Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5974 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 02 November 2012 - 04:51 PM

nu ai gresit ca ai tras straiurile alea, nyck , numai ca ar fi bine sa le ajuti si cu sarturile, concomitent. macar unul dintre sarturi (o pereche, adica, tribord -babord...) pentru fiecare catarg, astfel incat catargele sa se alinieze frumos. ele trebuie sa arate paralele intre ele, daca nu sunt alte specificatii in plan , si inclinate usor catre pupa. in momentul asta,cred ca le-ai tensiont cam tare. un truc ar fi sa aliniezi catargul cu ajutorul unuor manevre false, legate de unde vrea muschii tai , pe care sa le indepartezi dupa ce vei fi montat manevrele adevarate, tensionate la randul lor corespunzator . succesuri

#5975 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2012 - 06:19 PM

Multumesc frumos ,,gobi71",
Am prins ideea. Eu am vrut sa fac si sarturile dar sincer sa fiu nu stiu (si nici din planuri nu inteleg prea bine) unde se prind sarturile la partea de sus. Daca m-ati putea ajuta cu un sfat asi putea sa ma apuc de lucru. Inca o data multumesc. Sfaturile si criticile voastre ma ajuta sa inteleg cum functioneaza lucrurile. O seara placuta tuturor celor ce viziteaza acest topic.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 November 2012 - 09:15 PM


#5976 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 November 2012 - 06:35 PM

A mai fost in discutie subiectul dar consider ca e bine de reluat, fiind in actualitate. La bordul unei nave, toate paramele care au o functie se numesc manevre. Se impart in manevre fixe, cele care sunt permanent legate si se lucreaza cu ele foarte rar, de obicei cand se inlocuiesc si manevre curente, cele folosite permanent pe timpul deplasarii navei, necesitand permanenta ajustare a lungimii libere, tensionarii, pozitiei elementului deservit.
La navele cu vele, manevrele fixe sunt totalitatea manevrelor care sustin (ancoreaza) arborii atat in plan longitudinal ( pe axa navei) cat si in plan transversal ( spre borduri).
Manevrele care sustin arborii in plan longitudinal spre prova ( sunt cazuri si spre pupa ) se numesc straiuri.
Manevrele care sustin arborii in plan transversal spre borduri ( chiar daca din cauza numarului mare sunt unele usor deplasate spre inapoi dar fac parte dintr-un ansamblu comun in genere aproape de transversala arborelui ) se numesac sarturi. Pe ele sunt legate o serie de parame care alcatuiesc o scara pentru accesul la etajele superioare ale arborilor numite grijele. La unele nave grijelele sunt din lemn- nu e cazul.
Manevrele care sustin arborii spre borduri dar spre pupa se numesc pataratine. Sunt fixate in borduri inapoia sarturilor si deservesc doar coloanele superioare. La unele nave cu vele pataratinele sunt mobile si se slabesc functie de directia vantului pentru a crea spatiu de manevra velelor, intins ramanand doar pataratina dinspre pozitia din care sufla vantul.
Legat de faza de crosetat, am spus un post inainte ca e de preferat de intins pe nivele atat sarturile cat si straiurile pentru o corecta si usoara aliniere a coloanelor cat si tensionare a manevrelor. Pentru tensionarea straiurilor sunt intinzatoarele cu inima iar pentru sarturi sunt capetele de berbec ( ochii de mort ). Se strang intai satrai - 2 sarturi pentru pozitionare si apoi se strang si celelalte sarturi. Dupa ce s-a fixat primul etaj, se trece la cel superior incercand alinierea fara tensionari a coloanelor.
nyck- ce as fi spus eu a spus deja gobi, ai ,,tras'' doar spre prova de la radacina si pana la mar, rezultatul e incovoierea arborilor spre inainte. Pana la imaginea 5 mai ai treaba, termina ce e pana la imaginea 3 altfel chiar nu o sa reusesti sa mai intelegi ceva.

Aceasta postare a fost editata de traian: 02 November 2012 - 06:38 PM


#5977 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2012 - 04:04 PM

Am inteles. S-ar putea sa mai fi scris treaba asta dar nu vad postat. Nu inteleg exact de unde se leaga sarturile. Daca ma poate ajuta cuneva ...mukltumesc

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 November 2012 - 09:15 PM


#5978 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2012 - 10:14 PM

Vezi postareaandreei-31, la 02 November 2012 - 01:24 PM, a spus:

nick daca te uiti atent pe schite ai sa vezi ca de sus pleaca doua sfor 111 si doua 114 stanga dreapta si de aia pe schema apar de doua ori in diferite locuri



OK,
am mai studiat planurile si luand in fata si urmarind plansa cu atele si plansa in care apare lista pieselor pentru construirea catargelor am aflat urmatoarele:
111 -balansine ale vergei arborelui trinchet si...
114 - balansine ale vergei arborelui principal....

CONCLUZIE -imaginea numarul 5 este comuna pentru arborele trinchet si arborele principal.
Daca gresesc cu ceva sa ma corecteze cei care au mai multa experienta in domeniu.
Oricum multumesc de sfat.

#5979 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 November 2012 - 01:36 PM

Am fost ocupat rău în ultima perioadă. În plus, n-am avut idei. :-(

După ce m-am tot sucit și m-am tot învârtit cum să fixez capetele de berbec pe gabii, m-am hotărât să trec piese metalice prin traverse. În acest scop am completat traversele centrale ale gabiilor mare și trinchet. DeA zice să legăm capetele de berbec de axul macaralelor de sub gabii cu zbiri, dar zbirii ăia se freacă de orificiul prin care trec. De aia am preferat trecerea metalică, și nu doar prin podeaua gabiei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-gabii1.jpg
  • Imagine atasata: SIB-gabii2.jpg


#5980 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 November 2012 - 01:28 PM

Baieti, nu mai am timp de nimic. Naspa rau. Da' si cand ma voi apuca... masina de cusut scrie pe mine.
Doua poze sa nu credeti ca am abandonat lucrarea.

Imagine atasata: DSCF0005.JPG Imagine atasata: DSCF0010.JPG

#5981 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 06 November 2012 - 06:26 PM

ar fi stupid sa abandonezi acum, distractia abia incepe :crazy: , si mai e mult pana in zori... :drinks: have fun!

#5982 Useril este offline   gogudiver 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 06-April 11

Postat 07 November 2012 - 02:04 PM

Intrebare pentru cunoscatori: In indicatiile de asamblare din ghidul primit cu nr 93, sarturile de la catargul principal (5/fiecare parte) se termina la gabia de la sfarsitul coloanei arborelui catargului principal. Din cate am vazut in schema de asamplare (foaia A1) doar 3 sarturi se imbina la gabia de la capatul coloanei iar 2 se termina la gabia din capatul gabierului. Cum se monteaza corect ?
Multumesc

#5983 Useril este offline   MARISI 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-November 12

Postat 07 November 2012 - 04:10 PM

salut si bine v-am gasit.va urmaresc de mult timp cu toate ca sant nou in acest domeniu si nici nu m-am apucat de construit SIB-ul.astept sa strang toate numerele apoi om vedea ce iasa.vreau sa cumpar si eu niste scule necesare constructiei,ma puteti ajuta cu niste link-uri?
multumesc

#5984 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 07 November 2012 - 05:16 PM

in principiu, sarturile scurte spre prova , daca am inteles bine intrebarea... :whistle:

#5985 Useril este offline   Kykone 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 10-September 12
  • Location:Bucureşti

Postat 07 November 2012 - 05:23 PM

Salutare!

Tot mai în urmă. Acum la metale pe corpul navei cum ar fi ferestre, uşi, tunuri.
Am mai bricolat la spargeval, am mai vopsit, am dat cu mătura.
Aseară am terminat de pictat ţevile de tun şi cam aşa au ieşit.


Pilite şi şlefuite
Imagine atasata: _DSC4546.JPG

Vopsite
Imagine atasata: _DSC4567.JPG

Şi finalul
Imagine atasata: _DSC4572.JPG Imagine atasata: _DSC4578.JPG Imagine atasata: _DSC4581.JPG

#5986 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 08 November 2012 - 12:08 AM

[quote name='Leo2003' timestamp='1346415956' post='155169']
Asa ca am purces la treaba pentru trinchet.





la celelalte catarge vei face la fel?

multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post-3379-0-95702000-1346415138_thumb.jpg

Aceasta postare a fost editata de MDC: 08 November 2012 - 12:15 AM


#5987 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 November 2012 - 06:59 AM

Vezi postareaLeo2003, la 31 August 2012 - 02:25 PM, a spus:

la celelalte catarge vei face la fel?


Da.

#5988 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 November 2012 - 10:21 AM

@MARISI: Eu am cumpărat când un cutter, când un clește, din piață, atunci când am simțit nevoia. O minirindea cu lamă de ras (excelentă pentru vergi) am cumpărat când am văzut-o, la talcioc. Vopsea de pe unde se vinde. Și tot așa. În orașul meu nu există magazin pentru hobby, dar nu a fost indispensabil. Nu mi-am făcut atelier înainte de a mă apuca de SIB.

@gogudiver: Nu am putut identifica planșa A1. În principiu, toate sarturile care țin o anumită componentă (coloană, gabier, zburător) se leagă sus de componenta respectivă (capelatură), iar jos de întinzătoare (v. poza). Din câte am înțeles eu niciun capăt de sart nu se leagă de vreo gabie. Toate sarturile unei componente se leagă la fel, nu unele aici și altele acolo.

@gobi71 și @traian: Vă rog frumos să mă ajutați, lămurindu-mă căteva aspecte, ca să pot continua.

Prima chestiune: din „Rigging Period...” forma sarturilor este:

Imagine atasata: RPSMshrouds.png

Este foarte logic, în perechi. Cele două sarturi ale unei perechi sunt strânse sus cu o mică patronare, ceea ce „le adună”, pornind lângă capelatură practic din același punct. La SIB, la arborele mare avem însă 5 sarturi, la artimon 3, la gabierii trinchet și mare câte 3. Adică numere impare. Ce e de făcut? Gașe la capelatură, sau sarturile ultimei perechi (cea dinspre pupa) merg în borduri diferite? (Evident, după ce înfășoară o dată arborele, că altfel ar fi doar de formă.)

A doua chestiune: În planurile DeA, nu sunt prevăzute întinzătoare de sart la arboreții zburători trinchet și mare. Trebuie, sau nu trebuie? (Cu grijă, dacă nu pierd capete, cele date de DeA ar ajunge și pentru zburători.) Dacă nu trebuie, cum se tensionează pe model?

A treia chestiune: DeA zice că toate sarturile se fac cu fir de aceeași grosime (0.8 mm). Este corect? Adică sarturile zburătorilor au aceeași grosime cu cele ale coloanelor? Nu voi face cu ața dată de DeA, dar vreau să știu ce să răsucesc.

@jeli Lasă-mă să întreb, că nu întreb la mișto. Poate tu știi, dar eu nu.

#5989 Useril este offline   gogudiver 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 06-April 11

Postat 08 November 2012 - 10:31 AM

m-am documentat din nou aseara, intr-adevar, sarturile care pleaca din capetele de berbec se leaga sus, de gabie dar la arborele principal mai sunt cate 2 sarturi pe bord care pleaca de jos (de langa capetele de berbec) si se termina sus la zburator. Nu se intind cu capete de berbec ci cu scripeti D.
Apropos de scripeti, in planuri (planse) pe straiuri sunt prinsi scripeti simpli, D, in ghid sunt prezentati scripeti dubli, F. Eu am folosit scripetii simpli, cred ca este o greseala in ghid, scripetii F sunt mult mai putini.

Aceasta postare a fost editata de gogudiver: 08 November 2012 - 10:32 AM


#5990 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 November 2012 - 10:47 AM

@gogudiver: Alea care spui sunt pataraține.

Nu am verificat, dar normal că se numără macaralele din schemă, câte sunt duble. Eu voi lucra după schemele din planșe, nu după indicațiile din broșuri/poze, alea sunt orientative, „cum zice DeA că se face”, nu „ce se face”.
.

#5991 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 November 2012 - 02:52 PM

Vezi postareape_dos, la 08 November 2012 - 10:21 AM, a spus:

@gobi71 și @traian: Vă rog frumos să mă ajutați, lămurindu-mă căteva aspecte, ca să pot continua.

Prima chestiune: din „Rigging Period..." forma sarturilor este:

Vezi atasamentul - Atasament sart54.JPG

A doua chestiune: În planurile DeA, nu sunt prevăzute întinzătoare de sart la arboreții zburători trinchet și mare. Trebuie, sau nu trebuie?

Trebuie.

A treia chestiune: DeA zice că toate sarturile se fac cu fir de aceeași grosime (0.8 mm). Este corect? Adică sarturile zburătorilor au aceeași grosime cu cele ale coloanelor?

La scara modelului diferenta e insesizabila desi nu e corect.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sart54.JPG


#5992 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 November 2012 - 06:13 PM

Am inceput treaba la baza cavaletului.

Material - lemn de nuc. Prelucrarea pe o freza CNC, 2.5 axe, dupa un model CATIA.

Planare:
Imagine atasata: IMG00020.jpg


Degrosare:
Imagine atasata: IMG00023.jpg


Finisare dupa axa X.
Imagine atasata: IMG00026.jpg


Finisare dupa axa Y.
Imagine atasata: IMG00027.jpg


Maine sper ca va fi gata.

#5993 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 November 2012 - 07:58 PM

Mulțumesc, traian, deocamdată am înțeles. :hi:

@Leo2003: Ferice de tine că ai cu ce face. Sper să iasă ceva frumos. :good:

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi