Aceasta postare a fost editata de jack: 30 September 2012 - 11:04 PM
Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5887
Postat 30 September 2012 - 10:57 PM
#5888
Postat 01 October 2012 - 07:16 AM
De asemenea, partea d8 a coloanei arborelui principal intră mult mai mult decāt īn poza pusă de Eugen_hobby, rămāne deasupra etambreului doar cam 1 mm din porțiunea d8. Am senzația că la Eugen_hobby coloana nu intră complet īn locașul de pe chilă, ci se sprijină pe unul din capetele mai īnalte cu 5 mm. La mine voi scurta porțiunea d8 cu 7 mm (īncă n-am tăiat, nu e grabă), ca porțiunea d10 să se termine exact sub covertă (3 mm etambreul, 2 mm coverta, 0,5 mm filarea covertei). Cānd am primit, cu multe numere īn urmă, inelul de īntărire dintre punți, care avea d9, chiar mă īntrebam cum va rezolva DeA ajustarea cu etambreul d10. Iac-așa, cu porțiunea d8 a coloanei.
#5891
Postat 01 October 2012 - 02:39 PM
Leo2003, la 30 September 2012 - 06:29 PM, a spus:
.......Am pus coloana arborelui trinchet si coloana arborelui mare pe corabie. Gabia arborelui mare imi iese nitel mai sus iar coloana arborelui mare nitel inclinata spre pupa.
E exact cum trebuie sa fie.
#5892
Postat 01 October 2012 - 02:49 PM
TomaGabrielAndrei, la 30 September 2012 - 05:11 PM, a spus:
Rolul principal e de a nu se pierde pana carmei in cazul unei lovituri care sa o scoata din balamale, mai putin de comanda. Asigurarea e data de doua linii de lant pana aproape de bordaj, continuate cu parama ce intra in interiorul bordajului prin doua nari si care se volteaza la tacheti. Exclus lantul la liniile ancorei, efectele frecarii lantului in narile din lemn, special la fundarisire ar fi dezastruoase. In plus e vorba de greutatea unei linii de lant care ar afecta mult calitatile nautice la o nava destul de mica.
#5893
Postat 01 October 2012 - 03:36 PM
pe_dos, la 01 October 2012 - 07:16 AM, a spus:
De asemenea, partea d8 a coloanei arborelui principal intră mult mai mult decāt īn poza pusă de Eugen_hobby, rămāne deasupra etambreului doar cam 1 mm din porțiunea d8. Am senzația că la Eugen_hobby coloana nu intră complet īn locașul de pe chilă, ci se sprijină pe unul din capetele mai īnalte cu 5 mm. La mine voi scurta porțiunea d8 cu 7 mm (īncă n-am tăiat, nu e grabă), ca porțiunea d10 să se termine exact sub covertă (3 mm etambreul, 2 mm coverta, 0,5 mm filarea covertei). Cānd am primit, cu multe numere īn urmă, inelul de īntărire dintre punți, care avea d9, chiar mă īntrebam cum va rezolva DeA ajustarea cu etambreul d10. Iac-așa, cu porțiunea d8 a coloanei.
Coloana intra bine pe pozitie. Interesant ca la mine tunurile de pe punte (cu teava orizontala) se potrivesc perfect cu ferestrele, nu a trebuit sa le reduc dimensiunea.
#5894
Postat 01 October 2012 - 04:13 PM
traian, la 01 October 2012 - 02:49 PM, a spus:
Multumesc, Traian, acum sunt lamurit. In prostia mea de necunoscator ma gandeam ca nu se pune lant la ancora deoarece nu se inventase inca, la vremea aceea.
#5895
Postat 01 October 2012 - 08:01 PM
#5896
Postat 02 October 2012 - 07:33 AM
E doar o idee pentru a nu slabi rezistenta coloanei.
#5897
Postat 02 October 2012 - 10:37 AM
TomaGabrielAndrei, la 01 October 2012 - 04:13 PM, a spus:
Banui ca e o glumita, nu imi place modul de apreciere. Mai aveam un coleg, din pacate nu ne-a mai vizitat demult, care la unele greseli se aprecia a fi bou. Nu e drept si nici corect. A nu sti ceva, dar a vrea sa stii, a omite ceva din diverse motive, nu e prostie. Mai mult, prostul nu stie de situatie si nu poate aprecia nivelul dar din nefericire starea lui se efectele se simt imediat ce ,,scoti capul pe fereastra''.
@- azi am avut timp sa dau un ochi in topicul cu modelele de la campionatul mondial 2012. M-a surprins sa nu vad nici un Sfant Botezator printre ele. Banuiesc eu, ca fiind un model dificil, nu s-a incumetat nimeni sa il abordeze, concluzia: meseriasii de aici sunt mai meseriasi decat cei de acolo.
#5898
Postat 02 October 2012 - 01:56 PM
traian, la 02 October 2012 - 10:37 AM, a spus:
Oricarui om, chiar inteligent, i se mai intampla sa spuna sau sa gandeasca cate o prostie, desi lucrul asta nu-l caracterizeaza. Asta am facut eu acum, in necunostiinta de cauza. Multumesc inca o data pentru lamuriri si apreciere.
#5901
Postat 02 October 2012 - 07:50 PM
[/quote]
buna seara
dintr-un singur motiv nu apar acest gen de nave
la clasa c 1 nu sint admise kiturile si piesele din kit