Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 293
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5876 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2012 - 08:06 PM

@traian: am inteles dar nefiind foarte familiarizat cu forumul nu stiu cum sa atasez poze

nyck, vezi: http://www.cartula.r...rafii-pe-forum/
Z

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 30 September 2012 - 06:38 AM
Motiv editare: citat inutil


#5877 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 30 September 2012 - 07:52 AM

Vezi postareaLeo2003, la 29 September 2012 - 07:46 PM, a spus:

Cam asa vine de se leaga.

Atasament Clipboard01.jpg
Mai clar nu am. Imagine postata

Io stau si ma intreb de ce macaralele vioara au doua raiuri cand se foloseste numai unul ??? Ceata scrie pe mine.


Imaginile sunt foarte graitoare, dar revin cu intrebarea nu este clar cum se fixeaza trotele inegale cu bucle din planse (atasez imaginea)
Imagine atasata: IMG_4578.JPG

#5878 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 30 September 2012 - 09:07 AM

Vezi postareatraian, la 29 September 2012 - 02:15 PM, a spus:

Trebuie tinut cont si de sarcina pe care real ar prelua-o elementul _ macaraua_ respectiv, un inel e mai putin rezistent, in multe cazuri, decat o legatura.

Așa este. Vreau să spun că n-am omis forțele, chiar și la cele care apar pe model la montaj. N-am înfipt doar un „cui” în furcă, ci pusesem o scoabă cu un ochi, ca în figură, scoabă agățată de furcă și trecând pe lângă piciorul gabierului. Ideea era ca zbirul să fie legat de un punct fix, să nu frece. Din imaginile date de DeA nu se vede clar ce soluție propune pentru legarea macaralelor respective. Însă, cum am spus, o să modific, o să scot scoaba și o să trec, tot pe acolo, zbiruile, legate de gât. Însă asta n-o pot face decât după ce pun sarturile și straiurile, așa că o să mă aglomereze rău la sfârșit. Soluția cu scoaba îmi permitea să avansez cu construcția, dar, asta este... :pardon:

Bănuiesc că Leo2003 a optat pentru soluția de a plasa zbirurile respective sub sarturi tot din motivul de a putea avansa cu construcția.

Imagine atasata: SIB-scoaba.png

#5879 Useril este offline   nyck 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 29-August 12
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2012 - 09:27 AM

Vezi postareanyck, la 29 September 2012 - 08:06 PM, a spus:

@traian: am inteles dar nefiind foarte familiarizat cu forumul nu stiu cum sa atasez poze

nyck, vezi: http://www.cartula.r...rafii-pe-forum/
Z


multumesc pentru lamuriri

voi incerca

#5880 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 30 September 2012 - 11:39 AM

Sunt plin de respect :clapping:... si confuzie :huh: citind postarile din ultima vreme. E clar ca mai trebuie sa studiez vocabularul limbii asteia marinaresti-romanesti.

Eu am purces la recuperarea multor restante de constructie. Decizia mea - buna sau rea a fost sa ma opresc din asamblarea finala la partea de structura a navei. De acolo tot ce fac sunt componente a caror ordine de asamblare finala o voi decide atunci cand voi avea toate datele. Desi e un pic frustrant sa faci doar piese, sa verifici ca se potrivesc si apoi sa le pui deoparte, pentru un incepator e calea cea mai sigura de a evita greseli greu de reparat.

Pentru cei care mai lucreaza la asta: la tunurile de pe puntea principala, solutia cea mai simpla e sa se coboare inaltimea afetului prin adancirea santurilor pentru osii cu ajutorul uni cant de pila ca cea din revista. Este suficient ca ca osiile rotilor sa fie pe jumatate ingropate in placa orizontala a afetului.

O curiozitate: bocaportii tunurilor de pe puntea principala chiar aveau capace? Par sa fie inutile...
Si o observatie: usa de la jardiniera e mult mai mare decat celelalte usi ale corabiei.

Noduri multe!

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 30 September 2012 - 11:40 AM


#5881 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 September 2012 - 12:11 PM

Vezi postareaConfucius, la 30 September 2012 - 11:39 AM, a spus:

O curiozitate: bocaportii tunurilor de pe puntea principala chiar aveau capace? Par sa fie inutile...
Si o observatie: usa de la jardiniera e mult mai mare decat celelalte usi ale corabiei.


Pai de ce sa fie inutile obloanele sabordurilor de artilerie marite intelept? Imagine postata Puntea principala e destul de aproape de linia de plutire si nu e pacat sa baldacae apa prin ea la cele mai mici valurele? Hai, pe la coverta am mai vazut saborduri fara obloane.
Zona balconului (jardinierei) era rezervata bosilor. Astia, fiind scortosi din fire, se aplecau mai greu.

#5882 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2012 - 05:11 PM

Spatele corabiei...momentan face cu ochiu'...mai am un geam de pus.


Pentru comanda de siguranta a carmei sa-i pun lant sau parama ?...Dar daca are lant, cum e la Leo, nu trebuie sa aiba si ancorele tot lant ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P9300076.JPG

Aceasta postare a fost editata de TomaGabrielAndrei: 30 September 2012 - 05:23 PM


#5883 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 30 September 2012 - 05:31 PM

Referitor la dimensionarea coloanei arborelui mare, indicatiile sunt: "taiati piesa nr. 33 la capatul mai gros... ". Dimensiunea din documentatie este de 250 mm. La mine trebuie taiat si din capatul mai subtire (vezi imagine). Deci inainte de a taia verificati!!!
Imagine atasata: rsz_img_4585.jpg

#5884 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 September 2012 - 06:29 PM

Eu am facut precizarea cu privire la taierea coloanei aici.

Coloana, gabierul si arboretul arborelui mare. Arboretul arborelui mare, in planuri, nu are macara la mar. Io i-am pus sa nu se simta stingher taman el - arbore mare. Nu e o problema sa fie scoasa daca chiar nu trebuie.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG Imagine atasata: DSCF0008.JPG

Hmmm... Am pus coloana arborelui trinchet si coloana arborelui mare pe corabie. Gabia arborelui mare imi iese nitel mai sus iar coloana arborelui mare nitel inclinata spre pupa.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 30 September 2012 - 07:01 PM


#5885 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 30 September 2012 - 06:51 PM

In instructiuni prin taierea coloanei la capatul de 10mm cred ca se refera la ferchezuirea acelui dop de 7x7mm. Eu personal am taiat din partea de 8mm astfel incat partea mai groasa sa intre pana la nivelul puntii principale sub coverta si sa se sprijine pe locasul acela de pe chila. Care naiba stie de ce e de 10cm. In felul asta gabiile trinchetului si arborelui mare vor fi aliniate ca si in planuri.

Aceasta postare a fost editata de jack: 30 September 2012 - 06:58 PM


#5886 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 30 September 2012 - 08:44 PM

Vezi postareaLeo2003, la 30 September 2012 - 06:29 PM, a spus:

Hmmm... Am pus coloana arborelui trinchet si coloana arborelui mare pe corabie. Gabia arborelui mare imi iese nitel mai sus iar coloana arborelui mare nitel inclinata spre pupa.


Exact la fel este si la mine, ma gandesc sa largesc gaura si mut putin masca bazei.

#5887 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 30 September 2012 - 10:57 PM

Alta greseala de proiectare. Credeam c am gresit eu la montaj ceva...o sa incerc sa rezolv inclinatia lucrand sub punte, adica modificand zona de diametru 8 astfel sa permita corectia. Asta daca nu cumva ne spune cineva cum ca ar fi ok inclinatia. Stiu ca sunt nave la care catargele au o anumita deviatie de la axa verticala(probabil legat de actiunea fortelor vantului).

Aceasta postare a fost editata de jack: 30 September 2012 - 11:04 PM


#5888 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 01 October 2012 - 07:16 AM

La mine coloana arborelui mare vine destul de verticală, destul de paralelă cu a trinchetului, nu simt nevoia să lărgesc/mut găurile. Deoarece poziția punților (implicit a găurilor) a fost în funcție de decupajele pentru coaste, mă mir că la alții este altfel. Sper că nu ați intervenit, pilind în aceste decupaje.

De asemenea, partea d8 a coloanei arborelui principal intră mult mai mult decât în poza pusă de Eugen_hobby, rămâne deasupra etambreului doar cam 1 mm din porțiunea d8. Am senzația că la Eugen_hobby coloana nu intră complet în locașul de pe chilă, ci se sprijină pe unul din capetele mai înalte cu 5 mm. La mine voi scurta porțiunea d8 cu 7 mm (încă n-am tăiat, nu e grabă), ca porțiunea d10 să se termine exact sub covertă (3 mm etambreul, 2 mm coverta, 0,5 mm filarea covertei). Când am primit, cu multe numere în urmă, inelul de întărire dintre punți, care avea d9, chiar mă întrebam cum va rezolva DeA ajustarea cu etambreul d10. Iac-așa, cu porțiunea d8 a coloanei.

#5889 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 01 October 2012 - 07:51 AM

Cam asa m am gandit eu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0394.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0395.jpg


#5890 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 01 October 2012 - 09:45 AM

[quote name='jack'
Cam asa m am gandit eu
[/quote]

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post-3841-0-14721800-1349070636_thumb.jpg


#5891 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2012 - 02:39 PM

Vezi postareaLeo2003, la 30 September 2012 - 06:29 PM, a spus:

Eu am facut precizarea cu privire la taierea coloanei aici.

.......Am pus coloana arborelui trinchet si coloana arborelui mare pe corabie. Gabia arborelui mare imi iese nitel mai sus iar coloana arborelui mare nitel inclinata spre pupa.



E exact cum trebuie sa fie.

#5892 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2012 - 02:49 PM

Vezi postareaTomaGabrielAndrei, la 30 September 2012 - 05:11 PM, a spus:

Pentru comanda de siguranta a carmei sa-i pun lant sau parama ?...Dar daca are lant, cum e la Leo, nu trebuie sa aiba si ancorele tot lant ?


Rolul principal e de a nu se pierde pana carmei in cazul unei lovituri care sa o scoata din balamale, mai putin de comanda. Asigurarea e data de doua linii de lant pana aproape de bordaj, continuate cu parama ce intra in interiorul bordajului prin doua nari si care se volteaza la tacheti. Exclus lantul la liniile ancorei, efectele frecarii lantului in narile din lemn, special la fundarisire ar fi dezastruoase. In plus e vorba de greutatea unei linii de lant care ar afecta mult calitatile nautice la o nava destul de mica.

#5893 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 01 October 2012 - 03:36 PM

Vezi postareape_dos, la 01 October 2012 - 07:16 AM, a spus:

La mine coloana arborelui mare vine destul de verticală, destul de paralelă cu a trinchetului, nu simt nevoia să lărgesc/mut găurile. Deoarece poziția punților (implicit a găurilor) a fost în funcție de decupajele pentru coaste, mă mir că la alții este altfel. Sper că nu ați intervenit, pilind în aceste decupaje.

De asemenea, partea d8 a coloanei arborelui principal intră mult mai mult decât în poza pusă de Eugen_hobby, rămâne deasupra etambreului doar cam 1 mm din porțiunea d8. Am senzația că la Eugen_hobby coloana nu intră complet în locașul de pe chilă, ci se sprijină pe unul din capetele mai înalte cu 5 mm. La mine voi scurta porțiunea d8 cu 7 mm (încă n-am tăiat, nu e grabă), ca porțiunea d10 să se termine exact sub covertă (3 mm etambreul, 2 mm coverta, 0,5 mm filarea covertei). Când am primit, cu multe numere în urmă, inelul de întărire dintre punți, care avea d9, chiar mă întrebam cum va rezolva DeA ajustarea cu etambreul d10. Iac-așa, cu porțiunea d8 a coloanei.


Coloana intra bine pe pozitie. Interesant ca la mine tunurile de pe punte (cu teava orizontala) se potrivesc perfect cu ferestrele, nu a trebuit sa le reduc dimensiunea.

#5894 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2012 - 04:13 PM

Vezi postareatraian, la 01 October 2012 - 02:49 PM, a spus:

Rolul principal e de a nu se pierde pana carmei in cazul unei lovituri care sa o scoata din balamale, mai putin de comanda. Asigurarea e data de doua linii de lant pana aproape de bordaj, continuate cu parama ce intra in interiorul bordajului prin doua nari si care se volteaza la tacheti. Exclus lantul la liniile ancorei, efectele frecarii lantului in narile din lemn, special la fundarisire ar fi dezastruoase. In plus e vorba de greutatea unei linii de lant care ar afecta mult calitatile nautice la o nava destul de mica.



Multumesc, Traian, acum sunt lamurit. :hi: In prostia mea de necunoscator ma gandeam ca nu se pune lant la ancora deoarece nu se inventase inca, la vremea aceea.:bang:

#5895 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 01 October 2012 - 08:01 PM

Vezi postareaEugen_hobby, la 01 October 2012 - 03:36 PM, a spus:

la mine tunurile de pe punte (cu teava orizontala) se potrivesc perfect cu ferestrele, nu a trebuit sa le reduc dimensiunea.

Și micile orificii dreptunghiulare dintre sabordurile tunurilor vin cu 2-3 mm mai sus decât nivelul covertei?

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 293
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi