Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#6184
Postat 07 January 2013 - 11:25 PM
florinx, la 07 January 2013 - 10:36 PM, a spus:
multumesc, dar nu inteleg faza cu sa nu fie in romana? ce vrea sa insemne
gobi71, la 07 January 2013 - 10:42 PM, a spus:
Multumesc gobi. stiu ca poate am mai facut si greseli dar pana la urma a iesit
#6185
Postat 08 January 2013 - 10:14 AM
Felicitari pentru "incapatanare si perseverenta" in finalizarea machetei. Cat despre greseli...ce mai conteaza cand ai minunatia gata. Las ca tii cont de ele data viitoare
#6186
Postat 08 January 2013 - 04:52 PM
Dimensiunile de gabarit ale timbrului sunt 70 x 16mm. Grosime 1.5mm.
Suprafata nu este lucioasa ci satinata.
Asta a iesit si nu e chiar rau dupa pararea mea. Cine vrea unul identic da fuga la "ATELIER 13" si cere eticheta cu Sfantul Ioan Botezatorul. Costa 5 lei.
Acum intrebare de baraj: Ce am io aici si pentru ce?
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 08 January 2013 - 05:38 PM
#6187
Postat 08 January 2013 - 05:00 PM
pe_dos, la 06 January 2013 - 08:21 PM, a spus:
.............. la navele adevărate am văzut grijele inclusiv pe sarturile arboreților,.....................
In constructia unui model trebuie tinut cont de o multime de aspecte, in special atunci cand documentatia aferenta e saracuta iar detaliile sumar abordate. Nu tot ceea ce se vede la alte nave e aplicabil si in cazul respectiv, multe din amanunte pot diferi chiar la nave din aceeasi clasa construite de santiere diferite.Trebuie tinut cont si de clasa de nava, desi in mare elementele sunt comune, intre clase sunt totusi diferente. Nu spun ca asa ar fi fost, nu am nimic altceva ca documentatie pe Sfant mai mult decat are cam toata lumea de aici dar prin analogie cu modele asemanatoare si la tipul de arborada si velatura folosita, grijejele sunt utile doar pana la cruceta.
#6191
Postat 08 January 2013 - 06:01 PM
Azi am trecut si pe la Bucur-Obor si am luat nanghin subtire nealbit pentru vele. O juma' de metru, lat de 90cm, 15 lei. Din velele date de catre DeAgostini voi folosi totusi ceva. Dimensiunile.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 08 January 2013 - 06:07 PM
#6192
Postat 08 January 2013 - 07:53 PM
nyck, la 07 January 2013 - 09:53 PM, a spus:
Salut si felicitari !!! Poti sa postezi o poza mai in detaliu cu ferestrele de la pupa ? poate si niste detalii cum ai improvizat deoarece capacele alea de canalizare de la revista nu-mi plac deloc.
Merci mult !!!
#6193
Postat 08 January 2013 - 08:53 PM
traian, la 08 January 2013 - 05:00 PM, a spus:
Sigur, mi-ar conveni, aș avea mai puțin de lucru. Însă eu vreau să înțeleg și de ce e așa. Cum se ajunge la nevoie la macaralele de la vergile zburătorilor? Se folosește un ochi de parâmă drept scaun, sau o scară de frânghie? Și dacă da, cum se fixează alea sus? Sau se folosesc gheare de pisică și se cațără direct pe arboret, ca pe stâlpii de lemn de pe vremuri?
gobi71, la 08 January 2013 - 05:53 PM, a spus:
De ce nu, dacă mă înveți cum? Știu să țin un ac în mână.
#6195
Postat 08 January 2013 - 09:14 PM
pe_dos, la 08 January 2013 - 08:53 PM, a spus:
Io am zis... Precum maimutelele.
pe_dos, la 08 January 2013 - 08:53 PM, a spus:
Aici e mai simplu. Vezi Historic Ship Models, pg. 257.
@jeli Cusaturile alea veriticale de ferte par facute la masina. Daca ma insel, scuze si toata stima.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 08 January 2013 - 09:22 PM
#6197
Postat 08 January 2013 - 10:18 PM
gorgoroth, la 08 January 2013 - 07:53 PM, a spus:
Merci mult !!!
Ok, gorgoroth, nu este o problema sa iti spun cum am facut eu cu toate ca sunt pe acest forum alti baieti care sunt mult mai in masura sa dea sfaturi decat mine. Dar daca totusi m-ai intrebat pe mine cum am facut nu este niciun secret. Grilajele de la geamuri le-am facut din bucatelele date de DeA pentru grilaje (alea pe care sta si barcuta) ... peste am lipit bucati din carcasa de CD ca sa imite geamul. Le-am facut la dimensiunile dorite. Am dat gaurri si am decupat in corpul navei dupa care am venit cu rama de jur imprejur. Ramele sunt facute din bete de chibrit pe lateral iar la partea de sus si de jos din bucati din filele de bordaj decupate slefuite si mai stiu eu ce ca sa aiba cat de cat forma.Lipite intre ele sa ia forma de rama si apoi smirgheluite pana au ramas la grosimea de 1 mm. Asta este metoda pe care am folosit-o eu, dar, repet sunt baieti mai in masura de la care sa iei lectii ca sa iasa ceva nu frumos ci deosebit.
Iata si ceva poze.
#6198
Postat 08 January 2013 - 10:30 PM
Leo2003, la 08 January 2013 - 09:14 PM, a spus:
Aici e mai simplu. Vezi Historic Ship Models, pg. 257.
@jeli Cusaturile alea veriticale de ferte par facute la masina. Daca ma insel, scuze si toata stima.
Pozele mai ascund din defecte,dar te asigur ca in realitate sint anumite imperfectiuni.Absolut toate cusaturile de pe acele vele sint facute manual.
Dupa ce am spalat pinza,am facut o rama din baghete pe care am lipit materialul.Rama era mai mare decit ar fi trebuit sa fie vela cu aproximativ 5 cm cam in toate patru partile.Apoi am tras linii cu creionul unde ar fi venit cusaturile. Am cusut cu ata lunga ca sa nu trebuiasca sa o innadesc,si m-am dus pe o parte cu cusatura.dupa ce am terminat linia pe pinza se vedea un spatiu liber,apoi o linie de ata,un spatiu liber si o linie de ata.Cind am ajuns la capatul liniei am intors pinza si am cusut la fel ,avind grija sa impung pinza in acelasi gauri pe care am facut prima fata.Dupa ce am terminat de cusut toata pinza,am lipit pe margini fisii subtiri de pinza ,pe care apoi le-am gaurit unde ar fi trebuit sa intre ata,apoi am cusust acele parti.Dupa ce am terminat toata pinza de cusut.am taiat rama de lemn si am spalat pinza ca sa o sifonez si sa dispara linile de la creion.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 08 January 2013 - 10:43 PM
#6199
Postat 08 January 2013 - 10:52 PM
Aceasta postare a fost editata de gobi71: 08 January 2013 - 10:57 PM