acest forum alti baieti care sunt mult mai in masura sa dea sfaturi decat mine. Dar daca totusi m-ai intrebat pe mine cum am facut nu este niciun secret. Grilajele de la geamuri le-am facut din bucatelele date de DeA pentru grilaje (alea pe care sta si barcuta) ... peste am lipit bucati din carcasa de CD ca sa imite geamul. Le-am facut la dimensiunile dorite. Am dat gaurri si am decupat in corpul navei dupa care am venit cu rama de jur imprejur. Ramele sunt facute din bete de chibrit pe lateral iar la partea de sus si de jos din bucati din filele de bordaj decupate slefuite si mai stiu eu ce ca sa aiba cat de cat forma.Lipite intre ele sa ia forma de rama si apoi smirgheluite pana au ramas la grosimea de 1 mm. Asta este metoda pe care am folosit-o eu, dar, repet sunt baieti mai in masura de la care sa iei lectii ca sa iasa ceva nu frumos ci deosebit.
Iata si ceva poze.
#6198
Postat 08 January 2013 - 10:30 PM
Leo2003, la 08 January 2013 - 09:14 PM, a spus:
Aici e mai simplu. Vezi Historic Ship Models, pg. 257.
@jeli Cusaturile alea veriticale de ferte par facute la masina. Daca ma insel, scuze si toata stima.
Pozele mai ascund din defecte,dar te asigur ca in realitate sint anumite imperfectiuni.Absolut toate cusaturile de pe acele vele sint facute manual.
Dupa ce am spalat pinza,am facut o rama din baghete pe care am lipit materialul.Rama era mai mare decit ar fi trebuit sa fie vela cu aproximativ 5 cm cam in toate patru partile.Apoi am tras linii cu creionul unde ar fi venit cusaturile. Am cusut cu ata lunga ca sa nu trebuiasca sa o innadesc,si m-am dus pe o parte cu cusatura.dupa ce am terminat linia pe pinza se vedea un spatiu liber,apoi o linie de ata,un spatiu liber si o linie de ata.Cind am ajuns la capatul liniei am intors pinza si am cusut la fel ,avind grija sa impung pinza in acelasi gauri pe care am facut prima fata.Dupa ce am terminat de cusut toata pinza,am lipit pe margini fisii subtiri de pinza ,pe care apoi le-am gaurit unde ar fi trebuit sa intre ata,apoi am cusust acele parti.Dupa ce am terminat toata pinza de cusut.am taiat rama de lemn si am spalat pinza ca sa o sifonez si sa dispara linile de la creion.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 08 January 2013 - 10:43 PM
#6199
Postat 08 January 2013 - 10:52 PM
Aceasta postare a fost editata de gobi71: 08 January 2013 - 10:57 PM
#6203
Postat 09 January 2013 - 11:55 AM
#6206
Postat 09 January 2013 - 03:15 PM
jeli, la 09 January 2013 - 08:23 AM, a spus:
Eu unul nu mai am niciun fel de dubiu cu privire la faptul ca velele sunt lucrate exclusiv manual.
Am o banuiala si o intrebare. Ai zis ca acele benzi subtiri de panza de pe margini sunt lipite. Banuiesc ca sunt lipite cu aracet ceva mai diluat. Intrebarea mea este cum reusesti sa tai benzi asa de inguste din acelasi material material. Nu par a avea mai mult de 2 - 3mm. Apoi la lipire nu au tendinta sa se detrame fie benzile, fie marginea velei? Este adevarat ca odata cu coaserea grandeei se impiedica si destramarea marginii velei. Intreb asta, deoarece coaserea marginii velei in interior, ca la un tiv, duce la triplarea grosimii marginii velei ceea ce arata cam nasol. Mi se pare mai elegant cu acele bentite dar nu ma prind cum "vine de se leaga".
Chiar nu stiu cum 'reaq sa rezolv marginea velei.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 03:42 PM
#6207
Postat 09 January 2013 - 03:42 PM
#6208
Postat 09 January 2013 - 03:46 PM
Partea trista e ca nu stiu cum naiba sa le fac, asa cum ziceam mai sus.
Ma gandesc daca merge sa croiesc velele la dimensiune, si pe margine sa dau un aracet, subtire, diluat ca sa evit destramarea. Dupa uscare sa cos, de mana, grandeea. Toate astea dupa ce am tras tighelurile la masina pentru ferte. Da nu o sa mai aiba marginea aia. Cum sa o fac asa de ingusta si fara sa se ingroase ca dracu, ramane un mister pentru mine.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 03:56 PM
#6209
Postat 09 January 2013 - 03:59 PM
Eu aș scoate cele două fire paralele de marcaj ale marginii, aș tăia marginea doar pe unul, aș lipi marginea pe velă aliniat la interior, iar după uscare aș tăia marginea cu tot cu vela, spre exterior, orientându-mă după celălalt fir scos. Pe exterior grandeea maschează capetele tăiate. Nu știu metoda să fie frumos și pe interior poate, totuși, trebuie tiv, îndoit pe firul scos. Trebuie încercat, dar eu încă n-am ajuns acolo.
#6211
Postat 09 January 2013 - 05:35 PM
Sabloanele sunt vectorizate si daca ma enervez le decupez laser.
Ma gandesc sa dau panza la apa si sa o calc bine inainte de croire. Are din balotare ceva cute.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 05:42 PM
#6212
Postat 09 January 2013 - 05:55 PM
Leo2003, la 09 January 2013 - 03:15 PM, a spus:
Am o banuiala si o intrebare. Ai zis ca acele benzi subtiri de panza de pe margini sunt lipite. Banuiesc ca sunt lipite cu aracet ceva mai diluat. Intrebarea mea este cum reusesti sa tai benzi asa de inguste din acelasi material material. Nu par a avea mai mult de 2 - 3mm. Apoi la lipire nu au tendinta sa se detrame fie benzile, fie marginea velei? Este adevarat ca odata cu coaserea grandeei se impiedica si destramarea marginii velei. Intreb asta, deoarece coaserea marginii velei in interior, ca la un tiv, duce la triplarea grosimii marginii velei ceea ce arata cam nasol. Mi se pare mai elegant cu acele bentite dar nu ma prind cum "vine de se leaga".
Chiar nu stiu cum 'reaq sa rezolv marginea velei.
Asa cum spuneam ,las pinza mai mare in toate partile cu aproximativ 5 cm. dupa ce am cusut linile verticale,trasez cu creionul forma exacta a velei.Cu ajutorul unor sabloane din carton desenez pe o fisie de pinza de 5 cm partea de jos a velei,sau o laterala, sau partea de sus a velei (respectind linia care vine pe interiorul velei)si o dau cu aracet foarte diluat.dupa uscare o pot taia cum vreau eu cu o ajutorul unei foarfeci care taie bine.Lipesc fisia pe linia desenata pe vela,cu aracet si dupa uscare tai si partea exterioara a fisiei si totodata si a velei.La fel procedez cu toate laturile velei ,dupa care dau gaurile unde vin cusaturile.Parima care vine pe marginea velei o lipesc cu super glue de "cantul"velei,apoi o cos.Dupa spalare aracetul dispare de pe vela.
Velele din pozele ce le-am prezentat sint de la o cogga hanseatica din secolul 15.Nu stiu cit de corecte sint,pt ca nava este lucrata dupa un plan de kit.
Daca nu am raspuns la toate intrebarile ,va rog sa imi spuneti .
#6214
Postat 09 January 2013 - 06:09 PM
E posibila si realizarea dupa metoda ta doar ca acea margine de intaritura o poti face falsa, doar un tighel la cativa mm de marginea velei, de juramprejur, marginea protejata la destramare cu aracet diluat iar grandeea cusuta pe cant. pentru a usura munca la grandee se poate lipi si respectiva initial pe cantul velei.
pe_dos_ s-a mai spus, vela patrata nu e termen strict pentru o vela de forma patrata sau dreptunghiulara, in categorie se incadreaza velele care au forma unui patrulater indiferent de egalitatea laturilor. Metoda cu scosul firului are doua taisuri. e drept ca da posibilitatea taierii drepte pe tesatura, fapt care se poate realiza mai simplu prin trasare sau indoire a materialului in schimb se slabeste tesatura in zona unde s-a scos firul. La tesere, firele capata de la utilaj o anumita compresare atat laterala cat si longitudinala care contribuie la omogenizarea acesteia. La o tesatura densa cum e cea de la vele scoaterea unui fir tinde mai mult sa destrame zona decat sa ajute, Dar depinde si de material.
#6215
Postat 09 January 2013 - 06:20 PM
De ce 'reaq zic unii ca modelistii cu experienta nu dezvaluie micile trucuri chiar nu pricep si se dovedeste a fi fals. Poate n-au nimerit unde trebuie.
De retinut toate metodele si explicatiile de mai sus. Acum depinde numai de noi ce metoda folosim si cat de dibaci suntem.
Danke Herren.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 January 2013 - 06:28 PM