Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5814
Postat 23 September 2012 - 08:48 AM
Din pacate, sau din fericire, controverse sunt si vor fi mereu in modelism. Nu dau decit exemplul celebrelor RLM-uri.(Vopsele pentru aviatia germana din WWII). Pe masura ce trece timpul si se descopera noi documente, RLM-nu-stiu-cit pierde sau cistiga putin la nuanta. Asa si aici, fiecare crede ca detine cunostinte beton...pina apara altele mai beton.
Ce trebuie sa faceti voi este sa veniti cu argumente susutinute pertinent, nu cu "asa am citit pe net". Daca este ceva de coretcat, de atras atentia, se poate face simplu, punind argumnetul si sursa (bine documentata) in fata. Daca cineva a gresit pe undeva, sau se pare ca a gresit, cu schite, desene si bibliografie i se poate atrage atentia si corecta greseala. Siti cum se zice: nu conteaza ce spui, conteaza cum spui!
Ca nepriceputean, urmarind desenele, mi se pare ca argumentul adus de Pe_dos, pare pertinent. Se vede clar petrecerea parimei una peste alta. Deci, care-i problema? A, ca exista si alt mod de abordare a legaturii, cum arata Leo, nu vad iarasi unde-i problema. Desi "reglementar", dupa carte poate fi cum arata Pe_dos, practica a putut arata ca e mai simplu dupa cum arata Leo.
Sa va insir mai jos discutiile despre folosirea reglemantata a culorilor RLM 81/82/76 pentru aviatia germana din WWII? Nu mi-ar ajunge zece pagini.!!! Va spun, totusi, pe scurt ca desi Sammelmitteilung Nr. 1 reglementeaza clar folosirea culorilor RLM81/82/76 aceasta reglementare a fost respectata atit cit a permis conditiile de pe front, avioanele fiind vopsite si in combinatii RLM 70/82/76 sau RLM 75/83/76.
In concluzie, "argumente" de genul: Tu reusesti sa ai o imagine clara la ceva? Alta treaba nu ai pe acasa?La atit se rezuma "placera" de a face o nava? Rog un moderator daca poate sa il opreasca inainte sa fuga toti de pe acest topic. nu sunt deloc argumente, ci saminta de scandal si rog sa nu mai fie aduse in discutie!
#5815
Postat 23 September 2012 - 09:50 AM
panzerseba, la 23 September 2012 - 08:41 AM, a spus:
Am vazut, atat in carti cat si pe diverse site-uri de modelism, cel putin 3 moduri de legare.
Eu zic ca discutam discutii si ne aprindem prea tare.
In multe situatii, cu discutatul discutiilor sunt de acord.
E important cum se leaga nu doar ochiul de mort, toate legaturile sunt importante daca vrei sa faci un lucru ca lumea. In marinarie sunt in jur de 3000 de noduri, specifice, e drept utilizate atat in decursul timpului pe epoci cat si in diferite zone ale lumii. Trebuie tinut cont de asta dar sunt limite intre care se poate merge cu modul de realizare. E un termen cunoscut tehnic, nodul de vacar, practic se fokoseste in forma ,,legat ca pe vaca'' si se refera la orice legatura care nu tine cont de normele marinaresti. Nu cred ca e interesant ca un model care se vrea a fi cat de cat apropiat de ceea ce se numeste macheta sa treaca spre nivelul de taraba.
Acuma, nici cu despicatul firului in 'spe mii de firisoare nu facem nimic decat sa ajungem la, cum zici, discutarea discutiilor.
* Parerea mea e ca in momentul de fata suntem intr-o greseala de eroare a carei inceput a fost in momentul in care in topicul proaspat deschis au inceput sa apara postari cu ,,uite cum si ce am facut eu'' din pertea altor membri. Discutarea discutiilor se pot face in interiorul propriului topic unde poti avea la fiecare pas nelamuriri si dezbateri pe o tema data, intr-un topic extins, cum a devenit prezentul sunt unele limite care ar trebui respectate tinand cont de tot ce tine de prezenta celorlalti membri activi. Ca orice, si rabdarea are limitele ei. Am mai spus, un raspuns la o problema, avizat sau mai putin avizat, e un raspuns, daca nu multumeste sunt o multime de posibilitati de a avea altul, contraziceri sau dispute intre participanti pe tema respectiva tind spre mahalagisme.
#5816
Postat 23 September 2012 - 11:14 AM
-Atata timp cat nici macar nu stim cu adevarat daca a existat aceasta nava San Juan Bautista sau daca a existat era la fel ca in planurile date de DeA;
-Atata timp cat nici macar nu stim scara reala a navei; corpul e la o scara, catargele si vergile la alta scara.
-Catargele in acea epoca erau in proportie de 90% cu cate 2 vele pe catarg, catargul artimon avea numai o vela latina...
Si noi ce facem?! Ne certam ca chiorii ca ochii mortului se leaga cumva, nu, se leaga altcumva...
#5817
Postat 23 September 2012 - 11:17 AM
In privinta abordarii constructiei "ca la carte" trebuie avut in vedere si posibilitatea si indeminarea fiecaruia, apoi daca "mie in place si asa" nu vad de ce sa nu-l aprob.Problema e ca la final, vor fi machete "ca la carte" apreciate si premiate (fie doar cu emoticoane de genul daca nu se poate mai mult) si machete la care ceilalti vor spune "daca asa ti-a placut tie", cu cele o mie se subintelesuri ale propozitiei!
Ady, cred ca ai pus cel putin un punct, e unul din cele multe i-uri!!
Asa ca...spor la treaba, inteleg ca inainte mult mai este!!!!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 September 2012 - 07:46 PM
#5821
Postat 23 September 2012 - 07:13 PM
Z-mare, la 23 September 2012 - 11:17 AM, a spus:
Si eu ce am zis, iar asta inca de la inceputuri? Actualmente nu sunt puncte pe i, nici i-uri cu mai multe puncte, e un singur ,,i'' si fiecare e liber sa il interpreteze asa cum considera fara a contesta i-ul altora si fara a insista ca punctul e patrat la unii si rotund la altii.
#5822
Postat 23 September 2012 - 09:11 PM
E u sunt nou nout prin zona, iar pe acest forum mai mult citesc decat postez ceva. Cand imi piere cheful de SIB din cauza ca sunt varza im materie de cunostinte despre navigatie si constructii de nave si nu prea inteleg eu cum e sarturi, raiuri, nus ce mii de modele de noduri, intru pe acest forum citesc si imi vine cheful de munca. Asa ca sunt bune si discutiile astea in contradictoriu despre ce si cum se face intr-un anumit moment dar unii prea despica firul in patru. Daca pui o intrebare si primesti un raspuns sau doua sau trei din partea celorlalti de ce sa mai pui alte zece intrebari? Daca iti convine raspunsul bine daca nu nu .. macar ai o alternativa la ideea ta. A daca vrei ca toti ceilalti sa iti dea dreptate ca sa te simti VIP ok vii si cu celelalte 200 de intrebari. Dar tot punand aceste intrebari nu inseamna ca la un moment dat toti o sa fie de acord cu ideea ta. Asa ca parerea mea este urmatoarea ... Ai o idee ... nu esti convins ca solutia ta este ok ... vii pe forum .. pui o intrebare .. mai afli trei variante de raspuns ... alegi varianta pe care o consideri cea mai buna pentru tine si gata discutiile. Pentru ca vreau sa cred ca nu construieste cineva galionul la scara naturala pentru a iesi cu el pe lac ca sa abordeze atatea detalii de parca ar urma sa plece in expeditie.
Cu cat detii mai multe cunostinte cu atat mai mult constati ca iti lipsesc si mai multe.
Scuze pentru interventia anterioara.
Cam asa arata la mine. http://i345.photobuc...zps8c1d90b1.jpg
Acu am si io o nelamurire catargul trinchet ce inaltime ar trebui sa aiba deasupra puntii ca la mine sunt vreo 43,5 - 44 cm. L-am infipt eu prea tare sau asa trebuie.
Multumesc
Cu RESPECT!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 September 2012 - 07:10 AM
#5824
Postat 24 September 2012 - 11:33 AM
Ar fi bine sa atasezi poze, e mai relevant decat trimiteri spre alte pagini. Comentariul e binevenit.
@ Florin - pentru catarge ai, tot dupa tabel, baghete rotunde, cea pentru trinchet are D= 8 mm. ( la nr.16 e ,,coloana arbore trinchet - 1 - D 8 x 252 - lemn ''
* In tabelul anexa la planul cu artimonul sunt listate piesele componente si dimensiunile lor.
#5826
Postat 24 September 2012 - 05:09 PM
2.
a)..... De asemenea, este recomandata folosirea "Search" inaintea deschiderii unui nou topic pentru a vedea daca nu cumva a mai fost discutat subiectul.
6. De asemenea, este recomandata folosirea "Search" inaintea deschiderii unui nou topic pentru a vedea daca nu cumva a mai fost discutat subiectul.
4. Cauta
Daca vrei sa intrebi ceva, vezi daca aceeasi nelamurie nu a mai avut-o si altcineva, poate explicatia exista, trebuie doar cautata.
(De la regulamente citire)
#5827
Postat 24 September 2012 - 06:13 PM
Obs. Nu stiu daca denumirea "macaralele cu cheie", botezata asa de catre DeA, este corecta. Am citit pe undeva, nu mai stiu pe unde, ca s-ar numi "macara vioara". Habar nu am daca este corect. Poate ne ajuta Traian.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 September 2012 - 06:34 PM
#5828
Postat 24 September 2012 - 07:16 PM
Ca o recomandare, ar trebui să montezi toţi scripeţii pe vergi, mai tārziu va fi mult mai greu, crede-mă...
De asemenea, tot īn faza asta anterioară urcării vergilor pe catarg, ar trebui să finalizezi şi ţapapiile cu sugrumătorii (etrierii) aferenţi.
#5829
Postat 24 September 2012 - 08:29 PM
La nava e vorba despre o ,,vioara''.
Valix - ,,sfantul'' era mai saracut, nu avea tapapii deci nici sugrumaturi.
#5830
Postat 25 September 2012 - 06:37 AM
VALIX, la 24 September 2012 - 07:16 PM, a spus:
Te cred VALIX, cum nu, si nici nu-ti pretind ca recomandarea sa fie autentificata notarial. Asa am facut. Am montat pe vergile trinchetului toate macaralele din plan. Multam si pentru confirmarea denumirii macaralei.
traian, la 24 September 2012 - 08:29 PM, a spus:
Stiam io ceva da' nu eram sigur. Multumim pentru confirmare Traiane. Vezi, si pe tine te cred pe cuvant. Bai... ce credul sunt.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 September 2012 - 06:37 AM
#5831
Postat 25 September 2012 - 06:44 AM
Citeaza
.
#5833
Postat 25 September 2012 - 09:40 AM
Nu stiu de ce, dar am vaga senzatie ca si pe acolo se citeste ca si pe aici.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 September 2012 - 09:51 AM