Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5967
Postat 30 October 2012 - 05:59 PM
Sigur că modelul nostru nu „simte” problema, dar la scară reală contează.
Problema mea: până acum, am vopsit părțile metalice care țin capetele cu negru. Acum, dacă vopsesc întâi, vopseaua se dubește când fac ochiul sub gabie. Dacă vopsesc după, murdăresc capul și gabia. Nicicum nu e simplu. Mă gândesc să vopsesc întâi partea care ține capul, iar ochiul de sub gabie după. Poate îmi spuneți vreo metodă mai bună.
#5969
Postat 01 November 2012 - 12:46 PM
nyck, la 30 October 2012 - 11:44 PM, a spus:
Ok, m-ati convins ... maine ma duc sa caut macrameu ca tot am o zi libera. Dar dac nu se vede mai bine ... asta este merg pe ce dau cei de la DeA
Dar unde este toata lumea? ..... la crosetat? .... de-abia astept poze cu ate ca nu prea imi iese la socoteala din planuri...
#5970
Postat 01 November 2012 - 04:32 PM
nyck, la 01 November 2012 - 12:46 PM, a spus:
In planuri sunt o multime de atisoare. Trebuie cu rabdare, usor, usor, ca paianjenul, de la un capat la celalalt. Se incepe cu sarturile si straiurile, pe nivele.
Macrameul e mult mai bun decat ce da DeAg.
Aceasta postare a fost editata de traian: 01 November 2012 - 04:33 PM
#5971
Postat 01 November 2012 - 07:37 PM
Multumesc Traian. Mi-am insusit sfatul cu macrameul. In ceea ce priveste insiratul atelor ca panza de paianjen e un pic mai greu. Acum ca sa fiu sincer trebuie sa mai citesc. Cultura mea in materie de marinarie este aproape de zero si ca sa fiu sincer nici timp de studiu nu am prea mult. Stiu ca sarturile sunt cele pe care se fac si scarile iar la straiuri mai am de lucru.
Apropos de insirat atele cu schita in fata. De exemplu la imaginea 5 de sub gabie porneste o parama (cum so numi ea in limbaj de specialitate!?) care este numerotata cu 111 - 114. Merg la imaginea 11 sa vad unde trebuie legata si ... surpriza (cel putin pentru mine) 111 de exemplu apare o data pe balustrada de la castelul prova si o data pe partea dreapta a castelului prova. 114 apoi apare apoi legat in alte doua locuri in zona catargului principal si .... din nou surpriza - o data in centru langa catarg si o data in stanga spate.
Cred ca daca nu apar niste precizari pentru planul respectiv mai lucrez inca un an pana deslusesc atele. De aceea asa cum am spus si mai devreme astept ceva poze din partea profesionistilor.
Stiu ca am mai raspuns la acest mesaj dar de data asta vreau sa iti arat la ce nivel am ajuns. Astept critici si sfaturi deopotriva. Am facut bine sau rau ca am pus ,,sforile" alea.
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 November 2012 - 07:48 AM
#5972
Postat 02 November 2012 - 12:52 PM
#5974
Postat 02 November 2012 - 04:51 PM
#5975
Postat 02 November 2012 - 06:19 PM
Am prins ideea. Eu am vrut sa fac si sarturile dar sincer sa fiu nu stiu (si nici din planuri nu inteleg prea bine) unde se prind sarturile la partea de sus. Daca m-ati putea ajuta cu un sfat asi putea sa ma apuc de lucru. Inca o data multumesc. Sfaturile si criticile voastre ma ajuta sa inteleg cum functioneaza lucrurile. O seara placuta tuturor celor ce viziteaza acest topic.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 November 2012 - 09:15 PM
#5976
Postat 02 November 2012 - 06:35 PM
La navele cu vele, manevrele fixe sunt totalitatea manevrelor care sustin (ancoreaza) arborii atat in plan longitudinal ( pe axa navei) cat si in plan transversal ( spre borduri).
Manevrele care sustin arborii in plan longitudinal spre prova ( sunt cazuri si spre pupa ) se numesc straiuri.
Manevrele care sustin arborii in plan transversal spre borduri ( chiar daca din cauza numarului mare sunt unele usor deplasate spre inapoi dar fac parte dintr-un ansamblu comun in genere aproape de transversala arborelui ) se numesac sarturi. Pe ele sunt legate o serie de parame care alcatuiesc o scara pentru accesul la etajele superioare ale arborilor numite grijele. La unele nave grijelele sunt din lemn- nu e cazul.
Manevrele care sustin arborii spre borduri dar spre pupa se numesc pataratine. Sunt fixate in borduri inapoia sarturilor si deservesc doar coloanele superioare. La unele nave cu vele pataratinele sunt mobile si se slabesc functie de directia vantului pentru a crea spatiu de manevra velelor, intins ramanand doar pataratina dinspre pozitia din care sufla vantul.
Legat de faza de crosetat, am spus un post inainte ca e de preferat de intins pe nivele atat sarturile cat si straiurile pentru o corecta si usoara aliniere a coloanelor cat si tensionare a manevrelor. Pentru tensionarea straiurilor sunt intinzatoarele cu inima iar pentru sarturi sunt capetele de berbec ( ochii de mort ). Se strang intai satrai - 2 sarturi pentru pozitionare si apoi se strang si celelalte sarturi. Dupa ce s-a fixat primul etaj, se trece la cel superior incercand alinierea fara tensionari a coloanelor.
nyck- ce as fi spus eu a spus deja gobi, ai ,,tras'' doar spre prova de la radacina si pana la mar, rezultatul e incovoierea arborilor spre inainte. Pana la imaginea 5 mai ai treaba, termina ce e pana la imaginea 3 altfel chiar nu o sa reusesti sa mai intelegi ceva.
Aceasta postare a fost editata de traian: 02 November 2012 - 06:38 PM
#5978
Postat 03 November 2012 - 10:14 PM
andreei-31, la 02 November 2012 - 01:24 PM, a spus:
OK,
am mai studiat planurile si luand in fata si urmarind plansa cu atele si plansa in care apare lista pieselor pentru construirea catargelor am aflat urmatoarele:
111 -balansine ale vergei arborelui trinchet si...
114 - balansine ale vergei arborelui principal....
CONCLUZIE -imaginea numarul 5 este comuna pentru arborele trinchet si arborele principal.
Daca gresesc cu ceva sa ma corecteze cei care au mai multa experienta in domeniu.
Oricum multumesc de sfat.
#5979
Postat 04 November 2012 - 01:36 PM
După ce m-am tot sucit și m-am tot învârtit cum să fixez capetele de berbec pe gabii, m-am hotărât să trec piese metalice prin traverse. În acest scop am completat traversele centrale ale gabiilor mare și trinchet. DeA zice să legăm capetele de berbec de axul macaralelor de sub gabii cu zbiri, dar zbirii ăia se freacă de orificiul prin care trec. De aia am preferat trecerea metalică, și nu doar prin podeaua gabiei.
#5982
Postat 07 November 2012 - 02:04 PM
Multumesc
#5983
Postat 07 November 2012 - 04:10 PM
multumesc
#5985
Postat 07 November 2012 - 05:23 PM